Gå til innhold

Gull i NM for dårlige foreldre går til oss!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jadzia Dax skrev:

Mye av dette er mye av vår hverdag og.

Regner med at dette var et raskt sammendrag og representerer ikke flat out alt? Vi bryr oss om barna, og tar del i deres aktiviteter, om det så er tegning, spill, TV osv. Dette er vel det du mener, HI?

Så klart er dette hva jeg mente 😂

Vi driter jo ikke i ungene. Vi bryr oss, masse. Uansett hva visse folk her på forumet tror. Er bare blitt inspirert av tråder i det siste. Derav denne tråden. Vi spiller med ungene, er med hver fotballtrening og heier til sår hals. Vi baker slik at alle på treningen får. Vi er jo oppriktig glade i barna våre, men «til tross for det» er vi glade i vårt samliv også. Derfor pleier vi det når vi finner rom og tid for det - som en fridag. Glade foreldre gir glade barn. 
Vi spiller, perler og tegner med barna. Og om vi ikke gjør det, så vasker vi eller lager middag. Ja, for selv Toro gjør seg ikke selv! 
 

arti hvordan dere alle bare gikk ut ifra at jeg gir faen i bakgrunn i hva jeg skrev 👌🏻
 
dette var egentlig hele grunnen til denne tråden. For å se hva dere la i det jeg skrev. Gratulerer, DIB skuffer aldri 😂👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: d8e16...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke Ts skrev dette verken for å provosere eller skryte. Kanskje bare lufte tema?

Tror dette beskriver ganske godt hvordan utviklingen har blitt på området. Teknologien overtar mer og mer. Også som ‘barnepassere’.

Noen barn er forøvrig mer krevende enn andre og noen foreldre slitnere enn andre. Når noen velger å ha barna hjemme så mye som mulig fremfor lange dager i bhg eller SFO, så kan det handle like mye om barnets lette personlighet eller foreldrenes gode helse.
 

Typisk å være firkantet i forumsdiskusjoner.

Hadde jeg jobbet 100% og hatt svært  lange dager på jobb, hadde nok jeg også valgt lange SFO dager og skjermbrett som barnevakt. Men dette handler til syvende sist om prioriteringer. 
 

Selv velger jeg heller å leve litt mer sparsommelig og jobbe redusert for å ha mer tid til familien.
 

Da har jeg forsåvidt heller ikke råd til å gi barna verken mobiltelefoner eller nettbrett;)

Anonymkode: ca323...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart er dette hva jeg mente 😂

Vi driter jo ikke i ungene. Vi bryr oss, masse. Uansett hva visse folk her på forumet tror. Er bare blitt inspirert av tråder i det siste. Derav denne tråden. Vi spiller med ungene, er med hver fotballtrening og heier til sår hals. Vi baker slik at alle på treningen får. Vi er jo oppriktig glade i barna våre, men «til tross for det» er vi glade i vårt samliv også. Derfor pleier vi det når vi finner rom og tid for det - som en fridag. Glade foreldre gir glade barn. 
Vi spiller, perler og tegner med barna. Og om vi ikke gjør det, så vasker vi eller lager middag. Ja, for selv Toro gjør seg ikke selv! 
 

arti hvordan dere alle bare gikk ut ifra at jeg gir faen i bakgrunn i hva jeg skrev 👌🏻
 
dette var egentlig hele grunnen til denne tråden. For å se hva dere la i det jeg skrev. Gratulerer, DIB skuffer aldri 😂👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: d8e16...7f5

Leste denne først etter at jeg skrev svar på innlegget første gangen.
 

Syns dere virker som supre foreldre som klarer alt dette tross fulle arbeidsdager! Og tipper barna deres har det veldig fint med denne ordningen og det er jo det aller viktigste☺️. Barn elsker jo skjermtid😂 Og her får de masse kjærlighet, god Toromat (ja Toro ER undervurdert;) og kjekke fritidsaktiviteter innimellom i tillegg!
 

Høres ut som barna deres har bedre levestandard enn gjennomsnittet!🙂 Men noen NM kandidater er dere neppe, ihvertfall ikke på dette området;)

Anonymkode: ca323...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er det som viser best hvordan dere er som forelder synes jeg ikke dere virker slemme, men ganske uangasjerte, egostiske foreldre som  sliter med å sette grenser for barna. Ikke noe å skryte av, men ikke barnevernmteriale heller.

Anonymkode: d4edb...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke gull i NM, men det er ikke noe særlig å skryte av at man gir faen i hva ungene gjør på fritiden, og ha frislipp på skjermaktiviteter med mye høyere aldersgrense enn barnas alder. Tenker du at dere er kule...? At dere jobber fullt er jo veldig bra for samfunnet, for ungene og for egen psyke. 

Anonymkode: f8d9d...4a0

Enig. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe særlig av det der, og tenker HI er umodne foreldre som lar det skure og gå.

Anonymkode: b4e03...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så klart er dette hva jeg mente 😂

Vi driter jo ikke i ungene. Vi bryr oss, masse. Uansett hva visse folk her på forumet tror. Er bare blitt inspirert av tråder i det siste. Derav denne tråden. Vi spiller med ungene, er med hver fotballtrening og heier til sår hals. Vi baker slik at alle på treningen får. Vi er jo oppriktig glade i barna våre, men «til tross for det» er vi glade i vårt samliv også. Derfor pleier vi det når vi finner rom og tid for det - som en fridag. Glade foreldre gir glade barn. 
Vi spiller, perler og tegner med barna. Og om vi ikke gjør det, så vasker vi eller lager middag. Ja, for selv Toro gjør seg ikke selv! 
 

arti hvordan dere alle bare gikk ut ifra at jeg gir faen i bakgrunn i hva jeg skrev 👌🏻
 
dette var egentlig hele grunnen til denne tråden. For å se hva dere la i det jeg skrev. Gratulerer, DIB skuffer aldri 😂👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: d8e16...7f5

Som du skriver er det godt mulig dere er gode på noen andre ting, men på bakgrunn av å tillate mobil så tidlig og drite i aldersgrense på spill, så oppfatter jeg dere likevel ikke som modne og bevisste foreldre. 

Anonymkode: b4e03...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leste denne først etter at jeg skrev svar på innlegget første gangen.
 

Syns dere virker som supre foreldre som klarer alt dette tross fulle arbeidsdager! Og tipper barna deres har det veldig fint med denne ordningen og det er jo det aller viktigste☺️. Barn elsker jo skjermtid😂 Og her får de masse kjærlighet, god Toromat (ja Toro ER undervurdert;) og kjekke fritidsaktiviteter innimellom i tillegg!
 

Høres ut som barna deres har bedre levestandard enn gjennomsnittet!🙂 Men noen NM kandidater er dere neppe, ihvertfall ikke på dette området;)

Anonymkode: ca323...e55

Supre? Det er ikke engang gjennomsnittlig. Fulle arbeidsdager har altså alle oppegående mennesker, det er ikke engang et tema, og likevel klarer man å lage ordentlig mat, holde ungene unna passivtid og følge opp fritidsaktiviteter. DET er normalt og gjennomsnittlig. Skal du inn i kategorien "super" må du virkelig trå til mer enn det som i bunn og grunn bare er minstemålet. Og som sagt, fulltidsjobb er heldigvis normen for normale mennesker. Det er ikke et uoverstigelig hinder.

Anonymkode: 01e27...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ting ganske annerledes. Ingen jobber fulltid, begge driver firma. Vi verdsetter begge to tid med barna. Vi liker å være sammen med de, og de liker å være sammen med oss. Vi reiser masse, har mange samtaler og inviterer ofte venner av barna. Vi har godt med overskudd og liker også å lage mat. Det tror jeg henger sammen med tid til matlagning og god økonomi til å handle gode råvarer. Vi spiser også mye ute. Vi har satt bort vasking og vedlikehold som også frigjør tid. Før jeg fikk barn var det viktig for meg at vi både hadde økonomi, plass og tid. Jeg synes selv vi gjør en god jobb med å oppdra empatiske, kloke og reflekterte barn. Begge hadde 80% plass i barnehage og ble hentet kl 15.00. Har aldri hatt de i barnehage/Sfo hvis vi har ferie eller fri selv. De har alltid helt fri i skolens ferier. En fireåring trenger ikke egen tlf og aldersgrense på spill følges. Vi regulerer mye av fritiden. Drar ofte på tur i fjellet, sover i telt eller gjør sportslige aktiviteter sammen. Dersom dette er provoserende for deg er det Ok. Sånn gjør vi det og det må også være lov. 

Anonymkode: 6912c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi gjør ting ganske annerledes. Ingen jobber fulltid, begge driver firma. Vi verdsetter begge to tid med barna. Vi liker å være sammen med de, og de liker å være sammen med oss. Vi reiser masse, har mange samtaler og inviterer ofte venner av barna. Vi har godt med overskudd og liker også å lage mat. Det tror jeg henger sammen med tid til matlagning og god økonomi til å handle gode råvarer. Vi spiser også mye ute. Vi har satt bort vasking og vedlikehold som også frigjør tid. Før jeg fikk barn var det viktig for meg at vi både hadde økonomi, plass og tid. Jeg synes selv vi gjør en god jobb med å oppdra empatiske, kloke og reflekterte barn. Begge hadde 80% plass i barnehage og ble hentet kl 15.00. Har aldri hatt de i barnehage/Sfo hvis vi har ferie eller fri selv. De har alltid helt fri i skolens ferier. En fireåring trenger ikke egen tlf og aldersgrense på spill følges. Vi regulerer mye av fritiden. Drar ofte på tur i fjellet, sover i telt eller gjør sportslige aktiviteter sammen. Dersom dette er provoserende for deg er det Ok. Sånn gjør vi det og det må også være lov. 

Anonymkode: 6912c...070

Så bra at dette funker for dere, hvorfor skulle jeg bli provosert av dette? :)

 

HI

Anonymkode: d8e16...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at dette funker for dere, hvorfor skulle jeg bli provosert av dette? :)

 

HI

Anonymkode: d8e16...7f5

Ehm, siden du følte behov for å skrive hovedinnlegget? Slik tolket jeg det i hvert fall. Som et slags forsvar til at dere gjør som dere gjør. 

Anonymkode: 6912c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehm, siden du følte behov for å skrive hovedinnlegget? Slik tolket jeg det i hvert fall. Som et slags forsvar til at dere gjør som dere gjør. 

Anonymkode: 6912c...070

Nei ikke egentlig.

Det var litt for å se hva dibbere legger i dette. Jeg har sett flere tråder i det siste hvor man blir generelt ganske mistolket. Skriver man at man lager bokselappskaus til middag en dag så tolker anonyme dibbere det dithen at barna aldri får fisk, poteter, brød osv. Og de har ingen problemer med å anklage trådstarter for det ene og det andre. Nettop det skjedde her og. Så dette var litt «gøy» 😂

Anonymkode: d8e16...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei ikke egentlig.

Det var litt for å se hva dibbere legger i dette. Jeg har sett flere tråder i det siste hvor man blir generelt ganske mistolket. Skriver man at man lager bokselappskaus til middag en dag så tolker anonyme dibbere det dithen at barna aldri får fisk, poteter, brød osv. Og de har ingen problemer med å anklage trådstarter for det ene og det andre. Nettop det skjedde her og. Så dette var litt «gøy» 😂

Anonymkode: d8e16...7f5

Åh. Ok. Er jo ingen grunn til å mistolke, du skriver jo rett ut sannheten om hva slags foreldre dere er. Men hver sin form for humor👍🏻

Anonymkode: 6912c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen i annet enn posemat. Og det er jo ikke dårlig mat, det, masse næringsstoffer i posemat.

Videre synes jeg du har helt rett i at dere virker som dårlige foreldre. Sorry, 100% ærlighet fra meg idag.

Anonymkode: f8fc7...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hva du vil med innlegget..? Først skriver du at barna ordner seg selv,  men så er du plutselig på alle kamper, gjør masse aktiviteter osv? Blir for dumt med et innlegg der du prøver å sette et poeng også motsier du plutselig deg selv fullstendig?

Anonymkode: 2763b...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke helt hva du vil med innlegget..? Først skriver du at barna ordner seg selv,  men så er du plutselig på alle kamper, gjør masse aktiviteter osv? Blir for dumt med et innlegg der du prøver å sette et poeng også motsier du plutselig deg selv fullstendig?

Anonymkode: 2763b...8b1

Hvor skriver HI at ungene "ordner seg selv"? Hvor er det hun motsier seg selv? 

Anonymkode: fb889...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke helt hva du vil med innlegget..? Først skriver du at barna ordner seg selv,  men så er du plutselig på alle kamper, gjør masse aktiviteter osv? Blir for dumt med et innlegg der du prøver å sette et poeng også motsier du plutselig deg selv fullstendig?

Anonymkode: 2763b...8b1

Jeg motsier ikke meg selv. Jeg motsier dine forutinntatte meninger om meg etter _ett_snevert innlegg som handlet om deler av vår hverdag :)

 

Ser du poenget? 

Anonymkode: d8e16...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Åh. Ok. Er jo ingen grunn til å mistolke, du skriver jo rett ut sannheten om hva slags foreldre dere er. Men hver sin form for humor👍🏻

Anonymkode: 6912c...070

Du tar ikke poenget i det hele tatt. 

Anonymkode: 94e3e...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar ikke poenget i det hele tatt. 

Anonymkode: 94e3e...76c

Nei, dette geniale poenget gikk meg rett over hodet gitt. 

Anonymkode: 6912c...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette geniale poenget gikk meg rett over hodet gitt. 

Anonymkode: 6912c...070

Åpenbart.

Anonymkode: 94e3e...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt åpenbart. 

Anonymkode: 6912c...070

Poenget var nok at konklusjoner ofte trekkes på minimalt grunnlag om jeg har forstått det korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så klart er dette hva jeg mente 😂

Vi driter jo ikke i ungene. Vi bryr oss, masse. Uansett hva visse folk her på forumet tror. Er bare blitt inspirert av tråder i det siste. Derav denne tråden. Vi spiller med ungene, er med hver fotballtrening og heier til sår hals. Vi baker slik at alle på treningen får. Vi er jo oppriktig glade i barna våre, men «til tross for det» er vi glade i vårt samliv også. Derfor pleier vi det når vi finner rom og tid for det - som en fridag. Glade foreldre gir glade barn. 
Vi spiller, perler og tegner med barna. Og om vi ikke gjør det, så vasker vi eller lager middag. Ja, for selv Toro gjør seg ikke selv! 
 

arti hvordan dere alle bare gikk ut ifra at jeg gir faen i bakgrunn i hva jeg skrev 👌🏻
 
dette var egentlig hele grunnen til denne tråden. For å se hva dere la i det jeg skrev. Gratulerer, DIB skuffer aldri 😂👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: d8e16...7f5

Hva ellers skal man konkludere med enn det du skrev? 

Du skrev for å provosere og oppnådde kun å fremstille deg selv som ganske kort. 

Godt jobba. Du bekrefter selv enhver fordom man må ha om oss som henger her. 

Anonymkode: 8dd47...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei ikke egentlig.

Det var litt for å se hva dibbere legger i dette. Jeg har sett flere tråder i det siste hvor man blir generelt ganske mistolket. Skriver man at man lager bokselappskaus til middag en dag så tolker anonyme dibbere det dithen at barna aldri får fisk, poteter, brød osv. Og de har ingen problemer med å anklage trådstarter for det ene og det andre. Nettop det skjedde her og. Så dette var litt «gøy» 😂

Anonymkode: d8e16...7f5

Late foreldre som ikke gidder å sette grenser for barna sine er ikke særlig gøy. 

Å la et barnehagebarn spille Roblox er jo vannvittig. 

Anonymkode: 8dd47...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva ellers skal man konkludere med enn det du skrev? 

Du skrev for å provosere og oppnådde kun å fremstille deg selv som ganske kort. 

Godt jobba. Du bekrefter selv enhver fordom man må ha om oss som henger her. 

Anonymkode: 8dd47...459

At det lager dere opp en ide om meg og mitt liv basert på noen få setninger forteller jo at det er noe i fordommene mine da 😉

Men ja, jeg skrev for å provosere. Men det jeg skrev er sant, men ikke dekkende til å gi et helhetlig inntrykk av oss. Men hvorfor skal vi, det klarte dere jo selv :) Helt feil, men who cares - det er jo ikke noe gøy å anta at jeg er en normal oppegående person. Er mye mer gøy å anta og dermed gå utifra at jeg er spell gæærn 🤠

Anonymkode: d8e16...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At det lager dere opp en ide om meg og mitt liv basert på noen få setninger forteller jo at det er noe i fordommene mine da 😉

Men ja, jeg skrev for å provosere. Men det jeg skrev er sant, men ikke dekkende til å gi et helhetlig inntrykk av oss. Men hvorfor skal vi, det klarte dere jo selv :) Helt feil, men who cares - det er jo ikke noe gøy å anta at jeg er en normal oppegående person. Er mye mer gøy å anta og dermed gå utifra at jeg er spell gæærn 🤠

Anonymkode: d8e16...7f5

«fireåringen spiller roblox og syvåringen Fortnite». Vet ikke helt hvorfor du skryter på nett av at du ikke setter grenser for barna dine, spesielt når det kommer til skjerm og spilling. 

100% jobber for begge foreldre og fulltid i bhg og sfo er ikke veldig sjokkerende i 2020 altså.. 

Så jeg vet ikke helt hvorfor du tenker at det er så mange fordomsfulle her inne. Det er vel først og fremst grensesettingen de fleste har kommentert på, men du er tydeligvis strålende fornøyd med dem, så da er det sikkert ok for dere.

Anonymkode: 2763b...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...