Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #51 Skrevet 31. mars 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Jeg holder avstand, vasker hender, jobber hjemme, hjelper barn og gamle foreldre, og handler hver annen uke. Anonymkode: 52049...53e Wow.. du må nesten få en diplom for innsatsen du tydeligvis gjør helt alene her o landet! Nå er ingen familie like og selv om du har det supert, så betyr ikke det at naboen din har det!! Og dette handler ikke om ungene! Jeg kunne fint hatt ungene hjemme hele tiden jeg for min del hadde det ikke vert for at jeg er kronisk syk, og går skikkelig på felgen nå samt jobbene til folk står på spill! Ingen jobb ingen inntekt! Ingen mat! Folk trur det er så lett å få penger selv om man ikke har jobb men tru du meg at det ikke er slik! Du får ikke hjelp til betaling av lån, du får kun til det nødvendige.. hva da?? Jo da øker gjelden og blir mer og uker uoverkommerlig og folk sliter mer og mer! Er ikke akkurat som om jobbene sitter å venter når alt er ferdig om kanskje ett halvt år til ett år! Anonymkode: 10990...f59
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #52 Skrevet 31. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er pedagogisk leder i barnehage og vår styrer holder oss aktivert og mer til, mye faglitteratur skal leses, vi har møter på Teams, avdelingsmøter, refleksjonsmøter, ledermøter, baseledermøter mm. Og i tillegg har vi et par vakter på jobb i uka. Og jeg har hjemmeskole med to egne barn samtidig. Aldri sittet så lite på sofaen eller sett så lite tv som jeg har gjort siden 12. mars. Men de som ikke har leder eller fagansvar har naturlig nok færre oppgaver. Anonymkode: 3ba0e...267 Det der kvalifiserer ikke til hardt arbeid altså. Det der er jo bare koselig dilldall! Jeg sitter her og skal produsere 8 timer fakturerbart arbeid om dagen, samtidig som jeg underviser barna mine, og med en overhengende trussel om permisjon. Blir jeg permittert får jeg ikke full lønn, siden dagpenger er begrenset oppad til 6 g. Det betyr ar jeg må låne penger for å betale huslånet mitt. Gudene skal vite at jeg hadde satt pris på å få betalt for å sitte og lese faglitteratur og skravle med kollegaer på teams! Anonymkode: 8c603...f43
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #53 Skrevet 31. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der kvalifiserer ikke til hardt arbeid altså. Det der er jo bare koselig dilldall! Jeg sitter her og skal produsere 8 timer fakturerbart arbeid om dagen, samtidig som jeg underviser barna mine, og med en overhengende trussel om permisjon. Blir jeg permittert får jeg ikke full lønn, siden dagpenger er begrenset oppad til 6 g. Det betyr ar jeg må låne penger for å betale huslånet mitt. Gudene skal vite at jeg hadde satt pris på å få betalt for å sitte og lese faglitteratur og skravle med kollegaer på teams! Anonymkode: 8c603...f43 Hva er greia med å rakke ned på andre yrkesgrupper? Sannsynligvis så vet du like lite om hennes jobb, som andre gjør om din. Anonymkode: e0022...736
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #54 Skrevet 31. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der kvalifiserer ikke til hardt arbeid altså. Det der er jo bare koselig dilldall! Jeg sitter her og skal produsere 8 timer fakturerbart arbeid om dagen, samtidig som jeg underviser barna mine, og med en overhengende trussel om permisjon. Blir jeg permittert får jeg ikke full lønn, siden dagpenger er begrenset oppad til 6 g. Det betyr ar jeg må låne penger for å betale huslånet mitt. Gudene skal vite at jeg hadde satt pris på å få betalt for å sitte og lese faglitteratur og skravle med kollegaer på teams! Anonymkode: 8c603...f43 Du skulle utdannet deg til å bli barnehagelærer da. Trenger ikke bekymre oss for grensa på 6G heller for den er det ingen av oss som noen gang vil nå. Anonymkode: 3ba0e...267
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #55 Skrevet 31. mars 2020 Kjenner det er utfordrende om dagen, kommer fra nattevakt, skal være pedagogisk ovenfor en 7 åring som har dalende motivasjon og konsentrasjon til skolearbeid. Et barnehagebarn som skal ha oppmerksomhet og samtidig lade opp til ny nattevakt😴 Anonymkode: c4a92...16d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #56 Skrevet 31. mars 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er greia med å rakke ned på andre yrkesgrupper? Sannsynligvis så vet du like lite om hennes jobb, som andre gjør om din. Anonymkode: e0022...736 Jeg rakker da ikke ned på hennes yrkesgruppe. Barnehageansatte gjør til vanlig en kjempegod jobb de, og ser ut til å jobbe hardt. Men akkurat NÅ har de late dager i forhold til oss andre, det er da ikke til å stikke under en stol. Ikke rart at mange av dem ønsker at barnehager forblir stengt også over påske. Anonymkode: 8c603...f43
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #57 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg rakker da ikke ned på hennes yrkesgruppe. Barnehageansatte gjør til vanlig en kjempegod jobb de, og ser ut til å jobbe hardt. Men akkurat NÅ har de late dager i forhold til oss andre, det er da ikke til å stikke under en stol. Ikke rart at mange av dem ønsker at barnehager forblir stengt også over påske. Anonymkode: 8c603...f43 Jo, du rakker ned på hennes yrkesgruppe. Du vet da vel ikke hva hun og andre pedagiske ledere gjøre hele dagene. Både det forrige innlegget ditt og dette syder av nedlatenhet og forrakt. Anonymkode: e0022...736
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #58 Skrevet 31. mars 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg rakker da ikke ned på hennes yrkesgruppe. Barnehageansatte gjør til vanlig en kjempegod jobb de, og ser ut til å jobbe hardt. Men akkurat NÅ har de late dager i forhold til oss andre, det er da ikke til å stikke under en stol. Ikke rart at mange av dem ønsker at barnehager forblir stengt også over påske. Anonymkode: 8c603...f43 Du tror vi ønsker barnehager skal være stengt fordi vi skal kunne «late oss» hjemme? Og påstår du ikke er nedlatende og skaper stereotyper?!? Ingenting vil glede meg mer enn om det gies klarsignal til å åpne barnehagen 14. april om forhold ligger til rette for det. Savner dagene med barnegruppa, verdens beste selvsagt, og kollegaene mine og gleder meg til den hverdagen er her. Men når det sies at barnehagene kan åpnes ved at det tas smittevernhensyn, det er hva vi er skeptiske til. Hvordan skal vi sørge for at 1- og 2-åringer holder tilstrekkelig avstand, vasker hender godt og ofte nok mm med den bemanningen vi har idag? 8 barn under 3 år på en voksen fra 7.30 til 8.30 som eksempel. Vet ikke hvorfor jeg prøver overtale deg? Snakke til en av 2-åringene mine ville nok vært mer fruktbart. Anonymkode: 3ba0e...267
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #59 Skrevet 31. mars 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjenner det er utfordrende om dagen, kommer fra nattevakt, skal være pedagogisk ovenfor en 7 åring som har dalende motivasjon og konsentrasjon til skolearbeid. Et barnehagebarn som skal ha oppmerksomhet og samtidig lade opp til ny nattevakt😴 Anonymkode: c4a92...16d All ære til deg! 👏 Anonymkode: 3ba0e...267
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #60 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo, du rakker ned på hennes yrkesgruppe. Du vet da vel ikke hva hun og andre pedagiske ledere gjøre hele dagene. Både det forrige innlegget ditt og dette syder av nedlatenhet og forrakt. Anonymkode: e0022...736 Jeg vet det jo, fordi jeg har flere venninner som er ped ledere. De synes dette er deilig. Anonymkode: 8c603...f43
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #61 Skrevet 31. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Stengte skoler gir et signal om at tilstanden er veldig farlig, det gjør at folk holder seg unna butikker. Dessuten er det mange som kunne ha jobbet, som nå må være hjemme å passe barn. Dermed går selv de bedriftene som kunne gått ok på halv maskin. Dette kan gjøre at andre bedrifter må permittere fordi de ikke får nødvendige materialer fra denne bedriften osv. Alt henger sammen. Og du nedsnakker andre mens du tydeligvis skjønner svært lite selv.. Anonymkode: f8f1a...de1 Selv om de Evt åpner barnehager og skoler vil ikke ting bli som før. Vi MÅ holde avstand videre, ellers risikerer vi tilstander som italia. du har misforstått om du tror at om skoler åpner så åpner samfunnet igjen. Anonymkode: 87f79...347
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #62 Skrevet 1. april 2020 7 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Med eventuellt bare forskergruppen så er det lett og dele i grupper og de skjønner avstand. Jeg er på jobb i bhg nå og det går veldig bra vi har både store og små der nå. Ja de skjønner avstand. Men så går det 5 minutt så glemmer de det igjen å tar bort på hverandre eller for tett. Det er ikke naturlig for barnehagebarn å ta avstand fra hverandre så de kommer til å glemme seg hele tiden å være for tett på hverandre eller ta bort på hverandre i lek. Anonymkode: cd042...e89
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #63 Skrevet 1. april 2020 23 hours ago, Anonym bruker said: Er så mye press på myndighetene ang stengte skoler, mye på nyhetene i går. En «ekspertgruppe» skal fredag vurdere om det er forsvarlig at skolen åpner...og så gir de sin anbefaling til regjeringen. Alt for tidlig spør du meg og er redd disse ukene er bortkastet hvis de åpner for tidlig! Anonymkode: d01d1...41b tror nok det er åpen etter påske,og da blir jeg veldig glad.. Anonymkode: 7e77b...79f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #64 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: tror nok det er åpen etter påske,og da blir jeg veldig glad.. Anonymkode: 7e77b...79f Hvordan tror du det blir for ungene å være på skolen og samtidig skal holde seg til retningslinjene om avstand? Sannsynligvis får de heller ikke leke i lekeapparater når de er ute, eller ha fysiske aktiviteter. Anonymkode: e0022...736
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #65 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan tror du det blir for ungene å være på skolen og samtidig skal holde seg til retningslinjene om avstand? Sannsynligvis får de heller ikke leke i lekeapparater når de er ute, eller ha fysiske aktiviteter. Anonymkode: e0022...736 Det er jo ingen som tror at barn ikke kommer til å spre smitte når skolene åpner. Men dette koronaviruset vil ikke bli borte, på er eller annet tidspunkt vil folk bli smitta. Dette er nødvendig for å danne flokkimmunitet. Poenger er at ikke alle skal smittes på en gang, for da kneler helsetjenesten. En forsiktig åpning av samfunnet, f.eks ved åpning av barneskolen, vil føre til smitte, men det må uansett skje. Anonymkode: 989ba...dd7
sug lut Skrevet 1. april 2020 #66 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: tror nok det er åpen etter påske,og da blir jeg veldig glad.. Anonymkode: 7e77b...79f Du kan tro i den ene handa og drite i den andre og se hvor du får mest.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #67 Skrevet 2. april 2020 Altså. Folk bør spørre seg selv noen spørsmål: 1. Hvorfor har jeg tatt større huslån enn jeg makter å betale om jeg mister jobben? Ikke så smart.. 2. Om jeg tjente mye hvorfor sparte jeg ikke til dårligere tider? 3. Hvorfor skal hele samfunnet risikere alvorlig sykdom og død fordi jeg ikke har råd til å gå ned i lønn? 4. Hvorfor klager jeg på stat- og kommuneansatte fordi jeg som jobber privat kommer dårligere ut i en krise? ALLE vet at man får ræva betalt i stat og kommune. Men vet du hva, noen av oss tok de jobbene fordi vi også VET at fordelen er at det er SIKRE jobber. Du får betalt i gull for at du ikke har en så sikker jobb. Les spørsmål 2 en gang til. Ingenting vokser inn i himmelen, ei heller lønninger og gode tider. Har du ikke forberedt deg på dårlige tider under gode tider, så får du deg en lærepenge nå. Anonymkode: 62bd4...31f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå