Gå til innhold

Overreagerte jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan til tider bli oppgitt og irritert dersom barnehagen til yngstemann på tre år ikke følger alt vi ønsker. Denne uken var første uken i bhg etter koronastengt og vi har en fantastisk hyggelig dame på kohorten til gutten vår. Tidlig denne uken fikk hun beskjed om at vi har sluttet med bleier. I dag kom vi og hentet gutten vår og jeg ble sint da jeg fikk vite at han hadde hatt på bleie på skogsturen. Når jeg nå ser bilder bhg har lagt ut etter ukens opplegg blir jeg oppgitt over meg selv når jeg ser hvor mye gøy de har gjort med barna. Svar meg helt ærlig; overreagerte jeg eller hadde dere også blitt irritert.

Anonymkode: 94bdb...f0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer

Anonymkode: 6fb0d...874

Skrevet

Du overreagerte.

Anonymkode: 4b210...077

Skrevet

Mtp tiden vi er i, og jobben de i bhg nå må stå i for å kunne følge sine pålegg, så syntes jeg du overreagerer. 

Vi venter selv med bleieslutt på yngstemann litt mtp bhg, og at de nå må være ute i skogen i mange timer med dresser etc. Ikke lett for de mtp uhell og hyppige dopauser, da er det tryggere med bleie. 

Anonymkode: c40e9...227

Skrevet

Det er lite stress for meg å lynraskt få av dressen og buksene på 3-åringen, og la han tisse ute. Men jeg skjønner dette ikke er like lett for barnehagen

Anonymkode: 49c81...210

Skrevet

Når sluttet han med bleier og er han helt tørr?

Anonymkode: 9deb6...35d

Skrevet

Jobber selv i barnehage å det er helt vanlig å ta på bleie på barna som holder på med bleieslutt når vi skal på turer. Vi har ikke mulighet til å sende en voksen tilbake til barnehagen med ett pga hyppige uhell. Da er vi for få voksne til resten av av gruppen. Så ja jeg synes du overragerer.

Anonymkode: f8ab7...8c6

Skrevet

Vi har flere barn som har sluttet med bleie i løpet av hjemmetiden. Heldigvis har vi foreldre som skjønte av seg selv at det kom til å bli vanskelig å følge opp når vi er ute i skogen HELE dagen. De fortalte om bleieslutt, men at de kom til å ha på bleie i bhg enn så lenge. 

Ikke noe problem å følge opp bleieslutt i bhg, men litt verre ute i skogen. Ikke alle barn som er komfortabel med å tisse/bæsje ute i regnvær og sur vind. 

Anonymkode: 6bbdf...195

Skrevet

Ja jeg synes vel at du overreagerer litt. Om barnet har sluttet med bleier så sier han vel i fra om han må på toalettet? Da er det vel like kjapt å trekke ned bleia som trusa? 

Vi holder på med avvenning nå, og barnet bruker ikke bleie hjemme, men i bgh. Der kan han glemme seg siden han har det gøy. 

Det går seg til! 

Anonymkode: 95f99...203

Skrevet

Helt i starten av bleieslutt synes jeg det er greit å ha bleie på i dressen på tur. Det er så fort gjort at de har det så gøy at de glemmer seg av, og da er det veldig dumt å være langt unna barnehagen med tissevåt dress. Du overreagerte kanskje litt, men jeg skjønner samtidig hva du mener. 

Anonymkode: 7cfb9...f3b

Skrevet

Ja, du overreagerte.

Anonymkode: 27239...ae6

Skrevet

Ja du overreagerer.  

Med så strenge rutiner det er nå, burde du klare å tenke hvorfor de har satt på bleie. 

Ved uhell må man da pakke hele kohorten sin for å gå tilbake til barnehagen for å skifte.  Dette kan jo bli litt vanskelig og slitsomt for hele gjengen om det skjer flere ganger om dagen. 

Ellers reagerer jeg på at du skriver at du reagerer om barnehagen ikke gjør slik du ønsker.  Du vet at det ikke er bare ditt barn der.? Skulle man imøtekommet alle ønskene alle foreldrene kommer med blir det en smule kaos. Barnehagen gjør så godt de kan, men noen ganger vet de faktisk hva som fungerer best i barnehagen. 

Synes du skal unskylde deg til mandag. 

Anonymkode: 571e8...c92

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du overreagerer.  

Med så strenge rutiner det er nå, burde du klare å tenke hvorfor de har satt på bleie. 

Ved uhell må man da pakke hele kohorten sin for å gå tilbake til barnehagen for å skifte.  Dette kan jo bli litt vanskelig og slitsomt for hele gjengen om det skjer flere ganger om dagen. 

Ellers reagerer jeg på at du skriver at du reagerer om barnehagen ikke gjør slik du ønsker.  Du vet at det ikke er bare ditt barn der.? Skulle man imøtekommet alle ønskene alle foreldrene kommer med blir det en smule kaos. Barnehagen gjør så godt de kan, men noen ganger vet de faktisk hva som fungerer best i barnehagen. 

Den stussa jeg også på! Du må være et mareritt av en foreldre å ha med å gjøre. Og nei, jeg jobber IKKE i barnehage selv. 

Anonymkode: 4a108...a34

Skrevet

Omg. Jeg var også sånn. Men du må skjerpe deg. De har ikke mulighet. Han kommer ikke til å tisse gjennom konfirmasjonsdressen. Så lande ta på bleie og etter sommerferien skjer det aldri igjen. Men mindre han er som mitt barn, som fortsatt tisser seg ut på natta i en alder av ni 😢

Anonymkode: 5564e...2af

Skrevet

Du ble sint? Slik at du ga beskjed om at det var uholdbart?

JA. Du overdrev og fremstår som et mareritt av en foresatt. 

Du vet at barnehageansatte har veldig travle dager nå? Det er lov å bruke hodet. 

Anonymkode: be6b9...374

Skrevet

Jesus... ja, ditt mareritt av ei mor

Anonymkode: 7f3a0...0ac

Skrevet

Ja du overreagerer.

Anonymkode: 4c082...ec2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja du overreagerer.  

Tenkte det samme som deg 

Anonymkode: a624d...ae5

Skrevet

Du overreagerte kraftig! "Reagerer om bhg ikke gjør som du ønsker". Du er nok enhver førskolelærers drøm🙏🏻

Anonymkode: 2ba2d...be0

Skrevet

Spurte du ikke hvorfor? 

Om du gjorde det og svaret var, vi var på tur. Vi hadde ikke mulighet til å ta med skift, annet enn bleier, og kan ikke gå tilbake pga et uhell. Så vi setter alltid på bleie på tur om det kan skje uhell. Ble du sint av det? 

Anonymkode: 819ad...a4d

Skrevet

Her burde foresten barnehagen vært litt i forkant å infomert foreldrene om at de pleier å ta på bleie på tur når ett barn holder på med bleieslutt og hvorfor vi velger å gjøre det.

Anonymkode: f8ab7...8c6

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan til tider bli oppgitt og irritert dersom barnehagen til yngstemann på tre år ikke følger alt vi ønsker. Denne uken var første uken i bhg etter koronastengt og vi har en fantastisk hyggelig dame på kohorten til gutten vår. Tidlig denne uken fikk hun beskjed om at vi har sluttet med bleier. I dag kom vi og hentet gutten vår og jeg ble sint da jeg fikk vite at han hadde hatt på bleie på skogsturen. Når jeg nå ser bilder bhg har lagt ut etter ukens opplegg blir jeg oppgitt over meg selv når jeg ser hvor mye gøy de har gjort med barna. Svar meg helt ærlig; overreagerte jeg eller hadde dere også blitt irritert.

Anonymkode: 94bdb...f0a

Synes du er litt vel opptatt av feil ting. Først er du sint på de i bhg, som tok på bleie. Så er du skamfull pga deg selv som ble sint.

Har du i det hele tatt spurt deg selv hvordan sønnen din har det som har sluttet med bleie i april, og slapp å tabbe seg ut på tur med barnehagen inne i skogen. Tenk så bra at de tok hensyn til han!

Anonymkode: ee8a3...635

Skrevet

Jeg syns man kan være litt rause mot de ansatte nå. De har mer enn nok å tenke på om de ikke skal få kjeft for bagateller. Alle kan kanskje være litt rause, mulig de setter din reaksjon på koronakontoen den også.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men mindre han er som mitt barn, som fortsatt tisser seg ut på natta i en alder av ni 😢

Anonymkode: 5564e...2af

Men du vet selvsagt at dette ikke skyldes at noen har gjort "feil" i bleieavvenningsfasen, sant?

Nattinkontinens er jo en hormonstyrt tilstand. Ikke noe som noen kan for.

Skrevet

du overragerer ja

Anonymkode: 87ab5...7b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...