Gå til innhold

«Jeg skulle ønske jeg hadde...........»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert en uhørt tanke, men hva med å snakke med han? Fortelle at du er ukomfortabel med å få gaver og at du gjerne vil betale for deg selv. 

Men det er kanskje litt lite drama i det 🤔

Anonymkode: 55604...387

Nei. Men det blir å oppdra. Man skal slippe å oppdra.

Å dumpe er ikke drama, forøvrig.

(Det å være passiv aggressiv er derimot drama.)

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har møtt en mann som lytter og ser deg, og du vil dumpe ham (og tingene på ham) før han får sjangs til å høre din side? Hva har skjedd med kommunikasjon? Om du blir ukomfortabel av disse handlingene må han jo få vite om det. På en ordentlig måte! Kanskje han har baktanker, kanskje er han bare er klein, men uansett fortjener han en ordentlig samtale.

Anonymkode: 0d4b0...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men det blir å oppdra. Man skal slippe å oppdra.

Å dumpe er ikke drama, forøvrig.

(Det å være passiv aggressiv er derimot drama.)

Anonymkode: 1db33...647

Jeg tenker bare stakkars menn. Uansett hva de gjør så blir det feil...

Anonymkode: cccf9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker bare stakkars menn. Uansett hva de gjør så blir det feil...

Anonymkode: cccf9...6c9

Nei, dette er kjempeenkelt!

Er man mann, som ønsker seg en bra dame, så bør man oppføre seg helt normalt.

Gir man blomster og gaver og komplimenter og tjenester, så ender man opp med en uselvstendig dame.

Oppfører man seg klengete og needy, så får man en dame som oppfører seg som en mor. 

Dette sier seg selv. 

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert en uhørt tanke, men hva med å snakke med han? Fortelle at du er ukomfortabel med å få gaver og at du gjerne vil betale for deg selv. 

Men det er kanskje litt lite drama i det 🤔

Anonymkode: 55604...387

 

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har møtt en mann som lytter og ser deg, og du vil dumpe ham (og tingene på ham) før han får sjangs til å høre din side? Hva har skjedd med kommunikasjon? Om du blir ukomfortabel av disse handlingene må han jo få vite om det. På en ordentlig måte! Kanskje han har baktanker, kanskje er han bare er klein, men uansett fortjener han en ordentlig samtale.

Anonymkode: 0d4b0...b84

Tenkte akkurat det samme!

Hvor er samtalen med ham? 

Anonymkode: 4d15d...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har møtt en mann som lytter og ser deg, og du vil dumpe ham (og tingene på ham) før han får sjangs til å høre din side? Hva har skjedd med kommunikasjon? Om du blir ukomfortabel av disse handlingene må han jo få vite om det. På en ordentlig måte! Kanskje han har baktanker, kanskje er han bare er klein, men uansett fortjener han en ordentlig samtale.

Anonymkode: 0d4b0...b84

Enig, har også skrevet at Hi selv har godtatt dette i to måneder, så hun kan ikke skylde dette på ham. Om hun var så ukomfortabel med dette så burde hun tatt det opp på en ordentlig måte for lenge siden.

Greit, det å kjøpe en tørketrommel (eller hva det enn var), det er ganske voldsomt når man ikke er sammen. Men om dette var noe Hi virkelig trengte og hun kanskje indirekte eller direkte har snakket om at denne utgiften ikke passet nå, eller at hun egentlig ikke har råd til dette, da er det å kjøpe dette til henne, når han har mulighet til det økonomisk, veldig godt ment.

De andre småtingene Hi har nevnt ser jeg på som oppmerksomme gaver, han lytter til hva HI sier og hva hun ønsker seg.

Mange som sier han bare er ute etter sex, men det er ikke sikkert. Hvis denne mannen har tatt Hi på ordet med å ville gå sakte frem mtp. intimitet og sex, da kan det være at gavene er hans måte å vise at han setter pris på henne, at han gjerne venter på henne. Hvis han selv i tillegg har et kjærlighetsspråk som går i retning av gaver, da er det jo virkelig bare god vilje bak.

Problemet her er at HI ikke har formidlet klart nok hva som er riktig for henne.

Jeg var borti en en gang som kom med svinedyrt gullsmykke til meg på første date... og vi kunne gjerne gå ut og shoppe klær til meg til vi skulle ut på kvelden på byens beste og dyreste restaurant... da snakker vi om å ønske å betale for sex. Jeg hadde avtalt å møte ham offentlig sted på dagtid. Han hadde allerede planlagt livet vårt sammen - i detaljer! Jeg gikk derfra uten smykke, uten klær, ingen kveldsdate og møtte ham aldri igjen. Dette er 10-11 år siden, det er bare et par år siden han forsøkte å kontakte meg sist. Slike menn er creepy! His date virker å være en helt annen type. Poenget er uansett tydelig kommunikasjon, og der har Hi selv sviktet.

Anonymkode: af851...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er 10-11 år siden, det er bare et par år siden han forsøkte å kontakte meg sist. Slike menn er creepy! His date virker å være en helt annen type.

Nei, det er jo det han ikke gjør. Han er samme type.

Er faen ikke rart folk ender opp med å skille seg hvis det man leser i denne tråden er normal måte å tenke om menn. Enten skal man sitte på fua og få gaver og blomster. Eller så skal man forstå seg i hjel og oppdra en voksen mann. 

Nei, det sier seg selv at man behøver balanse i et forhold, hvis det skal vare. 

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du hva du ønsker? Det er vel bare å slutte å snakke om alt du ønsker hvis det er et problem at han kjøper det?

Anonymkode: 62923...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jo det han ikke gjør. Han er samme type.

Er faen ikke rart folk ender opp med å skille seg hvis det man leser i denne tråden er normal måte å tenke om menn. Enten skal man sitte på fua og få gaver og blomster. Eller så skal man forstå seg i hjel og oppdra en voksen mann. 

Nei, det sier seg selv at man behøver balanse i et forhold, hvis det skal vare. 

Anonymkode: 1db33...647

Man skal ingen av delene. Man skal snakke sammen.. Dersom å snakke sammen ikke fungerer går man over i oppdragelse eller passivisering, som forøvrig er noe helt annet. 

Anonymkode: 0d4b0...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal ingen av delene. Man skal snakke sammen.. Dersom å snakke sammen ikke fungerer går man over i oppdragelse eller passivisering, som forøvrig er noe helt annet. 

Anonymkode: 0d4b0...b84

Det skal man aldeles ikke!

Først når man har funnet riktig mann/kvinne, skal man prate sammen.

Hvis ikke ender man kun opp med å ivareta taperne. Det å skulle forstå seg ihjel er den romantiske kvinnefella.

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jo det han ikke gjør. Han er samme type.

Er faen ikke rart folk ender opp med å skille seg hvis det man leser i denne tråden er normal måte å tenke om menn. Enten skal man sitte på fua og få gaver og blomster. Eller så skal man forstå seg i hjel og oppdra en voksen mann. 

Nei, det sier seg selv at man behøver balanse i et forhold, hvis det skal vare. 

Anonymkode: 1db33...647

Nei, Hi har ikke fortalt noe som tilsier at han hun dater er på samme måte som han jeg møtte.

Det eneste jeg reagerer på der er at hun ikke få betale tilbake for "tørketrommelen". Hvis de to mennene har noe til felles så har de uansett helt ulik fremgangsmåte. Han jeg møtte hadde planlagt livet "vårt" sammen i flere år fremover - i detaljer - før vi i det hele tatt hadde møtt hverandre. Jeg skulle flytte dit han bodde, bo i hans hus, han skulle legge ut mellom en halv og en million kroner for at jeg kunne fortsette å jobbe med det samme der som jeg gjorde der jeg bodde, disse pengene skulle være en gave, men siden vi skulle være gift så ville jeg slippe å skatte av dem. Han hadde planlagt hvilke personer det var greit jeg kunne ha som venner der han bodde, hvordan vi skulle fremstå som par, kle oss slik at vi stod i stil til hverandre, hva vi skulle gjøre på fritiden osv. osv.. Og på første date skulle han ha meg med til de dyreste av de dyre butikkene for å kjøpe flere antrekk som det svinedyre gullsmykket ville stå til, slik at jeg var representativ for at vi skulle på den mest eksklusive restauranten samme kveld vi møttes første gang - selv om jeg hadde gjort det tydelig at jeg kun ville møtes på dagen. Disse to mennene kan virkelig ikke sammenlignes.

Men igjen, Hi sitter i denne situasjonen fordi hun selv ikke har formidlet tydelig nok hva hun trenger og ikke trenger. Det må hun ta på egen kappe. Har ikke noe med å oppdra en voksen mann, det har med at man selv må sette grenser for seg selv, tidlig nok og tydelig nok.

Anonymkode: af851...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal man aldeles ikke!

Først når man har funnet riktig mann/kvinne, skal man prate sammen.

Hvis ikke ender man kun opp med å ivareta taperne. Det å skulle forstå seg ihjel er den romantiske kvinnefella.

Anonymkode: 1db33...647

Beklager, men nå ler jeg av deg :D Regner med at du troller :D

Hvordan mener du man skal vite om man har funnet riktig mann/kvinne om man ikke skal prate sammen først???

 

Anonymkode: af851...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du man skal vite om man har funnet riktig mann/kvinne om man ikke skal prate sammen først???

 

Anonymkode: af851...62a

Man lærer seg å vurdere mennesker gjennom kultur og oppdragelse. Da tar det omtrent tre minutter å skille klinten fra hveten. 

Har man ikke denne ballasten, må man oppsøke noen å lære av. Men hvis man bare vil tulle og kverulere så sier de;

Dette gidder jeg ikke, å bruke en vakker mandag formiddag på. Lykke til videre!

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man lærer seg å vurdere mennesker gjennom kultur og oppdragelse. Da tar det omtrent tre minutter å skille klinten fra hveten. 

Har man ikke denne ballasten, må man oppsøke noen å lære av. Men hvis man bare vil tulle og kverulere så sier de;

Dette gidder jeg ikke, å bruke en vakker mandag formiddag på. Lykke til videre!

Anonymkode: 1db33...647

... sa Trollmor. Ha en fin dag med dine 11, sikkert slitsomt å holde styr på alle nå om dagen ;)

Anonymkode: af851...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert en uhørt tanke, men hva med å snakke med han? Fortelle at du er ukomfortabel med å få gaver og at du gjerne vil betale for deg selv. 

Men det er kanskje litt lite drama i det 🤔

Anonymkode: 55604...387

Det har jeg allerede gjort. Men jeg får ikke lov å betale, for han vil kjøpe alt dette. Jeg har forsøkt å betale også, men da får jeg pengene tilbake.

Anonymkode: 39470...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sier du hva du ønsker? Det er vel bare å slutte å snakke om alt du ønsker hvis det er et problem at han kjøper det?

Anonymkode: 62923...e0e

Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg noe utenom den første gangen. En butikk som er åpen kun i min arbeidstid. Jeg sa at jeg skule ønske den var åpen litt lenger så jeg kunne kjøpe en ting i den. Den tingen kjøpte han til meg. Jeg ville betale for den, men fikk ikke lov. Andre ting har vært ting vi bare har snakket om. «Tørketrommelen» fortalte jeg bare at hadde blitt ødelagt. Ikke at jeg ønsket meg en ny. 
Problemet her er at jeg ikke kan snakke om noe på generelt grunnlag. Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg noe. Jeg har sagt at «tørketrommelen» ble ødelagt, at jeg ikke klarer å få planter til å overleve. Han spurte en gang hva jeg skulle ha til middag, jeg svarte og han hadde kjøpt varene (fortsatt et eksempel). Jeg har ikke dårlig råd.

Jeg har sagt til han at jeg ikke liker at han kjøper ting til meg, men han sier at det går bra. Jeg vil ikke skylde han noe eller bli bundet til han fordi han kjøper ting til meg. Jeg vil like han som person- og det gjør jeg jo. Men jeg tror han tenker at jeg vil like han bedre om han kjøper alt mulig til meg. Og da blir jeg jo også forpliktet til å ha en viss kontakt med han. 

Anonymkode: 39470...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

... sa Trollmor. Ha en fin dag med dine 11, sikkert slitsomt å holde styr på alle nå om dagen ;)

Anonymkode: af851...62a

Det var en som spurte på forrige side.

Hun hadde blitt svindlet og lurt, og lurte på hvorfor man ikke skal gå etter smiskete og spandable menn. Jeg har forsøkt å forklare. 

Håper at hun leser det som HI og jeg skriver, og ikke bryr seg om alt dette andre folk kommer med. 

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg noe utenom den første gangen. En butikk som er åpen kun i min arbeidstid. Jeg sa at jeg skule ønske den var åpen litt lenger så jeg kunne kjøpe en ting i den. Den tingen kjøpte han til meg. Jeg ville betale for den, men fikk ikke lov. Andre ting har vært ting vi bare har snakket om. «Tørketrommelen» fortalte jeg bare at hadde blitt ødelagt. Ikke at jeg ønsket meg en ny. 
Problemet her er at jeg ikke kan snakke om noe på generelt grunnlag. Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg noe. Jeg har sagt at «tørketrommelen» ble ødelagt, at jeg ikke klarer å få planter til å overleve. Han spurte en gang hva jeg skulle ha til middag, jeg svarte og han hadde kjøpt varene (fortsatt et eksempel). Jeg har ikke dårlig råd.

Jeg har sagt til han at jeg ikke liker at han kjøper ting til meg, men han sier at det går bra. Jeg vil ikke skylde han noe eller bli bundet til han fordi han kjøper ting til meg. Jeg vil like han som person- og det gjør jeg jo. Men jeg tror han tenker at jeg vil like han bedre om han kjøper alt mulig til meg. Og da blir jeg jo også forpliktet til å ha en viss kontakt med han. 

Anonymkode: 39470...3d2

Bare drit i alle tulle-svarene, HI.

Mange gretne nå om dagen. Du har gjort helt rett i denne saken og behøver ikke stå til ansvar for noen. 

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare drit i alle tulle-svarene, HI.

Mange gretne nå om dagen. Du har gjort helt rett i denne saken og behøver ikke stå til ansvar for noen. 

Anonymkode: 1db33...647

Blir litt svimmel av folk av og til. Jeg må kommunisere- jepp, det har jeg gjort. Jeg har latt dette pågå i 2 mnd- nei, jeg har ikke skrevet noe om når i datingen dette startet. En gang er hyggelig, hver gang er kjøping. Jeg ble glad første gangen, andre gangen sa jeg «du trenger ikke kjøpe noe til leg for at jeg skal like deg». Tredje gangen Vippset jeg penger, men fikk de tilbake. Fjerde gangen sa jeg «nå er det nok. Jeg trenger ikke alle disse tingene, du må slutte» og Vippset penger som ble Vippset tilbake 4-5 ganger. 
Morsomt da, at alle antar at jeg bare sitter og tar i mot. Hadde det vært saken, så hadde jeg jo beholdt alt han ga i stedet for å levere det tilbake. 

Anonymkode: 39470...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg noe utenom den første gangen. En butikk som er åpen kun i min arbeidstid. Jeg sa at jeg skule ønske den var åpen litt lenger så jeg kunne kjøpe en ting i den. Den tingen kjøpte han til meg. Jeg ville betale for den, men fikk ikke lov. Andre ting har vært ting vi bare har snakket om. «Tørketrommelen» fortalte jeg bare at hadde blitt ødelagt. Ikke at jeg ønsket meg en ny. 
Problemet her er at jeg ikke kan snakke om noe på generelt grunnlag. Jeg har ikke sagt at jeg ønsker meg noe. Jeg har sagt at «tørketrommelen» ble ødelagt, at jeg ikke klarer å få planter til å overleve. Han spurte en gang hva jeg skulle ha til middag, jeg svarte og han hadde kjøpt varene (fortsatt et eksempel). Jeg har ikke dårlig råd.

Jeg har sagt til han at jeg ikke liker at han kjøper ting til meg, men han sier at det går bra. Jeg vil ikke skylde han noe eller bli bundet til han fordi han kjøper ting til meg. Jeg vil like han som person- og det gjør jeg jo. Men jeg tror han tenker at jeg vil like han bedre om han kjøper alt mulig til meg. Og da blir jeg jo også forpliktet til å ha en viss kontakt med han. 

Anonymkode: 39470...3d2

Men det er jo her du skulle sagt tydelig "Nei, det går ikke bra for meg, for da går du altfor fort frem og jeg er ikke komfortabel med det. Nå vil jeg betale tilbake for "tørketrommelen", og du skal respektere det. Jeg vet det er godt ment, men du må lytte til det jeg sier, hvis ikke så blir det bare negativt for meg og da skyver du meg fra deg. Du må respektere grensene mine.

Og så kan dere snakke om grenser igjen, om hvilket kjærlighetsspråk dere har.

Eller du kan bare dumpe ham, men fortell ham da i hvert fall årsaken, men på en ordentlig måte.

Anonymkode: af851...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir litt svimmel av folk av og til. Jeg må kommunisere- jepp, det har jeg gjort. Jeg har latt dette pågå i 2 mnd- nei, jeg har ikke skrevet noe om når i datingen dette startet. En gang er hyggelig, hver gang er kjøping. Jeg ble glad første gangen, andre gangen sa jeg «du trenger ikke kjøpe noe til leg for at jeg skal like deg». Tredje gangen Vippset jeg penger, men fikk de tilbake. Fjerde gangen sa jeg «nå er det nok. Jeg trenger ikke alle disse tingene, du må slutte» og Vippset penger som ble Vippset tilbake 4-5 ganger. 
Morsomt da, at alle antar at jeg bare sitter og tar i mot. Hadde det vært saken, så hadde jeg jo beholdt alt han ga i stedet for å levere det tilbake. 

Anonymkode: 39470...3d2

Og plutselig, etter nesten 30 svar, kommer du med masse detaljer som endrer hele historien... Det er du selv som har gitt inntrykk av at du bare tar imot og bare har sagt vagt fra til ham.

Du har uansett problemer med å sette grenser for deg selv.

Anonymkode: af851...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og plutselig, etter nesten 30 svar, kommer du med masse detaljer som endrer hele historien... Det er du selv som har gitt inntrykk av at du bare tar imot og bare har sagt vagt fra til ham.

Du har uansett problemer med å sette grenser for deg selv.

Anonymkode: af851...62a

Nå er det veldig mange her som leser mellom linjene, og der kan det komme et tog. Jeg tenkte vel egentlig at det sa seg selv at jeg har sagt fra. Normale mennesker dropper ikke hele greia uten å si fra. 
 

Jeg har ingen problemer med å sette grenser. Her forsøker du å lese mellom linjene igjen, men leser feil. Igjen.

Anonymkode: 39470...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir litt svimmel av folk av og til. Jeg må kommunisere- jepp, det har jeg gjort. Jeg har latt dette pågå i 2 mnd- nei, jeg har ikke skrevet noe om når i datingen dette startet. En gang er hyggelig, hver gang er kjøping. Jeg ble glad første gangen, andre gangen sa jeg «du trenger ikke kjøpe noe til leg for at jeg skal like deg». Tredje gangen Vippset jeg penger, men fikk de tilbake. Fjerde gangen sa jeg «nå er det nok. Jeg trenger ikke alle disse tingene, du må slutte» og Vippset penger som ble Vippset tilbake 4-5 ganger. 
Morsomt da, at alle antar at jeg bare sitter og tar i mot. Hadde det vært saken, så hadde jeg jo beholdt alt han ga i stedet for å levere det tilbake. 

Anonymkode: 39470...3d2

Nettopp. Igjen, bare drit i det. Mange er her kun for å kverulere. 

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tråd i går om en familie i krise.

HI hadde uttrykket seg litt uklart, og vips, var det 2-3 sider med kverulering. 

Man må bare se forbi de folkene, dette er ikke folk som har noe nyttig å bidra med uansett. De har sikkert aldri hatt kjæreste en gang. 

Anonymkode: 1db33...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det veldig mange her som leser mellom linjene, og der kan det komme et tog. Jeg tenkte vel egentlig at det sa seg selv at jeg har sagt fra. Normale mennesker dropper ikke hele greia uten å si fra. 
 

Jeg har ingen problemer med å sette grenser. Her forsøker du å lese mellom linjene igjen, men leser feil. Igjen.

Anonymkode: 39470...3d2

I ditt oppklarende svar hvor du forteller mer hva du har gjort er det jo tydelig at du har sagt fra. Men selv om han ikke har respektert det du har sagt, så har du fortsatt med ham - og på den måten har du i praksis vist ham at du egentlig bare sier det, men ikke mener så mye alvor med det. Og da har du tydeligvis problemer med å sette grenser for deg selv.

Men det er helt tydelig at dette er en mann som ikke passer deg, en som ikke lytter til deg, og da er det uansett ingen fremtid for dere sammen.

Anonymkode: af851...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...