Gå til innhold

Gull i NM for dårlige foreldre går til oss!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«fireåringen spiller roblox og syvåringen Fortnite». Vet ikke helt hvorfor du skryter på nett av at du ikke setter grenser for barna dine, spesielt når det kommer til skjerm og spilling. 

100% jobber for begge foreldre og fulltid i bhg og sfo er ikke veldig sjokkerende i 2020 altså.. 

Så jeg vet ikke helt hvorfor du tenker at det er så mange fordomsfulle her inne. Det er vel først og fremst grensesettingen de fleste har kommentert på, men du er tydeligvis strålende fornøyd med dem, så da er det sikkert ok for dere.

Anonymkode: 2763b...8b1

Ja, jeg er fornøyd er heldigvis ikke avhengig av deres godkjennelse for å oppdra mine barn :)  vi har restrictions i skjermtid som jeg stiller inn på forhånd. Og de har grenser i hva de kan spille på Roblox (der kan man spille mange forskjellige småspill) Ser ikke problemer med at 4 åringen spiller ett minispill i Roblox hvor de sklir på vannsklier 🤷🏻‍♀️
Ingen spurte meg om skjermtid eller hva de spiller i Roblox. Bare nevner det 😉

Fortnite spiller 7 åringen ja. Sammen med sin beste venn som bor i andre enden av landet etter at hun flyttet. Han har kontakt med mange kjente der og bruker det mest til det :) Igjen, ingen spørsmål om hvordan han spiller Fortnite. 
 

igjen så er det mer morsomt å anta enn å vite 😉

Anonymkode: d8e16...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At det lager dere opp en ide om meg og mitt liv basert på noen få setninger forteller jo at det er noe i fordommene mine da 😉

Men ja, jeg skrev for å provosere. Men det jeg skrev er sant, men ikke dekkende til å gi et helhetlig inntrykk av oss. Men hvorfor skal vi, det klarte dere jo selv :) Helt feil, men who cares - det er jo ikke noe gøy å anta at jeg er en normal oppegående person. Er mye mer gøy å anta og dermed gå utifra at jeg er spell gæærn 🤠

Anonymkode: d8e16...7f5

At dere lar et barnehagebarn spille Roblox sier alt jeg trenger å vite om kapasiteten deres. 

Anonymkode: 8dd47...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for en tråd. Du sier dere fortjener gull i NM for dårlige foreldre, men motsier alle som er enig i det.

Mente du egentlig at dere burde hatt gull i NM for gode foreldre? Gjennomsnittlige foreldre?

Din medalje venter i himmelen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioti å la ungene spille spill de er altfor unge til. Aldersgrenser er satt av en grunn. Skal ungene dine ta lappen på bil som 15-åringer også, eller? 

Anonymkode: 6cace...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hva du mener provoserer slik her? Å jobbe fullt og ha barn i bhg/sfo er ganske normalt? Å ikke lage all mat fra bunn er heller ikke krise. 

Å la småbarn ha egne pad’er er svært vanlig. Å ikke respektere aldersgrenser på spill er dessverre ikke uvanlig, men der er jeg enig i at dere er dårlige foreldre. Alle tilleggsopplysningene du, tradisjonen tro, kommer med i ettertid løfter ikke inntrykket av at dere er ganske ordinære og litt slappe foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jadzia Dax skrev:

Poenget var nok at konklusjoner ofte trekkes på minimalt grunnlag om jeg har forstått det korrekt. 

Vi mennesker er skapt slik, og et førsteinntrykk skapes på få sekunder uten mye tilgjengelig informasjon. Det kan vise seg å være relativt riktig, og det kan være relativt feil. På et forum og i hverdagen vil ikke raske konklusjoner være så problematisk, men skal man bruke det til noe (i HI sitt tilfelle for eksempel vurdere egnethet som fosterhjem) så er man avhengig av å stille spørsmål og innhente info for å se alle nyanser.

Anonymkode: b4e03...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...