Gå til innhold

Kommer du til å ta corona vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Andre får gjerne være forsøkskanin. Jeg er ikke det. 

Anonymkode: ee68e...e7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker. Tok svineinfluensa-vaksinen. Fikk ingen bivirkninger av den. Følger vanlig vaksinasjonsprogram på unga. Men tar ikke influensavaksine, siden jeg ikke er i risikogruppen. Jeg er litt i tvil på nye vaksiner som ikke er godt nok utprøvd. Ihvertfall når det gjelder barna mine. Men må rett og slett ta stilling til det når vaksinen kommer. Hvordan situasjonen er da, hva myndighetene sier osv. 

Anonymkode: 7eb84...fe2

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke ment verken fornærmende eller som hersketeknikk. Jeg har for eks en 25-årig kollega som ikke var klar over hvor mye tull det ble med den vaksinen. Så, ingen grunn til å føle seg krenket. 
Staten har utbetalt flere hundre millioner i erstatninger, og det er grundig stadfestet at den vaksinen ikke var utprøvd nok, og ikke forsket nok på. Hastevaksiner kan fungere, men det kan også gå veldig galt. Det er svineinfluensavaksinen et bevis på, og det burde man ha i bakhodet. 

Anonymkode: bacab...611

Ja noen få blir syke av vaksiner.

Men flere hadde blitt syke om svineinfluensaen fikk herje fritt. Som med alle sykdommer vi vaksinerer mot. 

Så godt som alle bivirkningene av vaksinen var også bivirkninger av sykdommen. Færre  må leve med bivirkninger om alle tar vaksine enn om alle blir syke. Det er ikke slik at man vaksinerer uten grunn. 

Anonymkode: 961be...2f8

Skrevet

Ja, selvfølgelig tar jeg vaksinen når den kommer.  Det er eneste måten jeg kan få livet mitt og karrieren min tilbake (mye reising til alle deler av verden) og den eneste måten samfunnet kan få flokkimunitet. 

Anonymkode: 9cfd2...8fa

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja noen få blir syke av vaksiner.

Men flere hadde blitt syke om svineinfluensaen fikk herje fritt. Som med alle sykdommer vi vaksinerer mot. 

Så godt som alle bivirkningene av vaksinen var også bivirkninger av sykdommen. Færre  må leve med bivirkninger om alle tar vaksine enn om alle blir syke. Det er ikke slik at man vaksinerer uten grunn. 

Anonymkode: 961be...2f8

Nei, og vaksinen var også velment. Men, den var ikke utprøvd nok. Studier viser at det var 5 ganger høyere risiko for å bli syk med eksempelvis narkolepsi ved vaksine, enn uten vaksine. Mange ble syke, og flere hundre har fått erstatninger. Til sammenligning er sjansen for alvorlig bivirkning ved øvrige vaksiner 1 av 1 million. 

Jeg er 100% for vaksiner, og barnet mitt har selvfølgelig fulgt vaksineprogrammet. Men de vaksinene er utviklet over flere tiår, forsket grundig på og har valide erfaringer å vise til. Det får man ikke ved hastevaksiner. Det positive ved denne, er at de startet på en vaksine ved SARS utbruddet, som ble lagt på is da viruset roet seg. De studiene blir nå gjenopptatt og man utvikler videre på noe som ble forsket på allerede den gang. Forhåpentlig, så starter de med litt grundigere empiri 😊

Skrevet

Det kommer jo an på om jeg får viruset før vaksinen er klar. Tok ikke svineinfluensavaksinen fordi jeg hadde allerede testet positivt for svineinfluensa og var frisk igjen før den kom.

Anonymkode: 749e4...f39

Skrevet

Jeg er usikker, jeg tror det er noe meget suspekt med den vaksinen når den kommer så jeg heller mot nei. Dessuten har jeg masse allergier (mot egg bla.a.).

Anonymkode: 78069...950

Skrevet

Ja, det gjør jeg nok.

Tok også svineinfluensavaksinen, det gjorde også mannen min, eldste barnet vårt, øvrig familie og venner. Kjenner ingen som har fått bivirkninger av den. 

Anonymkode: aa878...0aa

Skrevet

Det tar jeg stilling til da den kommer. Jeg tok ikke svineinfluensa vaksine, heller ikke barna mine. Jeg er svært allergisk mot det meste, derfor er jeg skeptisk til en så ny vaksine. Eldste barnet mitt er voksen, og får velge selv. 

Anonymkode: 7e8ce...25f

Skrevet

Nope.

Ser ingen større vits med det, enn med influensavaksine som jeg heller ikke tar.

Hadde kun vurdert det om jeg gikk mye oppi noen i risikogrupper.

Anonymkode: 6d747...b55

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er usikker, jeg tror det er noe meget suspekt med den vaksinen når den kommer så jeg heller mot nei. Dessuten har jeg masse allergier (mot egg bla.a.).

Anonymkode: 78069...950

Noe meget suspekt?

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope.

Ser ingen større vits med det, enn med influensavaksine som jeg heller ikke tar.

Hadde kun vurdert det om jeg gikk mye oppi noen i risikogrupper.

De fleste som har fulgt med på nyhetene vet at risikogruppen for Covid-19 er 1/3 av nordmenn. Og at også friske, unge mennesker kan bli alvorlig syke.. Og at en vaksinasjon er et kollektivt ansvar forbi stoppe pandemien.. 

Anonymkode: 706a2...245

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De fleste som har fulgt med på nyhetene vet at risikogruppen for Covid-19 er 1/3 av nordmenn. Og at også friske, unge mennesker kan bli alvorlig syke.. Og at en vaksinasjon er et kollektivt ansvar forbi stoppe pandemien.. 

Anonymkode: 706a2...245

Det gjør de så visst ikke!

Kun meget lettskremte og hysteriske mennesker tror at covid-19 er mye farligere enn influensa.

Skrevet

Ja, selvsagt tar jeg den . Hvis jeg blir anbefalt å ta den, regner jeg med det er lurere å ta den enn å bli coronasyk. Jeg er i risikogruppen. Tar influensavaksine hvert år, og tok svineinfluensavaksinen , har gått greit med alle til nå. Blir litt syk av influensavaksinen , men hadde vært langt verre å få influensa.  Underlig at så mange er redd for å ta vaksinen av frykt for eventuelle bivirkninger, men synes det er ok å utsette seg og andre for Corona som beviselig kan gi alvorlig sykdom kanskje død, og der man også sier at kan gi senskader.

Anonymkode: e7ca7...70c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Underlig at så mange er redd for å ta vaksinen av frykt for eventuelle bivirkninger, men synes det er ok å utsette seg og andre for Corona som beviselig kan gi alvorlig sykdom kanskje død, og der man også sier at kan gi senskader.

Kutt nå ut med den shamingen!

Ofte får vi beskjed om å holde oss langt unna vaksiner, slik at det skal bli nok til de som virkelig behøver den.

Deretter får man på tygga av å holde seg unna også, for en vaksine burde man jo ta for å vise hensyn.

Nå må dere se til å oppføre dere på en måte slik at vi ØNSKER å vise solidaritet med dere, og ikke blir bare lut lei i stedet. Man fanger flere fluer med honning..

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun meget lettskremte og hysteriske mennesker tror at covid-19 er mye farligere enn influensa.

Du er faktaresistent, med andre ord.

Iflg. WHO er covid-19 ti ganger mer dødelig enn influensa. Men jeg antar at du er den samme som i utallige tråder nekter å ta til deg den kunnskapen som finnes pr. i dag om viruset.

Anonymkode: 6d0c4...5e1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er faktaresistent, med andre ord.

Iflg. WHO er covid-19 ti ganger mer dødelig enn influensa. Men jeg antar at du er den samme som i utallige tråder nekter å ta til deg den kunnskapen som finnes pr. i dag om viruset.

Ja, men det er jo før vaksinen er regnet med.

Og det er den vi snakker om her.

Tviler på at de i risikogruppen jubler om jeg forsyner meg av vaksine slik at de ikke får. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er jo før vaksinen er regnet med.

Og det er den vi snakker om her.

Tviler på at de i risikogruppen jubler om jeg forsyner meg av vaksine slik at de ikke får. 

Påstanden din er likevel feil.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye lettskremte og hysteriske mennesker i denne verden. WHO, de fleste lands regjeringer og helsevesen, for å nevne noen. 

Vanligvis dør ikke 18K italienere i influensasesongen, ikke fører influensa til underskudd på respiratorer i verden eller så mye samtidig alvorlig sykdom at de fleste lands helsevesen kneler. 

Men du har rett. 1,6 millioner mennesker dør av influensa i verden hvert år. Så langt har kun 105K dødd av covid-19.  Den der hysteriske isolasjonen alle skal begå hindrer oss fra å få vite hvor mange som kunne dødd av covid-19.  Så vi får jo aldri vite hvordan dette viruset er i forhold til influensa. Sikkert ikke farlig i det hele tatt. 

Eneste som faktisk er farlig er ignoranse. Det kjenner du deg sikkert ikke godt igjen i. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye lettskremte og hysteriske mennesker i denne verden. WHO, de fleste lands regjeringer og helsevesen, for å nevne noen. 

Vanligvis dør ikke 18K italienere i influensasesongen, ikke fører influensa til underskudd på respiratorer i verden eller så mye samtidig alvorlig sykdom at de fleste lands helsevesen kneler. 

Men du har rett. 1,6 millioner mennesker dør av influensa i verden hvert år. Så langt har kun 105K dødd av covid-19.  Den der hysteriske isolasjonen alle skal begå hindrer oss fra å få vite hvor mange som kunne dødd av covid-19.  Så vi får jo aldri vite hvordan dette viruset er i forhold til influensa. Sikkert ikke farlig i det hele tatt. 

Eneste som faktisk er farlig er ignoranse. Det kjenner du deg sikkert ikke godt igjen i. 

WHO snakker på vegne av hele verdens befolkning. De tar ikke hensyn til demografi, folkehelse og helsevesen i Norge. Alle som er så hysterisk redde må vel snart begynne å innse at det kommer ikke til å bli som i Italia her i Norge! Vi har en annen demografi, levemåte og ikke minst så har vi nesten ikke antibiotikaresistens. Vi kommer heller ikke til å bli som i USA: i USA er det folk som dør fordi de ikke tør å oppsøke legehjelp tidlig nok, de har ikke forsikring og ingen penger til å dekke de hinsides høye kostnadene det er å bli lagt inn. 

Foreløpig har det i Norge dødd en liten andel av de som dør i en helt vanlig influensasesong. Selv om det har vært stengt, så vet vi at folk har valfartet til Sverige før dette ble stengt, nå ser vi at folk strømmer til marka i flokk, de begynner å handle igjen osv. Likevel synker antall innlagte. Det er som om mange ønsker at dette skal gå til helvete. Se på tallene i Norge, så er dette absolutt ingenting å hyle for.

Anonymkode: 1668f...7ee

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

WHO snakker på vegne av hele verdens befolkning. De tar ikke hensyn til demografi, folkehelse og helsevesen i Norge. Alle som er så hysterisk redde må vel snart begynne å innse at det kommer ikke til å bli som i Italia her i Norge! Vi har en annen demografi, levemåte og ikke minst så har vi nesten ikke antibiotikaresistens. Vi kommer heller ikke til å bli som i USA: i USA er det folk som dør fordi de ikke tør å oppsøke legehjelp tidlig nok, de har ikke forsikring og ingen penger til å dekke de hinsides høye kostnadene det er å bli lagt inn. 

Foreløpig har det i Norge dødd en liten andel av de som dør i en helt vanlig influensasesong. Selv om det har vært stengt, så vet vi at folk har valfartet til Sverige før dette ble stengt, nå ser vi at folk strømmer til marka i flokk, de begynner å handle igjen osv. Likevel synker antall innlagte. Det er som om mange ønsker at dette skal gå til helvete. Se på tallene i Norge, så er dette absolutt ingenting å hyle for.

Antibiotikaresistens har jo ingenting med vaksine eller corona å gjøre?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Antibiotikaresistens har jo ingenting med vaksine eller corona å gjøre?

Har du lest noen artikler fra Italia? Mange dør i Italia fordi de får en sekundærinfeksjon av antibiotikaresistente bakterier. Så du har rett i at det ikke har så mye med vaksine å gjøre, men indirekte har det jo det likevel: får du corona risikerer du å få en sekundærinfeksjon. 

Skrevet

Ja, jeg kommer til å ta vaksinen. Både jeg og ungene tok svineinfluensavaksinen. Ingen av oss reagerte på den, så håper på samme denne gangen og. 

Anonymkode: 858e4...752

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Normalt sett er jeg ikke vaksinemotstander, men når det kommer til disse vaksinene som er laget i en fart og som det ikke er forsket nok på, så er det helt uaktuelt. Jeg er i risikogruppen og blir nok nå som med svineinfluensaen , anbefalt å ta koronavaksinen. 

Jeg fikk svineinfluensaen og var veldig syk, men det gikk over. En god del av familie/slekt og venner og barna deres som ikke var i risikogruppen tok svineinfluensavaksinen og min ene søster og alle barna hennes, ble i etterkant av vaksinen syk, med bivirkninger som gir varige men livet ut, så Neitakk, jeg kommer ikke til å vaksinere hverken ungene eller meg  selv, denne gangen heller. Og som spesialisten på sykehuset sa, når jeg ytret min bekymring for den gangen, svineviruset vaksinen ;er du mer redd for vaksinen enn for sykdommen, så følg magefølelsesen og ikke ta vaksinen. Så sånn blir det denne gangen også, altså ingen vaksine. Så får heller de hysteriske vaksinere seg og ta følgene av det.

Anonymkode: 00d9b...778

Kan du utdype hva slags varige men de fikk? I tillegg så må en legge til at korona er mye farligere enn svineinfluensa noensinne har vert 

Anonymkode: 9668f...dc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...