Gå til innhold

Vi skal ha en sammenkomst i kveld....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Elina skrev:

Dette er en kollektiv dugnad, selv det mest uskyldige besøk er unødvendig akkurat nå. Om mange gjør som dere så vil dette ta mye lengre tid enn det det trenger å gjøre.

Ta deres del nå, avlys og forskyv dagen til lysere tider! 

Det er ditt ansvar å vise solidaritet med de i rissiko gruppen som kan dø av dette. Hvilke rollemodell er du til barna dine når du viser dem at du ikke tar dette seriøst. Hva vil du si når dem vil ha venner på besøk? 

Barna mine får absolutt ha venner på besøk. Jeg er hjemmeværende og svært lite ute blant folk. Barna har 2 venner hver som de får leke med. Vi tar absolutt forhåndsregler.

Anonymkode: 81953...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner jo ikke om dette er et sørgelig trolleforsøk, men det skumle er jo at så dumme mennesker finnes i rikt monn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gale damen skrev:

Jeg aner jo ikke om dette er et sørgelig trolleforsøk, men det skumle er jo at så dumme mennesker finnes i rikt monn.

 

Mennesker som dette er jo den største utfordringen til myndighetene. De som tror at reglene ikke gjelder dem, og at de skjønner ting så mye bedre enn andre. 

At de selv risikerer smitte får nå så være, kanskje et snev av korona hadde gitt dem en lærepenge, men at de med vitende og vilje bidrar til å saboterer den nasjonale dugnaden og utsette folk i risikogruppene for fare er utilgivelig. Det burde straffes hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal egentlig ha et familieselskap neste helg. Ingen i familien er smittet (som vi vet om), ingen har symptomer og har heller ikke oppholdt seg i utlandet. Men likevel velger vi å avlyse selskapet. Det er det eneste riktige å gjøre nå. 

Derfor bør dere også avlyse sammenkomsten. Å ikke gjøre det er uansvarlig, egoistisk og DUMT!

Anonymkode: f8793...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine får absolutt ha venner på besøk. Jeg er hjemmeværende og svært lite ute blant folk. Barna har 2 venner hver som de får leke med. Vi tar absolutt forhåndsregler.

Anonymkode: 81953...dcb

Det får ikke mine barn, de er inneforstått med at dette er noe vi må gjøre for å hjelpe til for at dette ikke skal spres videre. De klager ikke, de er stolte av å bidra på sin måte. De snakker med vennene via telefon, sms, i spill osv

Vi er ikke ute blant folk, har kun handlet mat men går når butikkene ikke har så mange folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elina skrev:

Det får ikke mine barn, de er inneforstått med at dette er noe vi må gjøre for å hjelpe til for at dette ikke skal spres videre. De klager ikke, de er stolte av å bidra på sin måte. De snakker med vennene via telefon, sms, i spill osv

Vi er ikke ute blant folk, har kun handlet mat men går når butikkene ikke har så mange folk. 

Samme her. Ungene har full forståelse for at de ikke får være med venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde venninner på vinkveld i går. Barna var på overnatting. Helt ukomplisert😊

Anonymkode: f5cc9...87b

Sånne idiotiske handling her ødelegger alt. Er du klar over hvor mye folk ofrer i disse tidene? Også MÅ du ha vinkveld? Det skremmer meg at folk tenker dom deg, og det styrker meg i troen på at egoismen har kommet for langt her i landet til at vi skal klare å stoppe pandemien eller flate smittekurven. 
 

Jeg får faktisk lyst til å grine

Anonymkode: 7eeb5...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde skjønt at det var galskap å spørre her inne...men nå våkna dere ihvertfall😅

Anonymkode: 81953...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også invitert på fest ikveld. Da jeg meldte avbud i går fikk jeg beskjed om at jeg var hysterisk. Jeg sende melding til de andre som er invitert og ba de innstendig om å avlyse. De gjorde det og verten ble lynforbannet. Det hopper jeg og driter i, dette er et samfunnsansvar vi har!! Og du HI, bør virkelig gå i deg selv. Du har virkelig ikkje skjønt alvoret. Det er pga deg viruset spres som ild i tørt gress og setter helse Norge i umulige situasjoner. Ha respekt for andre iallefall.

Anonymkode: 73c93...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Burde skjønt at det var galskap å spørre her inne...men nå våkna dere ihvertfall😅

Anonymkode: 81953...dcb

Håper dere avlyser.

Dersom noen i min omgangskrets fortsetter hverdagen med vinkvelder og skiferie osv. og jeg får vite det, da stryker jeg dem av lista. Og jeg tror andre tenker som meg. 
 

Anonymkode: 7eeb5...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er også invitert på fest ikveld. Da jeg meldte avbud i går fikk jeg beskjed om at jeg var hysterisk. Jeg sende melding til de andre som er invitert og ba de innstendig om å avlyse. De gjorde det og verten ble lynforbannet. Det hopper jeg og driter i, dette er et samfunnsansvar vi har!! Og du HI, bør virkelig gå i deg selv. Du har virkelig ikkje skjønt alvoret. Det er pga deg viruset spres som ild i tørt gress og setter helse Norge i umulige situasjoner. Ha respekt for andre iallefall.

Anonymkode: 73c93...381

Herreguuud! At det finnes sånne folk! 🤯🤯🤯

Og takk for at det finnes folk som deg ❤️

Jeg heller mot at jeg ønsker portforbud med overvåkning.. rett og slett fordi noen er så tankeløse at de bare ikke skjønner noe Av verden rundt seg

Anonymkode: 7eeb5...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herreguuud! At det finnes sånne folk! 🤯🤯🤯

Og takk for at det finnes folk som deg ❤️

Jeg heller mot at jeg ønsker portforbud med overvåkning.. rett og slett fordi noen er så tankeløse at de bare ikke skjønner noe Av verden rundt seg

Anonymkode: 7eeb5...bee

Med overvåking ja hehe! Du er virkelig ikke helt god i hodet du..

Anonymkode: f804a...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på at Nordmenn skjønner at det må drastiske tiltak til fordi vi er rett bak Italia mtp smittede per innbygger. Ja det er verre enn Kina her og det er akkurat nå denne uka det ble sett inn tiltak. Begge ungene mine var på aktivitet på onsdag. Det er 3 dager siden det sosiale Norge stoppet opp og det var på høy tid.

De som ikke vil godta at livet blir litt annerledes en stund vil nok endre syn når noen de kjenner godt blir alvorlig syk eller dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med overvåking ja hehe! Du er virkelig ikke helt god i hodet du..

Anonymkode: f804a...ce6

Jeg er helt fin.. og jeg skjønner at det ikke er et alternativ i Norge. Jeg drar det langt fordi jeg blir så ekstremt frustrert over hvor tankeløse og egoistiske noen er. Som barn som bare MÅ ta på det de ikke skal røre.. 

Dersom alle kunne bidra nå så hadde vi hatt en sjanse. Men neida... det finnes folk som insisterer på å gå ned med proseccoen til topps.. 

Og her sitter folk uten inntekt og levebrød pga dette.. ikke vinklubben engang kan man legge i potten.. 

Anonymkode: 7eeb5...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mia_73 skrev:

Jeg satser på at Nordmenn skjønner at det må drastiske tiltak til fordi vi er rett bak Italia mtp smittede per innbygger. Ja det er verre enn Kina her og det er akkurat nå denne uka det ble sett inn tiltak. Begge ungene mine var på aktivitet på onsdag. Det er 3 dager siden det sosiale Norge stoppet opp og det var på høy tid.

De som ikke vil godta at livet blir litt annerledes en stund vil nok endre syn når noen de kjenner godt blir alvorlig syk eller dør.

Ja det er trist at folk ikke skjønner alvoret. Må det liksom dødsfall i nær omgangskrets for at folk skal forstå alvoret? Ingen som har fått med seg den høye dødsraten i Italia? "Det er ikke såå farlig" JO det ER det!

Anonymkode: f8793...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner. Noen er mer skjør enn andre og det er helt greit😊

Anonymkode: f5cc9...87b

Og andre er mer selvsentrerte og mindre begavet som deg og dine venninner. 

Anonymkode: abc41...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Burde skjønt at det var galskap å spørre her inne...men nå våkna dere ihvertfall😅

Anonymkode: 81953...dcb

Du spurte fordi du var i tvil? Du får ganske entydige svar. Er du fremdeles i tvil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne idiotiske handling her ødelegger alt. Er du klar over hvor mye folk ofrer i disse tidene? Også MÅ du ha vinkveld? Det skremmer meg at folk tenker dom deg, og det styrker meg i troen på at egoismen har kommet for langt her i landet til at vi skal klare å stoppe pandemien eller flate smittekurven. 
 

Jeg får faktisk lyst til å grine

Anonymkode: 7eeb5...bee

Er de samme folka jeg treffer på jobb når jeg ikke har hjemmekontor. Ingen skade skjedd😊

Anonymkode: f5cc9...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er de samme folka jeg treffer på jobb når jeg ikke har hjemmekontor. Ingen skade skjedd😊

Anonymkode: f5cc9...87b

Med fare for å gjenta meg selv... 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker inni meg at det var vel akkurat her det gikk gærnt i Italia og. Kan tenke meg det begynte jammen vi er ett sosialt folkeslag....  og så bæm smalt det.

Anonymkode: d9d4a...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne florerer på Facebook nå (har sett navnet på forfatteren et sted, kan ikke gå god for om han virkelig er lege eller ikke, men fornuften står seg uansett, og teksten inneholder ikke medisinske råd):

Lege på Ahus sitt innlegg:

Du ble smittet forrige helg – du vet det bare ikke enda. Tok en «rolig kveld» med noen av de nærmeste vennene dine, «alt er jo stengt». I morgen får du feber. Mandag, hoste. Neste helg er det så vanskelig å puste at du knapt klarer å varsle faren din om at du trenger hjelp. Han ringer rundt. Overalt er det opptatte numre, misforståelser, forvirring. 113 har forståelse for situasjonen, men det er ingen ledige ambulanser. I desperasjon kjører han deg rett til akuttmottaket på sykehuset. Der er dere ikke alene. Det er fullt av mennesker med feber, hoste, tungpust, desperate blikk. Noen ser ut til å sove i stolene sine. Du blir etterhvert tatt i mot av helsepersonell og etter mye om og men blir du lagt på intensivavdelingen for pustestøtte. Det blir ikke bestemoren din, naboen over gangen, den gamle damen du pleier å handle mat til. De dør mens du sover med et plastrør i lungene. 

Skulle du ønske du hadde droppet den «rolige kvelden» for et par uker siden? Skulle du ønske du kunne skru tilbake tiden?

Dette er historien om deg om noen uker hvis du ikke gjør gode valg NÅ. Hver dag teller! Enhver sosial kontakt medfører en potensiell smitterisiko for deg og de rundt deg. Punktum. Havet trekker seg tilbake og vi kan ikke stoppe tsunamien, men du kan fremdeles hjelpe folk bort fra stranden - du kan redde liv! Vask hendene. Hold deg hjemme. Del på godene. Del på byrdene. Lykke til i tiden som kommer. 

 

Anonymkode: 03d18...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er de samme folka jeg treffer på jobb når jeg ikke har hjemmekontor. Ingen skade skjedd😊

Anonymkode: f5cc9...87b

Hvorfor tror du at du har hjemmekontor?

Anonymkode: 78e33...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du spøker, men det er liten tvil om at det finnes mange mindre intelligente mennesker rundt omkring. 

I dag fikk jeg positivt svar på at jeg har Covid-19. Etter at jeg fikk beskjed om å ha vært i direkte kontakt med en smittekilde, har jeg vært i hjemmeisolasjon. Samboeren min kan ikke være her, for han vil med stor sannsynlighet bli alvorlig syk dersom han smittes. Hvis han ikke hadde vært i risikogruppen, kunne han ha vært hjemme, men vi skulle i utgangspunktet ikke hatt noen form for interaksjon da heller. Det er gitt tydelig beskjed om at det ikke skal hentes inn noen utenfra, i og med at det naturligvis er ønskelig å begrense smitte. Dessuten er det neppe mange som er interessert i å risikere smitte for egen del, eller som frivillig går mer på å være i hjemmeisolasjon på ubestemt tidspunkt. 

For meg er det KRISE. Jeg er alvorlig syk, i grunnen helt ute av stand til å ta vare på meg selv. I utgangspunktet trenger jeg noen til å hjelpe meg med å dekke basalbehovene - egentlig mer enn det også, men sykehusene har ikke kapasitet til å ha meg i isolasjon så lenge jeg kan klare meg uten akutt medisinsk hjelp. Derfor må jeg klare meg alene, selv om det er uforsvarlig. Det går allerede dårlig på dag tre. 

Jeg blir forbannet over at det finnes så mange egoistisk og jævla dumme mennesker der ute. Det er sikkert ikke problematisk for deg og dine nærmeste å bli syk, men det er mange av oss det er et STORT problem for. I verste fall er det problemet døden. 

Hvis du tuller, bør du skjerpe deg. Det er ikke noe morsomt. Hvis du ikke tuller, får du faen meg ta til fornuft og følge de retningslinjene som blir gitt. De gis ikke for moro skyld. Dine behov for å være sosial går ikke foran andres liv, helse og trygghet. Akkurat det burde du skjønne uten at noen trenger å si det til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle møte ei venninne til lunsj idag, men begge var klare på at vi holder oss hjemme etter anbefalinger fra fhi. 

Men likevel folk spør om vi skal møtes.

Anonymkode: 4484e...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...