Gå til innhold

Tror dere skolene her stenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et barnehagebarn er innlagt på sykehus med positive koronaprøver. 100 personer er satt i karantene.

Anonymkode: c2a09...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min som ble 6 år i desember får ikke sørge for seg selv en hel arbeidsdag (eller 14). Uaktuelt. 

Anonymkode: b823f...e3a

Bedre å bli smitta, eller være smittebærer? De fleste 6-åringer klarer seg selv UTMERKET...

Dagens foreldre er pysete. I gamledager var 6-åringer mer alene

Anonymkode: 0a7fe...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et barnehagebarn er innlagt på sykehus med positive koronaprøver. 100 personer er satt i karantene.

Anonymkode: c2a09...824

Så ekkelt. Et barn med nedsatt immunforsvar? Vet ikke om jeg tør sende 5-åringen i bhg i morgen 

Anonymkode: c2698...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedre å bli smitta, eller være smittebærer? De fleste 6-åringer klarer seg selv UTMERKET...

Dagens foreldre er pysete. I gamledager var 6-åringer mer alene

Anonymkode: 0a7fe...b8d

Jeg har andre muligheter enn å la han være alene. 

Tåler godt at du mener jeg er pysete.

Anonymkode: b823f...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med skolene stenger veldig snart. Håper det. 

Kan ikke de aller fleste skolebarn være hjemme alene?

Anonymkode: 283e8...f4b

Kva med oss som har barnehagebarn i tillegg. De klarer seg ikke alene. Ikke 3. Klassingen min med diagnoser heller.

 

Anonymkode: 66644...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedre å bli smitta, eller være smittebærer? De fleste 6-åringer klarer seg selv UTMERKET...

Dagens foreldre er pysete. I gamledager var 6-åringer mer alene

Anonymkode: 0a7fe...b8d

Må de så må de. Men ikke glem at samfunnet var helt annerledes tidligere, i hvert fall da jeg vokste opp. Mange låste ikke dørene, det var alltid en eller flere hjemmeværende i gata + noen pensjonister, alle kjente alle og hadde oversikt over hverandre, det var langt mindre trafikk osv. osv.

Kan ikke sammenlignes med i dag...

Anonymkode: c2a09...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ekkelt. Et barn med nedsatt immunforsvar? Vet ikke om jeg tør sende 5-åringen i bhg i morgen 

Anonymkode: c2698...7c0

Vet ikke, er ikke oppgitt noe om det, bare at det er innlagt på sykehuset og ble testet der. De har en bekreftet prøve og venter på den bekreftende andreprøven.

https://www.nrk.no/mr/barn-pa-kristiansund-sjukehus-mogleg-koronasmitta-1.14939900

https://www.rbnett.no/nyheter/2020/03/11/To-barnehager-og-en-skole-stenges-i-Molde-21323025.ece

Ser i den andre linken at de går bredt ut med karantene, og at det også vil bli flere som må i karantene pga. dette. Det er flott, de reagerer raskt der i hvert fall.

Anonymkode: c2a09...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Må de så må de. Men ikke glem at samfunnet var helt annerledes tidligere, i hvert fall da jeg vokste opp. Mange låste ikke dørene, det var alltid en eller flere hjemmeværende i gata + noen pensjonister, alle kjente alle og hadde oversikt over hverandre, det var langt mindre trafikk osv. osv.

Kan ikke sammenlignes med i dag...

Anonymkode: c2a09...824

Nååå.. vil ikke si det. Kommer an på hvor man velger å bosette seg. Her er det hjemmeværende, nabokjerringa passer gjerne unger på avstand! (Helst ikke på avstand, men i disse tider vet du...)

Her bor vi mange som kan ta i et tak. 

Jeg tror folk bør tenke seg bedre om med tanke på hvor de bosetter seg. Skjønner at noen er uheldige, havner i byen uten familie rundt seg etc., men tror de færreste har hatt slike scenarioer i tankene da de valgte seg et sted å bo, eller skaffet seg et liv. Mye er selvfølgelig tilfeldigheter, men kanskje vi har lært at vi må kunne takle slike situasjoner. Bo der det passer seg, med hyggelige naboer, nær familie om de lever, ha fleksible jobber etc. Kanskje bare ønsketenkning.

Anonymkode: 0a7fe...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kva med oss som har barnehagebarn i tillegg. De klarer seg ikke alene. Ikke 3. Klassingen min med diagnoser heller.

 

Anonymkode: 66644...4be

Jeg ville kontakten fastlegen til eldste barnet i morgen, vil tro du kan få utvidet sykt barn-dager eller sykepass pga. barnets diagnose. Sjekk det opp slik at du er i forkant.

Anonymkode: c2a09...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nååå.. vil ikke si det. Kommer an på hvor man velger å bosette seg. Her er det hjemmeværende, nabokjerringa passer gjerne unger på avstand! (Helst ikke på avstand, men i disse tider vet du...)

Her bor vi mange som kan ta i et tak. 

Jeg tror folk bør tenke seg bedre om med tanke på hvor de bosetter seg. Skjønner at noen er uheldige, havner i byen uten familie rundt seg etc., men tror de færreste har hatt slike scenarioer i tankene da de valgte seg et sted å bo, eller skaffet seg et liv. Mye er selvfølgelig tilfeldigheter, men kanskje vi har lært at vi må kunne takle slike situasjoner. Bo der det passer seg, med hyggelige naboer, nær familie om de lever, ha fleksible jobber etc. Kanskje bare ønsketenkning.

Anonymkode: 0a7fe...b8d

Ikke uenig med deg. Men det er litt for sent for folk å tenke på hvor de burde bodd akkurat nå ;)

Mange har jo flyttet ut pga. studier og fått jobb der eller andre steder også, så det er jo mange som har avstand til familie og andre nære.

Må innrømme at jeg har tenkt på dette selv, og det var en av grunnene til at jeg flyttet sist, hadde for lite tilknytning og nære der jeg bodde.

Anonymkode: c2a09...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke uenig med deg. Men det er litt for sent for folk å tenke på hvor de burde bodd akkurat nå ;)

Mange har jo flyttet ut pga. studier og fått jobb der eller andre steder også, så det er jo mange som har avstand til familie og andre nære.

Må innrømme at jeg har tenkt på dette selv, og det var en av grunnene til at jeg flyttet sist, hadde for lite tilknytning og nære der jeg bodde.

Anonymkode: c2a09...824

Ja, det er viktig. Men jeg tror at hvis folk tenker på pandemier etc., så tenker de samtidig "det skjer jo ikke i Norge". 

Anonymkode: 0a7fe...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke uenig med deg. Men det er litt for sent for folk å tenke på hvor de burde bodd akkurat nå ;)

Mange har jo flyttet ut pga. studier og fått jobb der eller andre steder også, så det er jo mange som har avstand til familie og andre nære.

Må innrømme at jeg har tenkt på dette selv, og det var en av grunnene til at jeg flyttet sist, hadde for lite tilknytning og nære der jeg bodde.

Anonymkode: c2a09...824

Vi flyttet fra nord og til Oslo for 1,5 år siden . Jeg savner Nord-Norge. Håper vi får flyttet til sommeren, kommer an på om samboer skal studere videre eller ikke 

Anonymkode: c2698...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det og fikk sms angående det fra skolen idag. Har en magefølelse på at den blir stengt i morgen uten at jeg vet hvorfor jeg føler det. 

Mannen og jeg kan heldigvis begge ta hjemmekontor, men jeg må på jobb innimellom så får bare ta med ungen dit da

Anonymkode: e43ab...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

talen fra Danmark: 
 

Kjære alle
Vi er i en alvorlig situasjon. Og derfor må vi handle deretter.

Akkurat nå har vi alle én viktig oppgave. Vi må unngå at alt for mange blir smittet på en gang. Det går allerede veldig fort nå. For fort.

Derfor øker myndighetene nå innsatsen for å dempe og forsinke smitten i Danmark. Det kommer til å få store konsekvenser for alle dansker. Vi trenger oss til å hjelpe hverandre.

Helseanalysen er at det bare er én ting som virker mot infeksjon: å ikke bli håndtert hverandre.

Derfor har vi tatt en rekke omfattende tiltak i kveld. Vi har samlet all relevant informasjon til deg her: www.coronasmitte.dk
Jeg kaller på alle for å følge med på situasjonen her.

Jeg vet at det jeg ber deg om i dag er store ting. Veldig gripe inn. Jeg håper på alles forståelse. Samarbeid. Og tålmodighet.

Det blir mange spørsmål. Mye må falle på plass. Husk å vise hensyn.

Mitt budskap i kveld er klart. Vi skal stå sammen. Vi må ta vare på hverandre. Men på en annen måte enn vi pleier. Nå må vi stå sammen ved å holde avstand.

Vi skal knekke infeksjonskurven. Vi kan bare lykkes hvis vi gjør det sammen. Alles oppførsel vil være avgjørende.

Takk for at du kom hit. Og på forhånd takk for omtanken. Jeg oppdaterer deg selvsagt om situasjonen daglig.

Anonymkode: 582da...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel helt vilt på kjøpesentrene rundt forbi dersom skoler og bhg stenges.Folk kjeder seg og hjemme og drar rundt og smitter andre på landets kjøpesentre. Spørs om noen tenker på det!

Anonymkode: 1cb0c...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir vel helt vilt på kjøpesentrene rundt forbi dersom skoler og bhg stenges.Folk kjeder seg og hjemme og drar rundt og smitter andre på landets kjøpesentre. Spørs om noen tenker på det!

Anonymkode: 1cb0c...645

Det tror jeg de gjør. 

Anonymkode: 716e1...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper alle skoler blir stengt snart. 

I Molde er en barne- og ungdomsskole og 2 barnehager stengt etter at et barnehagebarn har fått positiv prøve. 

Anonymkode: bccb0...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Småplasser har stengt skoler. Men ikke hovedstaden. 

Anonymkode: 9b7c5...0da

Jeg bor på småplass å det er enda ikke stengt,til tross for at en pappa er påvist smitte som har en sønn som går på vår skole.

Anonymkode: 250ee...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge må ta drastiske steg . Har ventet altfor lenge allerede. Akkurat nå er vi på tredjeplass med antall infiserte per million innbyggere, kun Italia og Sør-Korea foran oss. Nordmenn er reiseglad og mange har vært på skiferie og tatt virus med hjem. Sammen med mangel på tidlige effektive tiltak gir resultat ingen ønsket, eksponesiell spredning. Og toget tar bare opp fart nå, husk at det er en snau uke siden første bekreftet smittede. Idag er det 600, på fredag bikker vi 1.000. Ingen døde ennå? Det tar noen dager å bli ordentlig dårlig og dø til tross for respiratorhjelp, men det kommer. Ei uke maks.

Steng skoler, barnehager, alle butikker unntatt matbutikker og apotek nå. Økonomisk krise? Herregud, hvilken annet land enn Norge har råd til å tape mange milliarder uten å gå konk? Vi har penger på bok og dette er krise.

Anonymkode: a5712...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi nylig beskjed om at skolen er stengt i morgen. Nabokommune til det smittede barnet, under 2 mil fra stedet det kommer fra. Håper bare de stenger vgs og de andre skolene i Molde og omegn også.

Nå må myndighetene ta grep!

Anonymkode: 2a246...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Jeg regner med at innen onsdag torsdag neste uke er skolene stengt . 

Anonymkode: 1c15a...948

Du fikk ikke helt rett i den spådommen. Vi fikk beskjed senest idag om at barn skal på skolen imorgen,den stenges ikke.

Anonymkode: 250ee...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regner med skolene stenger veldig snart. Håper det. 

Kan ikke de aller fleste skolebarn være hjemme alene?

Anonymkode: 283e8...f4b

Så det er liksom innafor at gutten min på 8 år er alene i ni timer,mens jeg er på jobb? Nei vettu hva! Det hadde vært uansvarlig av meg! Å jeg er alenemamma så vet ikke hva jeg gjør når skolen stenger.

Anonymkode: 250ee...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...