Gå til innhold

Hva er din favorittkjeks til te?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, prebs skrev:

En smal sak når man er innesperret... For øvrig har Edvard Hoem og jeg hatt fremskritt (framsteg), store fremskritt. Jeg noterer 255 leste sider i Slåttekar i himmelen. 

Så bra! Jeg skrev i den boktråden om Edvard Hoems bøker. Og kommer på at jeg glemte å svare luten - ja, anbefaler virkelig bøkene!

Jeg liker språket, vakre beskrivelser, rikt språk med masse gode ord som passer inn i tråden til Bjæk om gamle ord. Han beskriver personene på en respektfull og tidvis var måte hvor personlighetene nesten blir mer tydelig av det han ikke skriver enn det han skriver. Et viktig bidrag til en tid hvor Norge gikk gjennom store endringer.

Passer dessuten til tekjeks ;)

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg har ikke starta men det er fordi jeg måtte gjøre ferdig Arnhild Lauveng først. Orka ikke enda en halvveis. Og så dette hjemmekontoret hvor man visstnok må jobbe også, fortærende tidsbruk! Men starter i kveld. Du må jo like den til og med?

Orker ikke tanken på hvor mange halvleste bøker jeg har liggende. Og angående hjemmekontor: Jeg blir neppe kåret til årets ansatt - men akkurat det gjelder flere på min arbeidsplass... Men Edvard Hoem og jeg har fått et godt forhold, brutt isen og kvittet oss med issuesene. Hva mer kan ikke karantene føre til? (Det skal en veldig lang karantene før jeg hiver meg over "Line"...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så hyggelig tråd. Kjeks, te og bøker. Ja te og kjeks er gamlis. Men jeg elsker det likevel. I disse hjemmekontortider er det te og kjeks klokka 12. Her går det for tiden i ladyfingers, ypperlige å dyppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

En så hyggelig tråd. Kjeks, te og bøker. Ja te og kjeks er gamlis. Men jeg elsker det likevel. I disse hjemmekontortider er det te og kjeks klokka 12. Her går det for tiden i ladyfingers, ypperlige å dyppe. 

Hm. Må dyppes i tekoppen. Helt klart! Kanskje jeg må bake i kveld. Etter at ungene har lagt seg.

Anonymkode: f53fd...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jammen innføre afternoon tea etter hjemmeskole hver fredag fremover. Nå har jeg jo god tid til å dille med scones, sandwich og søtsaker. Hyggelig åpning på helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Holly Golightly skrev:

Jeg skal jammen innføre afternoon tea etter hjemmeskole hver fredag fremover. Nå har jeg jo god tid til å dille med scones, sandwich og søtsaker. Hyggelig åpning på helgen. 

Vanvittig god ide! 🖒😊

Jeg jobber fredag ettermiddag, men jeg kunne jo gjøre det til en søndagstradisjon. Fikk skikkelig lyst til å gjøre det, jeg og.

Anonymkode: f53fd...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, prebs skrev:

Orker ikke tanken på hvor mange halvleste bøker jeg har liggende. Og angående hjemmekontor: Jeg blir neppe kåret til årets ansatt - men akkurat det gjelder flere på min arbeidsplass... Men Edvard Hoem og jeg har fått et godt forhold, brutt isen og kvittet oss med issuesene. Hva mer kan ikke karantene føre til? (Det skal en veldig lang karantene før jeg hiver meg over "Line"...) 

Igang! Helt uten kjeks og te, men seksti sider inn og solgt. Nydelig tekst. Dette var er bra prosjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veldig glad i de nye små havrekjeksene med sjokoladebiter fra eldorado. Tror de er ment mer som turkjeks men jeg nyter de best fra sofaen med en kopp te 😁 ellers er det digg med store, myke cookies også

Anonymkode: 9463b...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Igang! Helt uten kjeks og te, men seksti sider inn og solgt. Nydelig tekst. Dette var er bra prosjekt!

Knalltøft! Oppfordrer andre til å henge seg på. Leseklubb over nett - jippi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prebs skrev:

Knalltøft! Oppfordrer andre til å henge seg på. Leseklubb over nett - jippi! 

Jeg er godt igang med Land ingen har sett, og koser meg like mye med den som de første :)

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shortbread er knallgodt, og hvis du som skrev om ingefærkjeks finner oppskriften så tar jeg gjerne den. Ellers nyter jeg akkurat nå hjemmebakte havrekjeks (Grete Roede sin oppskrift) med fløtemysost til en kopp kamillete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sug lut skrev:

Igang! Helt uten kjeks og te, men seksti sider inn og solgt. Nydelig tekst. Dette var er bra prosjekt!

Ferdig med Slåttekaren! Nå gyver jeg løs på Mors og fars historie. Rapport følger :-)))) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, prebs skrev:

Ferdig med Slåttekaren! Nå gyver jeg løs på Mors og fars historie. Rapport følger :-)))) 

Du bør lese de andre bøkene etter Slåttekaren også :) Anbefaler også den som forteller om moren til Slåttekaren Jordmor på jorda, den nyeste og reviderte utgaven.

Når jeg er ferdig med alle så skal jeg også lese Mors og fars historie :) Hører gjerne hva du mener om den :)

 

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, prebs skrev:

Ferdig med Slåttekaren! Nå gyver jeg løs på Mors og fars historie. Rapport følger :-)))) 

Gratulerer! Så godt å vite at det er flere bøker også. Jeg tror de andre mine er på hytta, faktisk, men den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør lese de andre bøkene etter Slåttekaren også :) Anbefaler også den som forteller om moren til Slåttekaren Jordmor på jorda, den nyeste og reviderte utgaven.

Når jeg er ferdig med alle så skal jeg også lese Mors og fars historie :) Hører gjerne hva du mener om den :)

 

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Åja. Ante ikke at det fantes flere bøker om Slåttekaren. Tipper moren min har dem. Da farer jeg i vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prebs skrev:

Åja. Ante ikke at det fantes flere bøker om Slåttekaren. Tipper moren min har dem. Da farer jeg i vei! 

Joda, det er disse:

Jordmor på jorda (om mor til Slåttekaren og hans søsken/barndom)

Slåttekar i himmelen

Broren min på prærien

Land ingen har sett

Liv andre har levd

Så du får fulgt flere av personene videre, også Slåttekaren selv.

Jeg holder på med Land ingen har sett. Du har mye å glede deg til - kos deg med bok, te og kjeks :)

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er disse:

Jordmor på jorda (om mor til Slåttekaren og hans søsken/barndom)

Slåttekar i himmelen

Broren min på prærien

Land ingen har sett

Liv andre har levd

Så du får fulgt flere av personene videre, også Slåttekaren selv.

Jeg holder på med Land ingen har sett. Du har mye å glede deg til - kos deg med bok, te og kjeks :)

Anonymkode: 8b8eb...2d4

50 sider inn i Jordmor på jorda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, prebs skrev:

50 sider inn i Jordmor på jorda! 

Jeg likte denne veldig godt, men tror nok mors og fars historie var den jeg likte best. Starten på den boken får meg til å ta til tårene (på en god måte).

Anonymkode: 5d7a0...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2020 den 15.23, Anonym bruker skrev:

Eh....favorittkjeks til te? Hvor gamle er vi her? Høres ut som en samtale rundt et bord på eldresenter 

Anonymkode: 36947...9e6

Ler godt😂 Må bli mariekjeks på meg 

 

På 24.3.2020 den 15.23, Anonym bruker skrev:

Eh....favorittkjeks til te? Hvor gamle er vi her? Høres ut som en samtale rundt et bord på eldresenter 

Anonymkode: 36947...9e6

 

Anonymkode: aa981...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prebs skrev:

50 sider inn i Jordmor på jorda! 

Du går virkelig inn for saken :D

Den boken ble opprinnelig skrevet på oppdrag for Norsk Jordmorforbund, og så ble den revidert og skrevet noe om i 2018 (tror jeg det var) for å få med mer om familien. Jeg leste den først, god intro til resten av bøkene, for det er en del referanser senere til ting som har skjedd med jordmora og hennes familie.

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg likte denne veldig godt, men tror nok mors og fars historie var den jeg likte best. Starten på den boken får meg til å ta til tårene (på en god måte).

Anonymkode: 5d7a0...8c0

Så fint å høre. Skal bare lese ut de andre nå så kaster jeg meg over den også :)

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.3.2020 den 18.14, prebs skrev:

En smal sak når man er innesperret... For øvrig har Edvard Hoem og jeg hatt fremskritt (framsteg), store fremskritt. Jeg noterer 255 leste sider i Slåttekar i himmelen. 

Det tok meg helt til i dag å få lest ferdig - men nå til tekopp i solveggen kom jeg helt fram til slutten, ja! Veldig flott og mektig. Han er dessuten utrolig flink med titlene, har jeg sittet og tenkt på nå. Og så lurer jeg ennå på om jeg kanskje har i hvert fall den neste boka på hytta. Det kan jeg nok lure på lenge. Så mulig jeg må skaffe den uansett... Hvordan går det med deg og Edvard?

I mellomtiden tenker jeg å lese noe annet. Har en stabel på vent som alltid. Muligens Kim Edwards, The secrets of a fire king.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...