Gå til innhold

Bør man følge aldersgrenser - delt ut fra: Sønnen vår er utestengt fra Fortnite.. Hva ville du gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

9

Anonymkode: 3198b...5d0

Med så unge barn hadde jeg nok snakket med foreldrene til de andre. Skjønt det er 12 årsgrense på fortnite. Så hva gjør sønnen din på det spillet allerede som 9 åring? 

Anonymkode: e5984...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Skjønt det er 12 årsgrense på fortnite. Så hva gjør sønnen din på det spillet allerede som 9 åring? 

Anonymkode: e5984...76a

Det er interessant, men hører nok til under en annen overskrift.. Takk for svar / råd, uansett 🙂 

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med så unge barn hadde jeg nok snakket med foreldrene til de andre. Skjønt det er 12 årsgrense på fortnite. Så hva gjør sønnen din på det spillet allerede som 9 åring? 

Anonymkode: e5984...76a

Vår på ni (straks ti) spiller også nå. Han var den eneste gutten i klassen som ikke fikk, men vi vurderte at dette ikke er tiden for prinsipper. Hvis han ikke spiller vil han ikke kunne ha noen kontakt med klassevennene, og den ensomheten (som kan vare i flere måneder) vurderer jeg som langt mer alvorlig enn å spille en time eller to daglig på et spill drøye to år over aldersgrensen. 

Anonymkode: 0fbf7...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal ikke spille Fortnite når han er ni år, så det er bra at han kastes ut. Ettersom du ikke har vett til å sette grenser. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han skal ikke spille Fortnite når han er ni år, så det er bra at han kastes ut. Ettersom du ikke har vett til å sette grenser. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Så du mener på fulle alvor at gutten skal holdes unna fellesskapet av sine foreldre ( i dette tilfellet fortnite) når den sosiale arenaen for kompisegjengen er nettopp fortnite?? Det er ikke tiden for å sette eksempler nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Han skal ikke spille Fortnite når han er ni år, så det er bra at han kastes ut. Ettersom du ikke har vett til å sette grenser. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Det er jo en litt annen diskusjon. Og det er vel vanskelig å hevde at han skal straffes (utestenges) for at jeg (etter dine begreper) er en dårlig forsørger. 

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Så du mener på fulle alvor at gutten skal holdes unna fellesskapet av sine foreldre ( i dette tilfellet fortnite) når den sosiale arenaen for kompisegjengen er nettopp fortnite?? Det er ikke tiden for å sette eksempler nå 

Så du mener at vi skal drite i alle aldersgrenser for ungene fordi de andre ungene har foreldre som ikke setter grenser? Skjønner din situasjon mer nå..

Anonymkode: c3583...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at vi skal drite i alle aldersgrenser for ungene fordi de andre ungene har foreldre som ikke setter grenser? Skjønner din situasjon mer nå..

Anonymkode: c3583...d01

Jeg mener at det er lov å tenke selv. Vi snakker om fortnite her , ikke GTA. Aldersgrenser på spill må ikke tolkes bokstavlig . Det er dessuten i den tiden vi er inne i nå lov til å se litt større på tingene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at vi skal drite i alle aldersgrenser for ungene fordi de andre ungene har foreldre som ikke setter grenser? Skjønner din situasjon mer nå..

Anonymkode: c3583...d01

Du forstår ikke mye du? Hvor står det at man skal drite i alle aldersgrenser? Slik jeg har forstått det så spiller "alle" dette spillet, også de litt yngre. Aldersgrenser har ofte med andre ting å gjøre enn at det ikke passer til yngre. Og til slutt, mener du helt seriøst at et barn fint skal kunne bli utestengt av de andre, på den eneste sosiale arenaen de har i disse dager??

Anonymkode: 1bf2d...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp med de andre foreldrene at dere blir enige om å følge aldersgrensene. Spessielt nå når ting er vanskelig bør ikke barna sitte så mye med slike spill.

Anonymkode: e3b66...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta opp med de andre foreldrene at dere blir enige om å følge aldersgrensene. Spessielt nå når ting er vanskelig bør ikke barna sitte så mye med slike spill.

Anonymkode: e3b66...403

Det er nok absolutt tiden for å diskutere med andre foreldre at man følger aldersgrenser slavisk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er nok absolutt tiden for å diskutere med andre foreldre at man følger aldersgrenser slavisk ...

Ja, det synes jeg. Det er mye viktigere å ha gode regler for hva barna skal bruke tiden sin på nå som de har så mye fritid enn i hverdagen når de driver med mye annet også.

Anonymkode: e3b66...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det synes jeg. Det er mye viktigere å ha gode regler for hva barna skal bruke tiden sin på nå som de har så mye fritid enn i hverdagen når de driver med mye annet også.

Anonymkode: e3b66...403

Ok. Da får du synes det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hiver vi ikke alt på båten kun fordi vi må være hjemme en stund og Fortnite er uaktuelt for mine 10åringer. 

Ta bort spillet og aktiviser ham på andre måter👍😊

Anonymkode: 168d4...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her hiver vi ikke alt på båten kun fordi vi må være hjemme en stund og Fortnite er uaktuelt for mine 10åringer. 

Ta bort spillet og aktiviser ham på andre måter👍😊

Anonymkode: 168d4...1b4

De aller fleste jobber på dagtid og hvordan mener du at hi skal aktivisere gutten på en slik måte at han ikke faller utenfor ? Hvis gaming er felleskapet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De aller fleste jobber på dagtid og hvordan mener du at hi skal aktivisere gutten på en slik måte at han ikke faller utenfor ? Hvis gaming er felleskapet ? 

Jeg jobber også hjemmefra og ungene har skolearbeid, som de fleste andre unger har. Og så kan man fint sette ungene til å lese en bok, tegne etc. og så tar man pauser og går ut. Både barn og voksne har godt av frisk luft😊 

INGEN faller utenfor fordi de ikke spiller Fortnite. 

Anonymkode: 168d4...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber også hjemmefra og ungene har skolearbeid, som de fleste andre unger har. Og så kan man fint sette ungene til å lese en bok, tegne etc. og så tar man pauser og går ut. Både barn og voksne har godt av frisk luft😊 

INGEN faller utenfor fordi de ikke spiller Fortnite. 

Anonymkode: 168d4...1b4

Jo det kan de så absolutt gjøre. Det er ikke så gøy å være den eneste som ikke får være med på moroa. Ikke alle som jobber hjemmefra får tatt pauser midt på dagen altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her hiver vi ikke alt på båten kun fordi vi må være hjemme en stund og Fortnite er uaktuelt for mine 10åringer. 

Ta bort spillet og aktiviser ham på andre måter👍😊

Anonymkode: 168d4...1b4

La gutten spille. Er opp til hver enkelt familie dette med aldersgrenser. 

Kontakt foreldrene til de andre guttene 

Anonymkode: 1a74a...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jo det kan de så absolutt gjøre. Det er ikke så gøy å være den eneste som ikke får være med på moroa. Ikke alle som jobber hjemmefra får tatt pauser midt på dagen altså 

Selvfølgelig spiller ikke alle Fortnite. Det er bare unnskyldning for å ikke gidde

Anonymkode: 168d4...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig spiller ikke alle Fortnite. Det er bare unnskyldning for å ikke gidde

Anonymkode: 168d4...1b4

Hvis de er 7 gutter i klassen og alle unntatt en spiller så blir det problematisk. Ser du den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig spiller ikke alle Fortnite. Det er bare unnskyldning for å ikke gidde

Anonymkode: 168d4...1b4

Det er sikkert ulikt. Hos oss gjør alle det (utenom min sønn frem til i går). Nå møtes guttene hver ettermiddag for en time eller to med skravling og gaming. Selvfølgelig etter å ha vært skikkelig fysisk aktiv (i alle fall min). Jeg setter ikke mine prinsipper foran hans psykiske helse, så den kamelen sluker jeg glatt. 

Anonymkode: 0fbf7...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ok. Da får du synes det. 

ADHD eller grenseløs omsorgssvikt?

Anonymkode: c3583...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ADHD eller grenseløs omsorgssvikt?

Anonymkode: c3583...d01

At det var? Er det omsorgssvikt å la ungene game? Spille fortnite? Og hvor kommer ADHD inn i bildet her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldersgrense er en aldersgrense. På lik linje med at man skal holde en meters avstand til andre og ikke kan dra på hytta nå. Det er IKKE opp til hver enkelt om man velger å forholde seg til regler og grenser. Barn på ni år skal ikke spille Fortnite. Slik veldig mange her skriver. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...