Gå til innhold

Flere som ikke tar noen forholdsregler mot korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lever helt som normalt, vasker hendene som normalt. Har ikke antibac. 

Ser mange på jobben er helt hysteriske.

Anonymkode: 0bdc8...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, jeg regner med at absolutt alle vil bli utsatt for dette viruset i løpet av de neste 6-12 mnd uansett.

Jeg lever som normalt, vasker hendene som normalt.

Anonymkode: 34db5...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever som normalt, har ikke handlet inn ekstra, har ikke avbestilt sommerferien eller ring fastlegen fordi jeg er litt småsnufsete.

Anonymkode: cb7cc...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har økt frekvensen på håndvaskingen. Prøver å unnga buss /tog/trikk. Ellers lever vi som normalt. 

Anonymkode: 93376...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever normalt ja, er i permisjon, men går i åpen barnehage nesten hver dag. Er litt nøyere med håndvask før vi spiser der da. 😛 Men får ikke hindret minsten i å spise på de samme lekene som de andre barna spiser på, så vet ikke hvor mye det hjelper akkurat.

Anonymkode: 59dc1...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt annet enn det vanlige med håndvask og følge med på utviklingen og råd som gis samt at jeg ville ikke oppsøkt folk med symptomer på luftveisinfeksjoner akkurat nå. Har ikke latt være å dra steder, gå på trening, handleturer og fritidsaktivitet med barna og vi har vært på museumer og trampolinepark nylig. Hadde muligens valgt å utsette hvis jeg hadde hatt time på øyeavdelingen på Ullevål i disse dager, men annet går enn så lenge som normalt her i gården. 

Anonymkode: b0706...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sinnsykt hvor tåpelig overhysterisk dette har blitt. Herlighet. Kunne ikke brydd meg mindre og lever som normalt.

 

det er som en vanlig influensa, og kun eldre og personer med underliggende sykdommer som kan dø av dette, de kan også dø av lungebetennelse og influensa liksom. Vi har virkelig viktigere ting å være redde for. 

Anonymkode: c18f6...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skremmer meg er massesuggesjonen/hysteriet, at en hel verden kan gå av skaftet for så lite. Det er fristende å trekke en parallell til hysteriet rundt klima. Verden er blitt et mentalt sykehus. Kloden dreier hurtigere og hurtigere, snart smeller det. Bare russerne sitter rolige og ler helt uberørt av all galskapen med folkevandringer og afrikanisering av Europa, klimahysteri og koronahysteri.

Anonymkode: bd7bd...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eneste som skremmer meg er massesuggesjonen/hysteriet, at en hel verden kan gå av skaftet for så lite. Det er fristende å trekke en parallell til hysteriet rundt klima. Verden er blitt et mentalt sykehus. Kloden dreier hurtigere og hurtigere, snart smeller det. Bare russerne sitter rolige og ler helt uberørt av all galskapen med folkevandringer og afrikanisering av Europa, klimahysteri og koronahysteri.

Anonymkode: bd7bd...da4

Jøss... bare... jøss!

Anonymkode: f5079...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eneste som skremmer meg er massesuggesjonen/hysteriet, at en hel verden kan gå av skaftet for så lite. Det er fristende å trekke en parallell til hysteriet rundt klima. Verden er blitt et mentalt sykehus. Kloden dreier hurtigere og hurtigere, snart smeller det. Bare russerne sitter rolige og ler helt uberørt av all galskapen med folkevandringer og afrikanisering av Europa, klimahysteri og koronahysteri.

Anonymkode: bd7bd...da4

Ble ganske sjokkert av deg jeg også 😕

Anonymkode: 4b3ad...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke en eneste forholdsregel, lever helt vanlig. Blir helt matt av hysteriet jeg leser om i avisene. Eller leser... Jeg "skummer" raskt gjennom. 

Anonymkode: 90332...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nøyere med håndvask, har handlet inn til tørrvarer så vi har nok til å være i karantene i 2 uker, bruker antibac når jeg går av toget (tar tog forbi Gardemoen til og fra jobb), og prøver å være forsiktig.

Godt mulig vi blir smittet før eller siden uansett, og for min egen del er jeg ikke så bekymret, da jeg er forholdsvis ung og dessuten frisk, men dette er et solidaritetsprosjekt. Om mange blir alvorlig syke samtidig er det ikke nok hjelp til dem. Derfor fint at vi alle prøver å begrense spredning så det skjer så sakte som mulig.

Vi har dessuten alvorlig syke familiemedlemmer.

 

Anonymkode: bcfda...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lever også 100 % som vanlig, men på jobb må jeg forholde meg til dette. Siste nye er en video vi må vise elevene, samt at vi visst må sprite dørhåndtak når vi forlater klasserom. 

Anonymkode: 7d6f1...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever helt vanlig. Dette er det eneste de prater om på jobb for øyeblikket. 
det som forundret meg er at norsk helsevesen tar så lett på det mtp karantene og div i motsetning til veldig mange andre land. Når man ser i andre land så blir de passet på av sikkerhetsvakter osv for at de skal holde seg der, men her er det fritt 

Anonymkode: 1b5bb...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever helt vanlig. Dette er det eneste de prater om på jobb for øyeblikket. 
det som forundret meg er at norsk helsevesen tar så lett på det mtp karantene og div i motsetning til veldig mange andre land. Når man ser i andre land så blir de passet på av sikkerhetsvakter osv for at de skal holde seg der, men her er det fritt 

Anonymkode: 1b5bb...ae5

Det er fordi vi lever i et land som baserer seg på tillitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitrerose skrev:

Det er fordi vi lever i et land som baserer seg på tillitt.

jeg er vanligvis for tillit. Men mtp at vi vet folk bryter det så er det litt merkelig. Noen ting som kan sette andres liv i fare bør ikke være basert på tillit. 

Anonymkode: 1b5bb...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Glitrerose skrev:

Det er fordi vi lever i et land som baserer seg på tillitt.

Ja, og det å ha tillit til folk har jo vist seg å fungere skikkelig bra...

Anonymkode: 83153...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpes inn ekstra er det ikke bare å ringe kolonial om man blir satt i karantene? 

Anonymkode: 5b671...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg selv og min friske familie er jeg ikke så veldig bekymret. For svigerfar på 90 og tante med kols er jeg litt mer betenkt. 
 

Og jeg jobber på sykehus og vil på ingen måte ikke være den neste sykehusansatte med korona, selv om jeg ikke har daglig pasientkontakt. 
 

Så nei, jeg er ikke så bekymret, men jo, jeg spritet hender, nyser i papir og prøver å ikke ta meg i ansiktet av hensyn til de som kanskje ikke tåler sykdommen så godt. 

Anonymkode: 83fc1...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kjøpes inn ekstra er det ikke bare å ringe kolonial om man blir satt i karantene? 

Anonymkode: 5b671...6f1

Ansatte kan selvfølgelig ikke rammes av viruset. Det kan heller ikke deres leverandører. Og de som leverer hjem på døren kan selvfølgelig plutselig og for en kort periode stille opp med masse nye ansatte som selvfølgelig heller ikke kan bli smittet, og kolonial kan selvfølgelig stille opp masse nye biler slik at de server hele landet. Sånn er det bare.

Anonymkode: f5079...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt sinnsykt hvor tåpelig overhysterisk dette har blitt. Herlighet. Kunne ikke brydd meg mindre og lever som normalt.

 

det er som en vanlig influensa, og kun eldre og personer med underliggende sykdommer som kan dø av dette, de kan også dø av lungebetennelse og influensa liksom. Vi har virkelig viktigere ting å være redde for. 

Anonymkode: c18f6...980

Så siden du ikke er i noen av risikogruppene, så bryr du deg heller ikke med å gjøre ditt for ikke spre det. Ekstremt egoistisk tankegang du har. Solidaritet med de som er i de utsatte gruppene, har du hørt om det. De har neppe noe mer lyst til å dø enn deg. Og jo, det er mye mer enn en vanlig influensa.

Anonymkode: aa58a...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den smitteraten vi har i Norge nå (leste et sted at den var høyest i verden sett ut fra befolkningstall) risikerer vi at helsevesenet blir overbelastet, og at også andre viktige aktører i samfunnet kneler. Vi må alle gjøre alt vi kan for å senke hastigheten på smitten. Det er sikkert lett å kokettere med at man ikke bryr seg nevneverdig og ikke lar seg skremme, men veldig mange er i faresonen, og alle kjenner noen som absolutt ikke bør få det. Hvis mange slike blir smittet samtidig må det i verste fall prioriteres hvem som skal få ligge i respirator og hvem som ikke får plass. 
 

Anonymkode: 676e7...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kjøpes inn ekstra er det ikke bare å ringe kolonial om man blir satt i karantene? 

Anonymkode: 5b671...6f1

Jo, det kan man jo, hvis man har noe sånt i nærheten, noe mange ikke har.

Anonymkode: aa58a...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med den smitteraten vi har i Norge nå (leste et sted at den var høyest i verden sett ut fra befolkningstall) risikerer vi at helsevesenet blir overbelastet, og at også andre viktige aktører i samfunnet kneler. Vi må alle gjøre alt vi kan for å senke hastigheten på smitten. Det er sikkert lett å kokettere med at man ikke bryr seg nevneverdig og ikke lar seg skremme, men veldig mange er i faresonen, og alle kjenner noen som absolutt ikke bør få det. Hvis mange slike blir smittet samtidig må det i verste fall prioriteres hvem som skal få ligge i respirator og hvem som ikke får plass. 
 

Anonymkode: 676e7...d33

Enig.

De som har fått det til nå er jo forholdsvis unge og friske personer som har vært på jobb- eller feriereise. De er aktive og sosiale og ser vi på hvor mange som i utlandet er blitt smittet uten symptomer (ref. staten Washington i USA) og at smitte kan skje i uker uten å bli oppdaget, så er det bare et tidsspørsmål før svært mange er blitt smittet. Da vil også eldre, syke og andre i risikogrupper bli rammet, og da vil dødsratene plutselig komme også.

En vanlig influensa har en dødsrate på 0,1 %. Covid-19 har en dødsrate på 3,4 %. I tillegg er covid-19 langt mer smittsomt enn en vanlig influensa. Så flere vil bli smittet, og flere vil dø.

Men hvem gidder ta hensyn til det, det blir jo ikke virkelig før noen de selv er glad i plutselig er blitt smittet av en eller annen idiot som var for frisk og uredd til å ta enkle grep...

Anonymkode: f5079...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...