Gå til innhold

Andre som koser seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker selvfølgelig helst at dette aldri hadde skjedd og hverdagen var normal, men når det først er som det er, så må jeg innrømme at jeg faktisk synes dette er helt greit for meg personlig. 

Jeg jobber en del hjemmefra, men mindre enn vanlig. Ungene har mindre skolearbeid og er harmoniske og tilfredse med å hvile litt ut. Vi tilbringer mye mer tid sammen, spesielt med tenåringene, baker, går turer og spiller spill. Det er liksom en stor ro over alle som vi ellers bare får når det er sommerferie, selv om alle jobber en del timer hver dag, både store og små (mest oss store). Andre?

Anonymkode: e9c8b...e94

Enig! Barna krangler selvfølgelig litt og det kan være litt slitsomt, men i det store og det hele er det veldig koselig. Vi spiller PlayStation, går lange skogturer, griller i hagen, baker, sykler, hopper tau, leker, spiller spill og koser oss. Når vi ikke må hente på skole og i barnehage og pendle har vi jo en del mer tid til å jobbe. I tillegg er jo forbruket gått veldig mye ned, så vi stresser ikke med å jobbe 100 % heller. Vi har det veldig hyggelig. Deilig å slappe av uten å være redde for å gå glipp av noe og uten å måtte noe. Det høres litt surt ut kanskje, men å slippe å dra i bursdag hver helg, slippe å stille opp på ditt og datt og alle krav vi alltid burde følge opp.... Det er deilig å hvile. Vi kommer nok ikke til å gå tilbake til den vanlige hverdagen når dette er over. Kanskje være mindre sosiale, jobbe mindre, være mer med barna. Jeg ønsker å ha det mer som dette fremover. 

Anonymkode: f34a5...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke dere sette leksene i system for barnet? 

Vi fikk også ukeslekse. Så på søndag satte jeg alle lekser i system  slik at vi vet hver dag hva som skal gjøres. Har 1 klassing. 

Så idag på planen for neste uke så har lærerne satt oppgaver hver dag istedenfor hele uka

Anonymkode: aa2cb...f5b

Her har læreren undervisning i «virituelt» klasserom. Hun gir ukeplan og det er skole hver dag fra 10 til 13 med spisepause ;) Hun Svarer på spørsmål elvene har underveis. Så ser det er mange foreldre som blir overlatt mer til seg selv på undervisningsfronten.. Noe som må være ganske mer krevende ?! Min går i 3 klasse..

Anonymkode: 6a57d...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her har læreren undervisning i «virituelt» klasserom. Hun gir ukeplan og det er skole hver dag fra 10 til 13 med spisepause ;) Hun Svarer på spørsmål elvene har underveis. Så ser det er mange foreldre som blir overlatt mer til seg selv på undervisningsfronten.. Noe som må være ganske mer krevende ?! Min går i 3 klasse..

Anonymkode: 6a57d...11f

Høres ut som om dere har ett fantastisk opplegg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Høres ut som om dere har ett fantastisk opplegg😊

Ja jeg skylder læreren myyye😂😅 Det blir ikke no unnasluntring/klaging for læreren forventer at de er pålogga kl 10. Det er i tillegg litt sosialt for elevene og. Trur jeg og resten av foreldrene må gi læreren en skikkelig oppmerksomhet når dette er over😊

Anonymkode: 6a57d...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg skylder læreren myyye😂😅 Det blir ikke no unnasluntring/klaging for læreren forventer at de er pålogga kl 10. Det er i tillegg litt sosialt for elevene og. Trur jeg og resten av foreldrene må gi læreren en skikkelig oppmerksomhet når dette er over😊

Anonymkode: 6a57d...11f

Høres ut som dere har en fantastisk lærer😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absurd å si det men ja, vi «koser» oss!! Litt styr i starten men når de nye hverdagsrutinene satt på plass så fungerer vår nye hverdag med 2 *hjemmekontor og 3 *hjemmeskole veldig fint! Det er litt krevende med 1.klassingen men alle barna har tilpasset seg situasjonen på en imponerende måte. Og jeg er overraska over hvordan jeg selv takler dette da jeg vanligvis er stressa, engstelig og litt nevrotisk. Kanskje fordi situasjonen er så ekstrem?? God og kjærlig stemning hjemme, mange gode samtaler og måltider. Mye godt i unntakstilstanden! 

Anonymkode: 68c2c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2020 den 14.57, Anonym bruker skrev:

Med tanke på at det vil komme en tsunami og drepe flere tusen så nei, jeg koser meg ikke. Men så er jeg ikke en empatiløs egoist heller da. Jeg tenker hver dag på det som vil komme. Jeg frykter det faktisk. Dette blir ikke moro.

Anonymkode: 1eed3...69f

Tenker som deg. De som sier de koser seg nå, har enda ikke innsett alvoret. Jeg jobber i helsebransjen og kommer til å måtte være vitne til mye grusomt framover..

Anonymkode: 14594...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2020 den 0.50, Anonym bruker skrev:

Tenker som deg. De som sier de koser seg nå, har enda ikke innsett alvoret. Jeg jobber i helsebransjen og kommer til å måtte være vitne til mye grusomt framover..

Anonymkode: 14594...d12

Jeg skjønner hva du mener - spesielt siden du jobber i helsebransjen, det blir mentalt tøffest for dere. Men vi risikerer å fostre opp en hel traumatisert generasjon! Det er viktig å skape så god og trygg hverdag som det lar seg gjøre for barna våre. «Fake it ‘til you make it». Det er vel opplagt at barna kommer sterkere ut av dette om man tillater seg å «kose seg»? Dette har ingenting med hvorvidt man er intelligent og innser alvoret å gjøre - men å ta vare på barna, forholdet og familien på best mulig måte i en ekstrem tid.

Anonymkode: 68c2c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...