Gå til innhold

Andre som koser seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker selvfølgelig helst at dette aldri hadde skjedd og hverdagen var normal, men når det først er som det er, så må jeg innrømme at jeg faktisk synes dette er helt greit for meg personlig. 

Jeg jobber en del hjemmefra, men mindre enn vanlig. Ungene har mindre skolearbeid og er harmoniske og tilfredse med å hvile litt ut. Vi tilbringer mye mer tid sammen, spesielt med tenåringene, baker, går turer og spiller spill. Det er liksom en stor ro over alle som vi ellers bare får når det er sommerferie, selv om alle jobber en del timer hver dag, både store og små (mest oss store). Andre?

Anonymkode: e9c8b...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det ganske greit også egentlig. Kjedelig å ikke være sosial og møte folk. Men jeg har bittelitt sosialangst, så på en eller annen merkelig måte er det bittelitt deilig å ikke føle på at man burde vært sosial. 

Har en forferdelig stressende jobb, som jeg er midlertidig permittert fra forhåpentligvis. Og jeg synes det er helt greit å ha litt pust i bakken. Har veldig stort ansvar på jobb og det er fryktelig intens noen ganger! 

Pga jobb er jeg den som stortsett henter sist på skolen, og synes det er veldig godt å ha tid til å være med barnet mitt. Har overskudd til å vaske og rydde hjemme. Sånn utenom viruset (som ikke kommer til å ta oss, for vi holder oss hjemme) - så har vi det veldig greit om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Selv synes jeg dette er skikkelig dritt! . Det vil si ; med den ene er jeg superfornøyd med opplegget og det stresser meg lite men med den andre så holder jeg på å klikke. Umotivert og jeg er visst verdens kjipeste mamma. Kontaktet lærer i dag og etterspurte litt mer retningslinjer fra skolen og eventuelt om det var mulig å gi ut oppgaver på daglig basis i stedet for hver fredag ( som skal gjelde frem til neste fredag). Alle foreldrene løser alt ulikt og det blir store konflikter. Jeg håper med andre ord at vi snart er tilbake til normalen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det veldig fint. Vi var enormt slitne alle . Og trengte litt ro. Men når det er sagt så vil jeg ikke ha det på denne måten !!! Dessuten er jeg i sjaber form. Og tolker alt til korona. 

Anonymkode: d81a7...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandemi er for de introverte, mange av dem blomstrer nå som de slipper alle krav om sosialisering.

Anonymkode: 2398b...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjørt på hele familien for hardt egentlig helt siden august :( Trengte virkelig å roe ned, og tror det er sundt for oss å få en liten vekker. Så sånn sett koser vi oss. Det er harmonisk stemning i huset.

Men innvendig er jeg bekymret for fremtiden.

Anonymkode: 68763...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser oss masse!

både mannen min og jeg har hjemmekontor nå, og barna på 5 og 2 er hjemme. Det er så deilig å slippe tidsklemma med henting og levering i barnehage samt pendling på tog til og fra jobb og alt som hører med.

Barna virker mye mer harmoniske, nå har de jo oss tilgjengelig hele dagen, og vi er ikke slitne og stressa på ettermiddag som til vanlig. Det blir endel skjermtid på dem, men det går fint. Femåringen spiller det pedagogiske spillet Poio på iPaden og lærer å lese. De leker også endel med duplo/lego og kommer veldig godt overens!

Skal sies at både mannen og jeg er ganske introvert og trives ikke med mye folk og med masse bråk, så dette er litt deilig for oss for å være ærlig :)  

Anonymkode: 0cddd...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pandemi er for de introverte, mange av dem blomstrer nå som de slipper alle krav om sosialisering.

Anonymkode: 2398b...8c8

Veldig sant!! Vi synes dette er så deilig, slippe tog til jobb og åpent kontorlandskap er helt nydelig 

Anonymkode: 0cddd...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss, må ærlig innrømme det. Jeg har jobbet mye siste året. I feriene har vi vært bortreist, tilogmed juleferien var vi i utlandet. Veldig deilig å bare være hjemme. Ligge på sofaen, se på TV, sitte på verandaen, pusle rundt, bake, utforske nye matoppskrifter, så frø.. Sikkert ett år siden jeg gjorde det.. 

Vi er urolige for situasjonen, men vi nyter disse dagene og koser oss mest mulig slik det er nå :) 

Anonymkode: 25b1e...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ koser oss er vel litt å ta i. De 2 eldste er veldig sosiale og til tross for at vi prøver, så kjeder de seg mye og savner venner. Og med 2 i hjemmekontor og  en ettåring som krever mye, er vi begge ganske slitne. Blir mye jobbing morgen og kveld for begge voksne. Så lite fritid og idyll...

Det går greit vil jeg si... Men merker dette kan gå på helsa løs hvis det skal vare i ukes/månedsvis😅

Anonymkode: 6a57d...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det vil komme en tsunami og drepe flere tusen så nei, jeg koser meg ikke. Men så er jeg ikke en empatiløs egoist heller da. Jeg tenker hver dag på det som vil komme. Jeg frykter det faktisk. Dette blir ikke moro.

Anonymkode: 1eed3...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber! Masse! Vi har fire hjemmekontor oppe og går, to voksne og to tenåringer. Jeg er dønn sliten, og lykkelig over at arbeidsuka er over. 

Samtidig er det litt flaut å si at jeg er sliten, for det er andre yrkesgrupper som jobber mye mer enn meg. Jeg er dypt takknemlig for helsevesen, renhold osv som står på dag og natt for å ta vare på oss. 

Anonymkode: 6baae...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koser meg på hjemmekontor, og med all tiden jeg nå får sammen med mine barn.  

Det eneste jeg kanskje ikke koser meg over (nå ser jeg bort fra korona og samfunnsutfordringene vi står oppi alle sammen), er at jeg ikke lenger kommer hjem i skumringen og slipper se huset i den lave vårsolen.  Herlighet som vi skal ha vårrengjøring her! Venter bare på at arbeidsdagen skal være slutt så jeg kan vaske vinduer.

 

Anonymkode: 15a1d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser også også hjemme. Trygge, fleksible jobber, flinke barn og mye familietid.

Men føler veldig med alle som sliter nå.

Anonymkode: 21d7a...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med tanke på at det vil komme en tsunami og drepe flere tusen så nei, jeg koser meg ikke. Men så er jeg ikke en empatiløs egoist heller da. Jeg tenker hver dag på det som vil komme. Jeg frykter det faktisk. Dette blir ikke moro.

Anonymkode: 1eed3...69f

Det er ikke sånn at det er enten eller, altså. Det går an å både nyte å få senket skuldrene og ha mer tid sammen med barna, samtidig som jeg forstår alvoret som ligger bak og føler med dem som er hardt rammet. Vi har selv et barn i risikogruppen og er selvsagt bekymret for hva som vil skje dersom han blir syk, eller kjære besteforeldre som vi er veldig glade i. Likevel opplever jeg ikke selve "isoleringen" som stressende og angstfylt, men rolig.

Ellers vet vi forøvrig for lite om pandemien til å gå helt i panikkmodus. Når så få testes og veldig, veldig mange flere er syke enn dem som er registrert som syke, så blir også dødsraten falskt høy, og det er viktig å huske på midt oppi det hele.

HI

Anonymkode: e9c8b...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt ikke avslappende for oss, nei. Jeg jobber på sykehus og har mer å gjøre enn noen sinne, og det etter en lang periode i desember, januar og februar som også var utrolig travle på jobb. Jeg er sliten, men må bare holde motet oppe i denne pandemien. Man har jo ikke akkurat noe valg. 

Det går også ut over min mann, som har hjemmekontor og passer barna siden barnehagen er stengt. Han får jobbet minimalt på dagtid og må da ta igjen dette på kvelden når jeg har kommer hjem. Så han er sliten også. 
 

Men vi klarer å kose oss og ha kvalitetstid med barna også. Heldigvis. 

Anonymkode: cce96...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pandemi er for de introverte, mange av dem blomstrer nå som de slipper alle krav om sosialisering.

Anonymkode: 2398b...8c8

Og eg har funne ut at eg absolutt ikkje er introverte. Var litt lukkeleg og er videomøte i går, fekk sjå òg prate med andre ansikt!! Syns dette er skikkeleg stusseleg. Likar å jobbe heimanfrå litt. Men det passar meg skikkeleg dårleg å ikkje få treffe folk, søken, foreldre, venner, naboar, bygdefolk, kassadamene osb. 

Anonymkode: 297cb...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi koser oss. Jeg har relativt fri og veldig stabil inntekt, så vi synes det er helmaks å få holde på litt som det passer oss. Tusler rundt i pysjen til langt på dag, gjør skolearbeid når det passer oss, baker, legger puslespill, er sammen med "corona-vennene" våre, er ute på tur og tar livet rett og slett mer med ro. 

Jeg var en av "gærningene som hamstret" mat sist uke, så vi slapper helt av, ingen ting er stress. Vi trenger jo ikke engang å gå på butikken 😆

Anonymkode: c6d09...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tiden. Får aldri tilbake denne fine tiden her så vi nyter hvert sekund ❤️

Anonymkode: dd73b...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg koser meg, har fått masse tid med ungene, tempoet er helt nede, sola skinner og jeg kan bake brød. 

Men, det er også dritslitsomt. All jobben som skal tas innimellom eller på kvelden når unga sover, aldri en pause, aldri voksenkontakt, ikke et måltid alene, bekymret over både økonomi og verdenssituasjon forøvrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På ingen måte. Selv synes jeg dette er skikkelig dritt! . Det vil si ; med den ene er jeg superfornøyd med opplegget og det stresser meg lite men med den andre så holder jeg på å klikke. Umotivert og jeg er visst verdens kjipeste mamma. Kontaktet lærer i dag og etterspurte litt mer retningslinjer fra skolen og eventuelt om det var mulig å gi ut oppgaver på daglig basis i stedet for hver fredag ( som skal gjelde frem til neste fredag). Alle foreldrene løser alt ulikt og det blir store konflikter. Jeg håper med andre ord at vi snart er tilbake til normalen 

Kan ikke dere sette leksene i system for barnet? 

Vi fikk også ukeslekse. Så på søndag satte jeg alle lekser i system  slik at vi vet hver dag hva som skal gjøres. Har 1 klassing. 

Så idag på planen for neste uke så har lærerne satt oppgaver hver dag istedenfor hele uka

Anonymkode: aa2cb...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan ikke dere sette leksene i system for barnet? 

Vi fikk også ukeslekse. Så på søndag satte jeg alle lekser i system  slik at vi vet hver dag hva som skal gjøres. Har 1 klassing. 

Så idag på planen for neste uke så har lærerne satt oppgaver hver dag istedenfor hele uka

Anonymkode: aa2cb...f5b

Joda vi hjelper til. Problemet er at når noen er pliktoppfyllende og gjør det de skal mens andre gjør alt mulig annet ( sosiale medier, spill etc) så oppleves alt urettferdig ... derfor jeg tenkte det ville hjelpe med å få oppgaver fra dag til dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Joda vi hjelper til. Problemet er at når noen er pliktoppfyllende og gjør det de skal mens andre gjør alt mulig annet ( sosiale medier, spill etc) så oppleves alt urettferdig ... derfor jeg tenkte det ville hjelpe med å få oppgaver fra dag til dag 

Mellom barna dine eller innad i klassen?

Anonymkode: aa2cb...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...