Gå til innhold

Hva er din favorittkjeks til te?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eh....favorittkjeks til te? Hvor gamle er vi her? Høres ut som en samtale rundt et bord på eldresenter 

Anonymkode: 36947...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rosa madonnaskjeksen fra Europris er utrolig god! Bør testes hvis du ikke har prøvd den før. 

Anonymkode: 68f19...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh....favorittkjeks til te? Hvor gamle er vi her? Høres ut som en samtale rundt et bord på eldresenter 

Anonymkode: 36947...9e6

🤣🤣

Anonymkode: d7474...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh....favorittkjeks til te? Hvor gamle er vi her? Høres ut som en samtale rundt et bord på eldresenter 

Anonymkode: 36947...9e6

Akkurat hva jeg tenkte! Er det mulig å være så gamlis?

Anonymkode: a2594...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjelden kjeks når jeg drikker te, spiser vel sjelden kjeks egentlig. Men gjør jeg det er det nok en choc chip cookie eller en biscotti eller noe annet jeg har laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat hva jeg tenkte! Er det mulig å være så gamlis?

Anonymkode: a2594...22c

Hva er galt med å være gamlis? 

Anonymkode: d7474...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde danske smørkaker. Gøy å bake og blir alltid bra!

Ellers er det jo ingenting som slår ferske kanelsnurrer ...

Anonymkode: f53fd...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er galt med å være gamlis? 

Anonymkode: d7474...f88

Når man ikke er 70 år gammel trenger man vel ikke snakke som en 70 åring?

Det er skikkelig gamlis og snakke om småkaker og kjeks. Det er typisk fjortis å ta selfies. Men det er vel dermed ikke sagt at det er feil å være gamlis eller fjortis.

Anonymkode: a2594...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, amandine skrev:

Jeg spiser sjelden kjeks når jeg drikker te, spiser vel sjelden kjeks egentlig. Men gjør jeg det er det nok en choc chip cookie eller en biscotti eller noe annet jeg har laget.

Nei nei; biscotti er til kaffe, og cookies til melk🧐Til te må det være shortbread👵🏻 (Nå fikk jeg lyst på biscotti og kaffe).

Anonymkode: 722db...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei nei; biscotti er til kaffe, og cookies til melk🧐Til te må det være shortbread👵🏻 (Nå fikk jeg lyst på biscotti og kaffe).

Anonymkode: 722db...8da

Skulle ikke være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh....favorittkjeks til te? Hvor gamle er vi her? Høres ut som en samtale rundt et bord på eldresenter 

Anonymkode: 36947...9e6

Det gode liv går aldri ut på dato!

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du oppretter denne tråden, Hi. Siste par ukene har jeg fått akutt lyst på kjeks til teen min igjen, og da er det noen helt spesielle ingefærkjeks som gjelder. Det ble tatt med fra England på 1800-tallet, og jeg var så heldig å få den for en god del år siden.

Etter mange flyttinger har oppskriften lurt seg bort et sted, men jeg vet at den er her et sted... *må lete mer*

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei nei; biscotti er til kaffe, og cookies til melk🧐Til te må det være shortbread👵🏻 (Nå fikk jeg lyst på biscotti og kaffe).

Anonymkode: 722db...8da

Jeg sa jo det. Jeg spiser ikke kjeks til te. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prebs skrev:

Noen flere som fikk lyst til å løpe ut og hamst... unnskyld, kjøpe noen pakker med kjeks nå? 

Jeg vurderer om jeg må bake og hvor mye jeg kan bake uten måtte dele med noen. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg vurderer om jeg må bake og hvor mye jeg kan bake uten måtte dele med noen. 😁

En smal sak når man er innesperret... For øvrig har Edvard Hoem og jeg hatt fremskritt (framsteg), store fremskritt. Jeg noterer 255 leste sider i Slåttekar i himmelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, prebs skrev:

En smal sak når man er innesperret... For øvrig har Edvard Hoem og jeg hatt fremskritt (framsteg), store fremskritt. Jeg noterer 255 leste sider i Slåttekar i himmelen. 

Jeg har ikke starta men det er fordi jeg måtte gjøre ferdig Arnhild Lauveng først. Orka ikke enda en halvveis. Og så dette hjemmekontoret hvor man visstnok må jobbe også, fortærende tidsbruk! Men starter i kveld. Du må jo like den til og med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg vurderer om jeg må bake og hvor mye jeg kan bake uten måtte dele med noen. 😁

Foreslår følgende fremgangsmåte...

Planlegg godt. Mål opp alle ingredienser nøye og gjem bort, bakerst i skapet.

Bli plutselig veldig begeistret for en tur mann/barn er så heldige å kunne ta, i huttiheita, i gokk, langt utenfor allfarvei (i egen kommune i disse dager), en tur som tar flere timer. Lov dem god niste til turen og middag til de kommer hjem. Dessverre må du selv være hjemme for å få unna noe jobbrelatert i morgen, men du ønsker dem god tur.

Vent fem minutter etter de har dratt (i tilfelle de har glemt noe og kommer tilbake) og så setter du igang. Kaster sammen ingrediensene og baker kjeksene.

Husk å lukke alle dører til kjøkkenet eller tilstøtende rom. Husk å lufte godt ut underveis. Kjør kjøkkenviften hele tiden. Ha gjerne en eddikskål stående både her og der. Når kjeksene er ferdige, løp rett ut med dem for avkjøling slik at lukten ikke setter seg i huset. Regner med at rester etter julebaksten er fortært for en stund siden, så juleboksen er kanskje sikreste gjemmested nå.

Ha en kjekspakke liggende og spør om noen vil ha kjeks... da er det sikkert ikke noen som oppdager at du spiser en annen type, ikke hvis du stabler tekopp, en liten bokstabel m.m. rundt asjetten du har kjeksen på. Alternativt kan du bake en veldig stor porsjon, gjemme unna det meste i julekakeboksen, og så tilby alle samme type som du spiser nå. Har du eget rom for hjemmekontor nå kan du også gjemme julekake-nå-omdøpt-til-tekjekskakeboksen på kontoret, hvor du absolutt ikke må forstyrres nå i disse travle dager...

Nyt! :D

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Foreslår følgende fremgangsmåte...

Planlegg godt. Mål opp alle ingredienser nøye og gjem bort, bakerst i skapet.

Bli plutselig veldig begeistret for en tur mann/barn er så heldige å kunne ta, i huttiheita, i gokk, langt utenfor allfarvei (i egen kommune i disse dager), en tur som tar flere timer. Lov dem god niste til turen og middag til de kommer hjem. Dessverre må du selv være hjemme for å få unna noe jobbrelatert i morgen, men du ønsker dem god tur.

Vent fem minutter etter de har dratt (i tilfelle de har glemt noe og kommer tilbake) og så setter du igang. Kaster sammen ingrediensene og baker kjeksene.

Husk å lukke alle dører til kjøkkenet eller tilstøtende rom. Husk å lufte godt ut underveis. Kjør kjøkkenviften hele tiden. Ha gjerne en eddikskål stående både her og der. Når kjeksene er ferdige, løp rett ut med dem for avkjøling slik at lukten ikke setter seg i huset. Regner med at rester etter julebaksten er fortært for en stund siden, så juleboksen er kanskje sikreste gjemmested nå.

Ha en kjekspakke liggende og spør om noen vil ha kjeks... da er det sikkert ikke noen som oppdager at du spiser en annen type, ikke hvis du stabler tekopp, en liten bokstabel m.m. rundt asjetten du har kjeksen på. Alternativt kan du bake en veldig stor porsjon, gjemme unna det meste i julekakeboksen, og så tilby alle samme type som du spiser nå. Har du eget rom for hjemmekontor nå kan du også gjemme julekake-nå-omdøpt-til-tekjekskakeboksen på kontoret, hvor du absolutt ikke må forstyrres nå i disse travle dager...

Nyt! :D

Anonymkode: 8b8eb...2d4

Hihi noterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...