Gå til innhold

Lei av å være småbarnsmor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna her blir 7 og 11 i år. Jeg merker at jeg er så lei av småbarnslivet nå. Begge barn begynner jo å bli større nå, men hun på 7 er en håndfull og jeg merker jeg gleder meg til at hun blir litt eldre. Lei av å stå opp kl. 06 i helgene, jeg er lei av å leke, lei av sutring. Generelt bare lei ;) Er jo så klar over det selv, og prøver derfor alt jeg kan å ikke la den korte lunta mi gå ut over henne. Hvis noen har noen tips til å snu tankegangen så tar jeg gjerne imot. M¨nevnes at jeg også jobber 150 % pga både jobb og studier.

Anonymkode: 1ec17...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sutring har du bedt om selv. Unger som sutrer er helt unødvendig og en pest og en plage for alle. Det kan du kvitte seg med kjapt. Ellers har du jo store barn.

Anonymkode: d4867...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står du opp kl 6 i helgene når barna dine er så store?

Og hvorfor leker du med dem når de er så store?

Anonymkode: 00c7e...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke småbarnsmor lenger når barna er 7 og 11 år. En på 7 år bør kunne stå opp selv og ordne litt selv med mindre det har en diagnose 

Anonymkode: eeb0b...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg er på grensen til store barn. Men ei på 6,5 år er forsatt småbarn for meg. Gi det ett par år så kan jeg si jeg ikke er småbarnsmor lenger. HI

Anonymkode: 1ec17...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du opp kl SEKS i helgen med et barn på 7 år.

Min yngste ble nylig 6 år, og det er flere år siden jeg sto opp med en gang de våkner. (Nå sover de til 8/8.30 i helgene da, men jeg står som regel ikke opp før en time halvannen etter de) 

Anonymkode: b4e9c...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal da ikke trenge å stå opp klokken 6 eller ake ute med en 7-åring! Ikke rart du er lei da. Har selv fire barn og ble også lei av småbarnstiden, men den var tross alt over da minste begynte på skolen. Oppdra barna dine til å være litt mer selvstendig, så skal du se det kommer seg. 

Anonymkode: 95b79...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun går i 1.klasse. HI

Anonymkode: 1ec17...d3e

Vi sluttet å stå opp tidlig med barna da de var 4 år ...

Anonymkode: 95b79...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun går i 1.klasse. HI

Anonymkode: 1ec17...d3e

Ja? Det gjør min minste også. Og det er flere år siden vi sluttet å stå opp med barna våre og å leke med dem. 

Anonymkode: 00c7e...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp kl 6? Det klarer hun fint selv. Der får du sette grenser.

 

Min sønn på 9, visste allerede da han var 6, at mor skulle ikke vekkes før 8😂

Anonymkode: e3f56...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 7 og 8 år, 2. og 3. klasse, i går stod både jeg og mannen opp kl 10.30. Da hadde yngste vært innom en gang og sagt god morgen i 9.30-tiden, ellers ikke sett noe til dem. Aner ikke når de våkner, de ordner seg selv med tv, ipad og tar en yoghurt i kjøleskapet om de er sultne. 
 

Sutring er sjelden selv om de selvfølgelig kan klage om de får nei til is eller brus rett før middag. Eldste var litt pre-teen og atal her i høst, da var det bare å jobbe med det, helt uakseptabel oppførsel her i huset. Nå er det roet og jeg nyter litt mellomparti før tenårene setter inn for fullt om noen år. 😅

Anonymkode: d0e92...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna her blir 7 og 11 i år. Jeg merker at jeg er så lei av småbarnslivet nå. Begge barn begynner jo å bli større nå, men hun på 7 er en håndfull og jeg merker jeg gleder meg til at hun blir litt eldre. Lei av å stå opp kl. 06 i helgene, jeg er lei av å leke, lei av sutring. Generelt bare lei ;) Er jo så klar over det selv, og prøver derfor alt jeg kan å ikke la den korte lunta mi gå ut over henne. Hvis noen har noen tips til å snu tankegangen så tar jeg gjerne imot. M¨nevnes at jeg også jobber 150 % pga både jobb og studier.

Anonymkode: 1ec17...d3e

Hvorfor står du opp kl 6 i helger hvis du ikke vil?? Du har jo store barn? Vi ligger til 9-10 og minste er 4... står de opp tidlig, dvs de får ikke lov å stå opp før 7, så står de jo opp selv. Finner seg klær og frokost. Leker, spiller, ser film. Barn på 7 og 11 må vel ikke gjetes? Eller fores? 

Anonymkode: 2b5ff...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget mat til mine fra de var 3 1/2år for så å legge meg igjen. De har lekt og sett på TV/iPad i noen timer slik at jeg kunne sove. Aldri trengt å uNderholde se heller. 

Anonymkode: 6e21f...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sutring har du bedt om selv. Unger som sutrer er helt unødvendig og en pest og en plage for alle. Det kan du kvitte seg med kjapt. Ellers har du jo store barn.

Anonymkode: d4867...4ca

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor står du opp kl 6 i helgene når barna dine er så store?

Og hvorfor leker du med dem når de er så store?

Anonymkode: 00c7e...5fa

Dette.

Du er ikke lei av livet med småbarn, HI, du er lei av livet med BORTSKJEMTE barn. To ganske ulike ting. Ungene dine er i skolealder og overhodet ikke småbarn mer. Oppfører de seg dårlig, må du heller gå litt i deg selv og flikke på oppdragerrollen din.

Anonymkode: c5ac6...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5-åring står opp alene i helgene. Hun fikser seg frokostblanding og ser på iPad i fred og ro og nyter det. Hun kan også fint leke for seg selv lenge. Jeg føler vi er over kneika. Akkurat nå er vel tenåringsproblemstillingene mer gjenstand for grublerier for min del.

Anonymkode: da477...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er lei av at du sutrer og er negativ også... 

Hva med å finne på noe? 

Kino? Møte venninner? Skal ikke så mye til. 

Anonymkode: 89f90...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 17 år. Jeg savner den tiden de var små. Er mange bekymringer no også 

Anonymkode: d746d...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6 åring vil ikke stå selv, han synes det er tryggere at en av voksne er med. Selv om han sto opp alene da han var 4. 

Er ofte opp 06.30 i helgene, får mye ut av helga, kanskje nystekte rundstykker til frokost. Bolledeig satt.

Anonymkode: 7e82b...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått hvorfor noen ikke ønsker å stå opp med egne barn i helga. Det er jo den beste tiden, morgener der man ikke må løpe ut av huset. 

Anonymkode: d4867...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri forstått hvorfor noen ikke ønsker å stå opp med egne barn i helga. Det er jo den beste tiden, morgener der man ikke må løpe ut av huset. 

Anonymkode: d4867...4ca

Absolutt, men jeg foretrekker år morgenen starter i 9-tiden og ikke i 6-7-tiden. Jeg for min del skjønner ikke at noen ikke forstår at folk er ikke og har ulikt søvnbehov. 

Anonymkode: 95b79...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt hvor mange her som slutter å se barna sine og initiere gode stunder med de mens de fortsatt er små.

Barn som går på skole er ikke småbarn lenger, men de slutter ikke å være barn som trenger foreldra sine og liker å tilbringe tid med foreldra sine. Så klart gjør man andre ting når barn blir større, men man kan fortsatt leke med barna sine. Arrangere akedag sammen, bålkos, hyttetur med brettspill og kortspill, badeland, bygge fort og drikke kakao, kle seg ut etc. Tenk å distansere seg såå fra barna sine. 

7 og 11 åringer er ikke småbarn lenger, men de er fortsatt små. Små i forhold til en mor eller far på 30-40 år. Foreldre burde bry seg og involvere seg mer i livet til barna sine. 

Anonymkode: c92e0...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt sykt hvor mange her som slutter å se barna sine og initiere gode stunder med de mens de fortsatt er små.

Barn som går på skole er ikke småbarn lenger, men de slutter ikke å være barn som trenger foreldra sine og liker å tilbringe tid med foreldra sine. Så klart gjør man andre ting når barn blir større, men man kan fortsatt leke med barna sine. Arrangere akedag sammen, bålkos, hyttetur med brettspill og kortspill, badeland, bygge fort og drikke kakao, kle seg ut etc. Tenk å distansere seg såå fra barna sine. 

7 og 11 åringer er ikke småbarn lenger, men de er fortsatt små. Små i forhold til en mor eller far på 30-40 år. Foreldre burde bry seg og involvere seg mer i livet til barna sine. 

Anonymkode: c92e0...ef0

Helt sykt å se hvordan noen sliter med leseforståelsen og dikter sine egne historier... 🙄🙄🙄

Anonymkode: 00c7e...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt sykt å se hvordan noen sliter med leseforståelsen og dikter sine egne historier... 🙄🙄🙄

Anonymkode: 00c7e...5fa

Tenkte akkurat på det samme 😅

Anonymkode: 95b79...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt sykt hvor mange her som slutter å se barna sine og initiere gode stunder med de mens de fortsatt er små.

Barn som går på skole er ikke småbarn lenger, men de slutter ikke å være barn som trenger foreldra sine og liker å tilbringe tid med foreldra sine. Så klart gjør man andre ting når barn blir større, men man kan fortsatt leke med barna sine. Arrangere akedag sammen, bålkos, hyttetur med brettspill og kortspill, badeland, bygge fort og drikke kakao, kle seg ut etc. Tenk å distansere seg såå fra barna sine. 

7 og 11 åringer er ikke småbarn lenger, men de er fortsatt små. Små i forhold til en mor eller far på 30-40 år. Foreldre burde bry seg og involvere seg mer i livet til barna sine. 

Anonymkode: c92e0...ef0

Herregud! Du tror vi ikkke gjør noe av det fordi vi ikke står opp med dem kl 0600?? Er du helt blåst?? Det er nettopp FORDI vi kan sove ut i helga mens de koser seg for seg selv et par timer vi HAR overskudd til å være med dem hele helga. Vi går på skøyter, kjører slalåm, bader, har filmkveld, baker osv sammen når vi har anledning. Men hadde jeg måtte stått opp grytidlig hadde jeg neppe orket (nå står ikke mine opp grytidlig da men). 

Anonymkode: 2b5ff...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...