Gå til innhold

Sønnen vår er utestengt fra Fortnite.. Hva ville du gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå som alle sitter på isolat hjemme hos seg selv er det fint å kunne møte venner gjennom Playstation-spill. Sønnen vår har spilt Fortnite en tid, med 4-5 kompiser som ofte møtes online. Men, nå blir han sparket ut gang på gang, av samme 'venn'. Han er fryktelig lei seg, men vil (selvsagt..) ikke at vi blander oss inn i dette og involverer andre voksne, av frykt for hva de andre vennene skal mene om det. 

Hva ville du gjort? La dem håndtere det selv? Snakke med foreldrene til alle i gruppen? Snakke med denne vennen direkte?

Jeg synes det er veldig vanskelig, og blir glad for gode råd :-) 

 

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor blir han spatket ut? Kanskje han må be om unskyldning for noe.

Anonymkode: e3b66...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor blir han spatket ut? Kanskje han må be om unskyldning for noe.

Anonymkode: e3b66...403

Visstnok "fordi han er for dårlig"... Men etter det jeg forstår er det ikke slik at én dårlig spiller (dersom det virkelig er tilfelle) kan ødelegge for de andre i Fortnite. Jeg har fisket etter underliggende årsaker (som evt kunne kreve en unnskyldning, som du sier) uten å finne noe 😕

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Anonym bruker said:

Snakke med foreldrene til gruppa. Dette er mobbing!

Anonymkode: f06e2...915

Takk!

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde snakket med foreldrene. Dette er ikke greit. En kompis av min sønn sluttet å spille fortnite pga noen sa at han var dårlig. Han har dårlig selvtillit. Sønnen min bryr seg ikke om noen sier han er dårlig. Dem opplever ting forskjellig. Men dette er ikke greit 

Anonymkode: 1a74a...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor gammel er sønnen din? 

Anonymkode: e5984...76a

9

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det viktigere enn noen gang å være raus og inkluderende, og det må barna også lære seg. Jeg ville ringt foreldrene. Dette er aldri ok, men enda verre nå enn i «normale» tider. Får skikkelig vondt av gutten!

Anonymkode: 0fbf7...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du må snakke med foreldrene og høyre kva dei og dei andre barna seier. 

Og finne ut av grunnen, uannsett om det er din sønn som ikkje er grei i spelet eller om det er dei andre som er stygge med han. 

Så må dåke prøve å fikse opp i det 😊

Anonymkode: 65df8...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i første omgang ha begrenset meg til å snakke med foreldrene til den gutten som stenger din sønn ute fra spillet. Om mulig er det best for alle at dette ikke blir en snakkis, og at din sønn ikke blir han som "må få være med, for ellers blir det bråk med de voksne".

Anonymkode: 60b43...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her spiller alle guttene i klassen til jentungen på 10år Fortnite, de har gjort det lenge. 

Veldig mange spiller Fortnite lenge før de er gamle nok men det er uansett ikke OK å mobbe sønnen til HI av den grunnen. Jeg vil tenke meg at endel av aldersgrensen er satt nettopp pga. av slike problemer som HI her beskriver.

Tror også det er veldig mange av deres barn som har spillt det selv om det er noe dere ikke lar dem gjøre, dere har ikke kontroll på dem til enhver tid. Husker tråden her inne om drikking, mange av dere er sikkert like naive når det gjelder spilling også. 

HI må snakke med de andre foreldrene, gutten er utsatt for utfrysing og det er ikke noe mer OK bare fordi de spiller et spill med høyere aldersgrense enn deres egen alder. De av dere som måtte mene det er greit å mobbe/utfryse må jo da mene at det er greit  i utgangspunktet, og greit i enhver sammenheng uavhengig av aldersgrense. 

Aldersgrenser er dessuten veiledning, på kino feks kan en niåring fint gå å se 12 års aldersgrense med en voksen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Elina said:

Her spiller alle guttene i klassen til jentungen på 10år Fortnite, de har gjort det lenge. 

Veldig mange spiller Fortnite lenge før de er gamle nok men det er uansett ikke OK å mobbe sønnen til HI av den grunnen. Jeg vil tenke meg at endel av aldersgrensen er satt nettopp pga. av slike problemer som HI her beskriver.

Tror også det er veldig mange av deres barn som har spillt det selv om det er noe dere ikke lar dem gjøre, dere har ikke kontroll på dem til enhver tid. Husker tråden her inne om drikking, mange av dere er sikkert like naive når det gjelder spilling også. 

HI må snakke med de andre foreldrene, gutten er utsatt for utfrysing og det er ikke noe mer OK bare fordi de spiller et spill med høyere aldersgrense enn deres egen alder. De av dere som måtte mene det er greit å mobbe/utfryse må jo da mene at det er greit  i utgangspunktet, og greit i enhver sammenheng uavhengig av aldersgrense. 

Aldersgrenser er dessuten veiledning, på kino feks kan en niåring fint gå å se 12 års aldersgrense med en voksen. 

 

Takk! Bra svar. Og dette handler som du sier (og jeg har prøvd å gjøre tydelig tidligere) ikke om aldersgrense, men om utestenging. Jeg burde jo bare sagt at han var 12 for å unngå usaklig trolling og avsporing... 

Men (jeg er ny her...) hva betyr HI? Antar at det er meg, men vet ikke hva bokstavene står 😕 

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Bra svar. Og dette handler som du sier (og jeg har prøvd å gjøre tydelig tidligere) ikke om aldersgrense, men om utestenging. Jeg burde jo bare sagt at han var 12 for å unngå usaklig trolling og avsporing... 

Men (jeg er ny her...) hva betyr HI? Antar at det er meg, men vet ikke hva bokstavene står 😕 

Anonymkode: 3198b...5d0

Grunnen til at jeg mener aldersgrensen og samtale med de andre foreldrene om den er riktig her er at det at de kaster ut en er en klar indikasjon på at de faktisk er for unge til å spille dette. De modnes mye på 3 år. Det har ikke bare med selve spillingen å gjøre men også med hvordan man omgås hverandre i et spillunivers.

Anonymkode: e3b66...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Grunnen til at jeg mener aldersgrensen og samtale med de andre foreldrene om den er riktig her er at det at de kaster ut en er en klar indikasjon på at de faktisk er for unge til å spille dette. De modnes mye på 3 år. Det har ikke bare med selve spillingen å gjøre men også med hvordan man omgås hverandre i et spillunivers.

Anonymkode: e3b66...403

Så la oss si (for å holde oss til temaet) at de spiller Postmann Pat med 3-årsgrense. De kan bli utestengt der også. Det er utestenging som er problemet, diskusjonen om aldersgrenser er flyttet til tråden der det hører hjemme. 

Anonymkode: 3198b...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Admin skrev:

Diskusjon rundt å følge aldersgrenser er delt ut til egen diskusjon her:

Admin

Hvorfor ble svart mitt i denne tråden flyttet og brukt til å starte en ny tråd? Dette har jeg ingen ønsker om og finner det merkelig at dere kan gjøre. Jeg svarte da vitterlig HI på spørsmålet hennes om at med så små barn hadde jeg pratet med foreldrene. Hadde jeg ønsket å opprette en tråd om hvor vidt man bør følge aldersgrense så hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: e5984...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ble svart mitt i denne tråden flyttet og brukt til å starte en ny tråd? Dette har jeg ingen ønsker om og finner det merkelig at dere kan gjøre. Jeg svarte da vitterlig HI på spørsmålet hennes om at med så små barn hadde jeg pratet med foreldrene. Hadde jeg ønsket å opprette en tråd om hvor vidt man bør følge aldersgrense så hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: e5984...76a

Hårsår much 😂

Anonymkode: c3583...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ble svart mitt i denne tråden flyttet og brukt til å starte en ny tråd? Dette har jeg ingen ønsker om og finner det merkelig at dere kan gjøre. Jeg svarte da vitterlig HI på spørsmålet hennes om at med så små barn hadde jeg pratet med foreldrene. Hadde jeg ønsket å opprette en tråd om hvor vidt man bør følge aldersgrense så hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: e5984...76a

Fordi det var avsporing fra tråden

Anonymkode: 1e348...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det var avsporing fra tråden

Anonymkode: 1e348...e3b

Avspore å svare at jeg hadde ringt foreldrene når barna vår så unge? 

Anonymkode: e5984...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hårsår much 😂

Anonymkode: c3583...d01

Hårsår? Bare fordi jeg ikke ønsker at mitt innlegg skal brukes som hovedinnlegg i ny tråd? 

Anonymkode: e5984...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Avspore å svare at jeg hadde ringt foreldrene når barna vår så unge? 

Anonymkode: e5984...76a

Svaret ditt startet en 2 sider lang avsporing. Lurer du på noe angående det, spør moderator, ikke avspor enda mer.

Anonymkode: 1e348...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...