Gå til innhold

Har man med valpen sin på skole/barnehageavslutninger osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi får snart valp og jeg lurer på dette med sosiale arrangementer med barnas idrett/skole/barnehage. Når det foregår ute, kan vi ha med valpen? Eller er det helt uaktuelt? 🙈

Anonymkode: 2b366...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Store tilstellinger med mange barn vil jeg si nei. 100 barn som alle vil snakke med/hilse på hvalpen.... 

I mindre tilstellinger kommer det litt an på stedet og logistikken. Om noen er allergisk eller redd må dere kunne være på avstand. 

 

Anonymkode: 65cf1...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke 

Greit at den skal sosialiseres, men i slike settinger er det ikke greit. 

Anonymkode: 8bf30...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er ok om det er på plasser hvor det normalt at det ferdes hunder (her har vi hatt avslutninger i skogen feks) . Er det feks på barnehagens uteområder ville jeg hatt valpen i buret sitt, evt funnet valpepass. 

Anonymkode: 84ce2...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi får snart valp og jeg lurer på dette med sosiale arrangementer med barnas idrett/skole/barnehage. Når det foregår ute, kan vi ha med valpen? Eller er det helt uaktuelt? 🙈

Anonymkode: 2b366...e8e

Ute: ja, så sant dere har bånd på.

Inne: nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. En hund har ingenting å gjøre på slike tilstelninger. Skjønner at dere er glad i hunden, men unødvendig å prakke på andre som er allergiske , redde og ikke ønsker å forholde seg til en vill valp. Eller hun generelt. Jeg har en slange , kanskje jeg skal ta med den på skulderen på sommeravslutningen, den blir så ensom hjemme 🤔

Anonymkode: a0b0a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 
Her vi bor er det skilt ved porten til barnehagen at hunder ikke har adgang. Det har og kommet skriv at hunder ikke skal være med på henting/levering om ingen voksne kan stå et stykke unna barnehagen med den. Det er ikke lov å knytte den til gjerdet og gå å levere/hente. 
 

Skolen har også sendt ut skriv om at hunder ikke har noe å gjøre innenfor skolens område.

Både skole og barnehage begrunner dette med at uansett hvor lydig og snill hunden måtte være etter eiers mening, så er det mange som er redd hunder og er allergiske. Dette skal respekteres. I tillegg vet man aldri hvordan en hund vil reagere med hundre barn springende rundt seg og plutselig et barn kaster seg over den for å kose.

Anonymkode: 37b47...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hunder har ikke noe på sånt å gjøre. Folk er allergiske, redde osv. 

Anonymkode: a457b...1de

Det ER lov å ha med hunder på ting som foregår utendørs altså, og når den er i bånd er det bare å holde seg unna dersom en er redd for hunder.

Men nei, HI, jeg ville ikke tatt med en valp fordi det blir for overveldende for valpen rett og slett. "Alle" kommer til å ville klappe på den osv. 

Anonymkode: ba297...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ER lov å ha med hunder på ting som foregår utendørs altså, og når den er i bånd er det bare å holde seg unna dersom en er redd for hunder.

Men nei, HI, jeg ville ikke tatt med en valp fordi det blir for overveldende for valpen rett og slett. "Alle" kommer til å ville klappe på den osv. 

Anonymkode: ba297...003

Rettelse: Det er bare for hundeeier å holde avstand om noen er redd.

At noen har hund skal ikke begrense detakerne på f eks avsluttning i barnehagen. Den er laget for barna sin del. 

Forøvrig er jeg enig i at en hvalp ikke nødvendigvis vil trives hvor det er mange barn.

Anonymkode: 65cf1...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. 
Her vi bor er det skilt ved porten til barnehagen at hunder ikke har adgang. Det har og kommet skriv at hunder ikke skal være med på henting/levering om ingen voksne kan stå et stykke unna barnehagen med den. Det er ikke lov å knytte den til gjerdet og gå å levere/hente. 
 

Skolen har også sendt ut skriv om at hunder ikke har noe å gjøre innenfor skolens område.

Både skole og barnehage begrunner dette med at uansett hvor lydig og snill hunden måtte være etter eiers mening, så er det mange som er redd hunder og er allergiske. Dette skal respekteres. I tillegg vet man aldri hvordan en hund vil reagere med hundre barn springende rundt seg og plutselig et barn kaster seg over den for å kose.

Anonymkode: 37b47...aaf

Kjenner glatt jeg hadde ignorert en sånn beskjed. Så lenge hunden står unna porten og ikke gneldrer er det både lov og greit. Folk får lære ungene sine å la hunder og andre dyr være i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ER lov å ha med hunder på ting som foregår utendørs altså, og når den er i bånd er det bare å holde seg unna dersom en er redd for hunder.

Men nei, HI, jeg ville ikke tatt med en valp fordi det blir for overveldende for valpen rett og slett. "Alle" kommer til å ville klappe på den osv. 

Anonymkode: ba297...003

De fleste skoler og bhg har hundeforbud naturlig nok. 
 

Og du skjønner tydeligvis ikke hva det vil si å være redd noe? Hjelper lite om hunden går i bånd. I tillegg så pleier de fleste hundeeiere å mene at deres hund er jo såååå snill, så de skjønner ikke engang at folk kan være redd og lar de gå dit de vil (i båndet). 
 

Allergi er en annen sak. Og hvorfor skal egentlig andre folk pådyttes ditt kjæledyr? Andre tar ikke med katt og kanin bort?

Anonymkode: a457b...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Optatium skrev:

Kjenner glatt jeg hadde ignorert en sånn beskjed. Så lenge hunden står unna porten og ikke gneldrer er det både lov og greit. Folk får lære ungene sine å la hunder og andre dyr være i fred. 

Hverken lov eller greit. Derfor tar jeg hunder fra utenfor bhg og leverer til politiet. 

Anonymkode: 7e420...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Optatium skrev:

Kjenner glatt jeg hadde ignorert en sånn beskjed. Så lenge hunden står unna porten og ikke gneldrer er det både lov og greit. Folk får lære ungene sine å la hunder og andre dyr være i fred. 

Ja, det er hundeeier i et nøtteskall det. Hvorfor skal JEG ta hensyn til andre?? Nei det kan de gjøre sjæl.. grøss 

Et barn som er livredd hunder skjønner ikke at hunden ikke kommer noe sted. Og ikke grei start på bhg dagen kanskje hver dag å måtte gå forbi hund om man er livredd. 

Anonymkode: a457b...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er hundeeier i et nøtteskall det. Hvorfor skal JEG ta hensyn til andre?? Nei det kan de gjøre sjæl.. grøss 

Et barn som er livredd hunder skjønner ikke at hunden ikke kommer noe sted. Og ikke grei start på bhg dagen kanskje hver dag å måtte gå forbi hund om man er livredd. 

Anonymkode: a457b...1de

Livet er fullt av ting man et redd for, vi andre kan ikke slutte å leve for det. Og jeg sa sette fra meg unna porten. Så det går nok helt fint☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hverken lov eller greit. Derfor tar jeg hunder fra utenfor bhg og leverer til politiet. 

Anonymkode: 7e420...640

Er ikke ulovlig. Det er ulovlig å sette de fra seg rett ved en inngang eller port. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Optatium skrev:

Livet er fullt av ting man et redd for, vi andre kan ikke slutte å leve for det. Og jeg sa sette fra meg unna porten. Så det går nok helt fint☺️

Slutte å leve🙄 Nei for Guds skyld ikke finn på å ta litt hensyn til andre...

Anonymkode: a457b...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Slutte å leve🙄 Nei for Guds skyld ikke finn på å ta litt hensyn til andre...

Anonymkode: a457b...1de

Jeg tar da masse hensyn som hundeeier. Min hund er alltid i bånd, bjeffer ikke, får ikke hilse på andre uten at de vil, legger aldri igjen bæsj, og jeg parkerer henne unna porten. Ingen trenger gå nær henne for å komme inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Optatium skrev:

Kjenner glatt jeg hadde ignorert en sånn beskjed. Så lenge hunden står unna porten og ikke gneldrer er det både lov og greit. Folk får lære ungene sine å la hunder og andre dyr være i fred. 

Jeg jobber i barnehage der vi opplevde at foresatte ignorerte dette forbudet. De fikk gjentatte beskjeder om at det var personer som var redde for hunder, og at hunden ikke kunne stå der. Til slutt ringte vi politiet, og hunden ble fjernet mens den sto bundet. De måtte betale for å få den tilbake.

Anonymkode: d70cb...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese ville elsket det! Den hunden ville nok neppe fått være i fred...

For noen uker siden så jeg en guttegjeng plage en hund som stod utenfor en matbutikk. De spruta vann i øynene på hunden med sånn imsdalflaske.. Så at noen forlater hunder uten tilsyn hvor det ferdes folk, uansvarlig 

Anonymkode: 1a10a...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi får snart valp og jeg lurer på dette med sosiale arrangementer med barnas idrett/skole/barnehage. Når det foregår ute, kan vi ha med valpen? Eller er det helt uaktuelt? 🙈

Anonymkode: 2b366...e8e

Har et barn som fikk skolevegring pga en mamma som på død og liv måtte ha med valpen for å levere sitt barn hver morgen. Vet de bor ved skolen men. 

Så hver morgen hadde hun valpen i lang line, hoppa og spratt på vårt barn. Jeg sa ifra at barnet vårt ble redd. Men det brydde hun seg ikke noe om. Vi gikk andre veier, men hunden dukket opp over alt. Ikke gøy for alle med en valp oppå seg. 

Anonymkode: 78c33...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi får snart valp og jeg lurer på dette med sosiale arrangementer med barnas idrett/skole/barnehage. Når det foregår ute, kan vi ha med valpen? Eller er det helt uaktuelt? 🙈

Anonymkode: 2b366...e8e

Uaktuelt. Det kan ødelegge arrangementet for mange. 😫

Anonymkode: 78c33...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...