Gå til innhold

Altså de har tenkt og stenge grensene til den 15 August?

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Jeg er på dagpenger, mister jeg de i 2 uker om jeg drar over?

Spør ikke fordi jeg skal handle, men fordi jeg skal gifte meg og booket hotell på Strømstad 😟

Anonymkode: 13dbc...0c4

Ja. Du vil da ikke være reel arbeidssøker og mister dagpengene.

Anonymkode: b40ae...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er over 7000 aktive saker i Norge. Hvor får du tallet «100» fra?

3BDE58C5-AC23-48A5-8DEF-7507E723551A.jpeg

Anonymkode: c22f0...94a

Det er jo fordi Norge ikke rapporterer om friskmeldte. Dette tallet er faktisk alle konstaterte smittede siden starten i hele landet. Sier ganske mye om hvor opphauset dette viruset er. 

Nå bryr jeg svært lite om jeg får grensehandlet eller ikke. Men nå må resten av skolene åpnes og andre restriksjoner mykner opp før økonomien går fullstendig til h..

Anonymkode: fbb92...25d

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo fordi Norge ikke rapporterer om friskmeldte. Dette tallet er faktisk alle konstaterte smittede siden starten i hele landet. Sier ganske mye om hvor opphauset dette viruset er. 

Nå bryr jeg svært lite om jeg får grensehandlet eller ikke. Men nå må resten av skolene åpnes og andre restriksjoner mykner opp før økonomien går fullstendig til h..

Eh jo? Samme side inneholder graf over nye saker, antall døde, antall friskmeldte osv. Og antall aktive saker er over 7000. 
Det er vanskelig å innberette antall friskmeldte korrekt, det er riktig. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får si ifra til Erna og co. Dette har de sikkert ikke tenkt på.

Fulgte du ikke med på pressekonferansen i går? Det de sier er at de nå vil lette på tiltak med 14 dagers intervaller. Neste uke kommer en detaljert plan for kontrollert gjenåpning.

Første pri blir å få skolebarna og ungdommene tilbake.Jeg kan se for meg at avgangselever får komme tilbake 11. mai. Og at resterende elever får komme tilbake 14 dager etter det igjen. 

Åpning av grensa mot et land uten kontroll på situasjonen, og en stor økning i tilfeller i grenseområdet rundt Strømstad - det kommer nok langt ned på prioriteringslista. 

Anonymkode: ffbb0...4ee

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om en ukes tid får vi vite om og ev hvilke klassetrinn som kan få komme tilbake til skolen. På skolen der jeg jobber, er vi 800-900 mennesker ved fullt belegg. Vi skal holde minst én meters avstand. Absolutt ikke gjennomførbart med alle elever og ansatte til stede. 

Anonymkode: 914ae...dc5

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om grensene åpnes for fri ferdsel vil jo ha null innvirkning på økonomien til samfunnet (kun for individer som skal grensehandle), så den argumentasjonen er jo helt bak mål. 

Anonymkode: 98705...117

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om grensene åpnes for fri ferdsel vil jo ha null innvirkning på økonomien til samfunnet (kun for individer som skal grensehandle), så den argumentasjonen er jo helt bak mål. 

Åpne grenser betyr innreise også sant? Du tror ikke det påvirker reiselivsnæringen i Norge? Bare for å ta er eksempel.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åpne grenser betyr innreise også sant? Du tror ikke det påvirker reiselivsnæringen i Norge? Bare for å ta er eksempel.

Jeg tror uansett turismen vil vente på seg, så nei - det tror jeg ikke vil ha mye å si for økonomien sånn som verden er nå. Å åpne grensene nå vil ha mye større negative følger enn det er verdt, også økonomisk.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh jo? Samme side inneholder graf over nye saker, antall døde, antall friskmeldte osv. Og antall aktive saker er over 7000. 
Det er vanskelig å innberette antall friskmeldte korrekt, det er riktig. 

FHI har selv gått ut og sagt at de ikke har meldesystem for friskmeldte, så nei, de har ingen kontroll på reelt antall smittede, altså antall smittede - antall friskmeldte. 

Skrevet

den du viser er jo ikke riktig.

Anonymkode: 9771d...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...