Gå til innhold

Gull i NM for dårlige foreldre går til oss!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi jobber fulltid begge to.

Barna har fulltids BHG og SFO.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år.

Vi lager ofte posemat.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi jobber fulltid begge to. Nei, jeg jobber 80%.

Barna har fulltids BHG og SFO. Ja, men henter aldri senere enn 15.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft. Vi holder alle aldersgrenser.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år. Ingen får telefon før de trenger til skoleveien, dvs 2. kl.

Vi lager ofte posemat. Kanskje 3-4 ganger per måned.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid. Har vi fri er ungene hjemme. Vil jo være sammen med dem. Vil vi ha alenetid sier vi de må leke ute, eller vi går oss en tur ute.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut. Helt uenig! Vi sturer i stor grad tiden. Lekser, middag og fritidsaktiviteter tar mye av tiden. I snitt kanskje en time de kan styre selv per dag.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

 

Anonymkode: 8cb86...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi jobber fulltid begge to.

Barna har fulltids BHG og SFO.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år.

Vi lager ofte posemat.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

Eneste jeg kjenner meg igjen i er posematen  og fulltids SFO og bhg😀

Anonymkode: 8f44c...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke gull i NM, men det er ikke noe særlig å skryte av at man gir faen i hva ungene gjør på fritiden, og ha frislipp på skjermaktiviteter med mye høyere aldersgrense enn barnas alder. Tenker du at dere er kule...? At dere jobber fullt er jo veldig bra for samfunnet, for ungene og for egen psyke. 

Anonymkode: f8d9d...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4-åring med telefon synes jeg er rimelig håpløst. 

Utover det, tenker jeg ikke mye over det

Anonymkode: 685c2...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig glad jeg ikke er kvalifisert i dette NM. Å drite i hva barna sine gjør allerede i 4 års alder hadde jeg ikke skrytt av utenat jeg er perfekt selv

Anonymkode: 302e7...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi jobber fulltid begge to.

Barna har fulltids BHG og SFO.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år.

Vi lager ofte posemat.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

En lurer jo litt på hvorfor dere har barn når dere ikke vil bruke tid med dem?

Anonymkode: aee81...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige foreldre får kjedelige barn. Vi ser godt hvilke av barna som har stimulerende foreldre og hvilke barn som har dere.

Anonymkode: 01e27...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn får man slik at samfunnet kan ta seg av dem. Dagens foreldre er gørr late og klarer ikke noe selv 

Anonymkode: c5bb0...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overskriften er tåpelig, all den tid det finnes forledre som mishandler eller misbruker barna sine eller etterlater dem alene i hjelpeløs tilstand. Da skal det litt mer til enn det du ramser opp for å kvalifisere til NM for dårlige foreldre.

Her styrer vi en god del av fritiden til barna, ellers hadde det blitt skjerm absolutt hele tiden. Vi burde sikkert ha lært dem å regulere det selv, slik jeg har sett mange skrive at barna deres gjør, men det har vi ikke klart, så da må vi ta det ansvaret.

Men kjenner meg greit igjen i resten, og gjør nok også flere ting som mange her inne ville reagert negativt på.

Anonymkode: 3cfb8...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi jobber fulltid begge to.

Barna har fulltids BHG og SFO.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år.

Vi lager ofte posemat.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

Jobber fulltid begge to

Begge har fleksitid, og organiserer oss slik at barna slipper SFO (her er SFOen elendig, hadde den vært bra ville jeg sendt dem).

Tiåringen har akkurat fått sin egen telefon. Fireåringen har noen ganger tilgang til iPad. 

Lager ikke posemat. 

En til to dager i året har vi en dag fri uten barn. En av disse dagene bruker vi på julehandel, den andre (hvis vi har den) tar vi dagen før barna får ferie, for å organisere og koble av. 
 

Jeg sender ungene ut etter lekser de dagene de ikke har trening. Skoletiden er alt for stillesittende, og siden de ikke går på SFO trenger de aktiviteten. 

Anonymkode: 90bd7...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi jobber fulltid begge to.

Barna har fulltids BHG og SFO.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år.

Vi lager ofte posemat.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

Det høres jo ut som du skryter av det. Er du virkelig stolt? Legger æren i å være anti-helt? Jeg er ikke imponert på noe slags vis. 

Anonymkode: d2e5f...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig forsøk på å provosere. 

Late foreldre finnes det dessverre altfor mange av. Resultatet ser man på de uoppdragne barna. 

Anonymkode: 8dd47...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi jobber fulltid begge to.

Barna har fulltids BHG og SFO.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år.

Vi lager ofte posemat.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

Mye av dette er mye av vår hverdag og.

Regner med at dette var et raskt sammendrag og representerer ikke flat out alt? Vi bryr oss om barna, og tar del i deres aktiviteter, om det så er tegning, spill, TV osv. Dette er vel det du mener, HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi jobber fulltid begge to.

Barna har fulltids BHG og SFO.

Eldste på 7 har egen mobiltelefon og spiller både Roblox, Fortnite og Minecraft.

Yngste har en SIM-kort fri telefon og bruker den til YouTube og Roblox. Er 4 år.

Vi lager ofte posemat.

Har vi en fridag fra jobb er ungene like hærlig i BHG og SFO. Vi har egentid.

Barna får styre sin egen tid etter BHG og SFO. Vi tvinger de ikke ut.

Dette er vel som å banne i kirken for enkelte av dere her. Men hvor mye kjenner dere dere igjen i av dette? 

Anonymkode: d8e16...7f5

Vi er vel rake motsetning:

Ingen av oss jobber fulltid (av valg)

Barna har korte bhg dager

Ingen av barna har mobil, ingen nettspill. Kun bøker

Vi lager aldri posemat. Her lages alt fra bunnen av, i helgene baker vi surdeigsbrød og kjeks. Havrekjeks er populært. Eldste smakte på aubergine i helgen og elsket det.

Jo her er vi like: barna får styre som de selv vil etter bhg, tvinger de heller ikke ut.

 

Anonymkode: 36bc0...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta med en: har vi fridag har også barna fri. Jeg klarer ikke å sende de i bhg pga får dårlig samvittighet. Samtidig elsker jeg at vi alle er hjemme og nyter å sove litt lenger enn vanlig og ta det rolig.

Anonymkode: 36bc0...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvis dere jobber mye, men prøv å sett av litt tid til ungene. Ikke bare gi faen i hva barna deres gjør

Endret av Anonymbaby
Feil ordbruk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber begge fulltid. 

Barna har fulltid i bhg, men er der mellom 5-6,5 timer 3-5 dager i uken. 

Vi lager halvfabrikata mat når vi ikke har tid eller gidder å lage mat

Barna har en pad, men glemmer å bruke den. De husker på det en gang annenhver uke og får da spille en halvtime hver eller en time sammen. 

Barna ser tv hver dag, også filmer/serier med 7 års grense. Noen ganger prøver vi å parkere dem foran TVen for å få gjort unna husarbeid. 

Husarbeid gjøres på dagtid når barna er hjemme for å ha kvelden helt fri. 

Barna får stort sett styre tiden etter bhg, men vi ser an dagsform, humør og energinivå hvis de er helt på jordet. 

Hvis vi har fri har som regel barna også fri. 

Anonymkode: f376d...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greitt at dere har valgt dette, men litt synd til barna som ikke har valgt dere til foreldre.

Virker jo som om dere gir litt f... i dem 😢

Anonymkode: a934b...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% alene med barna, og da de var mindre så studerte jeg og jobbet ved siden av. Men jeg lot de ikke ha mobil eller ipad, og jeg lagde hjemmelaget mat. De fikk og ofte ha med venner hjem fra SFO eller barnehagen. Og de gikk på fritidsaktiviteter. 

Anonymkode: c4586...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...