Gå til innhold

Man skal høre mye før øra ramler av, nå deisa mine i bakken. 😂


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du. Jeg jobber hos en legemiddelgrossist og vi er ansvarlig for å sende ut medisiner til over 300 apotek og alle sykehus.  At peppes kan levere pizza både til jobben og hjem er fantastisk! Når man jobber døgnet rundt trengs de som kjører ut maten ogsp

Anonymkode: 2cf9c...282

Hva gjør dere med de som er allergiske mot alt take-away-restauranter tilbyr? Driter i dem og ler av dem? Oki.

Hadde vært bedre om 1 sørga for å ta med mat til alle. Så kunne man rullert. 

Anonymkode: a8902...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du. Jeg jobber hos en legemiddelgrossist og vi er ansvarlig for å sende ut medisiner til over 300 apotek og alle sykehus.  At peppes kan levere pizza både til jobben og hjem er fantastisk! Når man jobber døgnet rundt trengs de som kjører ut maten ogsp

Anonymkode: 2cf9c...282

Nettopp!

Alle som deltar i tråden og som jobber med helse og/eller for at denne krisen snart skal ta slutt, ser dette behovet veldig enkelt. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere med de som er allergiske mot alt take-away-restauranter tilbyr? Driter i dem og ler av dem? Oki.

Hadde vært bedre om 1 sørga for å ta med mat til alle. Så kunne man rullert. 

Anonymkode: a8902...46b

Hvordan i alle dager kom du frem til at det var det personen mente?

Anonymkode: 463c7...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å se hvordan sykehusene og andre aktører på helse og medisin, hadde klarte seg uten pizzalevering og i stedet måtte kle av og på seg, fly til Kiwi eller Rema, handle inn brød, pålegg, eller middag, lage til et måltid og deretter spiste, før de tok på seg klær og masker igjen!

https://www.nrk.no/osloogviken/overrasket-sykehusansatte_-_dere-er-superhelter_-1.14951488

Takk gud for Peppes og andre matleverandører - særlig i disse tider! 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skulle likt å se hvordan sykehusene og andre aktører på helse og medisin, hadde klarte seg uten pizzalevering og i stedet måtte kle av og på seg, fly til Kiwi eller Rema, handle inn brød, pålegg, eller middag, lage til et måltid og deretter spiste, før de tok på seg klær og masker igjen!

https://www.nrk.no/osloogviken/overrasket-sykehusansatte_-_dere-er-superhelter_-1.14951488

Takk gud for Peppes og andre matleverandører - særlig i disse tider! 

Anonymkode: 877bb...4fd

De hadde nok klart å spise mat, gitt. Ingen trenger pizza. 

Anonymkode: 25575...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De hadde nok klart å spise mat, gitt. Ingen trenger pizza. 

Anonymkode: 25575...058

Nei, men man trenger mat.

Og hvem skulle ha tatt seg av pasientene, mens legene og sykepleierne laget mat?

Selvfølgelig bruker man leger og sykepleiere til det de er god på, og matleverandører til det de er god på. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man kan leve helt fint uten å spise på Peppes , derfor er det ikke en samfunnskritisk jobb! de som jobber i matindustrien f . eks har samfunnskritiske jobber,  for uten de vil butikkene gå tomme for mat, og den maten MÅ vi ha. Fastfood er praktisk ja , men ikke livsnødvendig!! 

Anonymkode: 8f9f9...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begynner å forstå at enkelte av dere ikke kverulerer med vilje, men at dere faktisk ikke vet bedre. 

Hadde vært interessant å høre alder og bostedskommune på dere som tror at Peppes ikke driver med nødvendig utkjøring av mat. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Alder: 48.

Kommune: kommer an på om du skal ha den jeg vokste opp i, studerte i, bodde i da jeg var nyutdannet eller bor i nå.

Anonymkode: ebf5b...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det det.

Alle som sørger for at folk får mat på bordet, og i magen, er med på å fylle en samfunnskritisk funksjon.

Om du ikke forstår det, neivel, men du er likevel nødt til å forholde deg til dette. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Altså tror ikke du får ha ungen din i barnehagen bare fordi du jobber på peppes å mener det er samfunnskritisk jobb. Så nei peppes er absolutt ikke samfunnskritisk jobb! Vi hadde klart oss helt utmerket selv om peppes hadde stengt,vi har jo matvarebutikker!

Anonymkode: 9c3c0...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha! Åh herrefred

Uff, det er jo direkte pinlig!
1) Pinlig å bo hjemme i den alderen

2) Pinlig å jobbe på Peppes i den alderen

3) Pinlig at mor tror han har en samfunnskritisk jobb. 
 

 

Anonymkode: 6af26...9cd

Pinlig? Det synes jeg ikke. Vi har vel ikke noe med at han bor sammen med sin mor. Å jobbe på peppes er ikke forbeholdt ungdommer. Han leverer mat. Mat er viktig. 

Anonymkode: c69d4...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er samfunnskritisk i form av at den demper belastningen på de som både står i førstelinje og alle de som har det ekstra strevsomt i disse tider. 
At muligheten til å få ferdig og tilkjørt mat er viktig nå, absolutt. 
Både de store og de små brikkene som kan forenkle og hjelpe er viktig i dag. 
Det å frigjøre tid, samt unngå bruk av ressurser på matlaging har en betydning. 
Se bort i fra at det er pizza, se på det som noen som tilbyr tjenesten med å lage ferdig mat og bringe den til deg, så tiden til de som virkelig trenger det kan frigjøres til viktigere ting.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Twintipp skrev:

Jobben er samfunnskritisk i form av at den demper belastningen på de som både står i førstelinje og alle de som har det ekstra strevsomt i disse tider. 
At muligheten til å få ferdig og tilkjørt mat er viktig nå, absolutt. 
Både de store og de små brikkene som kan forenkle og hjelpe er viktig i dag. 
Det å frigjøre tid, samt unngå bruk av ressurser på matlaging har en betydning. 
Se bort i fra at det er pizza, se på det som noen som tilbyr tjenesten med å lage ferdig mat og bringe den til deg, så tiden til de som virkelig trenger det kan frigjøres til viktigere ting.
 

 

Utkjøring av ferdiglaget mat fra serveringssted er fortsatt ikke en samfunnskritisk jobb

Anonymkode: 7fed0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men man trenger mat.

Og hvem skulle ha tatt seg av pasientene, mens legene og sykepleierne laget mat?

Selvfølgelig bruker man leger og sykepleiere til det de er god på, og matleverandører til det de er god på. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Du kan mjaue om dette til du blir blå i fjeset, Peppes-budet blir likevel ikke samfunnskritisk.

Anonymkode: 25575...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg måtte få klarhet i dette. Stilte spørsmålet til kommunen. Spurte om vi som jobbet helsesektor og med utkjøring av take-away var begge samfunnskritisk, at det var ugreit for meg å finne ut av dette. Svaret var at vi per nå ikke gikk under samfunnskritisk begge to og dermed ikke oppfylte kravene. Men, det kunne bli endret til å også gjelde dette. 

Anonymkode: f2b73...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK. Jeg måtte få klarhet i dette. Stilte spørsmålet til kommunen. Spurte om vi som jobbet helsesektor og med utkjøring av take-away var begge samfunnskritisk, at det var ugreit for meg å finne ut av dette. Svaret var at vi per nå ikke gikk under samfunnskritisk begge to og dermed ikke oppfylte kravene. Men, det kunne bli endret til å også gjelde dette. 

Anonymkode: f2b73...5d6

Riktig. 

Funksjonene i seg selv er samfunnskritisk, men behovene er ulike i kommunene.

Alle kan ha overskudd av både mat, drikke og medisinsk nødhjelp, og da behøver man heldigvis ikke å dra ut i disse tider. 

Men det er likevel disse gruppene som er i full beredskap nå.

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Twintipp skrev:

Jobben er samfunnskritisk i form av at den demper belastningen på de som både står i førstelinje og alle de som har det ekstra strevsomt i disse tider. 
At muligheten til å få ferdig og tilkjørt mat er viktig nå, absolutt. 
Både de store og de små brikkene som kan forenkle og hjelpe er viktig i dag. 
Det å frigjøre tid, samt unngå bruk av ressurser på matlaging har en betydning. 
Se bort i fra at det er pizza, se på det som noen som tilbyr tjenesten med å lage ferdig mat og bringe den til deg, så tiden til de som virkelig trenger det kan frigjøres til viktigere ting.

Jeg tror man kan forklare og forklare i hundre år, og enten så klarer de ikke eller så evner de ikke, å forstå at pizza er mat.

Det er litt som de som tror at kylling ikke er kjøtt 🙄

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror man kan forklare og forklare i hundre år, og enten så klarer de ikke eller så evner de ikke, å forstå at pizza er mat.

Det er litt som de som tror at kylling ikke er kjøtt 🙄

Anonymkode: 877bb...4fd

Du leser jo akkurat hva du vil, skjønner jeg. 
Ja, pizza er mat. Men Peppes, McDonalds, Burger King og Dolly Dimples er ikke samfunnskritiske jobber. Uansett hvordan du vrir eller vender det. 

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du leser jo akkurat hva du vil, skjønner jeg. 
Ja, pizza er mat. Men Peppes, McDonalds, Burger King og Dolly Dimples er ikke samfunnskritiske jobber. Uansett hvordan du vrir eller vender det. 

Anonymkode: 6af26...9cd

Vi har allerede vist på side 2 eller 3, til hva som står i regjeringens liste.

Det går også an å lese denne selv.

Det gjelder både mat til befolkningen og mat til de som jobber i andre kritiske funksjoner.

I tillegg er det en over her som faktisk har ringt til kommunen, spurt og fått bekreftet at jo, både helse og take-away kan bli regnet som kritisk i deres kommune. 

Tydeligere kan dette ikke bli.

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har allerede vist på side 2 eller 3, til hva som står i regjeringens liste.

Det går også an å lese denne selv.

Det gjelder både mat til befolkningen og mat til de som jobber i andre kritiske funksjoner.

I tillegg er det en over her som faktisk har ringt til kommunen, spurt og fått bekreftet at jo, både helse og take-away kan bli regnet som kritisk i deres kommune. 

Tydeligere kan dette ikke bli.

Anonymkode: 877bb...4fd

Nå bekrefter du jo virkelig at du ikke leser hva som blir skrevet. 
Hun skrev at de IKKE var samfunnskritisk, ifølge kommunen. 
 

Og nei, det står ikke på regjeringens liste. Det er skrevet flere ganger.

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå bekrefter du jo virkelig at du ikke leser hva som blir skrevet. 
Hun skrev at de IKKE var samfunnskritisk, ifølge kommunen. 
 

Og nei, det står ikke på regjeringens liste. Det er skrevet flere ganger.

Anonymkode: 6af26...9cd

Herregud, her vil man tydeligvis ikke forstå.

Antar at de som ønsker det, klarer det. 

Forstår at det er bittert for enkelte, å vite at Peppes-ansatt som bor hjemme hos a mor, regnes som mer essensiell for driften av samfunnet i en krise, enn hva både tannleger og barnehageansatte og ansatte i klesbutikker og hudpleiere gjør. 

Men sånn er det, og det er det uansett hvor mange som stikker hodet i sanden. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, her vil man tydeligvis ikke forstå.

Antar at de som ønsker det, klarer det. 

Forstår at det er bittert for enkelte, å vite at Peppes-ansatt som bor hjemme hos a mor, regnes som mer essensiell for driften av samfunnet i en krise, enn hva både tannleger og barnehageansatte og ansatte i klesbutikker og hudpleiere gjør. 

Men sånn er det, og det er det uansett hvor mange som stikker hodet i sanden. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Hvilken avdeling sitter du på? Er det ikke snart medisinering?

Anonymkode: 25575...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå bekrefter du jo virkelig at du ikke leser hva som blir skrevet. 
Hun skrev at de IKKE var samfunnskritisk, ifølge kommunen. 
 

Og nei, det står ikke på regjeringens liste. Det er skrevet flere ganger.

Anonymkode: 6af26...9cd

Per nå var det IKKE samfunnskritisk å lage og distribuere take away ja. Det sa min kommune. 


Poenget her er jo ikke at noen jobber er drittjobber. Jeg har ikke mye utdannelse selv og har en helt ordinær jobb. Jeg ser ikke ned på NOEN yrkesgrupper ei heller de som leverer pizza på døren. Jeg personlig er faktisk veldig glad i spesielt denne yrkesgruppen.
Jeg mener dog at dette IKKE er SAMFUNNSKRITISK. Altså noe som er viktig for å holde hjulene i gang. At det er viktig for enkelte forstår jeg. 


Angående argumentet at de forsyner helsesektoren forstår jeg ikke. Har to venninner som jobber på sykehus og på begge steder spiser de den maten som pasientene får fra sykehuskjøkkenet. I tillegg kan de spise brødmat fra avdelingskjøkkenet. Så at sykehusansatte ikke hadde fått mat uten disse må være tull. Selvsagt er det deilig å få pizza på avdelingen innimellom, men ikke hver dag. 
Har selv jobbet mye overtid i perioder og spist MYE overtidsmat fra diverse kjeder. Etter en uke er i alle fall JEG drittlei den maten.
 

Anonymkode: f2b73...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Per nå var det IKKE samfunnskritisk å lage og distribuere take away ja. Det sa min kommune. 


Poenget her er jo ikke at noen jobber er drittjobber. Jeg har ikke mye utdannelse selv og har en helt ordinær jobb. Jeg ser ikke ned på NOEN yrkesgrupper ei heller de som leverer pizza på døren. Jeg personlig er faktisk veldig glad i spesielt denne yrkesgruppen.
Jeg mener dog at dette IKKE er SAMFUNNSKRITISK. Altså noe som er viktig for å holde hjulene i gang. At det er viktig for enkelte forstår jeg. 


Angående argumentet at de forsyner helsesektoren forstår jeg ikke. Har to venninner som jobber på sykehus og på begge steder spiser de den maten som pasientene får fra sykehuskjøkkenet. I tillegg kan de spise brødmat fra avdelingskjøkkenet. Så at sykehusansatte ikke hadde fått mat uten disse må være tull. Selvsagt er det deilig å få pizza på avdelingen innimellom, men ikke hver dag. 
Har selv jobbet mye overtid i perioder og spist MYE overtidsmat fra diverse kjeder. Etter en uke er i alle fall JEG drittlei den maten.
 

Anonymkode: f2b73...5d6

Jeg er helt enig med deg, jeg. 
Jeg har aldri sagt at det er drittjobb. Eller at de er mindre verdt, grunnet manglende utdannelse. Det eneste jeg sier, er at det ikke er samfunnskritisk. Og det er det en annen som krangler veldig på. 

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, pizzabudet, tannlegen og professoren i humaniora er ikke samfunnskritiske, noen av dem. Det er ingen som snakker dem ned, og det er bare tannlegen som ikke får jobbe, men ingen av dem er KRITISKE FOR OPPRETTHOLDELSE AV SAMFUNNSFUNKSJONER. Det er derimot leverandørene til sykehuskjøkkenet og butikker.

Anonymkode: 25575...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...