Gå til innhold

Kutte ned på skolens sommerferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Østerdølen skrev:

Du jobber ikke dugnad når du får betalt for det.Og et mer arrogant svar fra en sykepleier har jeg aldri vært borti !Du har selv valgt det yrket du jobber i, og så blir du sur fordi lærere ikke vil jobbe gratis i ferien sin?

Hvem har sagt de skal jobbe gratis? Jeg skal også jobbe hele ferien min antageligvis, men regner jo med at jeg ikke blir trekt for ferie ettersom jeg jobber = ikke jobbe gratis. Kan det være vanskeligere for lærere da?

Anonymkode: c0b66...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sagt de skal jobbe gratis? Jeg skal også jobbe hele ferien min antageligvis, men regner jo med at jeg ikke blir trekt for ferie ettersom jeg jobber = ikke jobbe gratis. Kan det være vanskeligere for lærere da?

Fordi du bruker ordet DUGNAD, som betyr "frivillig,UBETALT arbeid". Og JA, hvorfor skal lærere gi fra seg ferie?

Uansett hadde ikke jeg som foreldre godtatt at ungene mine skulle ha gått på skole til langt ute i juli, her har ungene mine fått undervisning på lik linje som om de fysisk satt i klasserommet. At du tydeligvis ikke har klart å følge opp dine barn hjemme, med hjemmeundervisning kan vel ikke lærere lastes for.

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei... det hadde tatt seg ut. Jeg går faktisk bare utifra at i år blir det muligens ikke sommerferie på meg... min del av dugnaden er nemlig å stå i fronten om det er behov som sykepleier og da må jeg trår til der det trengs og jeg tenker det er helt greit.  Men det er klart at lærere de kan ikke gi litt ekstra i en sånn krise... nei nei. jeg stilte meg i fronten for deg jeg da, sammen med alle andre som ikke har kunnet ha hjemmejobbing disse ukene. God ferie.. den tror jeg ikke jeg at jeg får  i sommer....  og nei jeg gidder ikke å ha 3 ukers ferie til høsten uten ungene mine, da får det heller være i år og så var dette det ene året det var sånn.

Anonymkode: 01bdf...526

Klart det er mange som må jobbe om sommeren :) Mannen min har måtte jobbe om sommeren han, så ikke vi fikk ferie! 

Men ungene fikk være hjemme og kose seg i badebassenget på dagtid istedet for å kjede seg og svette i en varm skolebygning. De fikk ha sene kvelder, og gjøre hva de ville, i verdens beste årstid. Det trenger de. 

Å ha ferie om høsten er virkelig ikke det samme, i det hele tatt. Eller ikke ferie i det hele tatt - det er jo INGEN som har hatt ferie i disse ukene her... For meg har det vært kjempeslitsomt. Jeg er nærmest utmattet

Skrevet
1 minutt siden, DetYrer skrev:

Klart det er mange som må jobbe om sommeren :) Mannen min har måtte jobbe om sommeren han, så ikke vi fikk ferie! 

Men ungene fikk være hjemme og kose seg i badebassenget på dagtid istedet for å kjede seg og svette i en varm skolebygning. De fikk ha sene kvelder, og gjøre hva de ville, i verdens beste årstid. Det trenger de. 

Å ha ferie om høsten er virkelig ikke det samme, i det hele tatt. Eller ikke ferie i det hele tatt - det er jo INGEN som har hatt ferie i disse ukene her... For meg har det vært kjempeslitsomt. Jeg er nærmest utmattet

Og særlig i nord er lang ferie for ungene gull verd. Etter lang og mørk vinter er sene og lyse sommernetter, uten skole, det beste i verden. Å sykle i midnattsol, midt i uka, når man er 8 år og klokka er nesten midnatt er magisk 

Anonymkode: 37cee...1b0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og særlig i nord er lang ferie for ungene gull verd. Etter lang og mørk vinter er sene og lyse sommernetter, uten skole, det beste i verden. Å sykle i midnattsol, midt i uka, når man er 8 år og klokka er nesten midnatt er magisk 

Ja, ser den :)

Skrevet
9 minutter siden, Østerdølen skrev:

Fordi du bruker ordet DUGNAD, som betyr "frivillig,UBETALT arbeid". Og JA, hvorfor skal lærere gi fra seg ferie?

Uansett hadde ikke jeg som foreldre godtatt at ungene mine skulle ha gått på skole til langt ute i juli, her har ungene mine fått undervisning på lik linje som om de fysisk satt i klasserommet. At du tydeligvis ikke har klart å følge opp dine barn hjemme, med hjemmeundervisning kan vel ikke lærere lastes for.

Lær deg å lese anonymkoder. Første gang jeg har skrevet i denne tråden. Lurer på hvem av oss som har hatt mest problemer med hjemmeundervisningen, når en så liten ting tydeligvis er såååååå vanskelig for deg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt burde de gjøre det. Har  hørt om et annet land som har besluttet det. Og lærerne har hatt masse fri nå, de har mange negative avspaseringstimer å ta igjen. 

Anonymkode: 8f697...fa5

Har lærerne hatt masse fri nå? Kan du dokumentere det? 

Jeg er lærer og har jobba vanvittig mye. Vi har en årsplan å følge, fag som skal gjennomgås, undervisning via skjerm har vært en ny, spennende, skremmende og litt vanskelig greie å få til. 

Jeg sier absolutt ikke at ikke andre også jobber mye for tiden, men jeg protesterer instendig på at lærerne har hatt fri i denne perioden. 

Anonymkode: 0d31f...c01

Skrevet

Ingen lærere har 8 uker ferie, bare sånn at du vet det. 

Anonymkode: 0d31f...c01

Jeg snakket om elevene. Jeg vet godt at det heter avspasering for lærere.

Anonymkode: 43218...f27

Skrevet

Nei... det hadde tatt seg ut. Jeg går faktisk bare utifra at i år blir det muligens ikke sommerferie på meg... min del av dugnaden er nemlig å stå i fronten om det er behov som sykepleier og da må jeg trår til der det trengs og jeg tenker det er helt greit.  Men det er klart at lærere de kan ikke gi litt ekstra i en sånn krise... nei nei. jeg stilte meg i fronten for deg jeg da, sammen med alle andre som ikke har kunnet ha hjemmejobbing disse ukene. God ferie.. den tror jeg ikke jeg at jeg får  i sommer....  og nei jeg gidder ikke å ha 3 ukers ferie til høsten uten ungene mine, da får det heller være i år og så var dette det ene året det var sånn.

Men du får jo betalt for det da.

Anonymkode: e7815...2a3

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en fantastisk idé, hadde det ikke vært for lærerne. De kommer ALDRI til å gi fra seg et eneste minutt av den dyrebare avspaseringen sin (som de forøvrig har nektet å dokumentere at de fortjener ved at de ikke skriver timer.)

Jeg har ikke overtidsbetalt og jobber ca 50 timer i uken. Jeg har fem uker ferie og ingen rett på avspasering (hadde ikke hatt tid til det heller).

Det finnes virkelig ingen yrkesgruppe i landet som syter så mye som lærere! Å få de til å jobbe noen dager ekstra i juni ville ført til tidenes ramaskrik. Drit i at Norge mister milliarder hver eneste dag, drit i alle de som er permittert for LÆRERNE SKAL ha fri 8 uker hver sommer. 

Anonymkode: d0715...8a2

Å gi deg da. INGEN er permitert for at lærerne skal ha fri 8 uker hver sommer. Leser du i hele tatt det du skriver?

Skrevet

Mens du er sikkert innstilt på å jobbe fire ukers dugnadsarbeid uten å få verken betalt eller avspasering? Eller er dette noe bare lærerne skal bidra med?

Anonymkode: 24aec...699

Jeg kan love deg at denne krisen gir meg mye mer enn 4 ukers ekstra arbeid spm jeg ikke får betaling for.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lær deg å lese anonymkoder. Første gang jeg har skrevet i denne tråden. Lurer på hvem av oss som har hatt mest problemer med hjemmeundervisningen, når en så liten ting tydeligvis er såååååå vanskelig for deg. 

Oi!Oi!Oi!

Noen har gått LITT for lenge hjemme her,altså....

Skrevet

Jeg kan love deg at denne krisen gir meg mye mer enn 4 ukers ekstra arbeid spm jeg ikke får betaling for.

Da må du ta det opp med din arbeidsgiver. Ikke forvente at andre jobber gratis 

Skrevet

Da må du ta det opp med din arbeidsgiver. Ikke forvente at andre jobber gratis 

Jeg er arbeidsgiver. Jobben min er å dyrke mat. I år må det gjøres uten hjelp av den faste arbeidsstokken som har jobbet for meg i mange år. I steden må jeg lære opp alle nye ansatte fra bunnen av, til full lønn.  Tenk deg selv at du fikk beskjed om å drive atbeidsplassen din som før, bare med helt nye folk som aldri hadde bært borte i den typen arbeid, ikke kunne maskinene, ikke kjenne prosedyrene og ikke en gang viste hva arbeidet gikk ut på. Det er den utfordringen vi står ovenfor i år.

I tillegg sliter vi med å få tak i de innsatsfaktorene vi trenger. Jeg mangler for eksempel riktig gjødsel til plantene og syr munnbind om kvelden for å sikkre produktene mot smitte.

En god del av mine kolegaer, både i Norge og i andre Europeiske land, har innsett at det ikke går hos dem. Det kan faktisk gi et ganske stort matunderskudd, selv om de fleste av oss gjør vårt beste for å klare dette. Det er kjempevanskelig og derfor blir jeg irritert på folk som maser om ferien sin.

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en fantastisk idé, hadde det ikke vært for lærerne. De kommer ALDRI til å gi fra seg et eneste minutt av den dyrebare avspaseringen sin (som de forøvrig har nektet å dokumentere at de fortjener ved at de ikke skriver timer.)

Jeg har ikke overtidsbetalt og jobber ca 50 timer i uken. Jeg har fem uker ferie og ingen rett på avspasering (hadde ikke hatt tid til det heller).

Det finnes virkelig ingen yrkesgruppe i landet som syter så mye som lærere! Å få de til å jobbe noen dager ekstra i juni ville ført til tidenes ramaskrik. Drit i at Norge mister milliarder hver eneste dag, drit i alle de som er permittert for LÆRERNE SKAL ha fri 8 uker hver sommer. 

Du har ikke overtidsbetalt og jobber 50 timer. 

Da er du i ledelsen. Og overtiden er innbakt i lønnen din. 

Så hva tjener du om jeg tør spørre?? Tipper ørlite mer enn en lærer.

Anonymkode: 80a9c...9ad

Skrevet

Ehm? De har jo skole nå! 

Anonymkode: 25622...1c8

Skrevet
39 minutter siden, Østerdølen skrev:

Oi!Oi!Oi!

Noen har gått LITT for lenge hjemme her,altså....

Har ikke gått hjemme i 5 min mer enn vanlig jeg. Siden jeg jobber i et samfunnskritisk yrke og bare må stille på jobb når arbeidsgiver mener det trengs. 

Skrevet

Her har vi fått beskjed om at vi får 3 vekers sommerferie, jobber i heimesjukepleien. 

Anonymkode: b981a...416

Skrevet

Når tenkte du at lærerne skulle ta ut ferien og avspaseringen sin da? De jobber inn den ekstra «ferien» resten av året vet du. Mens du er på ski eller stranda sene søndager planlegger de uka. De retter også masse på kveldstid og gjennomfører møter og samtaler osv. 

Anonymkode: dcde1...dbf

Skrevet

Når tenkte du at lærerne skulle ta ut ferien og avspaseringen sin da? De jobber inn den ekstra «ferien» resten av året vet du. Mens du er på ski eller stranda sene søndager planlegger de uka. De retter også masse på kveldstid og gjennomfører møter og samtaler osv. 

Anonymkode: dcde1...dbf

Ja, for det er selvsagt bare lærere som må jobbe i helgene..

Poenget til hi er vel ar vi er i en ekstraordinær situasjon. Alle må bidra som best de kan. At lærerne får litt mindre fri enn 8 uker er ikke akkurat det største offeret. 

Skrevet

Poenget til hi er vel ar vi er i en ekstraordinær situasjon. Alle må bidra som best de kan. At lærerne får litt mindre fri enn 8 uker er ikke akkurat det største offeret. 

Nei, poenget er at barna skal få ødelagt sommerferien sin.

Dét hadde vært urettferdig, det. Og heldigvis hadde foreldre aldri gått med på det :) Bortsett fra kanskje 75 stk, som er passe hjernevaska.

Anonymkode: a81b4...9e2

Skrevet

Nei, poenget er at barna skal få ødelagt sommerferien sin.

Dét hadde vært urettferdig, det. Og heldigvis hadde foreldre aldri gått med på det :) Bortsett fra kanskje 75 stk, som er passe hjernevaska.

Jeg tror elevene hadde klart seg helt fint med 5-6 uker ferie istedet for 8. De har jo mye mer fritid nå enn til vanlig. Ingen lekser etter skolen, ingen reisevei, og det et ingen tvil her hvertfall at hjemmeskole er vesentlig kortere skoledag enn vanlig. 

Ytterst få foreldre har 8 uker ferie uansett, så tror ikke alle foreldre hadde protestert nei.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jobber vel du og gratis da regner jeg med?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror elevene hadde klart seg helt fint med 5-6 uker ferie istedet for 8. De har jo mye mer fritid nå enn til vanlig. Ingen lekser etter skolen, ingen reisevei, og det et ingen tvil her hvertfall at hjemmeskole er vesentlig kortere skoledag enn vanlig. 

Ytterst få foreldre har 8 uker ferie uansett, så tror ikke alle foreldre hadde protestert nei.

Jo, det tror jeg de hadde gjort. 

Min har ikke mer fritid nå enn til vanlig, noen ganger holder vi på med hjemmeskole til kl 15. Og de er egentlig ferdige kl 13

Skrevet

Aldri i verden at ungene mine skal bli snytt for ferie. 

Vi gleder oss til ferie, lange late morgener og sene kvelder.  

Masse tid med barna. Hvorfor vil noen ta fra ungene dette?

Anonymkode: 66772...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...