Gå til innhold

Bør man følge aldersgrenser - delt ut fra: Sønnen vår er utestengt fra Fortnite.. Hva ville du gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Wow, nå har trollene våkna ser jeg!

HI; vanskelig dette.. du bør ta en prat med de andre foreldrene som litt diskret kan følge litt med.

Til dere trollene: lag en helt egen tråd og diskuter aldersgrenser der! Omsorgssvikt du liksom.. og ADHD? Av Fortnite? Seriøst?! 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: eb74f...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En aldersgrense er en aldersgrense. På lik linje med at man skal holde en meters avstand til andre og ikke kan dra på hytta nå. Det er IKKE opp til hver enkelt om man velger å forholde seg til regler og grenser. Barn på ni år skal ikke spille Fortnite. Slik veldig mange her skriver. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Nå må du ikke sammenligne epler og pærer her da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En aldersgrense er en aldersgrense. På lik linje med at man skal holde en meters avstand til andre og ikke kan dra på hytta nå. Det er IKKE opp til hver enkelt om man velger å forholde seg til regler og grenser. Barn på ni år skal ikke spille Fortnite. Slik veldig mange her skriver. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Det er DER du tar feil.

Aldersgrenser på spill og filmer er veiledende, det er ikke en regel eller en absolutt grense. 
 

Det finnes mye god informasjon om dette, hvis du søker det opp. 

Anonymkode: aa32d...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De aller fleste jobber på dagtid og hvordan mener du at hi skal aktivisere gutten på en slik måte at han ikke faller utenfor ? Hvis gaming er felleskapet ? 

Bytt ut "gaming" med "røyking". "Nasking". Fortsatt interessant? Det er da virkelig ikke alle såkalte fellesskap som er positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Bytt ut "gaming" med "røyking". "Nasking". Fortsatt interessant? Det er da virkelig ikke alle såkalte fellesskap som er positive.

På ingen måte. Poenget her er å avgjøre hvor ille akkurat fortnite er akkurat nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En aldersgrense er en aldersgrense. På lik linje med at man skal holde en meters avstand til andre og ikke kan dra på hytta nå. Det er IKKE opp til hver enkelt om man velger å forholde seg til regler og grenser. Barn på ni år skal ikke spille Fortnite. Slik veldig mange her skriver. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Hvorfor må dette være en tråd om aldersgrense? Det var da vitterlig ikke temaet for tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

En aldersgrense er en aldersgrense. På lik linje med at man skal holde en meters avstand til andre og ikke kan dra på hytta nå. Det er IKKE opp til hver enkelt om man velger å forholde seg til regler og grenser. Barn på ni år skal ikke spille Fortnite. Slik veldig mange her skriver. 

Anonymkode: 676fc...3d0

Det er bare en anbefalt aldersgrense. Her spiller også 8-9 åringer Fortnite. Vi var strikt i begynnelsen og lot ikke vår 10-åring spille. Angrer på det i dag, da vi endelig tok oss tid til å sette oss inn i spillet. 

Anonymkode: 9fd93...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvis de er 7 gutter i klassen og alle unntatt en spiller så blir det problematisk. Ser du den? 

Så det er helt vanlig at hvis det er 7 gutter i klassen så har 6 av de idioter til foreldre? Som driter o aldersgrenser, lover og regler?

Anonymkode: b4ee0...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så det er helt vanlig at hvis det er 7 gutter i klassen så har 6 av de idioter til foreldre? Som driter o aldersgrenser, lover og regler?

Anonymkode: b4ee0...6a1

De aller fleste klarer å skille på lover og regler og skjønn. Min snart 14 åring spurte om å få spille ett spill som hadde 18 års grense. Spillet han spurte om var totalt uaktuelt men vi fant ett spill som hadde mye av det han etterspurte som også var 18 års grense vi lot han spille. Hvorfor? Mannen som har god kunnskap i feltet sjekket litt rundt og forhørte seg om spillet vi vurderte . Etter undersøkelser så fant vi ut at spillet var innafor . Det er ikke sånn at alle spill har fornuftige eller forståelige aldersgrenser. Det er dessuten ikke slik at folk er idioter fordi de ikke gjør akkurat som du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber også hjemmefra og ungene har skolearbeid, som de fleste andre unger har. Og så kan man fint sette ungene til å lese en bok, tegne etc. og så tar man pauser og går ut. Både barn og voksne har godt av frisk luft😊 

INGEN faller utenfor fordi de ikke spiller Fortnite. 

Anonymkode: 168d4...1b4

Fine aktiviteter. Hvordan ivaretar dere barnas behov for sosial kontakt med vennene? Vi gjør også alt du skriver opp. Spesielt er jeg opptatt av frisk luft og aktivitet, samt å inkludere barna i husarbeid og matlaging. I tillegg til dette får de en dose spilling nesten hver dag for å «henge» med venner. 

Anonymkode: a661b...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som tenker at aldersgrenser er veiledende og at man må se an barnets modenhet. Og de som er uenige i det må gjerne få lov til å være det, men det er ingen grunn til å løfte den debatten ned på et plan vi som er voksne strengt talt bør klare oss foruten.

Vår 7 åring har appen. Spiller i ny og ned. Men det er ikke så interessant for han enda. Roblox og minecraft er mer gøy for han. Og det spiller han også med venner. Både over telefon og FaceTime.

Nå er både jeg og mannen min syke, så vi har valgt å la skjermtid gå åt skogen. Vi holder oss og barna inne. De får lov til å leke litt på terrassen, men thats IT. Jeg føler meg så råtten som fratar barna så mange muligheter nå, men når vår karantenetid er over blir det nok mer turer i skogen igjen iallefall. I mellomtiden gjør vi det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker litt på det, min får se på jurassic world og park, fordi han elsker dinosaurer, men han er 7 og har vel sett de filmene siden han var 4, og er 11 årsgrense, tror egentlig foreldrene kjenner barna best

Anonymkode: 9b41a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...