Gå til innhold

Hvor forbanna dum er du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange her tar disse tider på alvor og hvor mange oppfører seg som om det skulle vært en lengre påskeferie? 
 

Syns det er helt utrolig at man lar barna sosialisere seg og «foreldrene bestemmer at skole skal fortsetter i grupper», hva med det helsemyndighetens anbefalinger?? Er dere totalt blåst? Barna kommer aldri til å forstå alvoret når dere selv ikke tar det på alvor engang og lar barna være med venner og ha det gøy som om det skulle vært en velfortjent lang påskeferie. Å si at det ikke er så mange smitta i din kommune eller at du ikke kjenner noen som er smitta har ikke en pøkk å si, for det har ikke du oversikt over. Det har ikke legene oversikt over engang! Kun antall BEKREFTA smittede. Ikke de som går uant med coronaviruset. For alt jeg og du vet så er vi begge smittet fordi vi har tatt buss, fordi vi har vært på legekontoret, brukt offentlig dass, altså alt utenfor huset der det har vært flere enn bare jeg og du. 
 

Det er påtide at alle dere egoiste ikke bare tenker meg og mine, men medmenneskene dine. De svake, de eldre og de som er syke fra før. Kanskje du er syk uten at du merker det og møter bestemoren din som du smitter og i worst case scenario dør fordi hun tålte corona verre enn deg. Det er din skyld det, tenk. Ikke send barna på skolen, ikke engang i grupper. Ikke lever barna i barnehagen og ikke besøk andre mennesker for DU vet ikke om de er i risikogruppe og hvordan de tåler sykdommen HVIS, Gud forby, du skulle vært en smittebærer. 

Anonymkode: 262da...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er ikke i karantene. Jeg må jobbe og ungene får være med venner, om de vil😊

Anonymkode: c9d47...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke i karantene. Jeg må jobbe og ungene får være med venner, om de vil😊

Anonymkode: c9d47...01f

Så du synes det er viktig å bidra til å spre smitte slik at flere enn nødvendig må dø?

Anonymkode: 05702...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke i karantene. Jeg må jobbe og ungene får være med venner, om de vil😊

Anonymkode: c9d47...01f

Dust!

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke i karantene. Jeg må jobbe og ungene får være med venner, om de vil😊

Anonymkode: c9d47...01f

Jeg håber ingen av dere, du og dine barn, vil få bruk for helsevesenets tjenesten om en måneds tid. At dere alle holder dere friske, ingen får blindtarmbetennelse eller knekker noe eller hva som helst. 

De med dine holdninger bidrar til at smitten sprer seg, om dere selv ikke blir veldig syke av det, så vil helsevesenet knele under de som faktisk blir veldig syke. Og barnet ditt kan risikere å dø av en blindtarmbetennelse. I rike Norge. Som ikke har et helsevesen med uendelige ressurser, slik at enhver selvopptatt, navlebeskuende egoist kan få nødvendig hjelp når den trenger det. 

Anonymkode: f76d0...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg skjønner hva du mener. Skal alle holde seg hjemme fra jobb, og ingen skal sosialisere seg heretter? 

Skal man ikke lengre treffe folk så lenge dette pågår? 

Jeg skal på nattevakt i kveld. Jeg er frisk. Vi som er friske må jo jobbe, vi kan faktisk ikke stenge ned HELE Norge. 

17-åringen min får være med venner når hun nå må gå hjemme og slenge i tre-fire uker. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usikker på om jeg skjønner hva du mener. Skal alle holde seg hjemme fra jobb, og ingen skal sosialisere seg heretter? 

Skal man ikke lengre treffe folk så lenge dette pågår? 

Jeg skal på nattevakt i kveld. Jeg er frisk. Vi som er friske må jo jobbe, vi kan faktisk ikke stenge ned HELE Norge. 

17-åringen min får være med venner når hun nå må gå hjemme og slenge i tre-fire uker. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Du skjønner ikke noe, det er sikkert!! Såklart skal man ikke sosialisere nå, det er jo hele poenget. Hvordan er det mulig å ikke skjønne dette?? Norge STENGES ned. Alt unødvendig, ALT, blir det slutt på nå i en periode. Hele poenget er om man tilsynelatende er frisk kan du være smittet og spre den. Dette er ikke fryktelig vanskelig å forstå altså...

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her isolerer vi oss så godt vi kan. Hvorfor? Fordi vi skjønner alvoret. Mine barn kommer til å trene, utendørs, alene, men de får ikke slenge rundt med venner. 

Jeg må en tur på jobb i morgen, men regner med å jobbe hjemmefra deretter. Mannen min er i karantene, derfor vil jeg prøve å være ekstra forsiktig, selv om jeg ikke er satt i karantene. 

Anonymkode: 152e1...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en kommunal bhg i Bergen. Og vi fikk beskjed nå i kveld at vi skal jobbe disse ukene som kommer, selv om det ikke kommer barn. Det betyr at jeg skal omgås mine kolleger i flere timer hver dag. 
vi kan ikke velge å bare være hjemme. 
mener dere da at jeg bare skal nekte å gå på jobb fordi dere mener at det er uansvarlig av meg å møte andre mennesker nå?

Anonymkode: e63a4...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i en kommunal bhg i Bergen. Og vi fikk beskjed nå i kveld at vi skal jobbe disse ukene som kommer, selv om det ikke kommer barn. Det betyr at jeg skal omgås mine kolleger i flere timer hver dag. 
vi kan ikke velge å bare være hjemme. 
mener dere da at jeg bare skal nekte å gå på jobb fordi dere mener at det er uansvarlig av meg å møte andre mennesker nå?

Anonymkode: e63a4...df6

Hvis dere er 4 voksne på en avdeling og det kommer ingen eller svært få barn (kun barn med foreldre med viktige jobber i helsesektoren), så kan vel de av kollegene dine som har egne barn få være hjemme med barna sine. Ingen grunn til at dere skal ha syklubb på jobb og smitte hverandre 

Anonymkode: d641e...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner ikke noe, det er sikkert!! Såklart skal man ikke sosialisere nå, det er jo hele poenget. Hvordan er det mulig å ikke skjønne dette?? Norge STENGES ned. Alt unødvendig, ALT, blir det slutt på nå i en periode. Hele poenget er om man tilsynelatende er frisk kan du være smittet og spre den. Dette er ikke fryktelig vanskelig å forstå altså...

Anonymkode: 004e6...25c

Ok. Da skal jeg ringe jobb og si at jeg ikke kommer på nattevakt fordi en anonym bruker på nettet kalte meg dum som trodde jeg var frisk. 

Han vil sikkert forstå. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok. Da skal jeg ringe jobb og si at jeg ikke kommer på nattevakt fordi en anonym bruker på nettet kalte meg dum som trodde jeg var frisk. 

Han vil sikkert forstå. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Det var nok nattevakten din hun siktet til ja

Anonymkode: 7027e...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere er 4 voksne på en avdeling og det kommer ingen eller svært få barn (kun barn med foreldre med viktige jobber i helsesektoren), så kan vel de av kollegene dine som har egne barn få være hjemme med barna sine. Ingen grunn til at dere skal ha syklubb på jobb og smitte hverandre 

Anonymkode: d641e...657

Enig med deg der. Føler litt av poenget med stengning blir vekke. Men dette er altså det Bergen kommune har bestemt. 
og vi fikk grei beskjed om å innrette oss etter det🤷🏼‍♀️ Vi skulle få andre arbeidsoppgaver. Blir vel rydding og vasking av barnehagen. 

Anonymkode: e63a4...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Da skal jeg ringe jobb og si at jeg ikke kommer på nattevakt fordi en anonym bruker på nettet kalte meg dum som trodde jeg var frisk. 

Han vil sikkert forstå. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Kjære vene, skulle gjerne sagt god bedring, men dumskap blir man dessverre ikke bedre av. 

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 17 åring som har "fri" til minimum etter påske. Klart jeg ikke isolerer han. Vi tar forholdsregler, men vi kan ikke slutte å leve. 

Anonymkode: 87195...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Da skal jeg ringe jobb og si at jeg ikke kommer på nattevakt fordi en anonym bruker på nettet kalte meg dum som trodde jeg var frisk. 

Han vil sikkert forstå. 

Anonymkode: 85f8d...b7d

Du må selvsagt jobbe. Men barna dine må holdes hjemme. Slik at dere ikke smitter andre enn dere selv, hvis du blir smittet på jobb. Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 17 åring som har "fri" til minimum etter påske. Klart jeg ikke isolerer han. Vi tar forholdsregler, men vi kan ikke slutte å leve. 

Anonymkode: 87195...028

Dere vil leve livet deres så dere ikke kjeder dere slik at mange andre dør pga det? Fy faen!!

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 17 åring som har "fri" til minimum etter påske. Klart jeg ikke isolerer han. Vi tar forholdsregler, men vi kan ikke slutte å leve. 

Anonymkode: 87195...028

I Italia har de i dag innført totalt portforbud fordi folk har oppført seg som deg og din sønn. Om ikke folk holder seg inne så vil viruset spres og det vil måtte innføres portforbud, altså forbud mot å gå ut av huset. Selvfølgelig kan du isolere han!!!

Anonymkode: d641e...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for å ha to nerdeunger som synes det er helt ok å sitte inne og treffe vennene på nettet. 

Anonymkode: 36e32...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får ikke gå ut av døren engang!! Det skal ikke jeg heller. Helst kunne jeg sett mannen også måtte være hjemme men jobben hasn har ikke stengt enda🤐 

Sjønner ikke folk noen ting? Blir sprø av att dere bare gjir faen!! Egoistisk!! 

Anonymkode: 367f6...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin anledning til å være forelderen fra helvete og fortelle om hvor mye bedre de har det enn da jeg vokste opp, vi hadde fasttelefon og dyre tellerskritt...mens de kan se og prate med venner hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange måter å underholde unger som kjeder seg på. Vi tar middagen på bål i marka, turer i fjæra etc. Unngår kjøpesenter og andre steder med mye folk. Tenåringer kan løpe seg en tur og være sosial på nettet. 

Anonymkode: cba3e...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her isolerer vi oss så godt vi kan. Hvorfor? Fordi vi skjønner alvoret. Mine barn kommer til å trene, utendørs, alene, men de får ikke slenge rundt med venner. 

Jeg må en tur på jobb i morgen, men regner med å jobbe hjemmefra deretter. Mannen min er i karantene, derfor vil jeg prøve å være ekstra forsiktig, selv om jeg ikke er satt i karantene. 

Anonymkode: 152e1...0f9

Hvis han er i karantene i deres hus må jo du også holde deg hjemme da🙄

Anonymkode: 004e6...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...