Gå til innhold

Flere som ikke tar noen forholdsregler mot korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke bekymret og det kan dere være glad for, da jeg gjennom jobben kommer til å stå med skiten til langt over hodet hvis det blir en skikkelig epidemi ( noe jeg ikke tror det blir, jeg tror det kommer til å skli elegant over). 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Hva er det du vet, som ikke ekspertene vet da?

Anonymkode: aa58a...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt hvordan anonyme på et nettforum tydelig kan MYE mer om dette viruset enn norske helsemyndigheter... Ikke bare her inne, men på mange andre forum og kommentarfelt og.🤦‍♀️

Anonymkode: 8b650...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du vet, som ikke ekspertene vet da?

Anonymkode: aa58a...c3e

Sier ikke at jeg vet. Men det har jo vært tilløp til epidemier før. Sars, svineinfluensa osv der ting har blitt hauset opp kraftig og folk har vært hysteriske. Jeg sier ikke at ingen blir syke og at ingen kan dø, men jeg tror ikke at vi kommer til å bli dødssyke i hopetall, der samfunnet kollapser, sykehusene svømmer over av dødssyke pasienter osv. Slik alle de hysteriske tror. Det tror heller ikke de i fagmiljøet rundt meg. 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du aner overhodet ikke hva du snakker om. Dødelighet svineinfluensa 0,1%. Dødelighet Covid-19 3,5 %.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=7592

Anonymkode: 8b60e...7a2

Det er fordi tallet på Bekreftet smittede er høyere ved Svineinfluensa. De regner med at det er så pass stort antall personer som er smittet men ikke oppdaget, at dødeligheten kan være på 0,3-0,4. Det sa de på Nyhetskanalen med utgangspunkt i beregninger fra WHO og Folkehelseinstituttet

Anonymkode: fbbb3...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor følge med på noen dere ikke har kontroll over? Gjør tiltak, og blir man smittet så gjør det beste ut av det, også får vi håpe at vi ikke blir så syke. Blir vi det så har vi et topp helsevesen som vil gjøre alt for at vi får det bra. Ikke bruk tid på noen vi ikke har kontroll over. Det utvikles medisiner og vaksiner ser jeg som snart er klar til bruk. Medisiner som allerede er i markedet som viser gode resultater på Corona viruset. 

Anonymkode: 5b671...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange som gjør noen tiltak, så jeg tror du er helt vanig, TS. Det er satt opp flasker med antibac både på jobb og i barnehagen her, men jeg har til gode å se noen bruke dem.

Noen jobbreiser har blitt avbestilt, men det er fordi (den utenlandske) arrangøren har kanselert møtet eller gjort det om til telekom. Ingen dropper feriereiser, i hvertfall.

Jeg syns ser ut som det er flere i Norge som er hysterisk redde for koronahysteri enn det er som er redde for korona.

Anonymkode: 38da3...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier ikke at jeg vet. Men det har jo vært tilløp til epidemier før. Sars, svineinfluensa osv der ting har blitt hauset opp kraftig og folk har vært hysteriske. Jeg sier ikke at ingen blir syke og at ingen kan dø, men jeg tror ikke at vi kommer til å bli dødssyke i hopetall, der samfunnet kollapser, sykehusene svømmer over av dødssyke pasienter osv. Slik alle de hysteriske tror. Det tror heller ikke de i fagmiljøet rundt meg. 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Hehe.. er det mulig?? 🤣 Det er jo ikke der folk tror da. Realisme; kanskje du skulle se/lese litt nyheter? Du er jo helt på bærtur...

Anonymkode: b48b5...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mat så vi kan klare oss i flere dager. Går på jobb og skole som normalt, men valgte hjemmekontor nå som flere kolleger er i isolasjon. Håndhygiene er vi gode på fra før. Gjør ikke noe ekstra nå, men blir vi satt i karantene kommer vi selvfølgelig til å overholde den (og ikke stikke på butikken eller treningssenteret🙄). Vi tar ellers ferie i nærmiljøet i år og følger retningslinjene vi blir gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe.. er det mulig?? 🤣 Det er jo ikke der folk tror da. Realisme; kanskje du skulle se/lese litt nyheter? Du er jo helt på bærtur...

Anonymkode: b48b5...933

Trodde du mente hva folk her inne tror jeg. Her tror de jo det er dommedag. Trenger ikke følge med på nyheter får det rett fra kilden. Vi blir oppdatert først. 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde du mente hva folk her inne tror jeg. Her tror de jo det er dommedag. Trenger ikke følge med på nyheter får det rett fra kilden. Vi blir oppdatert først. 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Typisk eksempel på en som er hysterisk redd for korona-hysteri 😁. Det er ingen som tror noe slikt, men det finnes en del muligheter mellom "Ingenting å bry seg om" og "End of the world as we know it". 

Personlig syns jeg det er litt ille at folk er så opptatt av å vise at de ikke er redde for noe virus at de unngår å gjøre helt enkle forholdsregler, men er jo et fritt land (i motsetning til Kina), så folk får gjøre som de vil.

Anonymkode: 38da3...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrangementer med store folkemengder bør unngås for å begrense mulighet for spredning. Holmenkollen skifestival er avlyst.

Det blir i alle fall ikke 8. mars tog på meg!

Anonymkode: 623b6...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Arrangementer med store folkemengder bør unngås for å begrense mulighet for spredning. Holmenkollen skifestival er avlyst.

Det blir i alle fall ikke 8. mars tog på meg!

Anonymkode: 623b6...d90

Jeg blir litt sjokkert over hvor dumme, selvsentrerte og egoistiske enkelte folk er.

"- Anbefaler alle på det sterkeste å stille opp i Marka uansett – så vi kan lage stemning for løperne! skriver en person på Facebook-siden «Skifest & RAW AIR i Kollen».

Det samme budskapet formidler en annen:

- Anmoder alle til å stille opp i skogen og Marka uansett.

19 år gamle Petter Haug fra Trondheim hadde nemlig tatt seg fri fra jobb og forpliktelser for å dra på Skifesten. Nå har han, og resten av guttegjengen, opprettet Facebook-arrangementet «Raid Kollen they can’t stopp us all».

- Vi tar heller sjansen på å bli smittet på årets beste fest, enn på byen i Oslo. La den eneste coronaen som tar knekken på oss, være flaska du valgte å ta da kompisen din sa at du hadde fått nok, heter det i arrangement-beskrivelsen.

- Vi har tatt oss fri fra jobb, og var på vei ned til Oslo da vi fikk beskjeden om at publikumsarrangementet er avlyst. Nå planlegger vi å lage folkefest uansett, og vi håper at vi kan få med flest mulig. Coronaviruset er blitt blåst opp, sier Haug til Dagbladet. "

https://www.dagbladet.no/nyheter/planlegger-a-raide-kollen---de-kan-ikke-stoppe-oss/72215445

Anonymkode: aa58a...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.3.2020 den 21.55, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kjøpes inn ekstra er det ikke bare å ringe kolonial om man blir satt i karantene? 

Anonymkode: 5b671...6f1

Kommer litt an på hvor man bor....

Anonymkode: 0018b...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

- hvorfor døde en 35 år gammel lege i Kina, som iallefall var frisk og sunn nok til å jobbe som lege, av dette hvis det ikke er så farlig?

Anonymkode: c3018...7fd

Det vet vi jo ikke om han var. Jeg har ihvertfall ikke sett noen vurdering av hans fysikk og ev. underliggende tilstander. Om ikke annet er det jo lett å forestille seg at han kan ha hatt svært krevende arbeidsdager over en lang periode, som jo definitivt kan påvirke helsetilstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ostepop123 skrev:

Det vet vi jo ikke om han var. Jeg har ihvertfall ikke sett noen vurdering av hans fysikk og ev. underliggende tilstander. Om ikke annet er det jo lett å forestille seg at han kan ha hatt svært krevende arbeidsdager over en lang periode, som jo definitivt kan påvirke helsetilstanden.

Det har vært utallige unge friske mennesker som har dødd, ikke bare den kinesiske legen. Irans nyvalgte minister sto og svettet og hostet på pressekonferanse om viruset. Han la ut en videosnutt hvor han filmet sef selv og sa at dette viruset skal vi bekjempe. 3 dager etterpå var han død. Ikke spesielt gammel han heller. 

Anonymkode: 4b78e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har vært utallige unge friske mennesker som har dødd, ikke bare den kinesiske legen. Irans nyvalgte minister sto og svettet og hostet på pressekonferanse om viruset. Han la ut en videosnutt hvor han filmet sef selv og sa at dette viruset skal vi bekjempe. 3 dager etterpå var han død. Ikke spesielt gammel han heller. 

Anonymkode: 4b78e...e41

Skremmende advarsel fra italienske leger.. Håper norske helsemyndigheter hører på rådene som gis. Dette kan bli ille! 

Anonymkode: 4b78e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de 2 første smittede i Bulgaria blitt registrert, ingen av de har vært utenlands eller i kontakt med andre som har vært utenlands. Det synes jeg er litt skremmende

Anonymkode: aa58a...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 23.02, Anonym bruker skrev:

Er ikke bekymret og det kan dere være glad for, da jeg gjennom jobben kommer til å stå med skiten til langt over hodet hvis det blir en skikkelig epidemi ( noe jeg ikke tror det blir, jeg tror det kommer til å skli elegant over). 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Hvis du virkelig jobber med dette vet du forskjellen på epidemi og pandemi?

Anonymkode: f18ec...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...