Gå til innhold

Har man med valpen sin på skole/barnehageavslutninger osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Pashla skrev:

Ute: ja, så sant dere har bånd på.

Inne: nei. 

Helt uenig. 

Anonymkode: 78c33...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La hunden slippe å være med på slike arrangementer. En hund har ingenting på en skoleavslutning å gjøre, slikt er helt uforståelig for en hund. Hunden har det mye bedre hjemme. 

Anonymkode: c5fd6...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da blir valpen ikke med på det, alt man skal lære seg altså :) 

Hva med 17 mai på skolen, ikke i år, men når hunden ikke er valp lenger. Kan man ha den med for å se på toget? 

Og hva med fotballcuper som er ute, kan man ha den med dit?

 

Anonymkode: 2b366...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Da blir valpen ikke med på det, alt man skal lære seg altså :) 

Hva med 17 mai på skolen, ikke i år, men når hunden ikke er valp lenger. Kan man ha den med for å se på toget? 

Og hva med fotballcuper som er ute, kan man ha den med dit?

 

Anonymkode: 2b366...e8e

Hvorfor skal du dra den med rundt på slikt? Ser aldri hunder på slikt...

Anonymkode: a457b...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Da blir valpen ikke med på det, alt man skal lære seg altså :) 

Hva med 17 mai på skolen, ikke i år, men når hunden ikke er valp lenger. Kan man ha den med for å se på toget? 

Og hva med fotballcuper som er ute, kan man ha den med dit?

 

Anonymkode: 2b366...e8e

La hunden slippe. For hundens egen del. Den har det mye bedre hjemme. 

Anonymkode: c5fd6...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Da blir valpen ikke med på det, alt man skal lære seg altså :) 

Hva med 17 mai på skolen, ikke i år, men når hunden ikke er valp lenger. Kan man ha den med for å se på toget? 

Og hva med fotballcuper som er ute, kan man ha den med dit?

 

Anonymkode: 2b366...e8e

På 17. mai er det for mye lyd og folk for hunder, så da bør hunden være hjemme. 

Den bør heller ikke være med på fotballbanen, for det er veldig ekkelt med hundetiss på banen (og rett utenfor banen) hvor barna faller og sklir.

Anonymkode: cdb7c...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Da blir valpen ikke med på det, alt man skal lære seg altså :) 

Hva med 17 mai på skolen, ikke i år, men når hunden ikke er valp lenger. Kan man ha den med for å se på toget? 

Og hva med fotballcuper som er ute, kan man ha den med dit?

 

Anonymkode: 2b366...e8e

Nei her også. For både barn og hunden. Hunden klarer å være alene hjemme noen timer. 

Anonymkode: 78c33...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Da blir valpen ikke med på det, alt man skal lære seg altså :) 

Hva med 17 mai på skolen, ikke i år, men når hunden ikke er valp lenger. Kan man ha den med for å se på toget? 

Og hva med fotballcuper som er ute, kan man ha den med dit?

 

Anonymkode: 2b366...e8e

Rart å ta med hunden helt oppå folk. 

Anonymkode: 78c33...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du at det er greit at alle som har hund tar de med på fotballcup? Sånn ca 100 hunder som står rundt for å være med når eierne ser ungene spille fotball? Eller på avslutning?

 

det er jo ikke bare dere som har hund, mange har hunder. 

Anonymkode: 391b1...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med å ha hunden i bilen på cup og så lufte den litt innimellom når det passer, i god avstand fra banen og ungene. 17 mai er dumt, mye lyd og folk og is og pølser, blir fort stressa hunder av sånt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Optatium skrev:

Er ikke ulovlig. Det er ulovlig å sette de fra seg rett ved en inngang eller port. 

Det er ulovlig å sette fra seg hund uten tilsyn.

Anonymkode: 7e420...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Optatium skrev:

Ser ikke noe problem med å ha hunden i bilen på cup og så lufte den litt innimellom når det passer, i god avstand fra banen og ungene. 17 mai er dumt, mye lyd og folk og is og pølser, blir fort stressa hunder av sånt ☺️

Hunden skal sitte innestengt i en (varm) bil?? Håper du ikke har dyr...

Anonymkode: a457b...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal du dra den med rundt på slikt? Ser aldri hunder på slikt...

Anonymkode: a457b...1de

Da må det bety at du ikke er på slikt.

Man tar ikke med hund inn i barnehager og på skoler ved avslutninger.

17. Mai og fotballcup'er er helt ok om hunden tåler det mentalt. Dog kan det være slitsomt å passe på at den ikke kommer inntil alle finkledde folk på 17. Mai. 

Anonymkode: b04d4...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror noen at det er greit å ta med hunden på alle mulige sosiale tilstelninger? Jeg lurer helt oppriktig.

jeg kommer ikke ridende på hesten min inn på skoleplassen. Jeg ser ingen som tar med seg slangen sin på fotballkamper eller kommer med kaninen på 17. Mai. Men hunden skal automatisk ha innpass over alt?

vi har to hunder selv og er masse ute ned dem. Vi går turer, trener og koser, men de er hverken med på jobb, på butikken, i barnehagen, i turnhallen, eller på sosiale arrangementer. Jeg greier ikke helt å se hvorfor de skal ha innpass på disse arenaene. 

Anonymkode: 1f2c4...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal du dra den med rundt på slikt? Ser aldri hunder på slikt...

Anonymkode: a457b...1de

Jeg ser mange hunder på slike arrangementer, og selvfølgelig kan hi ha med hunden på slike arrangementer.

Anonymkode: d0ae9...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ulovlig å sette fra seg hund uten tilsyn.

Anonymkode: 7e420...640

Nei, det er ikke det. Les loven skikkelig. 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hunden skal sitte innestengt i en (varm) bil?? Håper du ikke har dyr...

Anonymkode: a457b...1de

Hunden kan fint sitte i bilen en liten stund, om det ikke er for varmt. Den sover jo gjerne masse på dagtid og da kan den like gjerne gjøre det i bilen som hjemme på plassen sin. Har hatt hund i over 15 år, den har hatt det meget bra☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunder har ikke noe i store folkemengder å gjøre. 

Jeg er glad i hunder, har to barn som er glad i hunder, men fått ett barn som reagerer på pels. Så en hund på 17mai kan ødelegge hele dagen for henne. Masse mennesker, ikke lett å se om en hund går ved siden av ett menneske som trenger seg igjennom folkemengden kan være nok. Hun må ikke klappe den engang, bare at det kommer hår på hun. Da kan hun klø seg til blods om hun ikke får dette av med en gang. Dette er ikke noe problem i hverdagen om folk har sin hund i bånd og ikke på arrangemanger som betyr masse mennesker og dårlig oversikt. Hun har lært seg til å gå omveier for folk om hun ser en hund, for hun har erfart veldig mange ganger at hundeeiere lar hunden gå i langt bånd og sier:den er så snill. Det hjelper da ikke om hunden er snill eller ungen er glad i hund, huden hennes liker ikke pels og hun kan ikke si til huden at hunden er snill. 

Jeg har nok blitt litt politi når det kommer til hunder der det er barn. Mitt barn er så stort at det klarer å siifra selv, hun har gitt beskjed til mange hundeeiere at de må ha hunden i bånd, ikke ta den med inn i skolegårder osv. Men jeg vet at mindre barn som er redde for hund ikke tørr å si slikt i frykt for hva vennene sier. Min datter hadde en slik periode når hun begynte å reagere på hund, ganske mange kommentarer fra barn og voksne rundt henne når hun sa hun ikke kunne være i nærheten av en hund. 

Anonymkode: 24271...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hunder har ikke noe i store folkemengder å gjøre. 

Jeg er glad i hunder, har to barn som er glad i hunder, men fått ett barn som reagerer på pels. Så en hund på 17mai kan ødelegge hele dagen for henne. Masse mennesker, ikke lett å se om en hund går ved siden av ett menneske som trenger seg igjennom folkemengden kan være nok. Hun må ikke klappe den engang, bare at det kommer hår på hun. Da kan hun klø seg til blods om hun ikke får dette av med en gang. Dette er ikke noe problem i hverdagen om folk har sin hund i bånd og ikke på arrangemanger som betyr masse mennesker og dårlig oversikt. Hun har lært seg til å gå omveier for folk om hun ser en hund, for hun har erfart veldig mange ganger at hundeeiere lar hunden gå i langt bånd og sier:den er så snill. Det hjelper da ikke om hunden er snill eller ungen er glad i hund, huden hennes liker ikke pels og hun kan ikke si til huden at hunden er snill. 

Jeg har nok blitt litt politi når det kommer til hunder der det er barn. Mitt barn er så stort at det klarer å siifra selv, hun har gitt beskjed til mange hundeeiere at de må ha hunden i bånd, ikke ta den med inn i skolegårder osv. Men jeg vet at mindre barn som er redde for hund ikke tørr å si slikt i frykt for hva vennene sier. Min datter hadde en slik periode når hun begynte å reagere på hund, ganske mange kommentarer fra barn og voksne rundt henne når hun sa hun ikke kunne være i nærheten av en hund. 

Anonymkode: 24271...be6

Allergi er en ting, men jeg dropper ikke ta med hunden fordi folk er redd. Da får de jobbe med srg selv, holde seg hjemme eller hva pokker. 

Anonymkode: b04d4...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Allergi er en ting, men jeg dropper ikke ta med hunden fordi folk er redd. Da får de jobbe med srg selv, holde seg hjemme eller hva pokker. 

Anonymkode: b04d4...a77

Så på en skoleavsluttning skal barn bare holde seg hjemme for din hund er viktigere enn dem?

Du har valgt å ha hund. Det betyr ikke at resten av verden skal tilpasse seg den. Det er forskjellige grunner til at folk er redd hunder. De har full rett til å delta på alle mulige tilstellinger uten å måtte belemres med din hund. 

Anonymkode: 65cf1...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ta med seg hun steder der det er mulig at man møter mennesker med allergi eller som er redde. 17.mai og avslutninger og cuper er for mennesker, ikke for dyr. Mennesker går foran dyr. De som er redd hunder holder seg ofte unna steder der de kan møte hund, men de kan ikke sperre seg inne fordi mennesker med hund mener de må ta seg sammen

Anonymkode: 43922...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Allergi er en ting, men jeg dropper ikke ta med hunden fordi folk er redd. Da får de jobbe med srg selv, holde seg hjemme eller hva pokker. 

Anonymkode: b04d4...a77

Du bekrefter jo alt man tenker om hundeeiere...

Anonymkode: a457b...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tillatt med hund i bhg hvert fall. Tror ikke det egentlig er lov å lufte hunden etter stenge tid heller. Mener jeg leste en lov om det en gang. 

Ute på skolen er det mulig det hadde gått. Eller skoleavslutning andre steder. Sånn som vi har hatt klasseavslutning på stranda osv. Får nok ikke ha med hun den inn på skolen. Altså inn i bygget. 

Anonymkode: 36681...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min niese ville elsket det! Den hunden ville nok neppe fått være i fred...

For noen uker siden så jeg en guttegjeng plage en hund som stod utenfor en matbutikk. De spruta vann i øynene på hunden med sånn imsdalflaske.. Så at noen forlater hunder uten tilsyn hvor det ferdes folk, uansvarlig 

Anonymkode: 1a10a...01d

Da håper jeg du snakket til disse guttene. Dyreplageri er ikke greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...