Gå til innhold

Kommer du til å ta corona vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall hvorfor / hvorfor ikke?

Tok du svineinfluensa vaksine?

Vi kommer inne til å ta den - tok heller ikke svineinfluensa. Liker ikke å ta vaksiner som det ikke er godt nok forsket på langtidsbivirkninger på. Barna får heller ikke ta. 

Anonymkode: 83a12...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å ta den hvis legen min anbefaler det, fordi jeg er i risikogruppe.

Jeg tok vaksine mot svineinfluensa fordi jeg prøvde å bli gravid på det tidspunktet, og de anbefalte gravide å ta den. Har ikke fått noen bivirkninger av den.

Anonymkode: 8db13...7b9

Skrevet

Kommer ikke til å ta den, er ikke nok forsket på. Tok heller ikke h1n1 vaksinen av samme grunn.

Anonymkode: c6ff7...904

Skrevet

Jeg tok svineinfluensa vaksinen, samme gjorde flere familiemedlemmer. Kusinen min ble veldig syk, og til slutt ufør. 
Jeg er derfor blitt ganske skeptisk til vaksiner som ikke er utviklet over lang tid, forsket og utprøvd grundig og man kan ha litt større tiltro til. Jeg er i utgangspunktet positiv til en corona vaksine, men jeg er litt nervøs over at den ikke er testet lenge nok. 

Anonymkode: bacab...611

Skrevet

Anbefaler myndighetene at alle skal ta den, så forventer jeg at alle tar den ( skjønner at det er en gruppe vaksinemotstandere som fortsatt ikke har lukta lunta.. men det Får heller  være, intet nytt under solen)

Anonymkode: 706a2...245

Skrevet

Ja. Jeg er positiv til alle vaksiner. Barna har fått vannkoppevaksine, jeg har tatt HPV-vaksine (selv om jeg måtte betale tusener for den selv), og jeg tar influensavaksine hvert år

Anonymkode: 656e4...db5

Skrevet

Selvsagt.

Anonymkode: 2f32f...d66

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler myndighetene at alle skal ta den, så forventer jeg at alle tar den ( skjønner at det er en gruppe vaksinemotstandere som fortsatt ikke har lukta lunta.. men det Får heller  være, intet nytt under solen)

Det er ganske stor forskjell på å ta vaksinene i det norske vaksinasjonsprogrammet og å ta hastevaksiner, som feks svineinfluensavaksinen. Jeg tok ikke vaksinen for svineinfluensa, selv om jeg var gravid den gangen. Jeg tar ikke vanlig influensavaksine og kommer ikke til å ta en evt vaksine mot corona. Men både jeg og barna har fulgt deg vanlige vaksinasjonsprogrammet. 

Anonymkode: 1668f...7ee

Skrevet

Altså, hva er det folk her inne egentlig vil? Ikke skal samfunnet åpne opp igjen, for tenk om man blir smittet og dør!?! Og så kommer det faktisk en vaksine da, men neida, den skal man ikke ta, for tenk om den har bivirkninger!?! Jeez ...

Anonymkode: 6d39d...3c6

Skrevet

Ja, det regner jeg med.

Om mulig vil jeg også kreve at mina ansatte tar den hvis de skal fortsette å jobbe her.

Anonymkode: e0b4c...53b

Skrevet

Ja, jeg kommer til å ta den. Jeg vil ta den for å beskytte meg selv og de rundt meg.

Jeg tok ikke svineinfluensaenvaksinen da jeg var redd for bivirkninger da jeg er allergisk mot egg. Men nå ser jeg at corona smitter mye lettere og er mer uforutsigbar. Mange flere blir alvorlig syke. Så for meg blir dette annerledes enn svineinfluensa.

Anonymkode: ef315...d6e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ganske stor forskjell på å ta vaksinene i det norske vaksinasjonsprogrammet og å ta hastevaksiner, som feks svineinfluensavaksinen. Jeg tok ikke vaksinen for svineinfluensa, selv om jeg var gravid den gangen. Jeg tar ikke vanlig influensavaksine og kommer ikke til å ta en evt vaksine mot corona. Men både jeg og barna har fulgt deg vanlige vaksinasjonsprogrammet. 

Anonymkode: 1668f...7ee

Jeg bare gjentar meg selv. Anbefaler myndighetene - ekspertisen på dette området - at alle tar den, så tar jeg den absolutt selv og forventer at alle andre ser nytten av å følge anbefalingene.. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg bare gjentar meg selv. Anbefaler myndighetene - ekspertisen på dette området - at alle tar den, så tar jeg den absolutt selv og forventer at alle andre ser nytten av å følge anbefalingene.. 

Det er faktisk den eneste muligheten vi har til å kunne vinne over denne epidemien og gå tilbake til en normal hverdag. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, hva er det folk her inne egentlig vil? Ikke skal samfunnet åpne opp igjen, for tenk om man blir smittet og dør!?! Og så kommer det faktisk en vaksine da, men neida, den skal man ikke ta, for tenk om den har bivirkninger!?! Jeez ...

Du er kanskje ikke gammel nok til å huske hvor syke folk ble av svineinfluensavaksinen, men den viste dessverre at vaksiner trenger å utvikles over flere år for å sikre best resultat. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kommer inne til å ta den - tok heller ikke svineinfluensa. Liker ikke å ta vaksiner som det ikke er godt nok forsket på langtidsbivirkninger på. Barna får heller ikke ta. 

Du skal bare nyte godt av at alle andre skal ta den? En snylter....det er det du/dere er

Anonymkode: 826b6...472

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Normalt sett er jeg ikke vaksinemotstander, men når det kommer til disse vaksinene som er laget i en fart og som det ikke er forsket nok på, så er det helt uaktuelt. Jeg er i risikogruppen og blir nok nå som med svineinfluensaen , anbefalt å ta koronavaksinen. 

Jeg fikk svineinfluensaen og var veldig syk, men det gikk over. En god del av familie/slekt og venner og barna deres som ikke var i risikogruppen tok svineinfluensavaksinen og min ene søster og alle barna hennes, ble i etterkant av vaksinen syk, med bivirkninger som gir varige men livet ut, så Neitakk, jeg kommer ikke til å vaksinere hverken ungene eller meg  selv, denne gangen heller. Og som spesialisten på sykehuset sa, når jeg ytret min bekymring for den gangen, svineviruset vaksinen ;er du mer redd for vaksinen enn for sykdommen, så følg magefølelsesen og ikke ta vaksinen. Så sånn blir det denne gangen også, altså ingen vaksine. Så får heller de hysteriske vaksinere seg og ta følgene av det.

Anonymkode: 00d9b...778

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er kanskje ikke gammel nok til å huske hvor syke folk ble av svineinfluensavaksinen, men den viste dessverre at vaksiner trenger å utvikles over flere år for å sikre best resultat. 

"Kanskje ikke gammel nok" som i hersketeknikk "jeg unnskylder deg for du vet ikke bedre"? Sjarmerende. "Folk" ble ikke fryktelig syke av svineinfluensavaksinen, hvis du med "folk" mener majoriteten. 

Anonymkode: 1936b...a6a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok svineinfluensavaksinen, det gjorde også min datter på 9 mnd og veldig, veldig mange andre. Jeg kan ikke si jeg hørte at så veldig mange ble syke av det? 

Skrevet

Jeg svarer som jeg gjorde i den forrige tråden som spurte om det samme. Det er altfor tidlig til å ta stilling til om jeg skal ta vaksinen eller ikke.

Før svineinfluensaen kom til Norge hadde jeg allerede bestemt meg for å ikke ta en ev. vaksine, da det allerede før influensaen kom til Norge var mye tegn på at den ikke var så alvorlig som de først fryktet. Jeg fikk svineinfluensaen, men var dårlig bare et døgn, til tross for at jeg den gang, uten å vite om det, også hadde et redusert immunforsvar.

Covid-19 er noe helt annet, så jeg vet ikke, det er for mange ting som skjer før den tid. Jeg håper de har fått på plass tester for å sjekke om man har utviklet immunstoffer mot koronaviruset før vaksinen kommer. Da er det ikke sikkert man trenger ta vaksinen. Så kommer det an på hvem som har utviklet vaksinen, hva forskningen viser. Problemet, som andre har påpekt, er at dette vil være en vaksine som er lite utprøvd sammenlignet med andre vaksiner. Uansett kommer jeg ikke til å ta noen vaksine om de skal kjøre samme løp som sist slik at de bruker fellesglass som de tar den ut av, for der brukes helt andre konserveringsmidler enn i de som kommer i enkeltdoser.

Jeg er i risikogruppe, men leger jeg har hatt siste år har ment at jeg ikke trenger å ta influensavaksinen, noe jeg heller ikke har ønsket selv. Har dessuten fått bivirkninger av en tidligere vaksine, og tross fullvaksinering som barn var jeg gjennom både meslinger, røde hunder og kusma, så jeg er skeptisk. Er ikke konsekvent vaksinemotstander, men for egen del er jeg skeptiker pga. egne erfaringer.  Men, covid-19 er en helt annen sykdom hva alvorlighet angår, så jeg tar ikke noen stilling til en ev. vaksine før den foreligger.

Anonymkode: 6d0c4...5e1

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 39 år og tok vaksinen, både jeg og barna. De har lært og bruker mer tid nå enn den gangen. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 39 år og tok vaksinen, både jeg og barna. De har lært og bruker mer tid nå enn den gangen. 

Hva bygger du det på?

Det er varslet at de kanskje har en vaksine allerede til sommeren, det er minst like raskt som ved svineinfluensaen.

Anonymkode: 6d0c4...5e1

Skrevet

Jeg håper i alle fall alle eldre og alle andre i risikogruppen tar den. 

Anonymkode: 69f45...6f2

Skrevet

Kommer selvsagt til å ta den! Mener dere som er imot vaksinen at vi heller skal låse ned samfunnet i uendelig tid??

Anonymkode: 32165...264

Skrevet

Jeg er i tvil. Om myndighetene anbefaler det, kommer jeg nok til å gjøre det, men ingen i min nærmeste familie er i risikogruppen og vil antagelig tåle korona godt. 

Jeg tok svineinfluensavaksinen da jeg var gravid, og baby ble født med stor hjertefeil og døde etter en mnd. Ingen vet om det var vaksinen sin feil, men jeg fikk en liten angst i meg den gang. Vi følger selvsagt vaksineprogrammet på barna, men akkurat denne nye vaksinen er jeg litt skeptisk til. 

Men som sagt, jeg er ikke fagperson, så om det anbefales at alle vaksinerer seg så kommer jeg nok til å lyde det. 

Anonymkode: 47f32...8d8

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Kanskje ikke gammel nok" som i hersketeknikk "jeg unnskylder deg for du vet ikke bedre"? Sjarmerende. "Folk" ble ikke fryktelig syke av svineinfluensavaksinen, hvis du med "folk" mener majoriteten. 

Anonymkode: 1936b...a6a

Det var ikke ment verken fornærmende eller som hersketeknikk. Jeg har for eks en 25-årig kollega som ikke var klar over hvor mye tull det ble med den vaksinen. Så, ingen grunn til å føle seg krenket. 
Staten har utbetalt flere hundre millioner i erstatninger, og det er grundig stadfestet at den vaksinen ikke var utprøvd nok, og ikke forsket nok på. Hastevaksiner kan fungere, men det kan også gå veldig galt. Det er svineinfluensavaksinen et bevis på, og det burde man ha i bakhodet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...