Gå til innhold

Altså de har tenkt og stenge grensene til den 15 August?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

hvor står det at de stenger frem til 15 august? 

Anonymkode: 3c7d0...952

Stod i Aftenposten i dag, i alle fall. 

Anonymkode: 46427...f64

Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvor står det at de stenger frem til 15 august? 

Anonymkode: 3c7d0...952

Det er ikke bestemt enda. 

Anonymkode: 821a7...6ff

Skrevet

Jeg tenker at det er helt hull i hodet å åpne grensene. Det burde være det siste som åpner. 
Hvis de først får kontroll innenlands, så blir det jo som å åpne Pandoras eske å åpne grensene. 

Anonymkode: c22f0...94a

Skrevet

Hmm, hvorfor åpner vi ikke for grensehandel mot Sverige uten karantene nå som vi har så god kontroll på viruset her i Norge? Merkelig det der,  vi har jo under 100 på sykehus, så da trenger vi ikke være forsiktige lenger. Vi har jo under 100 på sykehus, så viruset er nok ikke så farlig for oss normenn. Vi har kontroll. Mer virus i Sverige sier du? Hvis vi reiser til Sverige kan vi selvsagt bare la være å ta viruset med oss hjem, vi har jo kontroll på viruset, så det må vi jo klare. Det kan da ikke være så vanskelig, la tollerne ta seg av det. Hvis vi i unnfører forbud mot import av koronavirus, så kan tollerne stoppe viruset på grensen, da slipper vi alt det styret med karantene i 14 dager. Vi har kontroll på viruset, så dette nå vi kunne få til! Tull sier du? Nei, det er Sverige som har tull, vi har toll, det er selvsagt mye bedre. 

Det blir selvsagt ikke noe mer virus i Norge dersom vi tillater inn reise fra land som har større smittespredning enn oss. Det så vi jo da folk kom hjem fra skiferie i vinter, kom ikke noe smitte da... 

Anonymkode: 1f1ef...031

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm, hvorfor åpner vi ikke for grensehandel mot Sverige uten karantene nå som vi har så god kontroll på viruset her i Norge? Merkelig det der,  vi har jo under 100 på sykehus, så da trenger vi ikke være forsiktige lenger. Vi har jo under 100 på sykehus, så viruset er nok ikke så farlig for oss normenn. Vi har kontroll. Mer virus i Sverige sier du? Hvis vi reiser til Sverige kan vi selvsagt bare la være å ta viruset med oss hjem, vi har jo kontroll på viruset, så det må vi jo klare. Det kan da ikke være så vanskelig, la tollerne ta seg av det. Hvis vi i unnfører forbud mot import av koronavirus, så kan tollerne stoppe viruset på grensen, da slipper vi alt det styret med karantene i 14 dager. Vi har kontroll på viruset, så dette nå vi kunne få til! Tull sier du? Nei, det er Sverige som har tull, vi har toll, det er selvsagt mye bedre. 

Det blir selvsagt ikke noe mer virus i Norge dersom vi tillater inn reise fra land som har større smittespredning enn oss. Det så vi jo da folk kom hjem fra skiferie i vinter, kom ikke noe smitte da... 

Anonymkode: 1f1ef...031

Pepsi Max

Pepsi Max

Pepsi Max

Pepsi Max

Anonymkode: 821a7...6ff

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du beskriver bør jo tas tak i på politisk hold. Ikke alle med svak økonomi og behov for spesialkost bor i handleavstand til Sverige. Alle må ha råd til maten de trenger. Håper det ordner seg for deg fremover. 

Anonymkode: 46427...f64

Tusen takk. Det er jeg enig med deg i. For det har ikke blitt lett for de syke og svake de siste årene. Flere har mistet bostøtte, det forsvant og et fradrag på skatten, som gjør at jeg må betale 20 000 kr mer i skatt i året, og det gjelder jo mange flere enn meg. Og grunnstønaden som har sunket mye for oss med matallergi. Og ikke minst støtten til briller til barn og helt sikkert mye annet jeg ikke er klar over. Synes i hvert fall ikke det skal måtte gå utover barna. 

Anonymkode: 78551...619

Skrevet

Å åpne grensene mot Sverige nå, når de har de smitte -og dødstallene de har vil jo være fullstendig galskap! Håper grensene (og spesielt til Sverige) vil være stengt MINST til 15. august. At det er kjipt for dem som vil grensehandle bør komme langt ned på listen over prioriteringer.

Anonymkode: 98705...117

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har atopisk dermatitt og er allergisk mot mye. Jeg er og ufør på laveste sats, alene med 2 tenåringer, så økonomien er jo ikke bra. Og flere av hud produktene er jo ikke på blå resept, her i Norge koster de rundt 1000 kr i måneden, i Sverige ca 300 kr. Så det brødet jeg kan spise koster i Norge 70 kr, i Sverige 35 kr. Hvorfor skal disse produktene være så mye dyrere i Norge enn i Sverige? Og grunnstønaden jeg fikk har jo gått fra 1900 kr, ned til 690 kr. Tidligere så kunne jeg kjøpe både hudpleieprodukter og allergimat med grunnstønaden. Nå går ikke det lenger. For meg som er ufør, så er 1000 kr utrolig mye penger. 

Om prisforskjellene er såpass store må det da lønne seg å handle på nett?

Jeg har handlet på nett fra Sverige et par ganger, og nettbutikkene har inkludert både toll og moms nå etter de nye reglene kom så prisene blir ikke høyere enn du ser i nettbutikken. Litt dyrere enn i fysisk butikk i Sverige, men du sparer jo turen selv så det sparer du vel inn?

Anonymkode: 8eb54...c81

Skrevet

Tråden er ryddet for rasistiske innlegg og svar til dette.

Admin

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er så lei egoistiske og hysteriske nordmenn. Vi er så mye bedre enn alle andre. Alt skal være så trygt. Får nesten angst av at jeg vokser opp her. Vi er så vant med at alt er trygt og folk får det liksom aldri trygt nok. 

Anonymkode: fd9ee...343

Nei, huffameg, tenk å like å ha det trygt, da gitt? Angst av å ha det trygt... nå har jeg hørt dét og! 
#FirstWorldProblems

Skrevet
1 time siden, Hannasbananas skrev:

Nei, huffameg, tenk å like å ha det trygt, da gitt? Angst av å ha det trygt... nå har jeg hørt dét og! 
#FirstWorldProblems

Det er greit å ha det trygt som du ser. Vi trenger ikke ha fare og oppsøke det. Men din kommentar er slik typisk nordmann igjen. Vrenger det til at man klager over trygghet. Du vil jo ikke se annet enn at det er perfekt i Norge. Nordmenn tipper da så jævla over så fort det skjer noe..

Anonymkode: fd9ee...343

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk. Det er jeg enig med deg i. For det har ikke blitt lett for de syke og svake de siste årene. Flere har mistet bostøtte, det forsvant og et fradrag på skatten, som gjør at jeg må betale 20 000 kr mer i skatt i året, og det gjelder jo mange flere enn meg. Og grunnstønaden som har sunket mye for oss med matallergi. Og ikke minst støtten til briller til barn og helt sikkert mye annet jeg ikke er klar over. Synes i hvert fall ikke det skal måtte gå utover barna. 

Vi har feil regjering...

Skrevet

Det er ikke bestemt at grensene skal «stenges» frem til 15. august. Det er blitt sendt et brev til rette instanser i EU der man varsler om at dette kan skje slik at myndighetene har mulighet til å opprettholde grensekontrollen dersom nødvendig.

Sannsynligvis vil grensekontrollen mot enkelte land med like smitteverdier som oss opphøre først - feks mot Danmark og Tyskland.

Anonymkode: c6f77...624

Skrevet

Som vestlending er det lite som provoserer meg mer enn furting over å ikke få grensehandle.

Nei, vi bør ikke åpne opp for smitte fra Sverige slik at priviligerte østlendinger skal få kjøpe brus og øl til halve prisen igjen. De fjerna muligheten til å få varer avgiftsfritt på døra, da burde neste steg være å fjerne tollfrikvoten på grensehandel.

Anonymkode: e6968...e32

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som vestlending er det lite som provoserer meg mer enn furting over å ikke få grensehandle.

Nei, vi bør ikke åpne opp for smitte fra Sverige slik at priviligerte østlendinger skal få kjøpe brus og øl til halve prisen igjen. De fjerna muligheten til å få varer avgiftsfritt på døra, da burde neste steg være å fjerne tollfrikvoten på grensehandel.

Anonymkode: e6968...e32

Men jøssenavn! Personlig så er det ganske mye annet som provoserer meg mer enn grensehandlende østlendinger, barnemishandling feks... 

Jeg kan rapportere her fra østlandet, ca en time fra grensen, at jeg ikke har hørt en eneste person syte om dette. Og så må jeg minne deg om at grensen til Sverige er lang slik at disse «sytende, priviligerte grensehandlerne» (som jeg fortsatt ikke har vært borti i virkeligheten) like gjerne kan være trøndere eller nordlendinger.

Anonymkode: c6f77...624

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har atopisk dermatitt og er allergisk mot mye. Jeg er og ufør på laveste sats, alene med 2 tenåringer, så økonomien er jo ikke bra. Og flere av hud produktene er jo ikke på blå resept, her i Norge koster de rundt 1000 kr i måneden, i Sverige ca 300 kr. Så det brødet jeg kan spise koster i Norge 70 kr, i Sverige 35 kr. Hvorfor skal disse produktene være så mye dyrere i Norge enn i Sverige? Og grunnstønaden jeg fikk har jo gått fra 1900 kr, ned til 690 kr. Tidligere så kunne jeg kjøpe både hudpleieprodukter og allergimat med grunnstønaden. Nå går ikke det lenger. For meg som er ufør, så er 1000 kr utrolig mye penger. 

Resten av Norge greier det jo selv om de ikke kan handle i Sverige så da bør du og greie det. 

Anonymkode: 8b0ca...4c8

Skrevet

Er så lei når folk syter med nesa godt inn i egen navle. Meg, meg, meg. Skjønner det er tungt hi men sånn er det nå. 
Synes det er så lite flatterende når folk syter over egne små problemer når hele verden kjemper mot et virus som er dødelig. Et virus som muterer og oppfører seg ikke nødvendigvis likt fra menneske til menneske. 
Dine økonomiske bekymringer er ikke vesentlige for øyeblikket. 

Anonymkode: 70e0c...ed3

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå som det har vert under 100 smittende i ca 10 dager, bør ting begynne og stablisere seg, synes de kan åpne grensen nå.

Jeg sliter Økonomisk og derfor er det mye lettere og bedre for meg og handle i sverige.

Helt greit at det kun går innlandsfly og slik i sommer,men er ikke fornøyd med at sverige er stengt.

Vi kommer uansett til og holde oss i Norge .

Hva tenker dere?

Anonymkode: 9771d...9b7

Under 100 smittede? Det som står på VG mener du? Det er rapporterte smittede. Mange som er syke, men som ikke har tatt test. 

Anonymkode: c922d...cc5

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Under 100 smittede? Det som står på VG mener du? Det er rapporterte smittede. Mange som er syke, men som ikke har tatt test. 

Anonymkode: c922d...cc5

Det er uansett ikke under 100 SMITTEDE. Det er under 100 INNLAGTE. Det er to vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: 01327...1c9

Skrevet
34 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er uansett ikke under 100 SMITTEDE. Det er under 100 INNLAGTE. Det er to vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: 01327...1c9

Nei det stemmer ikke, det står smittende og det har vert under 100 lenge..

håper grensen åpner den 15 Mai, er mange som sliter økonomisk..

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det stemmer ikke, det står smittende og det har vert under 100 lenge..

håper grensen åpner den 15 Mai, er mange som sliter økonomisk..

Det er over 7000 aktive saker i Norge. Hvor får du tallet «100» fra?

3BDE58C5-AC23-48A5-8DEF-7507E723551A.jpeg

Anonymkode: c22f0...94a

Skrevet

Er det ikke åpent da? Eneste konsekvens er vel 14 dager karantene? 

Anonymkode: 13dbc...0c4

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke åpent da? Eneste konsekvens er vel 14 dager karantene? 

Uten lønn eller trygd..

Anonymkode: ffbb0...4ee

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uten lønn eller trygd..

Hvorfor det? Jeg er på dagpenger, mister jeg de i 2 uker om jeg drar over?

Spør ikke fordi jeg skal handle, men fordi jeg skal gifte meg og booket hotell på Strømstad 😟

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Jeg er på dagpenger, mister jeg de i 2 uker om jeg drar over?

Spør ikke fordi jeg skal handle, men fordi jeg skal gifte meg og booket hotell på Strømstad 😟

Ja. Det er bestemt at de som reiser til Sverige og slik spekulerer i å trosse myndighetenes anbefalinger mister du rett til dagpenger, trygd osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...