Gå til innhold

Vi skal ha en sammenkomst i kveld....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så forbanna at jeg er på jobb i helsevesenet og jobber ræva og livskiten av med i doble og triple skift for å dekke opp når sånne IDIOTER og egoister bare gir faen? Undermålere.

Anonymkode: 51183...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg spørre dere om et upopulært spørsmål. 
 

Jeg stusser selv nemlig.

man anbefaler ikke å møtes.

men butikkene er åpne og man får beskjed om ikke å hamstre.

Hvorfor settes det ikke inn restriksjoner på butikkbesøk og? Litt sånn som med vanning på sommeren? Mand og tirsd er det kun etternavn som begynner på a, b og c f eks som kan handle - i nærmiljøet.. eller noe sånt? Ikke nødvendigvis slik som i mott eksempel - men noe som begrenser folk ute?

Anonymkode: 84f29...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å være litt dum, det kan man kanskje ikke noe for. 

Men å være så dum at man ikke blir redd for å være ansvarlig for at noen smittes? Du kan jo ikke vite om de andre er smittet, tenk om de smitter andre hos deg?

Man må bare håpe at barnevaktene ikke ser noen grunn til å risikere smittespredning fordi foreldrene vil drikke vin

Anonymkode: 4a539...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, beef sister skrev:

Jeg håper du spøker, men det er liten tvil om at det finnes mange mindre intelligente mennesker rundt omkring. 

I dag fikk jeg positivt svar på at jeg har Covid-19. Etter at jeg fikk beskjed om å ha vært i direkte kontakt med en smittekilde, har jeg vært i hjemmeisolasjon. Samboeren min kan ikke være her, for han vil med stor sannsynlighet bli alvorlig syk dersom han smittes. Hvis han ikke hadde vært i risikogruppen, kunne han ha vært hjemme, men vi skulle i utgangspunktet ikke hatt noen form for interaksjon da heller. Det er gitt tydelig beskjed om at det ikke skal hentes inn noen utenfra, i og med at det naturligvis er ønskelig å begrense smitte. Dessuten er det neppe mange som er interessert i å risikere smitte for egen del, eller som frivillig går mer på å være i hjemmeisolasjon på ubestemt tidspunkt. 

For meg er det KRISE. Jeg er alvorlig syk, i grunnen helt ute av stand til å ta vare på meg selv. I utgangspunktet trenger jeg noen til å hjelpe meg med å dekke basalbehovene - egentlig mer enn det også, men sykehusene har ikke kapasitet til å ha meg i isolasjon så lenge jeg kan klare meg uten akutt medisinsk hjelp. Derfor må jeg klare meg alene, selv om det er uforsvarlig. Det går allerede dårlig på dag tre. 

Jeg blir forbannet over at det finnes så mange egoistisk og jævla dumme mennesker der ute. Det er sikkert ikke problematisk for deg og dine nærmeste å bli syk, men det er mange av oss det er et STORT problem for. I verste fall er det problemet døden. 

Hvis du tuller, bør du skjerpe deg. Det er ikke noe morsomt. Hvis du ikke tuller, får du faen meg ta til fornuft og følge de retningslinjene som blir gitt. De gis ikke for moro skyld. Dine behov for å være sosial går ikke foran andres liv, helse og trygghet. Akkurat det burde du skjønne uten at noen trenger å si det til deg. 

Hold ut! God bedring💕

Anonymkode: 94b1f...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og er så usikker. Barnevakt er skaffet til 4 barn. Vi har planlagt dette lenge, er 4 gode venner som kommer på mat og god drikke. Vi gjør aldri noe uten barna, og nå herjer viruset og det anbefales jo ikke dette her...

Mannen mener vi skal gjennomføre, jeg er mer usikker....hva hadde du gjort, sånn helt ærlig?

Anonymkode: 81953...dcb

Jeg regner med du troller, så dum er vel ingen. 

Anonymkode: 6a939...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke. Hadde samme runde her. Vennegjengen til barnet ville møtes. De andre foreldrene sa ja, og jeg sa nei og fikk et hylekor uten like fra barnet. Etter endel forklaring skjønte barnet at selvsagt må man holde seg mest mulig borte. Vi har ikke stengt skole og barnehage fordi vi vil ha to uker fri. Her blir det kun butikken og turer alene i nærmiljøet med kun familien de neste to ukene, minst . Vi har hjemmekontor begge to, og barnet får ha kontakt med venner på sosiale medier. 

Anonymkode: 0d9e4...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde venninner på vinkveld i går. Barna var på overnatting. Helt ukomplisert😊

Anonymkode: f5cc9...87b

Husk disse ordene dine den dagen en av dine eller en av dine venninners kjære dør av covid-19...

Anonymkode: 032f4...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, beef sister skrev:

Jeg håper du spøker, men det er liten tvil om at det finnes mange mindre intelligente mennesker rundt omkring. 

I dag fikk jeg positivt svar på at jeg har Covid-19. Etter at jeg fikk beskjed om å ha vært i direkte kontakt med en smittekilde, har jeg vært i hjemmeisolasjon. Samboeren min kan ikke være her, for han vil med stor sannsynlighet bli alvorlig syk dersom han smittes. Hvis han ikke hadde vært i risikogruppen, kunne han ha vært hjemme, men vi skulle i utgangspunktet ikke hatt noen form for interaksjon da heller. Det er gitt tydelig beskjed om at det ikke skal hentes inn noen utenfra, i og med at det naturligvis er ønskelig å begrense smitte. Dessuten er det neppe mange som er interessert i å risikere smitte for egen del, eller som frivillig går mer på å være i hjemmeisolasjon på ubestemt tidspunkt. 

For meg er det KRISE. Jeg er alvorlig syk, i grunnen helt ute av stand til å ta vare på meg selv. I utgangspunktet trenger jeg noen til å hjelpe meg med å dekke basalbehovene - egentlig mer enn det også, men sykehusene har ikke kapasitet til å ha meg i isolasjon så lenge jeg kan klare meg uten akutt medisinsk hjelp. Derfor må jeg klare meg alene, selv om det er uforsvarlig. Det går allerede dårlig på dag tre. 

Jeg blir forbannet over at det finnes så mange egoistisk og jævla dumme mennesker der ute. Det er sikkert ikke problematisk for deg og dine nærmeste å bli syk, men det er mange av oss det er et STORT problem for. I verste fall er det problemet døden. 

Hvis du tuller, bør du skjerpe deg. Det er ikke noe morsomt. Hvis du ikke tuller, får du faen meg ta til fornuft og følge de retningslinjene som blir gitt. De gis ikke for moro skyld. Dine behov for å være sosial går ikke foran andres liv, helse og trygghet. Akkurat det burde du skjønne uten at noen trenger å si det til deg. 

Klem til deg og god bedring! Håper at hi leser dette og tenker seg om en gang til. 

Anonymkode: df013...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, beef sister skrev:

Jeg håper du spøker, men det er liten tvil om at det finnes mange mindre intelligente mennesker rundt omkring. 

I dag fikk jeg positivt svar på at jeg har Covid-19. Etter at jeg fikk beskjed om å ha vært i direkte kontakt med en smittekilde, har jeg vært i hjemmeisolasjon. Samboeren min kan ikke være her, for han vil med stor sannsynlighet bli alvorlig syk dersom han smittes. Hvis han ikke hadde vært i risikogruppen, kunne han ha vært hjemme, men vi skulle i utgangspunktet ikke hatt noen form for interaksjon da heller. Det er gitt tydelig beskjed om at det ikke skal hentes inn noen utenfra, i og med at det naturligvis er ønskelig å begrense smitte. Dessuten er det neppe mange som er interessert i å risikere smitte for egen del, eller som frivillig går mer på å være i hjemmeisolasjon på ubestemt tidspunkt. 

For meg er det KRISE. Jeg er alvorlig syk, i grunnen helt ute av stand til å ta vare på meg selv. I utgangspunktet trenger jeg noen til å hjelpe meg med å dekke basalbehovene - egentlig mer enn det også, men sykehusene har ikke kapasitet til å ha meg i isolasjon så lenge jeg kan klare meg uten akutt medisinsk hjelp. Derfor må jeg klare meg alene, selv om det er uforsvarlig. Det går allerede dårlig på dag tre. 

Jeg blir forbannet over at det finnes så mange egoistisk og jævla dumme mennesker der ute. Det er sikkert ikke problematisk for deg og dine nærmeste å bli syk, men det er mange av oss det er et STORT problem for. I verste fall er det problemet døden. 

Hvis du tuller, bør du skjerpe deg. Det er ikke noe morsomt. Hvis du ikke tuller, får du faen meg ta til fornuft og følge de retningslinjene som blir gitt. De gis ikke for moro skyld. Dine behov for å være sosial går ikke foran andres liv, helse og trygghet. Akkurat det burde du skjønne uten at noen trenger å si det til deg. 

God bedring!🙏🏻❤️

Anonymkode: 03d18...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Og er så usikker. Barnevakt er skaffet til 4 barn. Vi har planlagt dette lenge, er 4 gode venner som kommer på mat og god drikke. Vi gjør aldri noe uten barna, og nå herjer viruset og det anbefales jo ikke dette her...

Mannen mener vi skal gjennomføre, jeg er mer usikker....hva hadde du gjort, sånn helt ærlig?

Anonymkode: 81953...dcb

avlys

Anonymkode: b0dcf...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Har ikke vært her inne i hele dag, men dette tar jo helt av😂Makan til kjefting og smelling på hverandre. Vi bestemte oss ganske tidlig i dag for å avlyse. De tok det pent, ene paret skjønte ikke helt problemer.. Så nå sitter jeg og gubben her helt alene og skal ha date-night😊👍

Anonymkode: 81953...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen! Har ikke vært her inne i hele dag, men dette tar jo helt av😂Makan til kjefting og smelling på hverandre. Vi bestemte oss ganske tidlig i dag for å avlyse. De tok det pent, ene paret skjønte ikke helt problemer.. Så nå sitter jeg og gubben her helt alene og skal ha date-night😊👍

Anonymkode: 81953...dcb

Kos dere med date-night! En klok avgjørelse. Jeg regner med daten er på hjemmebane ;)

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er så forbanna at jeg er på jobb i helsevesenet og jobber ræva og livskiten av med i doble og triple skift for å dekke opp når sånne IDIOTER og egoister bare gir faen? Undermålere.

Anonymkode: 51183...df4

Jeg forstår så godt at du tenker sånn. Men vi er mange som følger de retningslinjene som blir gitt, og vi er uendelig takknemlige for den innsatsen dere som jobber innen helse gjør nå. Dere er helter. Takk ❤️

Anonymkode: a30ee...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen! Har ikke vært her inne i hele dag, men dette tar jo helt av😂Makan til kjefting og smelling på hverandre. Vi bestemte oss ganske tidlig i dag for å avlyse. De tok det pent, ene paret skjønte ikke helt problemer.. Så nå sitter jeg og gubben her helt alene og skal ha date-night😊👍

Anonymkode: 81953...dcb

Tenk på det slik til neste gang da. At dere sender vekk 4 barn til en eller flere barnevakter som er potensielt smittebærere, i tillegg møtes dere voksne i en sammenkomst og er potensielt smittebærere. Så drar de andre parene til seg og sine og smitter folk videre der, mens dere går til deres og smitter der. Da er plutselig veldig mange smittet allerede. Noen merker ikke coronaviruset i det heletatt, men plutselig smittes en som blir alvorlig rammet. Tenk på andre enn dere selv i disse tider :)

Fornuftig av dere å avlyse.

Anonymkode: d3b2b...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er også invitert på fest ikveld. Da jeg meldte avbud i går fikk jeg beskjed om at jeg var hysterisk. Jeg sende melding til de andre som er invitert og ba de innstendig om å avlyse. De gjorde det og verten ble lynforbannet. Det hopper jeg og driter i, dette er et samfunnsansvar vi har!! Og du HI, bør virkelig gå i deg selv. Du har virkelig ikkje skjønt alvoret. Det er pga deg viruset spres som ild i tørt gress og setter helse Norge i umulige situasjoner. Ha respekt for andre iallefall.

Anonymkode: 73c93...381

TAKK

Anonymkode: 4d4a2...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig respektløst ovenfor oss i helsevesenet som jobber ræva av oss nå!

Anonymkode: 66800...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skikkelig respektløst ovenfor oss i helsevesenet som jobber ræva av oss nå!

Anonymkode: 66800...869

Ja! Jobber selv i helsevesenet og er livredd for å bli smittet. Jeg og ene barnet mitt er i risikogruppen og veldig redd for hvordan 3 åringen vil takle en evt smitte. Heldigvis virker det som om de fleste er oppegående og skjønner at dette er alvor!

En god venninne av meg sendte meg melding og lurte på om vi ikke skulle treffes til uken og ble snurt når jeg svarte nei. Hun skrev til meg at folk var hysterisk og tok helt av, at hun er så sosial av seg at hun ikke kan isolere seg hjemme med sønnen sin. Senere på dagen fikk jeg snap av at hun var i besøk🤦‍♀️ Kjenner jeg blir så forbanna på slike folk som ikke kan ta litt hensyn. Dette er en felles dugnad, vi må ha alle med på laget ellers går ikke det.

Anonymkode: 61529...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at det er nødt, 2 av mine veninner er på fest i kveld,  på forskjellige steder.  😏

Anonymkode: afaf8...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, beef sister skrev:

I dag fikk jeg positivt svar på at jeg har Covid-19.

Kjære beef sister! Jeg sender varme ønsker om helbredelse❤❤

Nå må folk forstå at det er alvor! Slutt å vær egoister!

Vi trenger ikke være sosiale. Ingen tar skade av å holde seg hjemme, uten å møte venner og andre (snakker om mentalt friske folk her, nå ja). Har barn fra 8 til 19, og til og med de forstår at nå er det frivillig karantenetid. Blir så irritert, når jeg leser at folk "bare omgås noen få". Forstår dere ikke at hvis dere omgås noen få, som også omgås noen få, som igjen omgås bare noen få, er det plutselig mange dere indirekte har smittekontakt med?

Så vær så snill! Følg anbefalingene, og bruk hodet. Det dreier seg ikke bare om deg, vi må tenke på alle rundt oss. Alle må ofre noe, for å bidra, men på den måten kan vi redde liv!

Det var morgenens utblåsning.

Ta godt vare på hverandre, og la oss kjempe sammen mot denne trusselen❤

Anonymkode: 79eec...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2020 den 8.48, Anonym bruker skrev:

Og er så usikker. Barnevakt er skaffet til 4 barn. Vi har planlagt dette lenge, er 4 gode venner som kommer på mat og god drikke. Vi gjør aldri noe uten barna, og nå herjer viruset og det anbefales jo ikke dette her...

Mannen mener vi skal gjennomføre, jeg er mer usikker....hva hadde du gjort, sånn helt ærlig?

Anonymkode: 81953...dcb

Usikker? Selvfølgelig avlyser dere. Maaaaaange som har måtte avlyse masse. 

Anonymkode: 15873...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2020 den 8.48, Anonym bruker skrev:

Og er så usikker. Barnevakt er skaffet til 4 barn. Vi har planlagt dette lenge, er 4 gode venner som kommer på mat og god drikke. Vi gjør aldri noe uten barna, og nå herjer viruset og det anbefales jo ikke dette her...

Mannen mener vi skal gjennomføre, jeg er mer usikker....hva hadde du gjort, sånn helt ærlig?

Anonymkode: 81953...dcb

Dette må jo være trolling

Anonymkode: eecb3...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette må jo være trolling

Anonymkode: eecb3...bf2

Også er det også avklart lengere oppi her da..

Anonymkode: 84f29...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Også er det også avklart lengere oppi her da..

Anonymkode: 84f29...985

Nei, det er det ikke

Anonymkode: 78e33...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det ikke

Anonymkode: 78e33...f06

Les lengere opp.

 

 

DA61C19D-8686-4F3A-B320-E092EB7A4AFC.jpeg

Anonymkode: 84f29...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...