Gå til innhold

Uanmeldt korona-besøk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag kom min svigermor plutselig innom på besøk. Da viste det seg at hun også på forhånd hadde besøkt mine to svigerinner og deres familier. Mannen min er i risikogruppen. Jeg synes dette var litt unødvendig. Hun kan jo hypotetisk sett ha dratt med seg virus fra hus til hus. Jeg skjønner at hun er ensom (hun bor med samboeren sin), men man skal vel helst ikke gjøre sånt i disse dager, eller?

Anonymkode: 973ee...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I dag kom min svigermor plutselig innom på besøk. Da viste det seg at hun også på forhånd hadde besøkt mine to svigerinner og deres familier. Mannen min er i risikogruppen. Jeg synes dette var litt unødvendig. Hun kan jo hypotetisk sett ha dratt med seg virus fra hus til hus. Jeg skjønner at hun er ensom (hun bor med samboeren sin), men man skal vel helst ikke gjøre sånt i disse dager, eller?

Anonymkode: 973ee...ca2

Såklart hun ikke skal. Regner med hun måtte snu i døra? Eller snakke på avstand ute?

Anonymkode: 3a37f...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Såklart hun ikke skal. Regner med hun måtte snu i døra? Eller snakke på avstand ute?

Anonymkode: 3a37f...386

Dette!

Anonymkode: 99d0e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Såklart hun ikke skal. Regner med hun måtte snu i døra? Eller snakke på avstand ute?

Anonymkode: 3a37f...386

Det burde jeg sagt ja, men synes det ble vanskelig. Mannen min føler det på samme måten.

Anonymkode: 973ee...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høljeregnet, ellers hadde jeg sagt at vi kunne prate på terrassen.

Anonymkode: 973ee...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, er ikke du og mannen voksne?

Nei, du kan ikke komme inn til oss. Husker du ikke at sønnen din er i risikogruppe - nå har du vært og besøkt flere andre, du har brutt myndighetenes råd... ønsker du virkelig å sette din sønns liv i fare?

Hvor vanskelig kan det være??

Anonymkode: 0a3ec...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men herlighet, er ikke du og mannen voksne?

Nei, du kan ikke komme inn til oss. Husker du ikke at sønnen din er i risikogruppe - nå har du vært og besøkt flere andre, du har brutt myndighetenes råd... ønsker du virkelig å sette din sønns liv i fare?

Hvor vanskelig kan det være??

Anonymkode: 0a3ec...c9b

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi kan ikke ta imot besøk nå fordi Per er i risikogruppe, som du vet, og vi følger retningslinjene. Gi oss beskjed når du kommer hjem så kan vi facetime/Skype/whatever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker uanmeldt besøk og jeg avviser ikke familie. Hun hadde fått kommet inn her😊 

Anonymkode: 159f3...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker uanmeldt besøk og jeg avviser ikke familie. Hun hadde fått kommet inn her😊 

Anonymkode: 159f3...8dd

Ja, drit i at mannen er i risikogruppe og potensielt kan bli alvorlig syk og dø av å bli smittet, liksom...

Anonymkode: 0a3ec...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, drit i at mannen er i risikogruppe og potensielt kan bli alvorlig syk og dø av å bli smittet, liksom...

Anonymkode: 0a3ec...c9b

Før eller siden blir vi alle smittet. Tar det hele med ro og med godt humør. De færreste dør😊

Anonymkode: 159f3...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, drit i at mannen er i risikogruppe og potensielt kan bli alvorlig syk og dø av å bli smittet, liksom...

Anonymkode: 0a3ec...c9b

Man kan ikke regne med at alle i en befolkning er i stand til å forstå dette, eller gidder å bry seg.

Det er derfor vi nå ser at man straffer folk som ikke følger med, feks ved bøter. 

Anonymkode: 99d0e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke regne med at alle i en befolkning er i stand til å forstå dette, eller gidder å bry seg.

Det er derfor vi nå ser at man straffer folk som ikke følger med, feks ved bøter. 

Anonymkode: 99d0e...276

Straff for å ikke følge med? 😂😂

Anonymkode: 159f3...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig lurte jeg på om det var jeg som var hysterisk. Alle de andre hadde jo sluppet henne inn samme dag. Og jeg liker ikke å risikere å såre folk. Men hvis det gjentar seg, får kanskje heller mannen min ta det med henne.

Anonymkode: 973ee...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig lurte jeg på om det var jeg som var hysterisk. Alle de andre hadde jo sluppet henne inn samme dag. Og jeg liker ikke å risikere å såre folk. Men hvis det gjentar seg, får kanskje heller mannen min ta det med henne.

Anonymkode: 973ee...ca2

Ring henne og si at dere har tenkt litt over besøket i dag, at det var koselig å se henne, men vis til det helsemyndighetene sier og si at inntil ting har roet seg så kan dere ikke ta imot besøk av henne eller de andre igjen fordi sønnen hennes er i risikogruppe og dere ikke kan ta sjansen på deg.

Og oppfordre henne å følge de tiltakene myndighetene nå har innført og ber oss om å følge.

Anonymkode: 0a3ec...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig lurte jeg på om det var jeg som var hysterisk. Alle de andre hadde jo sluppet henne inn samme dag. Og jeg liker ikke å risikere å såre folk. Men hvis det gjentar seg, får kanskje heller mannen min ta det med henne.

Anonymkode: 973ee...ca2

Lur idé.

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Straff for å ikke følge med? 😂😂

Anonymkode: 159f3...8dd

Synes du det er festlig? Folk dør faktisk av det, selv ellers friske barn og unge mennesker kan dø av det. 

I løpet av siste tiden er det gitt flere bøter til folk som bryter karantene. I mindre samfunn holder folk heller avstand til de som ikke er med og drar i riktig retning 

Anonymkode: 99d0e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lur idé.

Synes du det er festlig? Folk dør faktisk av det, selv ellers friske barn og unge mennesker kan dø av det. 

I løpet av siste tiden er det gitt flere bøter til folk som bryter karantene. I mindre samfunn holder folk heller avstand til de som ikke er med og drar i riktig retning 

Anonymkode: 99d0e...276

Men hverken hi og sin familie eller svigermor var i karantene, så det er ingenting å straffe eller gi bøter for

Anonymkode: 0e4e4...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Før eller siden blir vi alle smittet. Tar det hele med ro og med godt humør. De færreste dør😊

Anonymkode: 159f3...8dd

🤦🏼‍♀️ Dessverre er det feil mennesker som dør.......

Anonymkode: 3a37f...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hverken hi og sin familie eller svigermor var i karantene, så det er ingenting å straffe eller gi bøter for

Anonymkode: 0e4e4...0a8

Vet ikke om dere tuller eller ei.

Men om dere ikke gjør det, og dere enda(!) ikke har forstått prinsippene bak sosial distansering, så tror jeg neppe jeg er i stand til å forklare dere hvordan det fungerer. 

Anonymkode: 99d0e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

🤦🏼‍♀️ Dessverre er det feil mennesker som dør.......

Anonymkode: 3a37f...386

Nåvel. De som besøker hverandre har større risiko for selv å dø eller miste noen, enn de som verner om seg selv og sine kjære. 

Anonymkode: 99d0e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er hun smittet siden du kaller det for koronabesøk?

Anonymkode: 0e4e4...0a8

Nei, jeg kalte det det, for å få til en beskrivende tittel, uten å måtte bruke det pinlige begrepet "i disse koronatider".

Anonymkode: 973ee...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om dere tuller eller ei.

Men om dere ikke gjør det, og dere enda(!) ikke har forstått prinsippene bak sosial distansering, så tror jeg neppe jeg er i stand til å forklare dere hvordan det fungerer. 

Anonymkode: 99d0e...276

Sosial distansering er ikke det samme som å være i karantene, så den overlegne tonen kan du bare legge av deg.

Anonymkode: 0e4e4...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg kalte det det, for å få til en beskrivende tittel, uten å måtte bruke det pinlige begrepet "i disse koronatider".

Anonymkode: 973ee...ca2

Alle forstår det. Tror en del bare er her for å gjøre narr i denne tråden. 

Anonymkode: 99d0e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sosial distansering er ikke det samme som å være i karantene, så den overlegne tonen kan du bare legge av deg.

Anonymkode: 0e4e4...0a8

Ja, det var poenget mitt.

Anonymkode: 99d0e...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...