Gå til innhold

Rusmisbrukere sliter nå


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nå at rusmisbrukere sliter nå pga grensene er stengt. Det er ikke bra at narkotika kommer inn i landet, men er synd på dem som er avhengige av det. Hvor lenge tror du at grensene blir stengt?

Anonymkode: 4e844...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For alltid.

Anonymkode: 714a8...bcd

Skrevet

Rusavhengige er i en veldig vanskelig situasjon. Det blir solgt skittent dop på gata og de aller fleste tar ikke forholdsregler ifht corona. I tillegg så mister mange av de møteplasser som hos Kirkens bymisjon og lignende. Vil tro Gatehospitalet har fullt opp å gjøre nå. Synes veldig synd i de rusavhengige nå.

Anonymkode: 0c219...63d

Skrevet

Jeg synes ikke synd på de som ikke før illegalt narkotikum smuglet inn i landet, nei. Til spørsmålet ditt, grensene kommer nok til å være stengt en god stund til. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For alltid.

Anonymkode: 714a8...bcd

Det hadde vært fint det 

Anonymkode: 4e844...159

Skrevet
26 minutter siden, Twintipp skrev:

Jeg synes ikke synd på de som ikke før illegalt narkotikum smuglet inn i landet, nei. Til spørsmålet ditt, grensene kommer nok til å være stengt en god stund til. 

Nå er jo ikke rusmisbrukerene helt de samme som de som tar det inn i landet da

Anonymkode: 223ff...059

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jo ikke rusmisbrukerene helt de samme som de som tar det inn i landet da

Anonymkode: 223ff...059

Nei, de tar det ikke inn i landet, men sørger for at markedet opprettholdes. Måtte dette føre til færre unge som havner inn i avhengigheten... 

Skrevet
1 time siden, Twintipp skrev:

Nei, de tar det ikke inn i landet, men sørger for at markedet opprettholdes. Måtte dette føre til færre unge som havner inn i avhengigheten... 

Nå er det vel helt andre ting unge blir avhengige av idag.

Computor-Gaming-Addiciation.jpg

Anonymkode: f7284...a5f

Skrevet

Det er et reelt problem. Det er lite tilgang på illegale stoffer, som kommer til å føre til at folk her til lands lager egne forsyninger, som ikke er bra. Det kan bli et stort problem om de for eksempel begynner å lage ghb eller andre sterkere stoffer. Det er mange abstinente pasienter rundt om nå som sliter. LAR holder seg gående enn så lenge, mange av pasientene har nå startet opp på langtidsvirkende medisiner for å hindre smittefare, men at mange kommer til å dø av dårlig narkotika nå er det ingen tvil om.

Anonymkode: ebeb2...cf6

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et reelt problem. Det er lite tilgang på illegale stoffer, som kommer til å føre til at folk her til lands lager egne forsyninger, som ikke er bra. Det kan bli et stort problem om de for eksempel begynner å lage ghb eller andre sterkere stoffer. Det er mange abstinente pasienter rundt om nå som sliter. LAR holder seg gående enn så lenge, mange av pasientene har nå startet opp på langtidsvirkende medisiner for å hindre smittefare, men at mange kommer til å dø av dårlig narkotika nå er det ingen tvil om.

Anonymkode: ebeb2...cf6

Hva lever de for da? Narkotikamisbrukere står med én fot i grava hele tiden. Det eneste som hjelper er å bli kvitt avhebgigheten og ta kontroll over sitt eget liv, ikke sørge for at "rent dop" kommer over grensene. 

Anonymkode: 9d6e2...dbe

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva lever de for da? Narkotikamisbrukere står med én fot i grava hele tiden. Det eneste som hjelper er å bli kvitt avhebgigheten og ta kontroll over sitt eget liv, ikke sørge for at "rent dop" kommer over grensene. 

Anonymkode: 9d6e2...dbe

Hadde det vært så enkelt hadde vi ikke hatt dette problemet noensted.

Anonymkode: ebeb2...cf6

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært så enkelt hadde vi ikke hatt dette problemet noensted.

Anonymkode: ebeb2...cf6

Det ER så enkelt, det er bare det at Norge ikke har stengt grensene før i moderne tid.

Anonymkode: 9d6e2...dbe

Skrevet

Rusmisbrukere sliter generelt.

Anonymkode: 8b796...da2

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rusmisbrukere sliter generelt.

Anonymkode: 8b796...da2

Ja, og så? 

Lei for å si det, altså, men dette er for en stor del  selvvalgte plager. 

Anonymkode: ccd34...523

Skrevet

De meste kommer med båt og bil. Jeg tror mye kommer ennå.

Anonymkode: b106a...d16

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De meste kommer med båt og bil. Jeg tror mye kommer ennå.

Anonymkode: b106a...d16

og mye kommer ikke. I byene rundt her er det manko på heroin for eksempel. Det fører til store abstinenser hjemme hos folk, som ikke har hjelp på samme måte som andre.

Anonymkode: ebeb2...cf6

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og så? 

Lei for å si det, altså, men dette er for en stor del  selvvalgte plager. 

Anonymkode: ccd34...523

Og? Det er da mange sykdommer og skader som man kan forårsake selv

Anonymkode: 223ff...059

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Leste nå at rusmisbrukere sliter nå pga grensene er stengt. Det er ikke bra at narkotika kommer inn i landet, men er synd på dem som er avhengige av det. Hvor lenge tror du at grensene blir stengt?

Anonymkode: 4e844...159

dette livet har de valgt selv.

gir ikke de en tanke engang

Anonymkode: b269a...7db

Skrevet

Det som er utrulig bra, er at noen ungdommer nå IKKE starter med rus (som ellers ville gjort det). Det burde vært stengte grenser hele tiden. 

Anonymkode: f4b0b...01f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

dette livet har de valgt selv.

gir ikke de en tanke engang

Anonymkode: b269a...7db

Litt enkel tankegang?

Skrevet (endret)
2 minutter siden, CherryC skrev:

Litt enkel tankegang?

Hun har antakelig ikke så mange tanker å unnvære så lenge hun må opprettholde en viss "daglig drift".

Endret av amandine
Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leste nå at rusmisbrukere sliter nå pga grensene er stengt. Det er ikke bra at narkotika kommer inn i landet, men er synd på dem som er avhengige av det. Hvor lenge tror du at grensene blir stengt?

Anonymkode: 4e844...159

Synd på dem fordi de ikke kan ruse seg? Nope....

Anonymkode: 28bd9...fa3

Skrevet
1 minutt siden, amandine skrev:

Hun har antakelig ikke så mange tanker å unnvære så lenge hun må opprettholde en viss "daglig drift".

Spørs det;-)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synd på dem fordi de ikke kan ruse seg? Nope....

Anonymkode: 28bd9...fa3

For det er jo så gøy å ruse seg. Rusavhengige gjør jo det bare på moro...

Skrevet
Akkurat nå, CherryC skrev:

For det er jo så gøy å ruse seg. Rusavhengige gjør jo det bare på moro...

Hvilket liv og hvilken framtid har de da? Hva er vitsen med et liv som består i rus og jakten på neste dose? Eneste «kuren» er jo å slutte og få et liv? Gylden mulighet nå da! Sorry, men I blame society blir bare for dumt! Folk må ta ansvar for egne valg. 

Anonymkode: 28bd9...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...