Gå til innhold

Da var det påskeferie gitt!!


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Ja, endelig ferie!!! Deilig å rydde unna skolesaker og bare ha tid til å kos oss. Jeg jobber fortsatt, men holder med en time eller to på PC hver dag. God påske!

Anonymkode: 39fa7...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå var dette i all hovedsak barna det handlet om. Ungene får ferie og får slappet av . Påske blir det uansett med påskelam og egg😊

Så du jubler fordi barna har ferie? Javel... det gjør jo bare at de har enda mindre å gjøre mens vi som må jobbe må jobber.

Anonymkode: 69662...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du jubler fordi barna har ferie? Javel... det gjør jo bare at de har enda mindre å gjøre mens vi som må jobbe må jobber.

Anonymkode: 69662...cbc

Jeg jubler for at barna får en velfortjent ferie etter 3 harde uker ja. Det fortjener ungene virkelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Jobber du i påsken? Er barna på skolen eller har skolearbeid?

Anonymkode: a6982...0c6

Nei,men føles ikke noe annderles når vi uansett har vert hjemme i 3 uker, men blir jo en uke uten hjemmeundervisning/lekser så det er digg

Anonymkode: b2f7a...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei,men føles ikke noe annderles når vi uansett har vert hjemme i 3 uker, men blir jo en uke uten hjemmeundervisning/lekser så det er digg

Anonymkode: b2f7a...a97

Det blir jo helt til hva du/dere gjør det til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg jubler for at barna får en velfortjent ferie etter 3 harde uker ja. Det fortjener ungene virkelig 

Det er vel neppe barna som har slitt mest disse tre ukene?? Du vet at de til vanlig også er på skole og gjør de samme tingene de nå har gjort hjemme?? Bare at hjemme er det jo mye mer fritt og flexibelt; mye mer fritid og rom for lek og moro og spilling. Virker som du tror unga har lagt inn ekstra krefter disse tre ukene når det er helt motsatt. Eller kjører dere nazihjemmeskole? Det er vi voksne som har fått ekstra mye å gjøre, vi som burde fått fri egentlig, men det kan vi jo ikke nå. 

Anonymkode: 69662...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel neppe barna som har slitt mest disse tre ukene?? Du vet at de til vanlig også er på skole og gjør de samme tingene de nå har gjort hjemme?? Bare at hjemme er det jo mye mer fritt og flexibelt; mye mer fritid og rom for lek og moro og spilling. Virker som du tror unga har lagt inn ekstra krefter disse tre ukene når det er helt motsatt. Eller kjører dere nazihjemmeskole? Det er vi voksne som har fått ekstra mye å gjøre, vi som burde fått fri egentlig, men det kan vi jo ikke nå. 

Anonymkode: 69662...cbc

Det har definitivt vært hardt for ungene å omstille seg til hjemmeskole . Fryktelig mange oppgaver . Alt skriftlig og ikke noe gruppearbeid eller samhandling med medelever. Jeg unner dem ferie for alt i verden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det har definitivt vært hardt for ungene å omstille seg til hjemmeskole . Fryktelig mange oppgaver . Alt skriftlig og ikke noe gruppearbeid eller samhandling med medelever. Jeg unner dem ferie for alt i verden.  

Heldigvis har jeg lettvinte unger som brukte omtrent ett kvarter på å omstille seg og tok alt på strak arm. De trenger ikke mye ekstra styr rundt seg og gjør som de får beskjed om av læreren. De jobber jevnt og trutt og får alt unna uten å slite seg ut akkurat. Virker som det er mye ekstra styr rundt ungene dine. Så da trenger de kanskje ferien mer enn andre? 

Anonymkode: 284c7...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis har jeg lettvinte unger som brukte omtrent ett kvarter på å omstille seg og tok alt på strak arm. De trenger ikke mye ekstra styr rundt seg og gjør som de får beskjed om av læreren. De jobber jevnt og trutt og får alt unna uten å slite seg ut akkurat. Virker som det er mye ekstra styr rundt ungene dine. Så da trenger de kanskje ferien mer enn andre? 

Anonymkode: 284c7...266

Så hyggelig type du er😊. Jeg håper du får en god påske og tid til å hente deg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Så hyggelig type du er😊. Jeg håper du får en god påske og tid til å hente deg inn. 

Åjada. Har bare 4 12 timers vakter og  to dagvakt neste uke, så påsken skal nytes🌞

Anonymkode: 284c7...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Åjada. Har bare 4 12 timers vakter og  to dagvakt neste uke, så påsken skal nytes🌞

Anonymkode: 284c7...266

Høres ut som om du har mye å gjøre. Jeg forstår godt at du er sliten og at du helt sikkert kunne ha lyst på fri og ferie. Jeg jobber ikke like mye som deg og det er jeg glad for men mannen min skal jobbe 16 timers dager til uken. En kunde trenger hastehjelp så han må jobbe dobbelt . Sånn er det bare nå. Påske blir det uansett. Vi skal kose oss masse og spise god mat selv om vi som familie ikke får vært sammen like mye som vi skulle ønske. Jeg forstår godt at noen har det verre og noen har det bedre. Sånn er det bare. Kan vi ikke stoppe med å måtte få frem hvem som har det verst? Påsken kommer uansett og vi gjør den til akkurat det vi ønsker utifra vår egen situasjon 🐥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis har jeg lettvinte unger som brukte omtrent ett kvarter på å omstille seg og tok alt på strak arm. De trenger ikke mye ekstra styr rundt seg og gjør som de får beskjed om av læreren. De jobber jevnt og trutt og får alt unna uten å slite seg ut akkurat. Virker som det er mye ekstra styr rundt ungene dine. Så da trenger de kanskje ferien mer enn andre? 

Anonymkode: 284c7...266

Ja, det her må jeg si meg enig i. Denne omstillingen var jo ikke vanskelig. Og de jobber jo hjemme som på skolen. Bare med mer fri hjemme. 

Anonymkode: 69662...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Høres ut som om du har mye å gjøre. Jeg forstår godt at du er sliten og at du helt sikkert kunne ha lyst på fri og ferie. Jeg jobber ikke like mye som deg og det er jeg glad for men mannen min skal jobbe 16 timers dager til uken. En kunde trenger hastehjelp så han må jobbe dobbelt . Sånn er det bare nå. Påske blir det uansett. Vi skal kose oss masse og spise god mat selv om vi som familie ikke får vært sammen like mye som vi skulle ønske. Jeg forstår godt at noen har det verre og noen har det bedre. Sånn er det bare. Kan vi ikke stoppe med å måtte få frem hvem som har det verst? Påsken kommer uansett og vi gjør den til akkurat det vi ønsker utifra vår egen situasjon 🐥

Bare litt tankeløst å fremheve hvor deilig det er med fri midt oppi en global krise hvor de færreste er så ubetydelige at de kan ta seg påskeferie. 

Anonymkode: 69662...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare litt tankeløst å fremheve hvor deilig det er med fri midt oppi en global krise hvor de færreste er så ubetydelige at de kan ta seg påskeferie. 

Anonymkode: 69662...cbc

Det må være lov å nyte det som ER bra også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må være lov å nyte det som ER bra også. 

Det er det, men det er og lov å ha litt ydmykhet i forhold til de som ikke er i samme situasjon

Anonymkode: 21ed0...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det, men det er og lov å ha litt ydmykhet i forhold til de som ikke er i samme situasjon

Anonymkode: 21ed0...d0e

Nå var dette en hyllest til barna da. Vi voksne skal som nevnt jobbe. Vi har ikke ferie 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Det blir jo helt til hva du/dere gjør det til 😊

sant,men føles ikke som påske for meg, og kan ikke endre på det dessverre

Anonymkode: b2f7a...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

sant,men føles ikke som påske for meg, og kan ikke endre på det dessverre

Anonymkode: b2f7a...a97

For de aller fleste vil årets påske føles litt merkelig . Sånn er det bare😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bare litt tankeløst å fremheve hvor deilig det er med fri midt oppi en global krise hvor de færreste er så ubetydelige at de kan ta seg påskeferie. 

Anonymkode: 69662...cbc

På samme måte som det er tankeløst å nyte et godt måltid, mens tusenvis dør av sult hver dag. 
Og tankeløst å nyte en dag på sjøen, når båtflyktninger drukner. 
Og tankeløst å feire at man har fått et barn, når det finnes mennesker som er ufrivillig barnløse. 
Genial logikk. 

Anonymkode: 3f431...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel neppe barna som har slitt mest disse tre ukene?? Du vet at de til vanlig også er på skole og gjør de samme tingene de nå har gjort hjemme?? Bare at hjemme er det jo mye mer fritt og flexibelt; mye mer fritid og rom for lek og moro og spilling. Virker som du tror unga har lagt inn ekstra krefter disse tre ukene når det er helt motsatt. Eller kjører dere nazihjemmeskole? Det er vi voksne som har fått ekstra mye å gjøre, vi som burde fått fri egentlig, men det kan vi jo ikke nå. 

Anonymkode: 69662...cbc

Se der! Der klarte du jammen å få vridd inn noe negativt her også 👏🏻Jeg har ventet på deg, ikke en tråd fra hi uten at du kommer hoppende. 

Barna har påskeferie. Hvordan kan det være negativt?

Anonymkode: e34f5...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bare litt tankeløst å fremheve hvor deilig det er med fri midt oppi en global krise hvor de færreste er så ubetydelige at de kan ta seg påskeferie. 

Anonymkode: 69662...cbc

Er du seriøs😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Er du seriøs😂

Du har fått med deg hva som skjer eller? Det er vel ikke mange som får ferie nå??

Anonymkode: 69662...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått med deg hva som skjer eller? Det er vel ikke mange som får ferie nå??

Anonymkode: 69662...cbc

De aller fleste skolebarn har ferie nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått med deg hva som skjer eller? Det er vel ikke mange som får ferie nå??

Anonymkode: 69662...cbc

Åh hold opp

Den eneste grunnen til at du tar opp dette, er fordi det var adhd-mamma som startet tråden. 
Og det er pinlig å høre på deg.

Anonymkode: 3f431...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De aller fleste skolebarn har ferie nå

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 69662...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...