Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #26 Skrevet 5. april 2020 Nei, er mer redd for at alle tiltakene skal ødelegge både samfunn og økonomi. Anonymkode: 0a601...192
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #27 Skrevet 5. april 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, faktisk. Jeg håper inderlig at jeg ikke mister noen, men vi skal alle dø av et eller annet på et tidspunkt. Jeg vil heller ja et samfunn som fungerer, og jeg mener at 10 000 er et greit tap å ta. Skulle en av de være meg, eller noen av de eldre i min familie, så er det jævlig, men en pris jeg er villig til å betale. Anonymkode: 53af3...dbe Tipper svaret ditt hadde vært totalt annerledes hvis ditt barn døde... Anonymkode: 4bf5c...ee6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #28 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tipper svaret ditt hadde vært totalt annerledes hvis ditt barn døde... Anonymkode: 4bf5c...ee6 Jeg har vel svart på akkurat det for et lite svar siden..... Anonymkode: 53af3...dbe
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #29 Skrevet 5. april 2020 Jeg er redd for å få det fordi jeg jobber i barnehage og er bekymret for å smitte barn av foreldre som Har samfunnskritiske jobber. Vi har unormalt mange legebarn hos oss i år og det hadde vært fælt å være grunnen til at de ikke kan gå på sin jobb... Anonymkode: 5f075...629
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #30 Skrevet 5. april 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, faktisk. Jeg håper inderlig at jeg ikke mister noen, men vi skal alle dø av et eller annet på et tidspunkt. Jeg vil heller ja et samfunn som fungerer, og jeg mener at 10 000 er et greit tap å ta. Skulle en av de være meg, eller noen av de eldre i min familie, så er det jævlig, men en pris jeg er villig til å betale. Anonymkode: 53af3...dbe Når du ser hvor mange som har en hytte og veldig mange har fine interiør boliger og dyre klær. Mange bruker denne tiden til opppussing. Betyr ikke det da at egentlig veldig mange nordmenn har sykt mye penger og er materialistiske. Hvorfor kan man ikke heller senke litt på kravene og leve mer sparsommelig, i stede for å ofre mange liv. Anonymkode: b3bf6...236
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #31 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når du ser hvor mange som har en hytte og veldig mange har fine interiør boliger og dyre klær. Mange bruker denne tiden til opppussing. Betyr ikke det da at egentlig veldig mange nordmenn har sykt mye penger og er materialistiske. Hvorfor kan man ikke heller senke litt på kravene og leve mer sparsommelig, i stede for å ofre mange liv. Anonymkode: b3bf6...236 Jeg har vel svart på akkurat hva jeg tenker vedrørende det, og hvilke grupper jeg er bekymret for. Anonymkode: 53af3...dbe
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #32 Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vel svart på akkurat det for et lite svar siden..... Anonymkode: 53af3...dbe Ja, at du ikke vil miste en av dine, men heller det enn at Norge går konkurs Anonymkode: 4bf5c...ee6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #33 Skrevet 5. april 2020 Lurt å ikke være redd. Kommer jo ingen vei med det. Det enste hadde jo vært om alle unge, friske og spreke ‘ofret’ seg for å skape flokkimmunitet. La seg utsette for smitte og sette seg selv i karantene 2-3 uker. Med flokkimmunitet vil viruset dø ut. Anonymkode: e9d39...7ba
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #34 Skrevet 5. april 2020 Jeg er ikke redd. Blir jeg smittet så blir jeg smittet, men jeg tar mine forhåndsregler for å unngå å bli smittet, men jeg kan ikke låse meg inne som mange nå gjør for jeg har en jobb som nå er samfunnskrtisk. Jeg har to barn som ikke blr få det, men det går helt sikkert greit om de får det også. Sykdommene de har har ikke noe å si på dette, men de blir nok forværret. Slik er det hver gang de er forkjøla, så må vi starte med behandling av det også. Så har alt klart om det skulle skje, noe jeg alltid har i huset. Jeg tar det som det kommer, jeg orker ikke påå bruke tid og krefter på å bekjymre meg for noe jeg ikke vet skjer eller ikke skjer. Vi får ta det om det skulle skje. Vi gjør vårt for å ikke bli smittet eller smitte andre, vi er med på dugnaden. Anonymkode: debf1...ffe
Anonym bruker Skrevet 5. april 2020 #35 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tipper svaret ditt hadde vært totalt annerledes hvis ditt barn døde... Anonymkode: 4bf5c...ee6 🤦♀️ Anonymkode: 6aad6...2bb
Twintipp Skrevet 5. april 2020 #36 Skrevet 5. april 2020 Er ikke kjempebekymret på egne vegne, men de sier at dette er 4 ganger så hardt som influensa, og da blir jeg skremt. 3/4 i husstanden hadde det nå i desember, og det var ikke gøy! Minste på 1 1/2 år var 3 ganger til legetilsyn og nummeret inntil sykehusinnleggelse. Jeg utviklet lungebetennelse, hostet på meg ribbeinsbrudd, måtte to runder til røntgen, 2 antibiotikakurer og toppet det nå med prolaps på motsatt side av ribbeinsbruddet pga overbelastning og hoste i 2 mnd. Så dersom corona er verre blir jeg redd. Men, går ikke rundt og er veldig redd, men liker ikke uvissheten!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #37 Skrevet 6. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det jo veldig liten sannsynlighet for at i utgangspunktet friske barn dør av dette. Og det er jo en av grunnene til at jeg mener det jeg gjør. Hadde dette vært en sykdom som i all hovedsak hadde tatt livet av barn, så hadde kanskje synspunktet mitt vært noe annet. Men de enorme konsekvensene dette kommer til å få på sikt, med økt fattigdom, derav økt barnefattigdom. Med en økning i psykisk sykdom(som f.eks selvmord basert på f.eks sviktende økonomi) økt vold i hjemmet osv, osv så miner jeg ja, at samfunnet er bedre tjent med at 10 000 voksne mennesker dør hvis man kan unngå mye av dette. Og da har jeg ikke kommet inn på konsekvensene dette vil få for «vanlige» mennesker, hva som skjer når kjøpekraften blir lavere, boligprisene kollapset osv hvis dette blir langvarig. Det er rett og slett ikke verdt det. Anonymkode: 53af3...dbe Så hvis barnet ditt hadde hatt astma eller diabetes så hadde du tenkt annerledes? Anonymkode: b0253...9fd
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #38 Skrevet 6. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så hvis barnet ditt hadde hatt astma eller diabetes så hadde du tenkt annerledes? Anonymkode: b0253...9fd Nei, det hadde jeg ikke. Anonymkode: 53af3...dbe
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #39 Skrevet 6. april 2020 Jeg går ikke rundt og er redd nei, kan ikke bruke negativ energi på det. Men jeg er i risikogruppen, kronisk syk og hjerteoperert, så jeg har jo ikke lyst på dette viruset, for jeg vet ikke hvor godt jeg vil tåle det. Anonymkode: a19d7...8a4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #40 Skrevet 6. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurt å ikke være redd. Kommer jo ingen vei med det. Det enste hadde jo vært om alle unge, friske og spreke ‘ofret’ seg for å skape flokkimmunitet. La seg utsette for smitte og sette seg selv i karantene 2-3 uker. Med flokkimmunitet vil viruset dø ut. Anonymkode: e9d39...7ba Utrolig at ikke ekspertene har tenkt på det.. du bør ringe Nakstad.. Anonymkode: b4696...d1d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #41 Skrevet 6. april 2020 Njæ... jeg har vært redd hele livet mitt pga angst... Dette er noe jeg ikke frykter så mye.. Altså vil ikke bli syk, kan jo hende jeg blir alvorlig syk.,, men tar utgangspunkt i at jeg blir smittet på et eller annet tidspunkt. Pandemi er utenfor min kontroll så gidder ikke bruke masse tid på å engste meg. De fleste av oss vil sikkert få det ..,og poenget med lock down er jo kun for at vi alle ikke skal få det samtidig.. Så meh er ikke redd, men kan ikke kontrollere det... bare utsette Anonymkode: fe886...0de
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #42 Skrevet 6. april 2020 Nei jeg er ikke redd for viruset, men for de alle de andre problemene og økonomiske konsekvensene alle tiltakene vil føre til. Hvor mange av de som "sannsynligvis" ville dødd av influensa eller andre ting dør nå av Korona? Forøvrig så er jeg veldig glad jeg sluttet å røyke for en del år siden og har gått ned 20 kg det siste året 🙂 Anonymkode: 08cba...62a
Syngensang Skrevet 6. april 2020 #43 Skrevet 6. april 2020 Ja, er ikkje redd for å få det sjølv, no sot eg her med kjempehalsbet og ventar på doktor. Kan vere eg allereie har det? Men er livredd for å smitte andre, og redd for at mange menneske skal dø. Eg er òg redd for kva tiltaka fører til men trur likevel det er rett å gjere det slik.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #44 Skrevet 6. april 2020 Jeg tenker at jeg og de rundt meg sannsynligvis overlever om vi får det. Men så er jeg samtidig litt redd for at en av oss likevel IKKE gjør det eller blir veldig syk, og at jeg da vet at jeg ikke har gjort det jeg kan for å forhindre det. Jeg er altså på en måte mest redd for skyldfølelsen... Høres veldig egoistisk ut. Men det fører i alle fall til at jeg er veldig forsiktig. Anonymkode: 31880...d00
Holly Golightly Skrevet 6. april 2020 #45 Skrevet 6. april 2020 12 timer siden, Elizabeth89 skrev: Personlig er jeg ikke redd viruset, eller for å bli syk, men forholder meg til de regler som myndighetene har satt, og respekterer dem. Samme.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #46 Skrevet 6. april 2020 Vi har hatt det og det var ikke ille. Ingen av oss ble særlig syke. Anonymkode: 9a134...103
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #47 Skrevet 6. april 2020 22 hours ago, Anonym bruker said: Jeg er ikke redd i det hele tatt, selv ikke når ene barnet har astma og derfor er mer utsatt. Jeg er nøye med å følge tiltakene likevel, holder avstand, vasker hendene, går ikke på besøk osv, men jeg klarer rett og slett ikke å bli bekymret for selve viruset på mine/vår familie sine vegne. Føler at det er veldig uvanlig? Alle andre jeg snakker med og leser om her inne virker så redde for å bli smittet. Anonymkode: 39aad...f51 ikke redd,men er redd for barnet mitt med astma Anonymkode: 77a7c...3cc
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #48 Skrevet 6. april 2020 Nei, ikke for min egen del. Jeg er helt frisk, barna mine og mannen også. Foreldrene mine er langt under 65. Mer bekymret for økonomien må jeg innrømme. Men selvsagt tenker jeg på de det kan være farlig for og følger alle anbefalinger. Anonymkode: 382cb...c8c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #49 Skrevet 6. april 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke redd for viruset, men jeg er mye mer redd for konsekvensene av alle tiltakene som er satt inn. Jeg vil heller ha 10 000 døde enn økonomisk kollaps som vi styrer mot nå. Jeg håper inderlig at man begynner å åpne opp etter påske, for tiltakene som er satt inn nå må raskest mulig slippes opp igjen. Anonymkode: 53af3...dbe Du vil heller ha 10 000 døde enn en økonomisk kollaps!? Tror du Norges økonomi er uavhengig av resten av verden? Tror du virkelig at det betyr noe som helst for din økonomi at Norge slipper opp på restriksjonene? Hele verden har stengt, og uansett hva Norge gjør, kommer økonomien til å være rammet i mange mage år framover. Du får flytte til Sverige med familien din.. Der er det enda større sannsynlighet for at du og familien din blir smittet og dør. Men så lenge du kan shoppe og gå på kafé er det vel verdt det!?? Anonymkode: 07166...778
Anonym bruker Skrevet 6. april 2020 #50 Skrevet 6. april 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: ikke redd,men er redd for barnet mitt med astma Anonymkode: 77a7c...3cc Men jeg er ikke det heller. Jeg tror egentlig det er mest at jeg generelt sjeldent går og bekymrer meg for ting, spesielt ting jeg ikke kan råde over uansett. Nå har jeg ikke lyst til å bli smittet, eller spesielt ikke at sønnen min med astma blir syk, men jeg går rett og slett bare ikke rundt og er redd for det HI Anonymkode: 39aad...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå