Gå til innhold

Tror dere skolene her stenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uten tvil - ja!

Jeg trodde i utgangspunktet at skolene ikke ville stenge før tidligst rundt påske.

Nå gir jeg det en uke, pluss/minus.

Jeg er lærer - ledelsen og kommunen planlegger allerede for hjemmeundervisning. Her er ingen kjente tilfeller i vår kommune per nå. 

Anonymkode: 6bf85...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Oslo. Håper det stenger snart. 

Anonymkode: 9b7c5...0da

Enig! På tide. Venter nesten på melding, men er redd de ikke stenger ennå:/. 

Anonymkode: 45849...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig! På tide. Venter nesten på melding, men er redd de ikke stenger ennå:/. 

Anonymkode: 45849...9ab

Men hvordan skal vi overleve hvis vi må være hjemme med barna og ikke kan jobbe?

Anonymkode: 11d70...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan skal vi overleve hvis vi må være hjemme med barna og ikke kan jobbe?

Anonymkode: 11d70...638

Hvordan overlever de i Danmark?

Anonymkode: 9b7c5...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan overlever de i Danmark?

Anonymkode: 9b7c5...0da

Aner ikke.

Anonymkode: 11d70...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har elevene på barneskolen pakket PCene sine og ryddet og pakket klar alt av klær og andre ting  Alt er nå klargjort for å ta ting med seg hjem. Elevene har fått beskjed at PCene skal hjem i helgen. Denne ligger vanligvis på skolen. Virker som skolen forbereder seg på stenging. Ingen smitte i vår kommune.

Anonymkode: dac72...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg skjer i løpet av neste uke. 

Har alliert meg med mamma for barnepass. 

Anonymkode: b823f...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! På tide. Venter nesten på melding, men er redd de ikke stenger ennå:/. 

Anonymkode: 45849...9ab

Småplasser har stengt skoler. Men ikke hovedstaden. 

Anonymkode: 9b7c5...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I dag har elevene på barneskolen pakket PCene sine og ryddet og pakket klar alt av klær og andre ting  Alt er nå klargjort for å ta ting med seg hjem. Elevene har fått beskjed at PCene skal hjem i helgen. Denne ligger vanligvis på skolen. Virker som skolen forbereder seg på stenging. Ingen smitte i vår kommune.

Anonymkode: dac72...598

Hvor er dette?

Anonymkode: 9b7c5...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov som foreldre å velge å holde barna hjemme fra skolen pga alt som skjer? Selv om barnet går på skole/bgh der det ikke er påvist smitte ennå? 

 

 

 

Anonymkode: 50171...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig. Jobber i VGS og vi har begynt å få tips om hvordan vi skal drive undervisning hjemmefra...

Anonymkode: 10673...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det lov som foreldre å velge å holde barna hjemme fra skolen pga alt som skjer? Selv om barnet går på skole/bgh der det ikke er påvist smitte ennå? 

 

 

 

Anonymkode: 50171...51a

Ingen vil ta deg på det. Jeg vurderer det samme. 

Anonymkode: 4c64a...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark går i riktig retning, ja.

– Hold deres barn hjemme fra i morgen, er statsministeren tydelige oppfordring til foreldre, ifølge Ekstra Bladet.

Også alle offentlig ansatte som ikke har en såkalt «kritisk funksjon», sendes hjem for å minske spredningen av coronavirus i Danmark.

I tillegg til å stenge alle utdannelsesinstitusjoner og barnehager fra mandag, oppfordres barer, utesteder, biblioteker, kulturinstitusjoner og fritidstilbud til å stenge i to uker, skriver Jyllands Posten.

Under pressekonferansen opplyser Frederiksen om at regjeringen fraråder at man holder arrangementer med mer enn 100 personer. Etter loven kan ikke myndighetene avlyse arrangementer, men dette vil statsministeren nå endre på.

– Vi har ikke hjemmel til å forby det ved lovgivning i dag, men vi kommer til å be Folketinget håndtere en hastelovgivning i morgen, sier Frederiksen.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WbAxxG/danmark-stenger-alle-skoler-og-barnehager

Anonymkode: 87533...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de stenger. Og ja, det vil bli problematisk for noen, og ja, vi vil sikkert kjenne det på lommeboka både den ene og den andre. Kanskje oppdager vi at vi faktisk ikke alltid bare kan kreve og kreve. Kanskje må vi til og med klare oss med ingen, lite eller mindre lønn en liten perioden. Kanskje er det bedre at vi som enkeltpersoner må la være å betale på huslånet vårt en liten stund, enn at massevis av bedrifter går konkurs. Og stramme kraftig inn på forbruket. Det vil kanskje gå av seg selv. Jeg tror at vi alle må bidra, og alle må tenke "Oss" og ikke "meg og mine". De aller aller fleste vil faktisk klare det helt bra. 

Flere kan sikkert også hjelpe hverandre med å passe barn, lage små grupper som hjelper hverandre. Og heldigvis er det ganske mange som kan jobbe hjemmefra og noen barn må bare lære seg å være alene hjemme. Så får det heller være sånn at det blir litt mer nettbrett-tid enn man egentlig setter pris på.

Tar vi en skikkelig "Dugnad" nå, kan det virkelig spare oss for mye senere. 

 

Anonymkode: dbf6f...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser at det nå bare er noen få antall smittede mellom Danmark som har stengt alle skoler og barnehage m.m og oss her i Norge. Da HÅPER jeg at regjeringen her også tar til fornuft og stenger ned. Det kommer jo også frem nå at sykehusene har for lite smittevernutstyr på lager og muligens sliter med å skaffe mer. 

Og jeg ønsker IKKE at min familie eller kjære skal bli smittet.

Anonymkode: e153e...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er nå på 3 plass over flest smittede i forhold til innbyggere, av minst 114 land. Men stenge noe som helst vil de ikke bestemme seg for

Anonymkode: 45fe0...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskolene i min bostedskommune er nå stengt. Ungene mine går på skole i nabokommunen, den stenges fra fredag. Mine barn skal være hjemme fra og med i morgen. 

Anonymkode: 8a43a...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg ser at det nå bare er noen få antall smittede mellom Danmark som har stengt alle skoler og barnehage m.m og oss her i Norge. Da HÅPER jeg at regjeringen her også tar til fornuft og stenger ned. Det kommer jo også frem nå at sykehusene har for lite smittevernutstyr på lager og muligens sliter med å skaffe mer. 

Og jeg ønsker IKKE at min familie eller kjære skal bli smittet.

Anonymkode: e153e...252

Norge har rundt 300 000 færre innbyggere også, så sett ut fra det har vi enda flere smittede enn Danmark, relativt sett.

 

Anonymkode: c2a09...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...