Gå til innhold

Kommer du til å ta corona vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt!

Tok også svineinfluensavaksinen. Kjenner ingen som har hatt noen problemer med den.

Blir litt matt av de som sier at andre får være forsøkskaniner! Er det rett å snylte på oss andre? En vaksine er sjansen vi har for å bli kvitt denne dritten, skjønner dere det?

Anonymkode: 6a01b...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvsagt!

Tok også svineinfluensavaksinen. Kjenner ingen som har hatt noen problemer med den.

Blir litt matt av de som sier at andre får være forsøkskaniner! Er det rett å snylte på oss andre? En vaksine er sjansen vi har for å bli kvitt denne dritten, skjønner dere det?

Anonymkode: 6a01b...6cd

Jeg vil ikke ta vaksinen fordi jeg er mindre bekymret for å få viruset enn jeg er for å gi kroppen min frivillig en vaksine som ikke er grundig prøvd ut. Jeg tar heller ikke influensavaksine og tok ikke svineinfluensavaksinen. Så lenge vaksinen kan brukes av risikogruppen snylter jeg jo  ikke på andre.. 

og bare så det er sagt: jeg har vært imot nedstengning av samfunnet helt fra starten, så jeg er ikke dobbeltmoralist i den forstand at jeg hyler om nedstengning samtidig som jeg nekter å ta vaksine. 

Anonymkode: 1668f...7ee

Skrevet

Det kommer helt an på.
Vi er veldig for vaksiner, men husker litt for godt vaksinen mot svineinfluensaen.
Den var ikke blitt testet ordentlig først, og mang fikk varige problemer etter den.
Vi var skeptiske og tok den ikke.
Hvorvidt vi kommer til å ta den eller ikke vil vi først avgjøre når den kommer

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva bygger du det på?

Det er varslet at de kanskje har en vaksine allerede til sommeren, det er minst like raskt som ved svineinfluensaen.

Anonymkode: 6d0c4...5e1

Det har ikke jeg lest, har kun hørt 12-18 måneder og at de lærte mye av den mot svineinfluensa. 

Anonymkode: 6d39d...3c6

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du utdype hva slags varige men de fikk? I tillegg så må en legge til at korona er mye farligere enn svineinfluensa noensinne har vert 

Anonymkode: 9668f...dc9

3 av fire fikk narkolepsi , den siste fikk ME, erstatningen de fikk, er forsvinnende liten mtp at de blir hengende med dette et helt liv., Så aldri en vaksine som ikke er godt nok dokumentert 

Anonymkode: 00d9b...778

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kutt nå ut med den shamingen!

Ofte får vi beskjed om å holde oss langt unna vaksiner, slik at det skal bli nok til de som virkelig behøver den.

Deretter får man på tygga av å holde seg unna også, for en vaksine burde man jo ta for å vise hensyn.

Nå må dere se til å oppføre dere på en måte slik at vi ØNSKER å vise solidaritet med dere, og ikke blir bare lut lei i stedet. Man fanger flere fluer med honning..

Anonymkode: 6d747...b55

Shaming? Jeg svarte på det ts spurte om. Og svarene som kom. Ingen sa at de ville unlate å ta vaksinen, for at det skulle bli nok til risikogruppen. Og spørsmålet var heller ikke formulert som om det ikke skulle være nok vaksiner til alle grupper. Himmel altså. 

Anonymkode: e7ca7...70c

Skrevet
2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Noe meget suspekt?

Ja. 

Anonymkode: 78069...950

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke jeg lest, har kun hørt 12-18 måneder og at de lærte mye av den mot svineinfluensa. 

Anonymkode: 6d39d...3c6

Ja, nå har de bla.a. lært at de kan innføre en nanochip gjennom vaksinen. Det visste de ikke i 2009? Tenk... koronavaksine... Tenk så mange de kan chippe, om de vil. Digital registrering av så mange mennesker, hadde vært en gullgruve.

Skrevet

Nei. Jeg tok ikke for svineinfluensa heller selv om legen anbefalte det fordi jeg var i første trimester. 

Anonymkode: a1990...b5b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk den eneste muligheten vi har til å kunne vinne over denne epidemien og gå tilbake til en normal hverdag. 

Anonykode: 706a2...245

Det vil alltid vere gratispassasjerar.  Eg kjem sjølvsagt til å ta ei eventuell vaksine, på same måte som eg tek influensavaksine kvar haust.  Dette fordi eg har gamle familiemedlemmer og jobbar med pasientar eg ikkje vil risikere å smitte.

Anonymkode: 0935e...5de

Skrevet

Nei, jeg kommer nok ikke til å ta den. Som noen andre over her sier, så er jeg mer redd for eventuelle bivirkninger av en lite utprøvd vaksine enn å få viruset. Tok ikke den mot svineinfluensa heller. Har to i omgangskretsen min som fikk alvorlige bivirkninger av den. Når det er sagt, har selvsagt både jeg selv om barna mine fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet.

Anonymkode: e7b54...70c

Skrevet

Jeg tenker det er en selvfølge i den situasjonen vi er i nå. 

jeg følger vaksinasjonsprogrammet men tok ikke svineinfluensavaksinen nettopp fordi jeg mente den var for lite utprøvd, sykdommen var ikke mer smittsom enn i influensa, eller høyere dødelighet enn influensa og dermed så jeg på risikoen som høyere enn nytten. 
i dette tilfellet mener jeg nytten er høyere enn risikoen. Hvis vi ikke får en flokkimmunitet av å gjennomgå sykdommen, har vi ingen andre valg enn vaksine for å få tilbake hverdagen. 

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

I så fall hvorfor / hvorfor ikke?

Tok du svineinfluensa vaksine?

Vi kommer inne til å ta den - tok heller ikke svineinfluensa. Liker ikke å ta vaksiner som det ikke er godt nok forsket på langtidsbivirkninger på. Barna får heller ikke ta. 

Anonymkode: 83a12...ba8

vet ikke ennå

Anonymkode: e5451...8aa

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør de så visst ikke!

Kun meget lettskremte og hysteriske mennesker tror at covid-19 er mye farligere enn influensa.

Anonymkode: 6d747...b55

Oh lord..

Anonymkode: 706a2...245

Skrevet

Aldri i livet! Vi vil ikke være forsøkskaniner

Anonymkode: 3683b...3f1

Skrevet

Jeg er usikker altså 🤔 Ingen i huset tok svineinfluensa vaksina. Jeg var gravid på den tiden. Ble anbefalt den, men takket nei. Det er jeg glad for i dag.

Når det kommer til korona vaksine kjenner jeg at den skal være godt utprøvd før vi tar den. Følger forøvrig resten av vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Jeg tror ikke det. Jeg var i forsøksgruppen for vaksinen mot hjernehinnebetennelse (for de som husker så langt tilbake), og sliter ennå til en viss grad med bivirkninger etter det. Jeg tok ikke svineinfluensavaksine, og tar neppe en covid-19-vaksine som er i utprøvingsfase når den kommer.

Ungene følger vaksinasjonsprogrammet, jeg er selv fullvaksinert og passer på boostere når det skal gjøres, men jeg vil ikke ha flere forsøksvaksiner.

Skrevet
1 minutt siden, gale damen skrev:

Jeg tror ikke det. Jeg var i forsøksgruppen for vaksinen mot hjernehinnebetennelse (for de som husker så langt tilbake), og sliter ennå til en viss grad med bivirkninger etter det. Jeg tok ikke svineinfluensavaksine, og tar neppe en covid-19-vaksine som er i utprøvingsfase når den kommer.

Ungene følger vaksinasjonsprogrammet, jeg er selv fullvaksinert og passer på boostere når det skal gjøres, men jeg vil ikke ha flere forsøksvaksiner.

Nei, det er jeg enig i. 

Det skal være godt utprøvd og garantert trygt. 

Skrevet
På 11.4.2020 den 13.54, Anonym bruker skrev:

Du er kanskje ikke gammel nok til å huske hvor syke folk ble av svineinfluensavaksinen, men den viste dessverre at vaksiner trenger å utvikles over flere år for å sikre best resultat. 

Anonymkode: bacab...611

Jeg var gravid under svineinfluensaen og tok  ikke vaksinen(i samråd med legen) men de fleste rundt meg tok den.., Ingen skavanker der. 

Hvor mange ble syke i forhold til hvor mange som tok den?? Kan ikke huske at det var så mye snakk om den vaksinen i etterkant?

Anonymkode: e6f73...849

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...