Gå til innhold

Jeg tror barnetrinnet åpner rett over påske!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat de samme som gnåler nå som alltid gleder seg til ferien er over og de kan få dytta ungene i barnehagen igjen.

Anonymkode: 52049...53e

Jeg elsker fri og ferie med barna mine. Gleder meg masse til påske for da har jeg fri og vi kan være sammen, gjøre koselige ting, dra på tur osv. 

Å ha hjemmekontor, akuttvakt, hjemmeskole, barnehagebarn osv. kan slett ikke sammenlignes med ferie 

Anonymkode: 69a20...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innbiller folk seg at 300 000 er permittert fordi skolene er stengt?

Om de åpner skolene så blir det neppe fritt fram å ta første fly til Granca. Eller for å få påfyll av botox eller fikse grå hår. 

Det er da ikke folk som er permittert fordi de har barn.

Verdensøkonomien går til dårlig uansett nå. Heldigvis har Norge noen millliarder på bok, så du slipper nok å overleve på sild og poteter. Men de fleste må regne med smalahans i laaaaaang tid fremover. Verden blir ikke den samme med det første. 

Anonymkode: 62bd4...31f

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når alt det er på plass så kan du jo øve deg på hvordan du formulerer deg når du skal kommunisere med noen. 

Anonymkode: 2c1e9...b52

Det går fint, takk. Effekten er upåklagelig.

Tror folk virkelig at å sende ungene på skole og bhg gjør at resten av bedriftene åpner også? Det er forunderlig naivt selv for dibbere.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innbiller folk seg at 300 000 er permittert fordi skolene er stengt?

Om de åpner skolene så blir det neppe fritt fram å ta første fly til Granca. Eller for å få påfyll av botox eller fikse grå hår. 

Det er da ikke folk som er permittert fordi de har barn.

Verdensøkonomien går til dårlig uansett nå. Heldigvis har Norge noen millliarder på bok, så du slipper nok å overleve på sild og poteter. Men de fleste må regne med smalahans i laaaaaang tid fremover. Verden blir ikke den samme med det første. 

Anonymkode: 62bd4...31f

Stengte skoler gir et signal om at tilstanden er veldig farlig, det gjør at folk holder seg unna butikker. Dessuten er det mange som kunne ha jobbet, som nå må være hjemme å passe barn. Dermed går selv de bedriftene som kunne gått ok på halv maskin. Dette kan gjøre at andre bedrifter må permittere fordi de ikke får nødvendige materialer fra denne bedriften osv. Alt henger sammen. Og du nedsnakker andre mens du tydeligvis skjønner svært lite selv..

Anonymkode: f8f1a...de1

Skrevet (endret)

Skulle ønske de og kunne åpne for de som nå er i 7 og skal opp i 8 de skal på en helt ny skole de skal snart velge språk de ønsker fordypning i (hvertfall her) på ungdomskolen,dette gjøres sammen med kontaktlærer. Det er mye de skal ha på plass før sommeren. 

Samme ønsker jeg at de kunne åpne for at førskolegruppene kunne få være litt i bhg det er mye som skjer før skolestart.  

Endret av Mamma_til_2
Skrevet
1 minutt siden, Mamma_til_2 skrev:

Skulle ønske de og kunne åpne for de som nå er i 7 og skal opp i 8 de skal på en helt ny skole de skal snart velge språk de ønsker fordypning i (hvertfall her) på ungdomskolen,dette gjøres sammen med kontaktlærer. Det er mye de skal ha på plass før sommeren. 

Samme ønsker jeg at de kunne åpne for at førskolegruppene kunne få være litt i bhg det er mye som skjer før skolestart.  

Men det er ikke lett å holde de små fra hverandre sånn som retningslinjene sier da

Anonymkode: e0022...736

Skrevet

Vedder på at dere som håper skolene er stengt lenge er enten uføretrygdede eller ansatt i stat eller kommune - som for mange betyr full lønn uten å løfte en finger. 

Anonymkode: 8c603...f43

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke lett å holde de små fra hverandre sånn som retningslinjene sier da

Med eventuellt bare forskergruppen så er det lett og dele i grupper og de skjønner avstand. Jeg er på jobb i bhg nå og det går veldig bra vi har både store og små der nå. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat de samme som gnåler nå som alltid gleder seg til ferien er over og de kan få dytta ungene i barnehagen igjen.

Du evner ikke helt å se det store bildet eller?

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vedder på at dere som håper skolene er stengt lenge er enten uføretrygdede eller ansatt i stat eller kommune - som for mange betyr full lønn uten å løfte en finger. 

Det er veldig fordomsfullt, men jeg er dessverre enig. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig, for i følge veldig mange her inne, så er jo uføretrygdede noen late snyltere som ikke orker å ha ungene hjemme

Skrevet

Nei. Jeg holder avstand, vasker hender, jobber hjemme, hjelper barn og gamle foreldre, og handler hver annen uke.

Du skjønner at helsepersonell ikke kan ha hjemmekontor ?

Anonymkode: d01d1...41b

Skrevet

Det handler da virkelig ikke om at vi ikke vil ha ungene våre hjemme. Jeg koser med masse med barna i helger og ferier. Men å sitte hjemme med to barn som skal ha hjelp med skolearbeid samtidig som man selv har en jobb man skulle ha gjort (og håpe at arbeidsgiveren min ikke går konk) - det må  være lov å si at det ikke er noe drømmesituasjon. Jeg håper skolene åpner etter påske!

Anonymkode: 6f6d6...82d

Skrevet

Norge har håndtert denne «krisa» helt eksemplarisk. Sammenlignet med andre land er det knapt noen krise her. Til uka starter det opp produksjon av så mange nødrespiratorer at vi til og med kan gi bort til andre land. Grafen for antall innlagte flater ut, og sykehusene har kapasitet.

Hvis de samme myndigheter sier det er trygt å åpne skolene, så stoler jeg på det. Dette er ikke tiden for at ufaglærte skal synse og mene så fryktelig mye.

Anonymkode: 989ba...dd7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Antageligvis på grunn av din sjarmerende måte å svare hi på

Aah... Krenket på andre sine vegner altså. Ok👍

Anonymkode: d3a5e...484

Skrevet
3 timer siden, TinaK 1990 skrev:

Hallo...les VG da, ditt naut!

VG har fasiten 😉 Stol på alt du leser der 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Anonymkode: f3b42...87d

Skrevet

De statsansatte jeg kjenner, inkludert meg selv, jobber dobbelt så mye som ellers og lite vil glede oss mer enn om barna kunne gått på skolen slik at vi kunne jobbet normale dager igjen. 
Det er nok ikke så mange kommuneansatte som ikke jobber for pengene for tiden heller. 
Vi har luselønn, men luselønna og oppgavene vi utfører for å få den er trygg. 

Skrevet

Du tenker på alle de som jobber på sykehjemmene altså, ja de har det nok kjempefint nå 🙄

Skrevet

Du tror ansatte i stat og kommune ikke jobber? Virkelig? Det faller jo på sin egen urimelighet.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror ansatte i stat og kommune ikke jobber? Virkelig? Det faller jo på sin egen urimelighet.

Sa jeg alle? Nei! Men MANGE stats- og kommuneansatte jobber lite i disse dager. Mine venner som er barnehage- og barneskoleansatte har gode dager, feks. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De statsansatte jeg kjenner, inkludert meg selv, jobber dobbelt så mye som ellers og lite vil glede oss mer enn om barna kunne gått på skolen slik at vi kunne jobbet normale dager igjen. 
Det er nok ikke så mange kommuneansatte som ikke jobber for pengene for tiden heller. 
Vi har luselønn, men luselønna og oppgavene vi utfører for å få den er trygg. 

Det er da virkelig ikke luselønn, det er løgn. Dessuten har dere pensjonsordninger som mange i det private bare kan drømme om.

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sa jeg alle? Nei! Men MANGE stats- og kommuneansatte jobber lite i disse dager. Mine venner som er barnehage- og barneskoleansatte har gode dager, feks. 

Barneskoleansatte? Da er vennene dine elendige lærere... De er allikevel ikke standarden for barneskolelæreren rundt omkring i landet nå. 

Anonymkode: d3a5e...484

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er pedagogisk leder i barnehage og vår styrer holder oss aktivert og mer til, mye faglitteratur skal leses, vi har møter på Teams, avdelingsmøter, refleksjonsmøter, ledermøter, baseledermøter mm. Og i tillegg har vi et par vakter på jobb i uka. Og jeg har hjemmeskole med to egne barn samtidig. Aldri sittet så lite på sofaen eller sett så lite tv som jeg har gjort siden 12. mars. Men de som ikke har leder eller fagansvar har naturlig nok færre oppgaver. 

Anonymkode: 3ba0e...267

Skrevet

Åpner de skoler og barnehager må ALT annet også åpne. Det samme gjelder reiser - man må få reise så mye man ønsker. Så får man se da om viruset bare blir borte da. Av seg selv. 

Anonymkode: 33f2b...b6c

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åpner de skoler og barnehager må ALT annet også åpne. Det samme gjelder reiser - man må få reise så mye man ønsker. Så får man se da om viruset bare blir borte da. Av seg selv. 

Anonymkode: 33f2b...b6c

Hvorfor må det det? Lykke til med å reise hvor du vil nå, uansett om Norge åpner opp for det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...