Admin Skrevet 3. mai 2020 #51 Skrevet 3. mai 2020 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger. Admin
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #52 Skrevet 3. mai 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er måten man kommenterer på. Når man omtrent ønsker omtrent bremse diskusjonen, prøve å gi folk munnkurv for å komme med dårlige erfaringer, sette dem i samme bås som bv-hatere eller det verste; kalle dem for hysteriske foreldre så er det klart at man reagerer. Skulle nesten tro at man prøver å skjule noe når det kommer til helsesøstre. Dette er en tråd om dårlige erfaringer, at du har problemer med at folk faktisk har dårlige erfaringer og er frekke nok til å dele dem synes jeg er uforståelig. Det er som sagt ikke verre enn å klikke seg ut av tråden. Anonymkode: 8803f...09e Jeg har ikke kaldt noen hysteriske. Sjekk anonymkodene. Jeg skrev at noen helsesøstre ikke gjør en god jobb - slike finner du i alle yrkesgrupper. Men denne tråden handler ikke om det. Den kommer ikke med råd om hva man kan gjøre om man er uheldig med sin helsesøster. Den samler bare edder og galle og folk bekrefter hverandre i at helsesøstre er forferdelige, faglig dårlige og fullstendig unyttige. Derfor skrev jeg at jeg ble trist av å lese tråden. Jeg ønsker ikke å gi noen munnkurv på, men jeg ønsker heller ikke å se en hel yrkesgruppe - som faktisk gjør en viktig jobb - utskammet slik. Anonymkode: 78444...d44
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #53 Skrevet 3. mai 2020 På 2.5.2020 den 16.18, Anonym bruker skrev: ... og det finnes foreldre som aldri skulle hatt barn... og så videre og så videre. Poenget mitt var at mange mødre, ikke alle, er jævlig såre og tar alt som personlig kritikk. Jeg tror rett og slett ikke på at noen blir «kjeftet på fordi barnet er for tjukt». Da tror jeg mer på at en primadonnamamma blir krenka fordi helsesøster har påpekt barnets vekt (noe hun er forpliktet til hvis barnet ikke følger normalkurven), og at dette er blitt til kjefting i mors selvgode hode. Så jeg er ikke trangsynt, jeg bare gir et mer nyansert bilde enn det resten av tråden gjør. Selv om jeg ser at du helst skulle ønske at denne tråden skulle være en korstog mot helsesøstre som yrkesgruppe. At en mor mener at en helsesøster er slem og kunnskapsløs kan like gjerne si noe om mora. Du tar det liksom for gitt at alle mødre går til helsesøster med et åpent sinn, men at helsesøstre generelt er ute etter å ta foreldrene. Sånn er det selvsagt ikke. Helsesøstre opererer heller ikke i et vakuum. De følger retningslinjer fra helsemyndighetene. At det er utbredt med helsesøstre som er lite faglig oppdaterte og helsesøstre som anbefaler skrikekur tror jeg heller ikke noe på. De er ikke selvstendig næringsdrivende som gir råd ut i fra egen overbevisning. Orker ikke å lese alt du skriver om barnevernet da det er lite relevant for innlegget mitt. Poenget mitt var å sette likhetstegn mellom foreldre som tror at helsesøstre har en personlig vendetta mot dem fordi de gir dem råd eller et uenig i hvordan foreldre løser diverse ting, og foreldre som tror det samme om barnevernet. Ingen har påstått at helsesøstre er guder som vet alt. Men jeg tror helt oppriktig at den gjennomsnittlige helsesøster kan og vet mer enn den gjennomsnittlige forelder. Det er skremmende hvor mange barn som vokser opp i hjem hvor ingen barn skulle måtte vokse opp. Anonymkode: 6b082...fb5 Er du helt villfarende i hodet ditt? Du gidder ikke å lese det med barnevernet - greit nok det, men det var DU som dro det inn, ergo er det ikke irrelevant som du påstår. I tillegg vrir du totalt om på det jeg skriver og sier at jeg mener helsesøstre er ute etter å ta foreldre og uttaler deg om min mening om helsesøstre som yrkesgruppe? Da blir du usaklig og bruker hersketeknikker for å heve deg over meg og andre. Dessverre funker ikke det for det er ikke jeg som fremstår fordomsfull og ignorant. Jeg har ikke sagt at helsesøstre er kunnskapsløse, men den kunnskapen de sitter på er UTDATERT. De følger de gamle metodene istedenfor å OPPDATERE seg på nyere forskning på god oppdragelse. Det er en vesentlig forskjell! At mange helsesøstre er utdaterte er ikke til å feie under en sko. Den eldre generasjonen har vokst opp med en annen oppdragelse og enkelte viker gjerne ikke fra disse. Samtidig som det er mange shitty helsesøstre så går tiden fremover og det kommer stadig nye helsesøstre som er mer oppdatert på trygghetssirkelen, barnas utvikling og psykiske helse og bygging av gode relasjoner. Du sier også at den gjennomsnittlig helsesøster vet mer enn en den gjennomsnittlig forelder - det er feil det også. For all del, du trenger ikke å se det, men jeg tror alle som har sine erfaringer med en dårlig helsesøster og har fått støtte fra en lege, barnevernet eller andre fagpersoner på at helsesøster var helt på tur driter regelrett i dine meninger. Du kan sitte på din høye hest og tro du vet bedre. Anonymkode: f24c9...010
Hengebukksvinet Skrevet 3. mai 2020 #54 Skrevet 3. mai 2020 (endret) Utrolig dårlig stil å lage en egen tråd kun for å henge ut helsesykepleiere! Endret 3. mai 2020 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #55 Skrevet 3. mai 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gikk det med deg i etterkant? Stor klem fra meg grusomt å måtte oppleve noe slikt Anonymkode: 63b35...2fb Jeg hadde veldig lyst å sende en klage på henne eller personlig snakke med henne for å si at jeg slet litt med å forstå hvorfor hun så brått totalt endret sin mening om meg som mamma når det hun skrev i bekymringen så lett kunne motbevises med alle papirene bv hadde mottatt fra henne tidligere. Men istedenfor så valgte jeg bare å bytte helsesøster og kontaktet barnepsykolog for en evaluering på barnet mitt mtp det helsesøster hadde sagt slik at i tilfelle noe av det stemte kunne vi begynt å jobbe for å forebygge skjevutvikling etc. Samtidig har jeg ikke latt den helsesøsteren svekke min tillit til andre helsesøstre og den vi går til nå er kjempe hyggelig Barnet mitt er en trygg, fornøyd og glad 5 åring også Anonymkode: f24c9...010
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #56 Skrevet 3. mai 2020 9 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Utrolig dårlig stil å lage en egen tråd kun for å henge ut helsesykepleiere! Du vet tydeligvis ikke hva å henge ut noen betyr, for det er ingen her som har nevnt noen Helsesøstre ved navn eller tilhørende helsestasjon/kommune. Dette er en tråd folk rett og slett deler sine erfaringer som har vært dårlige og det er faktisk ikke noe galt i det for det finnes mange som ikke skulle hatt jobben eller som burde oppdatere seg på oppdragelse. Det er ingen her som prøver å svartmale yrkesgruppen eller ønsker å avskaffe tilbudet! Det er overhodet ikke det tråden handler om! Hadde noen skrevet et innlegg og bedt om positive erfaringer med helsesøstre så hadde jeg kommentert det som har vært bra der. Anonymkode: f24c9...010
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #57 Skrevet 3. mai 2020 15 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Utrolig dårlig stil å lage en egen tråd kun for å henge ut helsesykepleiere! Kan ikke se at du har sagt det samme i de utallige trådene om lærere og barnehagelansatte som har versert her inne i de siste ukene Anonymkode: 73aa4...30e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #58 Skrevet 3. mai 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du helt villfarende i hodet ditt? Du gidder ikke å lese det med barnevernet - greit nok det, men det var DU som dro det inn, ergo er det ikke irrelevant som du påstår. I tillegg vrir du totalt om på det jeg skriver og sier at jeg mener helsesøstre er ute etter å ta foreldre og uttaler deg om min mening om helsesøstre som yrkesgruppe? Da blir du usaklig og bruker hersketeknikker for å heve deg over meg og andre. Dessverre funker ikke det for det er ikke jeg som fremstår fordomsfull og ignorant. Jeg har ikke sagt at helsesøstre er kunnskapsløse, men den kunnskapen de sitter på er UTDATERT. De følger de gamle metodene istedenfor å OPPDATERE seg på nyere forskning på god oppdragelse. Det er en vesentlig forskjell! At mange helsesøstre er utdaterte er ikke til å feie under en sko. Den eldre generasjonen har vokst opp med en annen oppdragelse og enkelte viker gjerne ikke fra disse. Samtidig som det er mange shitty helsesøstre så går tiden fremover og det kommer stadig nye helsesøstre som er mer oppdatert på trygghetssirkelen, barnas utvikling og psykiske helse og bygging av gode relasjoner. Du sier også at den gjennomsnittlig helsesøster vet mer enn en den gjennomsnittlig forelder - det er feil det også. For all del, du trenger ikke å se det, men jeg tror alle som har sine erfaringer med en dårlig helsesøster og har fått støtte fra en lege, barnevernet eller andre fagpersoner på at helsesøster var helt på tur driter regelrett i dine meninger. Du kan sitte på din høye hest og tro du vet bedre. Anonymkode: f24c9...010 Oj. Du er for sint til at jeg orker å diskutere med deg. Tror vi bare får være enige i å være uenige. Anonymkode: 6b082...fb5
Hengebukksvinet Skrevet 3. mai 2020 #59 Skrevet 3. mai 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke se at du har sagt det samme i de utallige trådene om lærere og barnehagelansatte som har versert her inne i de siste ukene Anonymkode: 73aa4...30e Det er irrelevant for denne tråden, men jeg kan for ordens skyld nevne at jeg syns den skittkastingen i de trådene er forkastelig!
Hengebukksvinet Skrevet 3. mai 2020 #60 Skrevet 3. mai 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet tydeligvis ikke hva å henge ut noen betyr, for det er ingen her som har nevnt noen Helsesøstre ved navn eller tilhørende helsestasjon/kommune. Dette er en tråd folk rett og slett deler sine erfaringer som har vært dårlige og det er faktisk ikke noe galt i det for det finnes mange som ikke skulle hatt jobben eller som burde oppdatere seg på oppdragelse. Det er ingen her som prøver å svartmale yrkesgruppen eller ønsker å avskaffe tilbudet! Det er overhodet ikke det tråden handler om! Hadde noen skrevet et innlegg og bedt om positive erfaringer med helsesøstre så hadde jeg kommentert det som har vært bra der. Anonymkode: f24c9...010 Jo jeg vet hva det vil si å henge ut noen. Her er det en yrkesgruppe som henges ut, ikke navngitte personer eller kommuner. Det er selvfølgelig lov å dele dårlige erfaringer, men man bør passe på hvordan man uttaler seg. Her blir det gjentatt til det kjedsommelige hvor ubrukelige og kunnskapsløse de er og folk bekrefter hverandre med den ene historien verre enn den andre . Det er litt trist å lese rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #61 Skrevet 3. mai 2020 Har til gode å treffe en smart helsesøster Anonymkode: dccb0...318
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #62 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, Hengebukksvinet skrev: Utrolig dårlig stil å lage en egen tråd kun for å henge ut helsesykepleiere! Vet du i det hele tatt hva det vil si å henge ut noen? Les deg opp. Denne tråden kunne for all del vært om andre dårlige erfaringer knyttet til andre yrkesgrupper. Folk skal ikke knebles kun fordi de ikke kommer med kun solskinnshistorier - noe man faktisk også ser her, og vel og bra er det. Anonymkode: 8803f...09e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #63 Skrevet 3. mai 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Ble han da utredet for ADHD, når hun mente at han mest sannsynlig hadde det? Anonymkode: 8803f...09e Nei, hun sa det ikke kunne gjøres før han ble tre år, men at det måtte gjøres da. Jeg tok det opp i barnehagen da han ble tre, men de forstod virkelig ikke hvorfor denne ideen var nevnt, og det har ikke vært noen tegn til det senere heller. Anonymkode: 7b4fa...404
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #64 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun sa det ikke kunne gjøres før han ble tre år, men at det måtte gjøres da. Jeg tok det opp i barnehagen da han ble tre, men de forstod virkelig ikke hvorfor denne ideen var nevnt, og det har ikke vært noen tegn til det senere heller. Anonymkode: 7b4fa...404 Bra at hun ikke hang seg opp i det i senere tid. Hadde vært innmari kjipt om han ble feildiagnostisert pga helsesøsterens innbilning. Her hadde folk som har fått for seg at man skal stole blindt på helsesøstre gjort akkurat som hun sa, men bra at du stod på ditt! Anonymkode: 8803f...09e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #65 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bra at hun ikke hang seg opp i det i senere tid. Hadde vært innmari kjipt om han ble feildiagnostisert pga helsesøsterens innbilning. Her hadde folk som har fått for seg at man skal stole blindt på helsesøstre gjort akkurat som hun sa, men bra at du stod på ditt! Anonymkode: 8803f...09e Nå er det ikke helsesøstre som setter slike diagnoser, så de løp ingen veldig stor risiko her. Det verste som kunne ha skjedd var at noen hadde brukt tid på å utrede gutten. Ingen blir feildiagnostisert bare fordi en helsesøster mener et barn bør utredes av en fagperson. Veldig mange som utredes ender opp uten diagnose. Det er derfor man utreder, for å finne ut om det er en diagnose der eller ikke. Anonymkode: 6b082...fb5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #66 Skrevet 3. mai 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bra at hun ikke hang seg opp i det i senere tid. Hadde vært innmari kjipt om han ble feildiagnostisert pga helsesøsterens innbilning. Her hadde folk som har fått for seg at man skal stole blindt på helsesøstre gjort akkurat som hun sa, men bra at du stod på ditt! Anonymkode: 8803f...09e Skal man beskylde helsesøstre for noe, så bør man i det minste vite hva man snakker om, helsesøstre setter ikke adhd diagnose Anonymkode: 73aa4...30e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2020 #67 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skal man beskylde helsesøstre for noe, så bør man i det minste vite hva man snakker om, helsesøstre setter ikke adhd diagnose Anonymkode: 73aa4...30e Jeg har heller ikke sagt at de gjør det, så skjønner ikke hvor du har det fra. Men de sender henvisninger videre som blir tatt på alvor. Enkelte helsesøstre gir seg ikke før barna har fått en diagnose - snakker av erfaring. Anonymkode: 8803f...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå