Gå til innhold

Man skal høre mye før øra ramler av, nå deisa mine i bakken. 😂


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener dog at dette IKKE er SAMFUNNSKRITISK

Du kan altså mene hva du vil. Men det betyr ingenting. 

Det som betyr noe er at alle de som jobber i helsevesenet og andre kritiske funksjoner og alle som er syke og i karantene, får mat.

Det betyr ingenting hvem som sørger for at de får mat. 

Dette er snakk om et stort antall mennesker. Man behover altså svært mye mat og svært mange som sørger for servering.

Kom gjerne opp med hvilke firmaer dere mener at sørger for denne serveringen, om ikke nettopp Peppes. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan altså mene hva du vil. Men det betyr ingenting. 

Det som betyr noe er at alle de som jobber i helsevesenet og andre kritiske funksjoner og alle som er syke og i karantene, får mat.

Det betyr ingenting hvem som sørger for at de får mat. 

Dette er snakk om et stort antall mennesker. Man behover altså svært mye mat og svært mange som sørger for servering.

Kom gjerne opp med hvilke firmaer dere mener at sørger for denne serveringen, om ikke nettopp Peppes. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Rull inn nå. Det er bekreftet kommunalt at dette ikke regnes som kritisk. Så det er hva DU mener som er uvesentlig her. 
Ferdig snakka. 👍

Anonymkode: f2b73...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan altså mene hva du vil. Men det betyr ingenting. 

Det som betyr noe er at alle de som jobber i helsevesenet og andre kritiske funksjoner og alle som er syke og i karantene, får mat.

Det betyr ingenting hvem som sørger for at de får mat. 

Dette er snakk om et stort antall mennesker. Man behover altså svært mye mat og svært mange som sørger for servering.

Kom gjerne opp med hvilke firmaer dere mener at sørger for denne serveringen, om ikke nettopp Peppes. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Du er utholdende, det skal du ha😅

Anonymkode: 7e6fa...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Rull inn nå. Det er bekreftet kommunalt at dette ikke regnes som kritisk. Så det er hva DU mener som er uvesentlig her. 
Ferdig snakka. 👍

Anonymkode: f2b73...5d6

Nå, nei.

Men om smitten fyker i været og halve befolkningen ligger til sengs, så skal vi altså  være glad at det er nettopp Peppes og andre tilsvarende funksjoner som står klar til å trø til, og ikke tannlegen eller hudpleieren.

Da kan du selvfølgelig selv velge å stenge døren din og si at Peppes ikke er samfunnskritisk og at pizza vil du ikke ha, du vil heller leve på luft, kjærlighet og romantiske prinsipper.

For alt jeg vet tror du at nordmenn er udødelige og ikke i det hele tatt behøver å se opp for en virus-trussel som dreper mennesker for fote i resten av verden. 

Men vi andre må altså få lov å planlegge dekking av våre primære behov uansett hva som skjer videre nå. 

Og du skal selvfølgelig få pizza hvis du ombestemmer deg et sted i løpet.

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er utholdende, det skal du ha😅

Anonymkode: 7e6fa...870

Ja, det er jeg.

Jeg blir forbanna over at man latterliggjør en av samfunnets viktigste personer bare fordi man ikke selv gidder å følge med på hva som skjer rundt en eller innse hvor sårbare vi mennesker er. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg.

Jeg blir forbanna over at man latterliggjør en av samfunnets viktigste personer bare fordi man ikke selv gidder å følge med på hva som skjer rundt en eller innse hvor sårbare vi mennesker er. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Det er da ikke snakk om latterliggjøring. Det er mange jobber som ikke er samfunnskritiske nå, men som i høyeste grad er samfunnsnyttige. Ingen latterliggjør disse yrkene. Slapp av. Mange vil sågar mene at enkelte av jobbene som ikke er klassifisert som kritiske nå til daglig er viktigere enn noen av de som står på listen. 

Anonymkode: 7e6fa...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke snakk om latterliggjøring. Det er mange jobber som ikke er samfunnskritiske nå, men som i høyeste grad er samfunnsnyttige. Ingen latterliggjør disse yrkene. Slapp av. Mange vil sågar mene at enkelte av jobbene som ikke er klassifisert som kritiske nå til daglig er viktigere enn noen av de som står på listen. 

Anonymkode: 7e6fa...870

Ja, at de latterliggjør seg selv, da - er det bedre og mer korrekt?

Det er i alle fall denne «meningen», denne synsingen og kaklingen om ting man så tydelig ikke har noen som helst peiling på, jeg vil til livs.

Ingen har enda svart på hva en legetime, en operasjon, eller en sykehusseng per døgn, koster, eller hvem som betaler. 

Hvis man ikke vet dette, en gang, hvordan VÅGER man da å føle seg høyt hevet over en som har noe VIKTIG for seg i livet, som å levere mat?

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, at de latterliggjør seg selv, da - er det bedre og mer korrekt?

Det er i alle fall denne «meningen», denne synsingen og kaklingen om ting man så tydelig ikke har noen som helst peiling på, jeg vil til livs.

Ingen har enda svart på hva en legetime, en operasjon, eller en sykehusseng per døgn, koster, eller hvem som betaler. 

Hvis man ikke vet dette, en gang, hvordan VÅGER man da å føle seg høyt hevet over en som har noe VIKTIG for seg i livet, som å levere mat?

Anonymkode: 877bb...4fd

Jeg ser én person som skriver at det er pinlig å jobbe på Peppes. Mulig jeg ikke har lett godt nok, kan du hjelpe meg? Eller mener du at det er latterliggjøring å si at noe ikke er samfunnskritisk? I så fall er det mange yrker som latterliggjøres nå. Eller er du kanskje overfølsom og krenkbar?

Anonymkode: 7e6fa...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, at de latterliggjør seg selv, da - er det bedre og mer korrekt?

Det er i alle fall denne «meningen», denne synsingen og kaklingen om ting man så tydelig ikke har noen som helst peiling på, jeg vil til livs.

Ingen har enda svart på hva en legetime, en operasjon, eller en sykehusseng per døgn, koster, eller hvem som betaler. 

Hvis man ikke vet dette, en gang, hvordan VÅGER man da å føle seg høyt hevet over en som har noe VIKTIG for seg i livet, som å levere mat?

Anonymkode: 877bb...4fd

Nei, ingen latterliggjør. 
Jeg jobber hjemmefra, som sosionom. Jeg har en viktig jobb, men ikke samfunnskritisk. 
Det betyr ikke at jeg er latterliggjort, eller mitt yrke er latterliggjort. 
 

Du må seriøst slappe av, menneske. 

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo den samme anonym som driver sykt utholdende kverulering i masse andre tråder og krever svar på spørsmål ingen bryr seg om. 

Anonymkode: 25575...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller mener du at det er latterliggjøring å si at noe ikke er samfunnskritisk?

Latterliggjøring å fortsette å kjempe for en påstand, når det man påstår er blitt grundig tilbakevist flere ganger. 

Særlig når man ikke har et eneste argument, bare gjentar påstanden og at man selv synes det burde vært slik og sånn.

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo den samme anonym som driver sykt utholdende kverulering i masse andre tråder og krever svar på spørsmål ingen bryr seg om. 

Anonymkode: 25575...058

Hvis det er meg du sikter til, så stemmer ikke det, jeg har kun skrevet i denne, pluss i den tråden om denne tråden. 

Er sikkert ikke bare meg som er oppegående her inne, har sett flere andre som sier ting bedre enn jeg kunne ha sagt det. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Latterliggjøring å fortsette å kjempe for en påstand, når det man påstår er blitt grundig tilbakevist flere ganger. 

Særlig når man ikke har et eneste argument, bare gjentar påstanden og at man selv synes det burde vært slik og sånn.

Anonymkode: 877bb...4fd

Du beskriver bare deg selv🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7e6fa...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du beskriver bare deg selv🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7e6fa...870

La oss sjekke om det er sant!

Jeg har vist til regjeringens liste hvor det står at det å sørge for mat til de som jobber med samfunnskritisk funksjon, også er en kritisk funksjon. Ergo; alle som leverer mat. 

Ingen av dere har kommet opp med hvem det er dere mener sørger for mat til de med samfunnskritisk funksjon.

Det eneste dere har sagt er at dette ikke er Peppes. 

Neivel?

Hvem er det da?

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La oss sjekke om det er sant!

Jeg har vist til regjeringens liste hvor det står at det å sørge for mat til de som jobber med samfunnskritisk funksjon, også er en kritisk funksjon. Ergo; alle som leverer mat. 

Ingen av dere har kommet opp med hvem det er dere mener sørger for mat til de med samfunnskritisk funksjon.

Det eneste dere har sagt er at dette ikke er Peppes. 

Neivel?

Hvem er det da?

Anonymkode: 877bb...4fd

Det er «Produsenter, importører, grossister, butikker»

produsenter = de som produserer maten. Det er ikke de som setter sammen måltidet, altså ikke restauranter og kafeer. 

Anonymkode: 7fed0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er «Produsenter, importører, grossister, butikker»

produsenter = de som produserer maten. Det er ikke de som setter sammen måltidet, altså ikke restauranter og kafeer. 

Anonymkode: 7fed0...98a

Nei.

«Virksomheter som leverer produkter, varer og tjenester til helse- og omsorgstjenesten - strøm, IKT, vann, mat, renhold, vaskeri, renseri, osv.»

Men nå kommer jeg ikke til å skrive mer i denne tråden før en av dere kan komme opp med et ordentlig svar på et av mine spørsmål og/eller et godt argument for at andre leverandører av mat er samfunnskritisk, men at Peppes ikke er det. Eller hva som helst annet som inneholder noen gram av fornuft. 

Siden jeg ikke forventer at det skjer, ønsker jeg dere god påske! 🐣

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

«Virksomheter som leverer produkter, varer og tjenester til helse- og omsorgstjenesten - strøm, IKT, vann, mat, renhold, vaskeri, renseri, osv.»

Men nå kommer jeg ikke til å skrive mer i denne tråden før en av dere kan komme opp med et ordentlig svar på et av mine spørsmål og/eller et godt argument for at andre leverandører av mat er samfunnskritisk, men at Peppes ikke er det. Eller hva som helst annet som inneholder noen gram av fornuft. 

Siden jeg ikke forventer at det skjer, ønsker jeg dere god påske! 🐣

Anonymkode: 877bb...4fd

Så bra. Da slipper vi å høre på gnålet ditt. Er mange her som tilbakeviser det du sier, men du leser akkurat det som passer deg.

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...