Gå til innhold

Flere som ikke tar noen forholdsregler mot korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lever som normalt, men følger med. Er ikke redd for oss, men for de dette kan få store konsekvenser for. Vil nødig bidra til smitte dersom vi kan forhindre det. 
Det samme gjelder dersom vi er syke ellers i året, tar ikke syke barn med i butikken etc. 
Så vi er ikke hysteriske, men jeg følger nasjonale retningslinjer og anbefalinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her lever vi som vanlig. 

Følger anbefalinger og retningslinjer ang vaske hender osv, men det gjør vi jo egentlig til vanlig også fordi vi har en med redusert immunforsvar i hus.

Endret av Jaina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitrerose skrev:

Det er fordi vi lever i et land som baserer seg på tillitt.

Noe som viser seg å være fullstendig bak mål når man har med selvgode og «meg, meg, MEG»-nordmenn å gjøre. Mange som man VET sitter i karantene blir hjemme fra jobb (selvsagt), men tar seg en tur på treningssenteret eller i butikken. Har selv observert en av dem.
Hvor idiotisk går det an å bli?! 

Anonymkode: e4b8a...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eneste som skremmer meg er massesuggesjonen/hysteriet, at en hel verden kan gå av skaftet for så lite. Det er fristende å trekke en parallell til hysteriet rundt klima. Verden er blitt et mentalt sykehus. Kloden dreier hurtigere og hurtigere, snart smeller det. Bare russerne sitter rolige og ler helt uberørt av all galskapen med folkevandringer og afrikanisering av Europa, klimahysteri og koronahysteri.

Anonymkode: bd7bd...da4

Hjernelus.

Anonymkode: 99761...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guvernøren i California (med 53 smittete av en befolkning på rundt 40 millioner Innbyggere) har erklært unntakstilstand. 

Anonymkode: 676e7...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever helt som normalt og tar ingen ekstra hensyn overhodet. Jeg regner med at nesten alle kommer til å få dette etter hvert. Jeg overlevde svineinfluensaen også, var like mye hysteri da også. Over 50 er smittet i Norge og ikke en eneste en har trengt å legges inn på sykehus. Dette er hysteri for en vanlig forkjølelse/influensa. Jeg har akkurat kjøpt flybilletter til sør Europa (ikke Italia) i mai, og i påsken skal jeg til Asia (ikke Kina). Jeg er ikke bekymret.

Anonymkode: f890e...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever helt som normalt og tar ingen ekstra hensyn overhodet. Jeg regner med at nesten alle kommer til å få dette etter hvert. Jeg overlevde svineinfluensaen også, var like mye hysteri da også. Over 50 er smittet i Norge og ikke en eneste en har trengt å legges inn på sykehus. Dette er hysteri for en vanlig forkjølelse/influensa. Jeg har akkurat kjøpt flybilletter til sør Europa (ikke Italia) i mai, og i påsken skal jeg til Asia (ikke Kina). Jeg er ikke bekymret.

Anonymkode: f890e...741

Du aner overhodet ikke hva du snakker om. Dødelighet svineinfluensa 0,1%. Dødelighet Covid-19 3,5 %.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=7592

Anonymkode: 8b60e...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever helt som normalt og tar ingen ekstra hensyn overhodet. Jeg regner med at nesten alle kommer til å få dette etter hvert. Jeg overlevde svineinfluensaen også, var like mye hysteri da også. Over 50 er smittet i Norge og ikke en eneste en har trengt å legges inn på sykehus. Dette er hysteri for en vanlig forkjølelse/influensa. Jeg har akkurat kjøpt flybilletter til sør Europa (ikke Italia) i mai, og i påsken skal jeg til Asia (ikke Kina). Jeg er ikke bekymret.

Anonymkode: f890e...741

Og hvis du er frisk blir det mest sannsynlig bare som en forkjølelse. Problemet er bare at andre vil dø. Sannsynligvis vil mange i Norge smittes, men det er viktig at vi alle gjør det vi kan for å trekke smitten ut i tid så ikke helsevesenet overbelastes.

Anonymkode: 676e7...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever helt som normalt og tar ingen ekstra hensyn overhodet. Jeg regner med at nesten alle kommer til å få dette etter hvert. Jeg overlevde svineinfluensaen også, var like mye hysteri da også. Over 50 er smittet i Norge og ikke en eneste en har trengt å legges inn på sykehus. Dette er hysteri for en vanlig forkjølelse/influensa. Jeg har akkurat kjøpt flybilletter til sør Europa (ikke Italia) i mai, og i påsken skal jeg til Asia (ikke Kina). Jeg er ikke bekymret.

Anonymkode: f890e...741

At du ikke er flau over å være så seøvsentrert og egoistisk er helt utrolig

Anonymkode: aa58a...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever som vanlig og lar meg i grunn mest skremmes hysteriet rundt dette enn av selve sykdommen. Jeg herfra før god håndhygiene, hoster ikke på folk eller snyter meg andre steder enn i papirlommetørkle som jeg kaster etterpå. Mer enn det kan jeg ikke gjøre for andre me mindre jeg skulle bli smittet. Har verken hamstret tørrvarer/hermetikk, antibac eller ansiktsmasker...

Anonymkode: 3db6d...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever helt som normalt og tar ingen ekstra hensyn overhodet. Jeg regner med at nesten alle kommer til å få dette etter hvert. Jeg overlevde svineinfluensaen også, var like mye hysteri da også. Over 50 er smittet i Norge og ikke en eneste en har trengt å legges inn på sykehus. Dette er hysteri for en vanlig forkjølelse/influensa. Jeg har akkurat kjøpt flybilletter til sør Europa (ikke Italia) i mai, og i påsken skal jeg til Asia (ikke Kina). Jeg er ikke bekymret.

Anonymkode: f890e...741

Ikke av de smarteste eller mest opplyste, du, tydeligvis...

Årsaken til at ingen av de smittede til nå i Norge har hatt behov for behandling er at det er friske, forholdsvis unge personer som har reist på ferie (eller jobb) som har ført smitten tilbake til Norge. Disse er ikke blant de som blir sykest. Idet smitten fra disse når grupper av befolkningen som er mer utsatt vil dødeligheten også i Norge komme, helsevesenet vil bli hardt kjørt og helsepersonell settes i risiko... og du er en av de som helt bevisst velger å risikere føre dette til Norge. Du er ikke tøff eller bekymringsløs, du er fullstendig kunnskapsløs og uopplyst.

Du vil ha stor fordel av å tilegne deg mer kunnskap. Men noe sier meg at du ikke er mottakelig for fakta og kunnskap...

 

Anonymkode: f5079...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever helt normalt, men det er ikke påvist noen smittetilfeller her jeg bor. 
 

Blir det spredning eller påvist noen tilfeller her, så vil jeg nok unngå kontakt med mennesker jeg vet er i risikogruppe ved den minste tvil eller usikkerhet. Da blir det nok en telefon fremfor besøk til jeg er sikker. 

Anonymkode: 2b617...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdaget nettopp at jeg ikke er så avslappet som jeg trodde... Faren min jobber på hotell hvor det er masse turister fra hele verden, spesielt fra Asia. Nå har han vondt i halsen og feber, så da dropper jeg å omgås ham en stund. Er det hysterisk eller fornuftig?

Anonymkode: 59dc1...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svineinfluensaen kom det vaksine til ganske kjapt. Husker det var timevis i kø for å få tatt den sprøyta.

 

jeg er i risikogruppen og holder meg hjemme, handler ikke osv.  Unger og mann må vaske hender når de kommer hjem. Alle som kommer inn døra må være friske og må vaske hender. Mobiler, dørhåndtak, do/vask sprites hver morgen og kveld.

 

smitten er i området, vinterferien nettopp slutt og vi forventer vel at antall smittede øker drastisk neste uke. Mann må på jobb, ungdom på skolen, så helt smittefritt blir det ikke i vårt hus heller.

Anonymkode: 934f9...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever vel som før. Men jeg vasker alltid hendene mine veldig ofte. Men antibac som er allergivennlig, får jeg ikke tak i. Så det får jeg ikke brukt. Blir det en god del som får det, kommer nok jeg til å holde meg hjemme. Da jeg har astma og lavt immunforsvar. Men jeg bor med mine 2 barn, ene går på skole, og andre jobber et sted hvor det er svært mange mennesker innom. Men de får bare være nøye med håndvask da de kommer hjem. 

Anonymkode: 468a2...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kjøpes inn ekstra er det ikke bare å ringe kolonial om man blir satt i karantene? 

Anonymkode: 5b671...6f1

De leverer ikke overalt.. Iallefall ikke her jeg bor.. 

Anonymkode: d0d5d...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spørsmål:

- hvorfor døde en 35 år gammel lege i Kina, som iallefall var frisk og sunn nok til å jobbe som lege, av dette hvis det ikke er så farlig?

- hvorfor brukes antibac mot et virus, har det noen effekt?

Anonymkode: c3018...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har to spørsmål:

- hvorfor døde en 35 år gammel lege i Kina, som iallefall var frisk og sunn nok til å jobbe som lege, av dette hvis det ikke er så farlig?

- hvorfor brukes antibac mot et virus, har det noen effekt?

Anonymkode: c3018...7fd

Viruset ER farlig, det bare framstilles som en mild fønvind på dette forumet inntil nordmenn også mister livet. Det har en dødelighet på 3,4% mot influensaens 0,1% Om et par uker har også Norge dødsfall. 
 

Håndvask, med såpe og vann, er det beste. Men på farten, hvor håndvask ikke er mulig, er håndsprit et godt alternativ. 

Anonymkode: 4b78e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymret selv, men vi har et kollektivt ansvar for våre medborgere, så jeg vasker hendene ofte og godt, mann og barn gjør det samme. Ellers lever vi som normalt.

Anonymkode: b9d17...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lever vi som normalt. 

Men elevene har fått med seg hysteriet i media, og jeg bruker det for alt det er verdt med opplæring av håndvaske og god hygiene. Jobber på 1. trinn, så det er mange som ikke har dette innlært ennå. Jeg lærer de også om hvordan smitte fungerer, og forklarer hvorfor vi alle må ta ansvar for å redusere smitten mest mulig. Det trenger ikke være for vår egen del, men for de rundt oss. Vi har og snakket om flokkimunitet (de snakker allerede om vaksinen de skal ta neste år). 

Det er også mange syke (omgangsyke) for tiden, og jeg trekker paraleller til hvordan unngå å bli smittet av det. 

Mye læring i det som foregår i media, men jeg er likevel bekymret for hysteriet rundt. Flere elever er oppriktig redd for å dø! Skrubbsår, slag eller dødsfall i familie gjør meg ingenting å trøste for, men det er ikke gøy å trøste 6-åringer, fordi de er redd for å dø unge!

Anonymkode: 6e3dc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bekymret og det kan dere være glad for, da jeg gjennom jobben kommer til å stå med skiten til langt over hodet hvis det blir en skikkelig epidemi ( noe jeg ikke tror det blir, jeg tror det kommer til å skli elegant over). 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke bekymret og det kan dere være glad for, da jeg gjennom jobben kommer til å stå med skiten til langt over hodet hvis det blir en skikkelig epidemi ( noe jeg ikke tror det blir, jeg tror det kommer til å skli elegant over). 

Anonymkode: 0b06e...d9f

Hvis du er helsepersonell er det skremmende om du tror Norge skal slippe unna med at "det kommer til å skli elegant over", når det ikke gjør det andre steder.

Hvorfor tror du nordmenn ikke vil bli smittet i like stor grad som alle andre? Hvorfor tror du dødsraten skal være så mye mindre i Norge enn ellers i verden?

Anonymkode: f5079...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...