Gå til innhold

Lei av å være småbarnsmor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt sykt hvor mange her som slutter å se barna sine og initiere gode stunder med de mens de fortsatt er små.

Barn som går på skole er ikke småbarn lenger, men de slutter ikke å være barn som trenger foreldra sine og liker å tilbringe tid med foreldra sine. Så klart gjør man andre ting når barn blir større, men man kan fortsatt leke med barna sine. Arrangere akedag sammen, bålkos, hyttetur med brettspill og kortspill, badeland, bygge fort og drikke kakao, kle seg ut etc. Tenk å distansere seg såå fra barna sine. 

7 og 11 åringer er ikke småbarn lenger, men de er fortsatt små. Små i forhold til en mor eller far på 30-40 år. Foreldre burde bry seg og involvere seg mer i livet til barna sine. 

Anonymkode: c92e0...ef0

Haha. Du tolker fritt ser jeg.. 

Enorm forskjell på det du beskriver, og å stå opp klokka 6 for å leke med barbie. 
 

Ingen av de tingene du beskriver trenger å skje før etter 10-11 på morningen.
 

Jeg svarte lenger oppe at jeg ikke står opp tidlig med skolebarna mine lenger. Hvordan du får tolket det der 👆 ut fra det, det forstår jeg virkelig ikke.

Vi både baker, aker, går tur, står på ski, spiller spill, ser film, lager mat sammen, ser fotballkamper sammen, reiser på turer sammen, drar å bader sammen, har gode samtaler sammen. Men før åtte på morningen i helgene gjør vi ingen av delene. Det eneste som skjer før åtte/helst ni i helgene er søvn, og evt trøst/kos hvis det skulle være behov for det. Da kommer de inn til meg der jeg sover. 

Anonymkode: b4e9c...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Du tolker fritt ser jeg.. 

Enorm forskjell på det du beskriver, og å stå opp klokka 6 for å leke med barbie. 
 

Ingen av de tingene du beskriver trenger å skje før etter 10-11 på morningen.
 

Jeg svarte lenger oppe at jeg ikke står opp tidlig med skolebarna mine lenger. Hvordan du får tolket det der 👆 ut fra det, det forstår jeg virkelig ikke.

Vi både baker, aker, går tur, står på ski, spiller spill, ser film, lager mat sammen, ser fotballkamper sammen, reiser på turer sammen, drar å bader sammen, har gode samtaler sammen. Men før åtte på morningen i helgene gjør vi ingen av delene. Det eneste som skjer før åtte/helst ni i helgene er søvn, og evt trøst/kos hvis det skulle være behov for det. Da kommer de inn til meg der jeg sover. 

Anonymkode: b4e9c...816

Jo, dette trenger å skje før elleve. At mor er lat endrer ikke at det er fem timer inn i dagen for ungene.

 

Anonymkode: d4867...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, dette trenger å skje før elleve. At mor er lat endrer ikke at det er fem timer inn i dagen for ungene.

 

Anonymkode: d4867...4ca

Det hjelper neppe ungene å ha en mor som verken kan lese eller regne heller 😅 Hun skriver at hun står opp i 8-9-tiden, ikke 11.

Anonymkode: 95b79...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, dette trenger å skje før elleve. At mor er lat endrer ikke at det er fem timer inn i dagen for ungene.

 

Anonymkode: d4867...4ca

Fem timer? Mer fri dikting? Det er HI sine barn som står opp klokka 6, ikke de andre i tråden. 

Anonymkode: 00c7e...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke stå opp kl 6 vel?? Våres på 7 og 5 står opp selv og ser på tv, ho på 7 lager frokost til dem😊 minste på 2 sover alltid lenge sånn til 8.30-9.30. Så ser han litt på tv før han vil ha frokost. Vi står aldri opp før 10 i helgene. Skifter bleie og lager melk til han da selfølgelig men ligget lenge i senga og koser oss😆 de 2 eldste styrer seg selv de er 13 og 16. 

Så mitt tips er.. barna dine må bli mer selvstendige. 

Anonymkode: b7855...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste her på 8 år våkner fortsatt kl 6. Han har spesielle behov, men klarer seg greit på egen hånd til jeg står opp kl 9 ca. Det har han gjort i ca 2 år. Da finner han seg mat, ser på iPad, lager ting, gamer etc. Vi trenger sårt den søvnen, etter mange år med kronisk søvnmangel. 

Ellers gjør vi mye sammen, feks drar til svømmehall, baker boller, går på kino, går turer, leser bøker, spiser på restaurant, besøker folk osv. Men jeg er ikke typen som digger å rulle rundt på gulvet og leke ku. Det har aldri vært meg. Det er mange måter å være engasjert forelder på.

Jeg tror noe av cluet for ikke å bli lei av familielivet, er å faktisk gjøre ting med ungene som man selv også liker på ekte. Det merker ungene. Også har man helt lov til å ha egentid mens ungene er ute og leker, feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, dette trenger å skje før elleve. At mor er lat endrer ikke at det er fem timer inn i dagen for ungene.

 

Anonymkode: d4867...4ca

Neida, det trenger ikke det skjønner du. 

Jeg lover! Her i huset er det lite annet enn en rolig og avslappet frokost som skjer før elleve, og vi er en ganske normal og harmonisk familie.
 

Med mindre det er helt konkrete tidsfestede planer da, som cup/turnering og arrangementer. Da gjør vi det vi må. 
 

Og 11 har aldri vært 5 timer inn i dagen for noen av mine barn. De har aldri stått opp før sju, som det aller tidligste. Noen gang. 

Anonymkode: b4e9c...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna her blir 7 og 11 i år. Jeg merker at jeg er så lei av småbarnslivet nå. Begge barn begynner jo å bli større nå, men hun på 7 er en håndfull og jeg merker jeg gleder meg til at hun blir litt eldre. Lei av å stå opp kl. 06 i helgene, jeg er lei av å leke, lei av sutring. Generelt bare lei ;) Er jo så klar over det selv, og prøver derfor alt jeg kan å ikke la den korte lunta mi gå ut over henne. Hvis noen har noen tips til å snu tankegangen så tar jeg gjerne imot. M¨nevnes at jeg også jobber 150 % pga både jobb og studier.

Anonymkode: 1ec17...d3e

Jeg har aldri stått opp 06 med min 7 åring..Hun er stor nok til å stå opp selv , smøre seg frokost og sette på tv. . Og en 7 åring må du vel ikke leke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så synes dere "gode" foreldre at alt er i orden fordi ungene deres klarer å parkere seg selv foran fordummende skjerm og bedøves til foreldrene gidder å løfte på rompa. 

Anonymkode: d4867...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stå opp kl 6? Det klarer hun fint selv. Der får du sette grenser.

 

Min sønn på 9, visste allerede da han var 6, at mor skulle ikke vekkes før 8😂

Anonymkode: e3f56...0c6

Jeg hadde 09 som regel, dersom det ikke var prekært :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt sykt hvor mange her som slutter å se barna sine og initiere gode stunder med de mens de fortsatt er små.

Barn som går på skole er ikke småbarn lenger, men de slutter ikke å være barn som trenger foreldra sine og liker å tilbringe tid med foreldra sine. Så klart gjør man andre ting når barn blir større, men man kan fortsatt leke med barna sine. Arrangere akedag sammen, bålkos, hyttetur med brettspill og kortspill, badeland, bygge fort og drikke kakao, kle seg ut etc. Tenk å distansere seg såå fra barna sine. 

7 og 11 åringer er ikke småbarn lenger, men de er fortsatt små. Små i forhold til en mor eller far på 30-40 år. Foreldre burde bry seg og involvere seg mer i livet til barna sine. 

Anonymkode: c92e0...ef0

Hjelpe meg! Så de to timene fra 7-9 der ungene klarer seg alene betyr at jeg ikke initierer gode stunder med barna mine. Snakk om å lese det verste inn i folk. 

«Arrangere akedag sammen, bålkos, hyttetur med brettspill og kortspill, badeland, bygge fort og drikke kakao, kle seg ut etc. » - dette gjør du kl. 7 om morgenen altså. Det er jo supert for deg, men ingen i vårt hus drar i akebakken kl. 7. 

 

Anonymkode: da477...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så synes dere "gode" foreldre at alt er i orden fordi ungene deres klarer å parkere seg selv foran fordummende skjerm og bedøves til foreldrene gidder å løfte på rompa. 

Anonymkode: d4867...4ca

Ja gud forby at unger på 5 år og oppover ser på skjerm to timer lørdag- og søndagsmorgen så slitne foreldre får sove. Vi er skikkelig late og elendige og tiltaksløse..

Anonymkode: da477...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så synes dere "gode" foreldre at alt er i orden fordi ungene deres klarer å parkere seg selv foran fordummende skjerm og bedøves til foreldrene gidder å løfte på rompa. 

Anonymkode: d4867...4ca

Jepp 😊 

Jeg tror jeg har et mer harmonisk liv enn deg faktisk, som ikke setter en hel masse krav til aktiviteter tidlig på morgenen for å definere meg som en god forelder. Eller er så voldsomt opptatt av hva mammapolitiet forventer av meg.

Mine unger elsker helgemorgener hvor vi har tid til å bare sløve i pysjen de første timene. Det er ikke bare TV-titting de driver med. Noen ganger står jeg opp til ferdig frokost og fint dekket bord med servietter og lys. Andre ganger har de bygget hytte av alle sofaputer og tepper som finnes i huset. Eller sitter og spiller brettspill. De sover forøvrig ofte til ni selv også. Hvem er du til å påstå at vår måte å leve på er feil? 
 

For min del må du bare fortsette å syns det. Vi trives enormt godt med livet vårt slik det er, både tidlig og sent. 

Anonymkode: b4e9c...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja gud forby at unger på 5 år og oppover ser på skjerm to timer lørdag- og søndagsmorgen så slitne foreldre får sove. Vi er skikkelig late og elendige og tiltaksløse..

Anonymkode: da477...5a0

Ja, det er dere faktisk.

Anonymkode: d4867...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er dere faktisk.

Anonymkode: d4867...4ca

Mhm... godt du er perfekt da.

Anonymkode: da477...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mhm... godt du er perfekt da.

Anonymkode: da477...5a0

Godt for barna mine er det i hvert fall.

Anonymkode: d4867...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt for barna mine er det i hvert fall.

Anonymkode: d4867...4ca

Du får vel leve i trua.

Anonymkode: da477...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Leke med en 7 åring?? Her står 5 og 9 åringen opp selv å lager frokost ? 
 

Det samme gjorde jeg når jeg var 1 klassing.

småbarn er vel klassifisert fra 0 til 5?

her hadde vi hatt «store barn» fra hu minste var 3, så vi lage liksågodt 1 til😅😂

Anonymkode: 5a527...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke småbarnsmor! 
Her i huset er yngste fire, og jeg ser ikke lenger på meg som det. Takk og pris! De begynner å kunne styre og ordne litt selv, godt hjulpet av eldre søsken. 
Ærlig talt - du får sette litt grenser for barna dine, hvis ikke vil du nok fortsatt være «småbarnsmor» når de runder 25.. 

Anonymkode: e1340...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri forstått hvorfor noen ikke ønsker å stå opp med egne barn i helga. Det er jo den beste tiden, morgener der man ikke må løpe ut av huset. 

Anonymkode: d4867...4ca

Enig. Er oppe ca 07 hver helg. Ligger i sofaen å slapper av med min 8 åring hele morningen. Ser på film, spiser frukost osv. Han er aldri oppe alene. Men hvis jeg vill sove lenge en gang så hadde ikke det vært noe problem. Han hadde digget å få spille el se på iPaden i timesvis uten å bli forstyrret av meg. 

Anonymkode: 9e057...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna her blir 7 og 11 i år. Jeg merker at jeg er så lei av småbarnslivet nå. Begge barn begynner jo å bli større nå, men hun på 7 er en håndfull og jeg merker jeg gleder meg til at hun blir litt eldre. Lei av å stå opp kl. 06 i helgene, jeg er lei av å leke, lei av sutring. Generelt bare lei ;) Er jo så klar over det selv, og prøver derfor alt jeg kan å ikke la den korte lunta mi gå ut over henne. Hvis noen har noen tips til å snu tankegangen så tar jeg gjerne imot. M¨nevnes at jeg også jobber 150 % pga både jobb og studier.

Anonymkode: 1ec17...d3e

Det har du valgt selv. Du får null sympati fra meg. 

Anonymkode: bb99c...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnsmor med barn på 7 og 11!? Du har opplagt infantilisert dem, ikke rart du sliter nå..

Anonymkode: 20475...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...