Gå til innhold

Man skal høre mye før øra ramler av, nå deisa mine i bakken. 😂


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det som er pinlig her er at så mange av dere ikke klarer å se at han faktisk har en samfunnskritisk funksjon.

Les om samfunnskritiske jobber på regjeringen.

Opplys dere selv fremfor å sitte og gjøre dere selv til latter. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Nei, det har han virkelig ikke. Hvis du påstår at samfunnet er i kritisk tilstand uten Peppes, så burde du komme mer ut i verden 😂

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir ordentlig flau på dine vegne

Anonymkode: 463c7...fe4

Det er helt i orden😂 

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har han virkelig ikke. Hvis du påstår at samfunnet er i kritisk tilstand uten Peppes, så burde du komme mer ut i verden 😂

Anonymkode: 6af26...9cd

Det er nettopp ved å reise ute i den store verden at man vil forstå hvor viktig sånne ting er. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er pinligere å drive å shame andre, når man ikke har peiling selv

Anonymkode: 463c7...fe4

Jeg har mitt på det rene 😂 Ikke bekymre deg for meg

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp ved å reise ute i den store verden at man vil forstå hvor viktig sånne ting er. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Nei. Jeg har jobbet frivillig i mange land, og reist mye. Ikke søren om verdiene og perspektivene man kommer hjem med, handler om at man skal være takknemlig for junkfood😅 
Skaff litt perspektiv 

Anonymkode: 6af26...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp ved å reise ute i den store verden at man vil forstå hvor viktig sånne ting er. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Nei. Seriøst nei. Kjekt, absolutt! Men tilbereding og utkjøring av junk food er ikke samfunnskritisk så lenge det finnes andre kilder til næring.  

Anonymkode: 7e6fa...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei. Seriøst nei. Kjekt, absolutt! Men tilbereding og utkjøring av junk food er ikke samfunnskritisk så lenge det finnes andre kilder til næring.  

Anonymkode: 7e6fa...870

Jeg har kontakt med folk som er satt i isolasjon daglig. Et vanlig råd er å bestille take away. Både fordi de ikke kan gå i butikken, og fordi mange er i dårlig form. Men så har de familie som skal spise. 

Og ved sykdom er all næring god næring. Pizza eller Nugatti.. bedre enn ingenting 

Anonymkode: 6caed...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kontakt med folk som er satt i isolasjon daglig. Et vanlig råd er å bestille take away. Både fordi de ikke kan gå i butikken, og fordi mange er i dårlig form. Men så har de familie som skal spise. 

Og ved sykdom er all næring god næring. Pizza eller Nugatti.. bedre enn ingenting 

Anonymkode: 6caed...d08

Nemlig.

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen mennesker får meg virkelig til å lure altså. Har en eldre bekjent. Sønnen hennes på langt ut i trettiårene (tipper 36-37) bor fortsatt hjemme. Han er en slabbedask rett og slett, mors godgutt. Han bor bare hjemme til han får spart seg opp litt penger sier mor. Han jobber hos Peppes. Her om dagen møtte jeg på henne, og det ble litt høflig prat, alt vel med deg og dine osv. Så sier denne dama (hun er virkelig verdens skjønneste dame altså) Alt er bra, men stakkars Stein jobber så mye om dagen, han har jo samfunnskritisk jobb. Så jeg spør da, åååå, har han fått ny jobb? Nei, han jobber i Peppes. Det var jo så viktig at folk fikk mat i disse dager, uten Peppes hadde jo lokalsamfunnet sultet ihjel, i følge henne. Kjente at jeg på vegne av de som har en kritisk jobb ble litt irritert. Joda, å få pizza på døra er flott det, også supert om man ikke er i så god form. Men ærlig talt,  vi klarer oss fint uten mat levert på døra i disse tider eller? 
De som jobber i matbutikken har en kritisk og viktig jobb. 
Puuuuh, måtte bare få dette ut et sted. 😊
 

Anonymkode: f2b73...5d6

Jeg håper dette innlegget er anonymisert og skrevet om. Hvis opplysningene er riktige, er det danse lett å gjenkjenne personene (selv om du har byttet ut navnet). 

Anonymkode: 317fd...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rangerer dere butikkene også? Mer samfunnskritisk å jobbe på Kiwi enn Spar og mindre samfunnskritisk å jobbe på bensinstasjon? Dette er også distribusjon av mat. Lik det eller ikke.

Dere er forøvrig utrolig stygge mot denne mannen og hans mor. HI synes han er en slabbedask.. men vi skal ikke se bort fra at mor vil ha han der heller. 

Anonymkode: 1e98a...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Rangerer dere butikkene også? Mer samfunnskritisk å jobbe på Kiwi enn Spar og mindre samfunnskritisk å jobbe på bensinstasjon? Dette er også distribusjon av mat. Lik det eller ikke.

Anonymkode: 1e98a...bd6

Helt riktig. Og drivstoff. Lett å tenke at bensinstasjoner ikke er samfunnskritisk nå som folk oppfordres til å være hjemme, men man hadde slitt nokså greit med å kjøre syke mennesker til sykehus uten å ha drivstoff til ambulansene, eller med å opprettholde hjemmetjenesten og annen transport av nødvendige varer og tjenester.

Alle hjelpeinstanser som drifter samfunnskritiske funksjoner, er minst like samfunnskritisk. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men ærlig talt,  vi klarer oss fint uten mat levert på døra i disse tider eller? 

Sånn generelt, er det vel i nettopp disse tider man har behov for mat levert på døra. Det er nå vi har behov for at flest mulig holder seg mest mulig hjemme.

Om det er pizza fra Peppes eller Fjordland fra matbutikken man får levert, er i så måte underordnet. Også Peppes dekker et behov for mat, mat er essensielt, og hjemkjørt mat bidrar til å motvirke smittespredning i disse tider.

Vi kan klare oss uten mye, men vi er ikke kommet så langt at vi bare ser på produksjon og distribusjon av sunn mat som samfunnskritisk. Butikkene har ikke stengt av godterihylla eller ølsalget, selv om de da kunne klart seg med færre ansatte på jobb.

Hvis vi skal definere behov så strengt, hadde det aller mest smittevennlige vært at alle husstander fikk hjemsendt en kasse med broccoli, torsk og havregryn tilsvarende kaloribehovet til husstandens medlemmer. Og dopapir. Resten klarer vi oss uten, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Hvis vi skal definere behov så strengt, hadde det aller mest smittevennlige vært at alle husstander fikk hjemsendt en kasse med broccoli, torsk og havregryn tilsvarende kaloribehovet til husstandens medlemmer. Og dopapir. Resten klarer vi oss uten, eller?

Jeg har mange ganger tenkt at dette ville vært det lureste.

Portforbud, utkjøring av nødvendige rasjoner, gjenåpning av landet etter kun to eller tre uker, ingen smitte igjen. 

I stedet må vi regne med at smitten holder seg i alt for lang tid, og økonomien går dårlig, kun pga alle disse %#$€ som ikke klarer å legge sammen to og to, men sitter og ler av folk. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som anestesisykepleier som er rimelig utslitt etter arbeid så heier jeg på Peppes som leverer hjem til døren 😋

Anonymkode: 45845...7c7

Dette 😄 Takk for jobben du gjør 😄

Anonymkode: c5818...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt i orden😂 

Anonymkode: 6af26...9cd

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 463c7...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp ved å reise ute i den store verden at man vil forstå hvor viktig sånne ting er. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Men det er da så mange som er imot reising?! Vi er skylden i at miljøet blir ødelagt. 
Nei vi skal helst holde oss innenfor landet, enda bedre innenfor fylket... 

Anonymkode: 9436a...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, som jeg skrev, det er bra med utkjøring for de som ikke har overskudd til det. Synes likevel at denne gruppen ikke er samfunnskritisk og at det er teit å likestille kjeder som Peppes med sykepleiere, transport og dagligvarehandel. 
Men ja, dama er helskjønn og synlig stolt av sønnen som holder Norge i gang. 
Nei, Peppes er ikke livsnødvendig i denne krisen. Men de er er bra tilbud. 

Anonymkode: f2b73...5d6

Det spiller jo ingen rolle hva du synes, hans jobb kommer inn under hva som defineres som samfunnskritisk uansett hva du mener.

Anonymkode: 20cff...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med små gleder i hverdagen å en pizza kan være det, men vil tro de fleste klarer seg uten 😉🙂

Anonymkode: ea15e...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er regjeringens liste over de som går inn under samfunnskritiske jobber innen forsyning:

Forsyningssikkerhet: Produsenter, importører, grossister, butikker innen matforsyning, og produsenter, importører, transportører, bensinstasjoner innen drivstofforsyning: 

- Personell som er avgjørende for å opprettholde forsyningssikkerheten. Dette kan omfatte personell som: - sjåfører, lagerarbeidere, ansatte ved distribunaler og lagre, ansatte ved drivstoffterminaler og -anlegg, ansatte i sentrale administrative funksjoner, ansatte i fôrindustrien, personer som arbeider med husdyrproduksjon, fiskeri og havbruk, veterinærer som arbeider med husdyr, fiskeri og havbruk, ansatte i næringsmiddelindustrien, butikk- og bensinstasjonsansatte.

Fast-food inngår ikke her. Ikke ordinære serveringssteder heller.

Anonymkode: 7fed0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Anonym bruker said:

Her er regjeringens liste over de som går inn under samfunnskritiske jobber innen forsyning:

Forsyningssikkerhet: Produsenter, importører, grossister, butikker innen matforsyning, og produsenter, importører, transportører, bensinstasjoner innen drivstofforsyning: 

- Personell som er avgjørende for å opprettholde forsyningssikkerheten. Dette kan omfatte personell som: - sjåfører, lagerarbeidere, ansatte ved distribunaler og lagre, ansatte ved drivstoffterminaler og -anlegg, ansatte i sentrale administrative funksjoner, ansatte i fôrindustrien, personer som arbeider med husdyrproduksjon, fiskeri og havbruk, veterinærer som arbeider med husdyr, fiskeri og havbruk, ansatte i næringsmiddelindustrien, butikk- og bensinstasjonsansatte.

Fast-food inngår ikke her. Ikke ordinære serveringssteder heller.

Anonymkode: 7fed0...98a

Hva er poenget ditt? Og dere andre som argumenterer så hardt for at dette ikke er en samfunnskritisk jobb?

Er det så lavstatus å jobbe som sjåfør for Peppes at de ikke skal våge å tro at de gjør noe nytte?

Bare sitte i kassa på Rema er tydeligvis erstattet av å bare jobbe på Peppes.

https://www.nrk.no/osloogviken/overrasket-sykehusansatte_-_dere-er-superhelter_-1.14951488

Les det på slutten. De var takknemlig for maten. 

Anonymkode: 6caed...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er poenget ditt? Og dere andre som argumenterer så hardt for at dette ikke er en samfunnskritisk jobb?

Er det så lavstatus å jobbe som sjåfør for Peppes at de ikke skal våge å tro at de gjør noe nytte?

Bare sitte i kassa på Rema er tydeligvis erstattet av å bare jobbe på Peppes.

https://www.nrk.no/osloogviken/overrasket-sykehusansatte_-_dere-er-superhelter_-1.14951488

Les det på slutten. De var takknemlig for maten. 

Anonymkode: 6caed...d08

Jeg har da bare kommet med definisjonen til regjeringen på hva som regner som en samfunnskritisk jobb. Jeg har ikke sagt noe som status hverken den ene eller andre veien.

 

Anonymkode: 7fed0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har da bare kommet med definisjonen til regjeringen på hva som regner som en samfunnskritisk jobb. Jeg har ikke sagt noe som status hverken den ene eller andre veien.

 

Anonymkode: 7fed0...98a

Jo, det har du. Du har i tillegg til å presentere definisjonen, kommet med din egen, ytterst personlige - og, tør jeg påstå, kranglevorne - tolkning av den. 

Så kan man heller diskutere om teskjemating av kverulanter på internett er en samfunnskritisk oppgave eller ei.

Jeg avstår i hvert fall, med verdens aller beste samvittighet. 

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er poenget ditt? Og dere andre som argumenterer så hardt for at dette ikke er en samfunnskritisk jobb?

Er det så lavstatus å jobbe som sjåfør for Peppes at de ikke skal våge å tro at de gjør noe nytte?

Bare sitte i kassa på Rema er tydeligvis erstattet av å bare jobbe på Peppes.

https://www.nrk.no/osloogviken/overrasket-sykehusansatte_-_dere-er-superhelter_-1.14951488

Les det på slutten. De var takknemlig for maten. 

Anonymkode: 6caed...d08

Det har absolutt ingenting med status å gjøre. Idiotisk å dra krenkekortet. Leger, renholdere, politi, barnevernsansatte, lærere, sykepleiere, statsministeren, ansatte i dagligvare og på apotek, portører... Alle disse (og flere) vidt spredte yrkene er essensielle, helt uavhengig av noe så uinteressant som status. Pizzabud er ikke det. 

Anonymkode: 7e6fa...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Leger, renholdere, politi, barnevernsansatte, lærere, sykepleiere, statsministeren, ansatte i dagligvare og på apotek, portører... Alle disse (og flere) vidt spredte yrkene er essensielle, helt uavhengig av noe så uinteressant som status. Pizzabud er ikke det. 

Anonymkode: 7e6fa...870

Jo.

Anonymkode: 877bb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...