Gå til innhold

blir folk styggere nå i koronatider?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker jeg bare blir penere og penere for hver uke som nå går :D Bruker ikke hårfarge, svært lite sminke til daglig og enda mindre nå, ikke noen kunstige fyll eller botox.

Jeg gjør som luten, lar være å kjøpe noe usunt, så jeg spiser kjempesunt om dagen og er mer aktiv enn på lenge. Har også gått ned i vekt siste ukene som en bivirkning.

Hilsen ikke den tredje beste rompa i landet - men jobber for å få den ;)

 

Anonymkode: ea761...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, sug lut skrev:

Selv har jeg alt jeg behøver for å fortsette å være nøyaktig som nå - jeg har min egen rompe (som er nasjonens beste, forøvrig) og pupper og lepper, jeg får trent godt og hatt  hjemmekontor i sola, jeg får sovet godt og mellom sju og åtte timer pr natt, jeg spiser sunt (det er bare å unngå å handle godis den ene gangen man er i butikk, med unntak for påskegodis) og har gått halvannen kg ned siden dette startet. Jeg har hårfarge til et halvt år og vel så det, og sminke går det ikke noe av om dagen så der har jeg det som trengs i all evighet, og dessuten er jeg naturlig nydelig uansett. Et framifrå eksemplar, rett og slett.

Jeg siterer ellers meg selv: Jeg gleder meg generelt til å se ettervekstsamfunnet, der folk får nærkontakt med egen hårfarge, normalrynker og kroppshår, men jeg gleder meg mest ved tanken på at folk som ikke er NOENTING annet enn utseendet sitt nå ikke får etterfylt pupper, bygget ny megarompe eller latt seg oransjemales i salong, og i tilegg må leve med stygge halvt utvokste extensions og stygge halvt avfalne vippeeextensions - eller mekke sjæl. Ahhh.

Tror du det er noen sjanse for at Trump blir mindre oransje disse ukene?

 

Anonymkode: ea761...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke all hårfarge ser naturlig ut, og ikke all botox ser unaturlig ut, samme hvor mye enkelte skulle ønske det.

Anonymkode: c4348...d90

Enig i det, men her snakker vi om normaltilfellene, ikke om promilleandelen av unntak.

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du det er noen sjanse for at Trump blir mindre oransje disse ukene?

 

Anonymkode: ea761...403

Det er håp så lenge liket fiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge deler er forbigående. Begge er potensielt helseskadelig (men trygt hvis det gjøres av profesjonelle). Begge har som eneste formål å endre utseende. 

Anonymkode: c4348...d90

Når ble det å skjære av seg hodet forbigående og bare potensielt helseskadelig? Sist jeg sjekket var det ikke bare bare å sy på et avkappet hode 👍

Anonymkode: 260f5...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i slike tider man kan være glad for at hårfargen er min egen, langt hår som klippes kun 2 ganger i året, en hud som til tross for mine 45 år ikke har rynker (kommer noen smilerynker når jeg smiler), å sminke meg er jeg elendig til så jeg bruker det ikke. Mao så ser jeg like jævlig ut nå som ellers hvis man skal følge hi sitt resonnemnt som sier at naturlig er stygt.

Anonymkode: 1298c...b62

Hah, kunne ha vært skrevet av meg, selv om jeg nok ikke kan si at jeg overhodet ikke har rynker. Mest smilerynker da. Men ellers kommunefarga/mørkeblondt langt hår som klippes to til tre ganger i året, lite sminke, for det er jeg elendig på, og det har heller aldri vært en nål i nærheten av mitt ansikt. Aldri fått ansiktsbehandling, manikyr eller pedikyr heller, så det problemet utgår også. Utrolig praktisk. 

Anonymkode: f5242...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hah, kunne ha vært skrevet av meg, selv om jeg nok ikke kan si at jeg overhodet ikke har rynker. Mest smilerynker da.

Jeg er også 45, og har ingen rynker utenom smilerynker. Det er helt normalt. 

Det at huden blir slakkere og tynnere betyr ikke at man har rynker. Så dermed er botox helt feil. Det tar jo kun bort smilerynkene, mens den slappe tynne huden blir tilbake.

Kun solkrem og omega 3 kan bremse dette litt. Samt gener. 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan man jo alltid la være å smile. Og se bitchy ut med hengekjaker i stedet...

 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også 45, og har ingen rynker utenom smilerynker. Det er helt normalt. 

Det at huden blir slakkere og tynnere betyr ikke at man har rynker. Så dermed er botox helt feil. Det tar jo kun bort smilerynkene, mens den slappe tynne huden blir tilbake.

Kun solkrem og omega 3 kan bremse dette litt. Samt gener. 

Anonymkode: fb042...40f

Tja, jeg ser heller ikke noen rynker når jeg ser meg i speilet, men på bilder ser jeg jo at jeg ikke er 22 lenger (heldigvis). Tror også det har mye med gener å gjøre, og i tillegg til det opplagte som å spise sunt, ikke røyke og unngå sol, tror jeg det hjelper å ikke være altfor tynn. Noen ekstra kilo gir rundere kinn og glattere hud (og finere pupper, som jeg sier til meg selv hver gang jeg får lyst til å gå ned fem-ti kilo).

Anonymkode: f5242...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at jeg blir styggere, men akkurat hårsveisen blir jo litt mer interessant. Jeg følger den nye trenden og sparer coronaskillen til frisøren min kan åpne igjen. Fargen i midten av skillen er ikke på noen måte pen og ihvertfall ikke kledelig, men den ser usedvanlig naturlig ut. Tror aldri det kommer til å bli noe større marked for kommunegrått på flaske eller tube. Fjeset er for det meste usminka og da er jeg jo litt bleik og fargeløs, og nå som jeg stort sett også dropper bh'n når jeg er på innsida av tomtegrensene så er jeg ikke noe syn. Ikke kan jeg skryte på meg Norges fjerde beste rumpe heller, men den er litt lengre nå enn den var for noen år siden. Har sigi litt nedover, liksom. Vet ikke om det er noe å skryte av. Jeg er snill og blid, da. Det teller jo litt, selv på en meters avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at dere fikk dette også til å bli en konkurranse om minst rynker. Vi får ikke mer rynker av korona, men jeg snakker om de som tar mye botox osv. Feks bloggere

Anonymkode: abb16...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Morsomt at dere fikk dette også til å bli en konkurranse om minst rynker. Vi får ikke mer rynker av korona, men jeg snakker om de som tar mye botox osv. Feks bloggere

Anonymkode: abb16...713

Ble det en konkurranse, altså? Det fikk visst ikke jeg med meg. 

Anonymkode: f5242...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rynkene mine får uansett ingen se. :)

Jeg har fått en vedlikeholdsfri kropp. Buksen jeg fikk da jeg var 12 passer enda og den har overlevd minst ett paradigmeskifte og enda litt til. Rumpen vet jeg ikke - damen i resepsjonen på jobben (den gangen det var arbeidsplasser å gå til) buste ut med at hun syntes den var fin.  Så får stole på henne og at hun har grei smak i baksider. 

Botox varer antakelig like lenge som er korona lock down, fillers antakelig til det er en vaksine på markedet.  Så ettervekst, merkelige frisyrer og fæle negler er kanskje den største trusselen for påtatt skjønnhet.

Vippeserum får man bestilt på nett og levert i postkassen av et postbud med hansker. Jeg hadde begynt med det nå om jeg ellers hadde vippeextentions.  Katastrofen med sjaskete vipper er til å unngå. 

Selv farger jeg ikke håret, så ettervekst er problemfritt. Mellomblondt får bare flere fargetoner av grått. 

En Ziip strammer opp ansikt og hals. Om den dør på seg, får jeg grave frem gode, gamle Tua Trend.  Hvem trenger botox når det er nano/microcurrent å få? Levende ansikt med fylde der den skal være - og det helt uten å bli stukket i. :)

Selvklart om strømmen blir borte i lengre tid vil jeg slite.  Men da virker ikke webcam heller - så problemet er lite. 

Anonymkode: ca297...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Morsomt at dere fikk dette også til å bli en konkurranse om minst rynker. Vi får ikke mer rynker av korona, men jeg snakker om de som tar mye botox osv. Feks bloggere

Anonymkode: abb16...713

Tittelen spør om man blir styggere av korona.

Poenget til mange av oss er jo at de som bruker botox ikke blir penere av det, og dermed vil man ikke jevnt over bli styggere av mangel på botox. Man vil jevnt over bli vakrere av det.

Men så kan man slenge inn andre faktorer som hår og tannpleie og folkehelse, og da er det mulig folk blir styggere av det, totalt sett. 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, jeg ser heller ikke noen rynker når jeg ser meg i speilet, men på bilder ser jeg jo at jeg ikke er 22 lenger (heldigvis). Tror også det har mye med gener å gjøre, og i tillegg til det opplagte som å spise sunt, ikke røyke og unngå sol, tror jeg det hjelper å ikke være altfor tynn. Noen ekstra kilo gir rundere kinn og glattere hud (og finere pupper, som jeg sier til meg selv hver gang jeg får lyst til å gå ned fem-ti kilo).

Anonymkode: f5242...69e

Enig i alt dette, og nettopp derfor er det uhensiktsmessig, ja, tilmed kontraproduktivt, å bruke botox for å se bra ut.

Det hjelper ikke på hudkvaliteten en plass, det lammer bare ansiktsmimikken slik at man ser rar ut, og - etterhvert, når man i samfunnet assosierer denne rar-heten med aldersdesperasjon, slik man tidligere gjorde med altfor mørkt hår og sportsbil - desperat ut. 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem trenger botox når det er nano/microcurrent å få? Levende ansikt med fylde der den skal være - og det helt uten å bli stukket i. :)

Du har skjønt det! 

(Vanlig trening og trening av ansiktsmuskulatur er jo ikke så verst det heller da...)

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg får nesten komplekser av å lese om hvordan dere ser på folk som bruker botox. Jeg bruker botox pga kronisk migrene, og har dermed en helt glatt og ubevegelig panne, noe jeg regner med synes ganske godt.

Anonymkode: 3398e...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, jeg får nesten komplekser av å lese om hvordan dere ser på folk som bruker botox. Jeg bruker botox pga kronisk migrene, og har dermed en helt glatt og ubevegelig panne, noe jeg regner med synes ganske godt.

Anonymkode: 3398e...50e

Men det er helse - det er som at jeg ikke kan gå i sko med hæler, det er noe drit, og kunne vært penere, men det har gode grunner.

Anonymkode: 73998...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, jeg får nesten komplekser av å lese om hvordan dere ser på folk som bruker botox. Jeg bruker botox pga kronisk migrene, og har dermed en helt glatt og ubevegelig panne, noe jeg regner med synes ganske godt.

Anonymkode: 3398e...50e

Herregud, da!

Botox som skjønnhetsbehandling og som behandling av migrene, er to vidt ulike ting. 

Dersom botoxen er mot migrene, så settes den for å lamme muskler som har med migrenen å gjøre, inni hodet, det er ikke i ansiktsmuskulaturen.

Og om dette likevel påvirker pannen din, slik at den blir glatt, så betyr det da vel uansett ikke at den tar bort smilerynkene. 

Ærlig talt, vi er mange som har levd med langt verre ting enn unaturlig glatt panne for å beholde helsen. 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er helse - det er som at jeg ikke kan gå i sko med hæler, det er noe drit, og kunne vært penere, men det har gode grunner.

Anonymkode: 73998...81d

Men. det er jo ingen som vet at jeg tar det pga helse.

Anonymkode: 3398e...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, da!

Botox som skjønnhetsbehandling og som behandling av migrene, er to vidt ulike ting. 

Dersom botoxen er mot migrene, så settes den for å lamme muskler som har med migrenen å gjøre, inni hodet, det er ikke i ansiktsmuskulaturen.

Og om dette likevel påvirker pannen din, slik at den blir glatt, så betyr det da vel uansett ikke at den tar bort smilerynkene. 

Ærlig talt, vi er mange som har levd med langt verre ting enn unaturlig glatt panne for å beholde helsen. 

Anonymkode: fb042...40f

Det settes i pannen og over øyenbrynene i tillegg til i hodet,  så den lammer pannen ganske godt og tar vekk av naturlig bevegelse der. Poenget mitt var egentlig bare det at folk vet jo ikke at jeg gjør det pga migrene, så da tenker de kanskje at jeg er full av botox fordi jeg er så forfengelig. 

Anonymkode: 3398e...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det settes i pannen og over øyenbrynene i tillegg til i hodet,  så den lammer pannen ganske godt og tar vekk av naturlig bevegelse der. Poenget mitt var egentlig bare det at folk vet jo ikke at jeg gjør det pga migrene, så da tenker de kanskje at jeg er full av botox fordi jeg er så forfengelig. 

Anonymkode: 3398e...50e

So what?

Det må du da vel ha innsett før, og ikke i løpet av denne tråden? 

Hvis det å ha komplekser for utseendet er så mye verre enn å gå rundt med migrene så velger du det bare bort.

Selv kjenner jeg ingen som takker nei til noe som hjelper mot migrene. Har migrene selv, men det holder heldigvis med tabletter. Det finnes langt verre problemer med botox enn at man ser forfengelig ut, botox er tross alt nervegift. Så det brukes bare forsøksvis i de verste tilfellene uansett. 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

So what?

Det må du da vel ha innsett før, og ikke i løpet av denne tråden? 

Hvis det å ha komplekser for utseendet er så mye verre enn å gå rundt med migrene så velger du det bare bort.

Selv kjenner jeg ingen som takker nei til noe som hjelper mot migrene. Har migrene selv, men det holder heldigvis med tabletter. Det finnes langt verre problemer med botox enn at man ser forfengelig ut, botox er tross alt nervegift. Så det brukes bare forsøksvis i de verste tilfellene uansett. 

Anonymkode: fb042...40f

Hvorfor så aggressiv? Ingenting av det du kommer med her, har jeg sagt. Hjelpes tid.

Anonymkode: 3398e...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tablettene har forøvrig også bivirkninger, så alt er en risiko man må velge å ta eller ikke ta.

Synes dette blir en avsporing til tråden, så jeg avslutter her. 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så aggressiv? Ingenting av det du kommer med her, har jeg sagt. Hjelpes tid.

Anonymkode: 3398e...50e

Blir aggressiv av å høre voksne mennesker klynke for noe som er så bagatellmessig som at de «mistenkes for å være forfengelig», og at de får «komplekser av det». Alvorlig talt! 

Anonymkode: fb042...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...