Gå til innhold

Altså de har tenkt og stenge grensene til den 15 August?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det har vert under 100 smittende i ca 10 dager, bør ting begynne og stablisere seg, synes de kan åpne grensen nå.

Jeg sliter Økonomisk og derfor er det mye lettere og bedre for meg og handle i sverige.

Helt greit at det kun går innlandsfly og slik i sommer,men er ikke fornøyd med at sverige er stengt.

Vi kommer uansett til og holde oss i Norge .

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9771d...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper og tror at grensen mellom Norge og Danmark åpner. 

Anonymkode: 91586...7c4

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Jeg håper og tror at grensen mellom Norge og Danmark åpner. 

Anonymkode: 91586...7c4

det hjelper meg lite, er nesten like dyrt i danmark som norge

Skrevet

Tenker at det bør være mulig for de aller fleste å holde seg i sitt eget land. Ser ikke problemet. (vet at der alltid finnes unntak). For meg er det helt uproblematisk. 

Anonymkode: 89ea1...232

Skrevet

Å stenge grensa mot Sverige er bra, på den måten håper jeg at folk får nye vaner og handler i Norge. Grensehandel burde vært umulig uansett om vk har corona eller ikke

Anonymkode: f2201...a83

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å stenge grensa mot Sverige er bra, på den måten håper jeg at folk får nye vaner og handler i Norge. Grensehandel burde vært umulig uansett om vk har corona eller ikke

Anonymkode: f2201...a83

Jeg har atopisk dermatitt og er allergisk mot mye. Jeg er og ufør på laveste sats, alene med 2 tenåringer, så økonomien er jo ikke bra. Og flere av hud produktene er jo ikke på blå resept, her i Norge koster de rundt 1000 kr i måneden, i Sverige ca 300 kr. Så det brødet jeg kan spise koster i Norge 70 kr, i Sverige 35 kr. Hvorfor skal disse produktene være så mye dyrere i Norge enn i Sverige? Og grunnstønaden jeg fikk har jo gått fra 1900 kr, ned til 690 kr. Tidligere så kunne jeg kjøpe både hudpleieprodukter og allergimat med grunnstønaden. Nå går ikke det lenger. For meg som er ufør, så er 1000 kr utrolig mye penger. 

Anonymkode: 78551...619

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har atopisk dermatitt og er allergisk mot mye. Jeg er og ufør på laveste sats, alene med 2 tenåringer, så økonomien er jo ikke bra. Og flere av hud produktene er jo ikke på blå resept, her i Norge koster de rundt 1000 kr i måneden, i Sverige ca 300 kr. Så det brødet jeg kan spise koster i Norge 70 kr, i Sverige 35 kr. Hvorfor skal disse produktene være så mye dyrere i Norge enn i Sverige? Og grunnstønaden jeg fikk har jo gått fra 1900 kr, ned til 690 kr. Tidligere så kunne jeg kjøpe både hudpleieprodukter og allergimat med grunnstønaden. Nå går ikke det lenger. For meg som er ufør, så er 1000 kr utrolig mye penger. 

Sverige er jo ikke det landet jeg vil reise til. Har du sett dødstallene ift norge og danmark? 
Håper grensen blir stengt leeenge.. 😳

Ang brød, kan du jo bake selv. Mange veldig enkle brødoppskrifter på nettet hvis du googler. Jeg baker bare eltefrie brød. Langtidshever, da trengst bare en halv t-skje gjær. Det er billig. Bakte nettopp helt ok sunne brød til 4 kr pr brød. 

Lytt på podcast om sparing. F.eks. Forbrukerpodden eller pengesnakk. 
de har også blogg: forbrukerfrue. mange bra sparetips på det meste. 

Det går fint å leve billig og sunt. 

Jeg kjøper mye first price produkter. Leser en innholdsfortegnelsen, ser en at mange er like bra som dyrere merker. 

taco tortilla koster ca 5 kr på billigmerker, de er like gode som dyrere. 

ang hudkrem kan jeg ikke hjelpe deg, men hvis du sparer på maten, blir det mere penger til den. 

tips: pastasausen på rema( remamerket) er knallgod med litt sopp, løk.. 

Anonymkode: 06335...224

Skrevet

Er så lei egoistiske og hysteriske nordmenn. Vi er så mye bedre enn alle andre. Alt skal være så trygt. Får nesten angst av at jeg vokser opp her. Vi er så vant med at alt er trygt og folk får det liksom aldri trygt nok. 

Anonymkode: fd9ee...343

Skrevet

Hva med å se litt lenger enn nesa rekker og stole på at myndighetene fatter riktige beslutninger? 

Anonymkode: 94976...701

Skrevet

At grensene er stengt er det eneste tiltaket jeg synes er ok sånn som det er nå. At halvparten av alle elevene fremdeles sitter hjemme feks når det er under 100 innlagte er for meg fullstendig uforståelig. 

Anonymkode: fbb92...25d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At grensene er stengt er det eneste tiltaket jeg synes er ok sånn som det er nå. At halvparten av alle elevene fremdeles sitter hjemme feks når det er under 100 innlagte er for meg fullstendig uforståelig. 

Anonymkode: fbb92...25d

Jeg er enig. Åpne samfunnet innad i landet, men vent med grensene. Det siste vi trenger er folk som bare «må» til syden, etterfulgt av en ny runde tiltak til høsten. 

Anonymkode: 46427...f64

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sverige er jo ikke det landet jeg vil reise til. Har du sett dødstallene ift norge og danmark? 
Håper grensen blir stengt leeenge.. 😳

Ang brød, kan du jo bake selv. Mange veldig enkle brødoppskrifter på nettet hvis du googler. Jeg baker bare eltefrie brød. Langtidshever, da trengst bare en halv t-skje gjær. Det er billig. Bakte nettopp helt ok sunne brød til 4 kr pr brød. 

Lytt på podcast om sparing. F.eks. Forbrukerpodden eller pengesnakk. 
de har også blogg: forbrukerfrue. mange bra sparetips på det meste. 

Det går fint å leve billig og sunt. 

Jeg kjøper mye first price produkter. Leser en innholdsfortegnelsen, ser en at mange er like bra som dyrere merker. 

taco tortilla koster ca 5 kr på billigmerker, de er like gode som dyrere. 

ang hudkrem kan jeg ikke hjelpe deg, men hvis du sparer på maten, blir det mere penger til den. 

tips: pastasausen på rema( remamerket) er knallgod med litt sopp, løk.. 

Anonymkode: 06335...224

Er ikke nødvendigvis det at jeg må til Sverige akkurat nå. Og rett over grensen, er det jo mest nordmenn. Men det var svar til henne, som mener at vi nordmenn aldri skal få handle i Sverige. 

Jeg har prøvd å bake brød jeg tåler flere ganger, jeg får det ikke til. Men ellers så kan jeg det å leve billig, jeg har jo virkelig kuttet ut på det meste, sånn så barna mine skal få alt de trenger. Er en annen medisin jeg og burde gå på, men den får jeg bare på hvit resept, og den koster 800 kr i måneden, den velger jeg å ikke gå på. Men hudkremene må jeg ha, hvis ikke sprekker huden opp, og det ender med infeksjon og store smerter. Jeg er allergisk mot utrolig mye mat, så er svært begrenset hva jeg kan spise. 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er så lei egoistiske og hysteriske nordmenn. Vi er så mye bedre enn alle andre. Alt skal være så trygt. Får nesten angst av at jeg vokser opp her. Vi er så vant med at alt er trygt og folk får det liksom aldri trygt nok. 

«Vokser opp her»? Hvor gammel er du?

Skrevet

Nå meldes det om sterk økning i smitte i Västra Götaland, så sikkert greit å holde seg unna. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå som det har vert under 100 smittende i ca 10 dager, bør ting begynne og stablisere seg, synes de kan åpne grensen nå.

Jeg sliter Økonomisk og derfor er det mye lettere og bedre for meg og handle i sverige.

Helt greit at det kun går innlandsfly og slik i sommer,men er ikke fornøyd med at sverige er stengt.

Vi kommer uansett til og holde oss i Norge .

Hva tenker dere?

Du tenker at det at vi har klart å stabilisere smittesituasjonen her i landet taler for at vi åpner grensene mot land som har en mye mer dramatisk og uavklart situasjon? Det er jo ikke våre egne tall vi må se på - vi må se på hvordan det står til i de landene der hvor vi da eventuelt skal ta imot turister fra eller nordmenn skal reise til og fra på ferie. Hadde det ikke vært for skiturismen i vinterferien, så hadde vi jo sannsynligvis ikke stått i en dramatisk situasjon i landet i det hele tatt i starten av mars

Anonymkode: ffbb0...4ee

Skrevet

Vi kan ikke åpne grensa til Sverige - et land ute av kontroll mht. Koronasmitte - med utgangspunkt i enkelttilfeller som ditt.. Da må jo heller du finne en løsning. 

Er helt enig i at det er elendig at det er rimeligere for allergi-varer i Sverige - men det blir en helt annen debatt som vi ikke kan legge til grunn i denne problemstillingen

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

«Vokser opp her»? Hvor gammel er du?

Er oppvokst i Norge. Vi har det så trygt. Greit nok å ha drt trygt. Men vi får jo så jævla panikk! Vi er så vant med goder og trygghet at det minste vipper oss av pinnen.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke flytte? Det kan ikke være sunt å gå rundt med angst som er utløst av det samfunnet du bor i..

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan ikke åpne grensa til Sverige - et land ute av kontroll mht. Koronasmitte - med utgangspunkt i enkelttilfeller som ditt.. Da må jo heller du finne en løsning. 

Er helt enig i at det er elendig at det er rimeligere for allergi-varer i Sverige - men det blir en helt annen debatt som vi ikke kan legge til grunn i denne problemstillingen

Det mener jeg heller ikke. Men jeg svarte hun som mener at nordmenn aldri skal få dra til Sverige å handle. For der er jeg uenig. 

Skrevet

Takk for alle svar

jeg håper i alle fall det ikke blir forlenging, er få som blir smittet og under 100 på sykhuset nå

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

jeg håper i alle fall det ikke blir forlenging, er få som blir smittet og under 100 på sykhuset nå

Her ja, men ikke i Sverige. Da åpner vi jo ikke døra dit.

Anonymkode: c20d4...8ad

Skrevet

Det er mye lettere å holde smittetallene nede med "stengte" grenser enn med fri flyt av folk fra alle land. Jeg vil mye heller ha grensekontroll og mer åpenhet innen landet enn åpne grenser og alt annet stengt.

Anonymkode: b40ae...cbd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det mener jeg heller ikke. Men jeg svarte hun som mener at nordmenn aldri skal få dra til Sverige å handle. For der er jeg uenig. 

Det du beskriver bør jo tas tak i på politisk hold. Ikke alle med svak økonomi og behov for spesialkost bor i handleavstand til Sverige. Alle må ha råd til maten de trenger. Håper det ordner seg for deg fremover. 

Skrevet

Er oppvokst i Norge. Vi har det så trygt. Greit nok å ha drt trygt. Men vi får jo så jævla panikk! Vi er så vant med goder og trygghet at det minste vipper oss av pinnen.

Du kan jo flytte til Tyrkia, da. 

Anonymkode: 14b24...7f9

Skrevet

hvor står det at de stenger frem til 15 august? 

Anonymkode: 3c7d0...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...