Gå til innhold

Hvor forbanna dum er du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene, skulle gjerne sagt god bedring, men dumskap blir man dessverre ikke bedre av. 

Anonymkode: 004e6...25c

Du skjønner vel at jeg setter ting litt på spissen her? Men jeg skjønner at folk her inne er redde og nervøse, og går sterkt ut fra at det er derfor folk svarer frekt, kaller hverandre stygge ting. Du kjenner meg overhode ikke, men likevel synes du synd på meg som er så «dum»? Jeg går ut fra at det er nervøsiteten som får deg til å oppføre deg slik. Hvis det er slik du snakker til folk til vanlig, så må du gjerne holde deg isolert fra omverden. Og så får vi håpe du ikke blir syk, og havner i omsorg under slike dumme mennesker som meg som er på vakt, nettopp for å ta vare på dere.

Anonymkode: 85f8d...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange her tar disse tider på alvor og hvor mange oppfører seg som om det skulle vært en lengre påskeferie? 
 

Syns det er helt utrolig at man lar barna sosialisere seg og «foreldrene bestemmer at skole skal fortsetter i grupper», hva med det helsemyndighetens anbefalinger?? Er dere totalt blåst? Barna kommer aldri til å forstå alvoret når dere selv ikke tar det på alvor engang og lar barna være med venner og ha det gøy som om det skulle vært en velfortjent lang påskeferie. Å si at det ikke er så mange smitta i din kommune eller at du ikke kjenner noen som er smitta har ikke en pøkk å si, for det har ikke du oversikt over. Det har ikke legene oversikt over engang! Kun antall BEKREFTA smittede. Ikke de som går uant med coronaviruset. For alt jeg og du vet så er vi begge smittet fordi vi har tatt buss, fordi vi har vært på legekontoret, brukt offentlig dass, altså alt utenfor huset der det har vært flere enn bare jeg og du. 
 

Det er påtide at alle dere egoiste ikke bare tenker meg og mine, men medmenneskene dine. De svake, de eldre og de som er syke fra før. Kanskje du er syk uten at du merker det og møter bestemoren din som du smitter og i worst case scenario dør fordi hun tålte corona verre enn deg. Det er din skyld det, tenk. Ikke send barna på skolen, ikke engang i grupper. Ikke lever barna i barnehagen og ikke besøk andre mennesker for DU vet ikke om de er i risikogruppe og hvordan de tåler sykdommen HVIS, Gud forby, du skulle vært en smittebærer. 

Anonymkode: 262da...963

De eneste som kan gjøre dette nå er jo de som har samfunnskritiske jobber. Hva tenker du de skal gjøre i stedet?

Anonymkode: dbef8...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 17 åring som har "fri" til minimum etter påske. Klart jeg ikke isolerer han. Vi tar forholdsregler, men vi kan ikke slutte å leve. 

Anonymkode: 87195...028

Det handler ikke om å slutte å leve. Men å ta hensyn og ta ting på alvor. Lever man kun hvis man er sosial med venner? Man kan gå turer i skogen, grille i hagen/skogen, gå toppturer og slike ting som innebærer at man får frisk luft, men samtidig ikke støter på andre mennesker som kanskje smitter eller kan bli smittet. Ungdommen kan sitte på nett og sosialisere seg med venner. Det er ikke nødvendig å dra på besøk til andre. Nei, alle er ikke satt i karantere her i landet og de har ikke bedt alle isolere seg hjemme..enda! Men det er sagt at antallet smittede når en topp mellom mai-september, hvorfor skal man da bare akseptere det?? Det går an å bidra til å minimalisere smitte LITT. Alle som en. 
 

Ser noen har sagt at eneste grunn til at skolene og barnehager er stengt er på grunn av mye folk, men så er det også slik at av alle de folkene så vet man ikke hvor mange som har rukket å bli smittet! Din sønn som var på skolen igår eller dagen før der kan GODT ha rukket å bli smittet allerede og du mener det er ansvarlig av deg å la han gjøre som han vil nå som han har «fri»? Ærlig talt. 

Anonymkode: 262da...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner vel at jeg setter ting litt på spissen her? Men jeg skjønner at folk her inne er redde og nervøse, og går sterkt ut fra at det er derfor folk svarer frekt, kaller hverandre stygge ting. Du kjenner meg overhode ikke, men likevel synes du synd på meg som er så «dum»? Jeg går ut fra at det er nervøsiteten som får deg til å oppføre deg slik. Hvis det er slik du snakker til folk til vanlig, så må du gjerne holde deg isolert fra omverden. Og så får vi håpe du ikke blir syk, og havner i omsorg under slike dumme mennesker som meg som er på vakt, nettopp for å ta vare på dere.

Anonymkode: 85f8d...b7d

Forventer du applaus?

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 17 åring som har "fri" til minimum etter påske. Klart jeg ikke isolerer han. Vi tar forholdsregler, men vi kan ikke slutte å leve. 

Anonymkode: 87195...028

Det er ubeskrivelig respektløst. Det er mennesker som nå står i fare for å gå konkurs, folk permitteres, svake grupper står i fare for å miste livet. Men klart 17-åringen kan ikke »slutte å leve» i 1 måned. Pinlig å ha så lite respekt for andre mennesker.

Anonymkode: 473bc...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, sug lut skrev:

Det er en fin anledning til å være forelderen fra helvete og fortelle om hvor mye bedre de har det enn da jeg vokste opp, vi hadde fasttelefon og dyre tellerskritt...mens de kan se og prate med venner hele døgnet.

I tillegg er det totalt lov å løpe en tur, rydde i garasjen, stable ved og ellers lese alle bøkene i hele huset. Det er utrolig lite synd på ungdommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usikker på om jeg skjønner hva du mener. Skal alle holde seg hjemme fra jobb, og ingen skal sosialisere seg heretter? 

Skal man ikke lengre treffe folk så lenge dette pågår? 

Jeg skal på nattevakt i kveld. Jeg er frisk. Vi som er friske må jo jobbe, vi kan faktisk ikke stenge ned HELE Norge. 

17-åringen min får være med venner når hun nå må gå hjemme og slenge i tre-fire uker. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Jeg skal også på jobb i morgen. Min mann, 14-åringen, 11-åringen og 5-åringen må være hjemme. Uten besøk. Det burde 17-åringen din også. Hun får ha kontakt med venner via sosiale medier og telefon. Og kose seg med Netflix og Joikakaker.

Anonymkode: 473bc...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg der. Føler litt av poenget med stengning blir vekke. Men dette er altså det Bergen kommune har bestemt. 
og vi fikk grei beskjed om å innrette oss etter det🤷🏼‍♀️ Vi skulle få andre arbeidsoppgaver. Blir vel rydding og vasking av barnehagen. 

Anonymkode: e63a4...df6

Vi har fått samme beskjed i Lillestrøm kommune i barnehagene. Skjønner virkelig ikke poenget om ingen barn trenger risikoplass eller lokalene skal brukes til helsemessige tiltak. Hvorfor skal vi møtes på jobb og risikere smitte, hvem vet hvor ektefeller til kollegaer jobber og ferdes etc? Om vi skal vaske og rydde kan vi møtes 24. mars etter 12 dager i karantene. 

Anonymkode: fe59d...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fått samme beskjed i Lillestrøm kommune i barnehagene. Skjønner virkelig ikke poenget om ingen barn trenger risikoplass eller lokalene skal brukes til helsemessige tiltak. Hvorfor skal vi møtes på jobb og risikere smitte, hvem vet hvor ektefeller til kollegaer jobber og ferdes etc? Om vi skal vaske og rydde kan vi møtes 24. mars etter 12 dager i karantene. 

Anonymkode: fe59d...a23

Skal dere ikke passe på barna til foreldre som blir pålagt å jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forventer du applaus?

Anonymkode: 004e6...25c

Hva i alle dager mener du med det? 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han er i karantene i deres hus må jo du også holde deg hjemme da🙄

Anonymkode: 004e6...25c

Ehhh nei

Anonymkode: 53a6d...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 17 åring som har "fri" til minimum etter påske. Klart jeg ikke isolerer han. Vi tar forholdsregler, men vi kan ikke slutte å leve. 

Anonymkode: 87195...028

Jeg har og en 17 åring og vi holder oss inne nå i 14 dager og ser ting an. De prater jo med andre via PC/spill og mulig en kompis får komme innom etterhvert.

 

vi ønsker å ikke bli smittet i vår familie. 

Anonymkode: 77d48...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke avlyse min datters bursdagsfest på grunn av noe tullevirus. Bom basta.

Anonymkode: 1c446...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ikke avlyse min datters bursdagsfest på grunn av noe tullevirus. Bom basta.

Anonymkode: 1c446...f57

Tviler at noen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 17 åring som har "fri" til minimum etter påske. Klart jeg ikke isolerer han. Vi tar forholdsregler, men vi kan ikke slutte å leve. 

Anonymkode: 87195...028

Nei, så klart du ikke kan. 

Stakkars han. 

Jeg har vært sykemeldt siden før jul uten mulighet til å gå ut. 

Bor alene, lite nettverk. Har en snill nabo som har handlet for meg 2-3 g i mnd. Hadde heldigvis full fryser og masse annet. 

Ble såpass friskmeldt for 1 uke siden at jeg da kunne begynne å bevege meg ute litt. 

Men vet du, jeg holder meg inne jeg. 

Holder på å bli smårar etter snart 5 mnd inne, men det går det og. 

Har Netflix o.l.

Og selv om jeg vet med sikkerhet at jeg ikke kan være smittet så fortsetter jeg med ræva i sofaen. 

Og det er vel ikke noe problem for ungdom nå å holde kontakten med venner. 

Enig med Luten, de skulle prøvd seg med fasttelefon og dyre tellerskritt. 

TA ANSVAR OG VIS HENSYN. 

Anonymkode: 92e98...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Skal dere ikke passe på barna til foreldre som blir pålagt å jobbe?

Her i Bergen er det bare barn der begge foreldre jobber i helsevesenet som har rett til tilsynsordning. I vår barnehage er det ingen.

Anonymkode: e63a4...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ikke avlyse min datters bursdagsfest på grunn av noe tullevirus. Bom basta.

Anonymkode: 1c446...f57

Du kjeder deg fælt skjønner jeg

Anonymkode: 7027e...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ikke avlyse min datters bursdagsfest på grunn av noe tullevirus. Bom basta.

Anonymkode: 1c446...f57

Nei, mye bedre at datteren din opplever at ingen dukker opp i bursdagen sin. 

Anonymkode: 8dad7...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, mye bedre at datteren din opplever at ingen dukker opp i bursdagen sin. 

Anonymkode: 8dad7...bb4

Corona er ikke ekte. HAHAHAHAHAHA! Vi som bor her i bygda er smarte nok til å innse det. Vet ikke med dere hjernevaskede byboere, men her ute har vi en ting som kalles sunn fornuft.

Anonymkode: 1c446...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns det er helt utrolig at man lar barna sosialisere seg og «foreldrene bestemmer at skole skal fortsetter i grupper»

Hvilke foreldre er det som kan bestemme dette? 

Anonymkode: e13ab...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Corona er ikke ekte. HAHAHAHAHAHA! Vi som bor her i bygda er smarte nok til å innse det. Vet ikke med dere hjernevaskede byboere, men her ute har vi en ting som kalles sunn fornuft.

Anonymkode: 1c446...f57

https://www.tv2.no/nyheter/11290906/
Du er altså en av de som er veldig dumme. 

Anonymkode: 262da...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere shitskolta her inne som ikke har skjønt det. Tullevirus!?

https://www.tv2.no/nyheter/11290906/ En er bekreftet død nå, forbanna idioter. 
 

Man holder sammen ved å holde avstand, og for å beskytte oss selv må vi beskytte andre. Arrangere bursdager? Lar barna besøke venner? Går på jobb selv om familiemedlemmer er i karantene? Enkelte forstår tydeligvis ikke alvoret før man blir utsatt for det sjøl. La oss håpe ingen av deres nære blir alvorlig syk. Men med den naiviteten og ansvarsfraskrivelsen dere driver med så skjer det vel fortere enn dere rekker å bytte truser. 

Anonymkode: 262da...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Corona er ikke ekte. HAHAHAHAHAHA! Vi som bor her i bygda er smarte nok til å innse det. Vet ikke med dere hjernevaskede byboere, men her ute har vi en ting som kalles sunn fornuft.

Anonymkode: 1c446...f57

Og der avslørte du deg som et troll

Anonymkode: 8dad7...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke foreldre er det som kan bestemme dette? 

Anonymkode: e13ab...dbd

Tydeligvis denne glupe gjengen her

8DF57952-CE37-482A-8A43-973E0686777E.jpeg

D2461D5A-EC2B-40DD-85DD-2292D6F421C6.jpeg

Anonymkode: 262da...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis denne glupe gjengen her

8DF57952-CE37-482A-8A43-973E0686777E.jpeg

D2461D5A-EC2B-40DD-85DD-2292D6F421C6.jpeg

Anonymkode: 262da...963

Hva er galt med dette? Det er jo genialt. Staten tok ikke noe hensyn til arbeidende foreldre. Hvorfor skal vi ta hensyn til deres ønsker?

Anonymkode: 1c446...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...