Gå til innhold

Kutte ned på skolens sommerferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk om de kunne åpnet for skole annenhver dag for ungene, og så heller kuttet 3-4 uker av skolens sommerferie slik at man holdt på til begynnelsen av juli? Da hadde det blitt bedre plass for alle og mindre pæs med å finne ut hvordan man håndterer en altfor lang skoleferie uten å bruke SFO eller alt annet av sommerleire (som neppe blir tillatt i år). 

Anonymkode: bfe50...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No way !!!!

Anonymkode: 6f270...23a

Skrevet

Ingen, jeg gjentar INGEN, nordmenn aksepterer kutt i fridager eller lønn. Vi har krav på full lønn og full ferie uansett, selv corona hadde vært nødt til å vike for dette kravet. Det er ABSOLUTT.

Anonymkode: 6dcc4...e9d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk om de kunne åpnet for skole annenhver dag for ungene, og så heller kuttet 3-4 uker av skolens sommerferie slik at man holdt på til begynnelsen av juli? Da hadde det blitt bedre plass for alle og mindre pæs med å finne ut hvordan man håndterer en altfor lang skoleferie uten å bruke SFO eller alt annet av sommerleire (som neppe blir tillatt i år). 

Anonymkode: bfe50...692

Nei takk! Skole går de på nå uansett om det er hjemme eller fysisk på skolen 

Skrevet

Haha....nei, ferien får de aldri ta!!

Skrevet

Jeg ser ikke hva det skal være godt for?

Anonymkode: 551a0...077

Skrevet

Nei. langt i fra. Det kommer ikke på tale, verken for voksne eller barn her hos oss.

Anonymkode: d1b33...eb4

Skrevet

Det kunne jeg alltids ha gått med på, men da skulle jeg hatt lønn for de ekstra ukene med jobbing. Det regner jeg med blir et større problem, for det er endel skolepersonell som må lønnes da.

Anonymkode: b1dae...e76

Skrevet

Nei. Ungene trenger ferien sin og for lærerne er det sikkert ugunstig å ta ut avspaseringen så stykkevis og delt. 

Anonymkode: 37cee...1b0

Skrevet

Det hadde vært supert, men tviler på at drt er mulig å få lærerene til å være med på noen dugnad. Synd, for retten til skolegang burde g langt forran retten til 8 ukers ferie.

Anonymkode: 43218...f27

Skrevet (endret)

Annenhver dag for å dele opp elevene i mindre grupper? Lærerne må derfor jobbe fulle uker og i tillegg jobbe fire uker ekstra etter å ha svetta oppover i flere uker med å legge om all undervisning til digitale flater. Det hørtes ikke ut som en god deal for lærerne. Når skal de da ta ut ferie og avspasering? Det blir jo et kjempeproblem for skoleledelsen om alle lærere kommer tilbake i august og skal ta ut tre uker ferie og en haug avspasering før nyttår. 

Endret av Himmel og hav
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde vært supert, men tviler på at drt er mulig å få lærerene til å være med på noen dugnad. Synd, for retten til skolegang burde g langt forran retten til 8 ukers ferie.

Ingen lærere har 8 uker ferie, bare sånn at du vet det. 

Anonymkode: 0d31f...c01

Skrevet

Selvsagt burde de gjøre det. Har  hørt om et annet land som har besluttet det. Og lærerne har hatt masse fri nå, de har mange negative avspaseringstimer å ta igjen. 

Anonymkode: 8f697...fa5

Skrevet

Nei, det er jeg imot.

Her har vi jobbet hardt disse ukene, og hatt fulle dager med hjemmeskole. Vi har i tillegg lagt inn andre ting som ikke var i ukeplanen! 

Så nei, vi jobber ikke drithardt i månedsvis for så å bli fratatt sommerferien! Da hadde jeg gått i fakkeltog.

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens du er sikkert innstilt på å jobbe fire ukers dugnadsarbeid uten å få verken betalt eller avspasering? Eller er dette noe bare lærerne skal bidra med?

Anonymkode: 24aec...699

Skrevet
4 minutter siden, DetYrer skrev:

Nei, det er jeg imot.

Her har vi jobbet hardt disse ukene, og hatt fulle dager med hjemmeskole. Vi har i tillegg lagt inn andre ting som ikke var i ukeplanen! 

Så nei, vi jobber ikke drithardt i månedsvis for så å bli fratatt sommerferien! Da hadde jeg gått i fakkeltog.

Nei... det hadde tatt seg ut. Jeg går faktisk bare utifra at i år blir det muligens ikke sommerferie på meg... min del av dugnaden er nemlig å stå i fronten om det er behov som sykepleier og da må jeg trår til der det trengs og jeg tenker det er helt greit.  Men det er klart at lærere de kan ikke gi litt ekstra i en sånn krise... nei nei. jeg stilte meg i fronten for deg jeg da, sammen med alle andre som ikke har kunnet ha hjemmejobbing disse ukene. God ferie.. den tror jeg ikke jeg at jeg får  i sommer....  og nei jeg gidder ikke å ha 3 ukers ferie til høsten uten ungene mine, da får det heller være i år og så var dette det ene året det var sånn.

Anonymkode: 01bdf...526

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dugnad meg her og dugnad meg der. Jobber du dugnad på jobb? Jeg gjør ikke det og jeg forventer ikke at andre skal gjøre det heller 

Anonymkode: 37cee...1b0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei... det hadde tatt seg ut. Jeg går faktisk bare utifra at i år blir det muligens ikke sommerferie på meg... min del av dugnaden er nemlig å stå i fronten om det er behov som sykepleier og da må jeg trår til der det trengs og jeg tenker det er helt greit.  Men det er klart at lærere de kan ikke gi litt ekstra i en sånn krise... nei nei. jeg stilte meg i fronten for deg jeg da, sammen med alle andre som ikke har kunnet ha hjemmejobbing disse ukene. God ferie.. den tror jeg ikke jeg at jeg får  i sommer....  og nei jeg gidder ikke å ha 3 ukers ferie til høsten uten ungene mine, da får det heller være i år og så var dette det ene året det var sånn.

Får du ikkje betalt? Isåfall er eg mektig imponert over dugnadsinnsatsen din. 👍

Anonymkode: 4e0a0...9f4

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nåmmin ❤️❤️

Anonymkode: 34a6d...f58

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Også helt gratis da gitt? Du er jammen generøs! 
Kanskje vi alle bare skal tilby oss å jobbe fire uker gratis i sommer? 

Anonymkode: 24aec...699

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt burde de gjøre det. Har  hørt om et annet land som har besluttet det. Og lærerne har hatt masse fri nå, de har mange negative avspaseringstimer å ta igjen. 

Anonymkode: 8f697...fa5

Igjen, jeg jobber mer enn gjerne ut juni så lenge jeg får betalt for det. Eller at AVSPASERINGEN blir tatt ut ved en annen anledning. Lærere har nemlig bare ferie i juli, ikke fem hele uker engang. 

Anonymkode: b1dae...e76

Skrevet

Det hadde blitt gøy, når hele landet skal feriere i Norge, og alle skulle hatt fri bare i fellesferien. 😬

Anonymkode: 0a2d5...bc8

Skrevet

Det er en fantastisk idé, hadde det ikke vært for lærerne. De kommer ALDRI til å gi fra seg et eneste minutt av den dyrebare avspaseringen sin (som de forøvrig har nektet å dokumentere at de fortjener ved at de ikke skriver timer.)

Jeg har ikke overtidsbetalt og jobber ca 50 timer i uken. Jeg har fem uker ferie og ingen rett på avspasering (hadde ikke hatt tid til det heller).

Det finnes virkelig ingen yrkesgruppe i landet som syter så mye som lærere! Å få de til å jobbe noen dager ekstra i juni ville ført til tidenes ramaskrik. Drit i at Norge mister milliarder hver eneste dag, drit i alle de som er permittert for LÆRERNE SKAL ha fri 8 uker hver sommer. 

Anonymkode: d0715...8a2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde blitt gøy, når hele landet skal feriere i Norge, og alle skulle hatt fri bare i fellesferien. 😬

Anonymkode: 0a2d5...bc8

Er du klar over hvor mange utenlandsturister som pleier å komme til Norge? Det hadde vært null problem i år..

Anonymkode: d0715...8a2

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du jobber ikke dugnad når du får betalt for det.Og et mer arrogant svar fra en sykepleier har jeg aldri vært borti !Du har selv valgt det yrket du jobber i, og så blir du sur fordi lærere ikke vil jobbe gratis i ferien sin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...