Gå til innhold

Hvor forbanna dum er du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er galt med dette? Det er jo genialt. Staten tok ikke noe hensyn til arbeidende foreldre. Hvorfor skal vi ta hensyn til deres ønsker?

Anonymkode: 1c446...f57

Nå har de stengt skoler og barnehager her i landet. Hvorfor skal man absolutt på liv og død gå imot det? Hjelper ikke å dele barna i grupper 3 og 3 hvis barna ble smittet på skolen tidligere denne uken. Man vet da vel ikke hvem som er smittet og da forhindrer man ingen virus heller. Dette har da ikke foreldrene oversikt på.

Anonymkode: 262da...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herrefred, ro ned. 
Vi er ikke i karantene eller isolasjon. De sa det nå nettopp på debatten på NRK at barn fint kan leke i små grupper ute. Små grupper. 
Jeg gjentar - vi er ikke i karantene. 

Anonymkode: bb961...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh nei

Anonymkode: 53a6d...6c6

Ehh jo.......

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herrefred, ro ned. 
Vi er ikke i karantene eller isolasjon. De sa det nå nettopp på debatten på NRK at barn fint kan leke i små grupper ute. Små grupper. 
Jeg gjentar - vi er ikke i karantene. 

Anonymkode: bb961...232

Dette!

Anonymkode: 1c446...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske langt mellom 25 + barn i et rom hele dagen og å unngå en hver kontakt. Synes danske helsemyndigheter nyanserer det godt: https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art7701595/Selv-om-børn-er-kendt-for-at-være-smittefabrikker-må-de-stadig-godt-lege-med-hinanden-og-se-friske-bedsteforældre

Anonymkode: e5f04...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at folk kan tenke på dette som den unntakssituasjonen det er. Det varer ikke evig. Vær så snill å ta det sikreste valget. Av respekt for din neste, din nabo og ikke minst av respekt for alle i helsevesenet som jobber som noen forbanna helter om dagen, som er nødt til stå i det. Som ikke har mulighet til å hamstre sjokolade og vin og slappe av på hjemmekontoret.

Denne situasjonen vil vise hvem nordmenn har blitt. Har vi noe igjen av dugnadsånden vi anser som en grunnleggende verdi, eller var vi blitt for individualistiske til å gjøre som vi blir bedt om en begrenset periode? 

Bare hold dere hjemme så langt det er mulig. Hva har dere å tape på det? Litt kjedelig der noen uker? Det blir kjedelig med enda strengere restriksjoner også, så kanskje like greit å bare følge instruksjonene først som sist. Tenk så deilig å bli ferdig med det verste så raskt om mulig. 

Anonymkode: c1cb9...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tante grusom master of law skrev:

Skal dere ikke passe på barna til foreldre som blir pålagt å jobbe?

Dersom noen melder behov for barnehage nå skal vi det, kartlegges iløpet av morgendagen. Trenger uansett ikke å være 20 ansatte på jobb samtidig. Ser for meg at de vil be oss vaske og gjøre forefallende arbeid, og det synes jeg er unødvendig før det har gått noen dager. 

Anonymkode: fe59d...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han er i karantene i deres hus må jo du også holde deg hjemme da🙄

Anonymkode: 004e6...25c

Nei, han er i karantene, ikke vi andre. 

Anonymkode: 152e1...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Usikker på om jeg skjønner hva du mener. Skal alle holde seg hjemme fra jobb, og ingen skal sosialisere seg heretter? 

Skal man ikke lengre treffe folk så lenge dette pågår? 

Jeg skal på nattevakt i kveld. Jeg er frisk. Vi som er friske må jo jobbe, vi kan faktisk ikke stenge ned HELE Norge. 

17-åringen min får være med venner når hun nå må gå hjemme og slenge i tre-fire uker. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Helt riktig. Folk skal holde seg hjemme. Gjerne inne. Eller ute i sin egen hage. Folk klarer dette for en periode altså. 

 

Uff, jeg blir så flau og oppgitt over folk. 😫😭 Så utrolig mange egoister! 

Anonymkode: fd482...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å herrefred, ro ned. 
Vi er ikke i karantene eller isolasjon. De sa det nå nettopp på debatten på NRK at barn fint kan leke i små grupper ute. Små grupper. 
Jeg gjentar - vi er ikke i karantene. 

Anonymkode: bb961...232

Vi er ikke i karantene nei, men har du oversikt på hvem som er smitta?
 

Klart kan du holde 1 m avstand fra folk og gjøre ditt, men det hjelper lite om ikke alle opprettholder tiltak for å forebygge. Hva er så himla vanskelig med å bli hjemme en stund og holde seg unna besøk for en periode? Bare det at det er kjedelig og du ikke vil ‘’stoppe å leve’’? Fordi du er sta? Vi lever i 2020. Vi har smarttelefoner, ipads og pcer. Vi har internett og sosiale medier. Det går an å være kjempe sosial på nett og ikke minst med familien sin. Skulle trodd folk er mer redd for å være med familien sin enn selve coronaviruset.vet ikke hva som er verst jeg

Anonymkode: 262da...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forventer du applaus?

Anonymkode: 004e6...25c

Du har fått frem poengene dine og går fra å ha sterke argumenter, til å bare bli usaklig og patetisk. Du kommer ingen vei ved å være ekkel og angripe enkeltpersoner, som er pålagt å gå på jobb av myndighetene.

 

Anonymkode: 1196a...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ikke avlyse min datters bursdagsfest på grunn av noe tullevirus. Bom basta.

Anonymkode: 1c446...f57

Mitt barn kommer ikke. God feiring!

Anonymkode: 473bc...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med en epidemi er vi ikke lenger vet hvem som er smittet. Èn ekstra dag med kontakt utgjør mange smittede. Når man innser hvor mye én dag eller én person kan bety, så er det kanskje lettere å følge anbefalingene.
Forrige uke visste man hvor folk hadde blitt smittet. Nå vet man ikke det. Dermed kan akkurat du være smittet. Vi må forstå at ved en epidemi er det den skjulte smitten som er problemet. Det er det vi ikke vet, som er viktig å tenke på og prøve å stoppe. Norge er et av landene med flest smittede ift innbyggere. Vi må klare å sette til side individualismen og tenke utover våre egne behov og lyster. 

Det er som med sex. Hvis du ikke vil bli gravid, så er det kun avhold som hjelper 100 %. Hoppe av i svingen, prevensjon, bare litt på tuppen - ikke 100 % sikkert. 

Anonymkode: c1cb9...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her holder vi oss hjemme og unngår mest mulig kontakt med andre mennesker

Anonymkode: 7a208...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han er i karantene, ikke vi andre. 

Anonymkode: 152e1...0f9

Følg med på råd fra FHI. Dere er alle i karantene om en er det. 

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må begge på jobb. Barna må derfor i barnehagen, men det er noe jeg virkelig ønsker å unngå. Vil ikke at de eller andre skal bli syke. Vi må også være sammen med en annen familie nå og da for å få hverdagen til å gå opp pga høyt tempo på jobb og overtid. 

Anonymkode: 43fcc...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...