Gå til innhold

2012 døde av Covid-19


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 20.2.2020 den 7.21, sug lut skrev:

Slapp av. Vi er for mange på jorda uansett.

 

My thoughts exactly. Vi kan godt skape litt panikk, kjøpe nødbananer og kjempe mot med alt vi har. Men det kommer en ny epidemi. Naturen trenger å rydde litt opp, og det kommer den til å gjøre for alltid

Anonymkode: 357fc...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Problemet er at det nå ser ut til at ca 3% av dem som får viruset dør. Om halve norges befolkning skulle bli smittet vil det si ca 90.000 døde.

Det eneste positive med full spredning er at det ville sette økonomien så mye tilbake at det kanskje hadde blitt enklere å nå klimamålene.

Anonymkode: 85d88...c9e

Blir ikke 3% av 3.5 millioner 45.000 ca?

Anonymkode: fa1af...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir ikke 3% av 3.5 millioner 45.000 ca?

Anonymkode: fa1af...a98

Nei, det blir 105.000. Jeg regnet med at vi er ca 6 millioner. Det er jo litt mye, men vi vet ikke hva som viser seg å være riktig ddlighet enda heller. Av dem vi vet hvordan det har gått med er 11% døde og 89% friske, men heldig vis er det håp om at en større prosentandel blir friske etter hvert. Det tar bare litt tid.

Anonymkode: 85d88...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at det nå ser ut til at ca 3% av dem som får viruset dør. Om halve norges befolkning skulle bli smittet vil det si ca 90.000 døde.

Det eneste positive med full spredning er at det ville sette økonomien så mye tilbake at det kanskje hadde blitt enklere å nå klimamålene.

Anonymkode: 85d88...c9e

Støtter siste avsnitt. Drastisk redusert forbruk er eneste redning.

Anonymkode: 331b2...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2020 den 23.18, Anonym bruker skrev:

Ingen grunn til panikk! 

Dette er en mild influensa, og er du ellers frisk, så tåler du fint en runde med denne. 

Anonymkode: c04dc...0a6

Det er helt feil.

Anonymkode: ef614...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2020 den 1.18, Anonym bruker skrev:

Tror dere Kina er ærlige på antall døde? 

Anonymkode: 0b127...ba3

Nei.

Den unge friske legen som oppdaget viruset og varslet (og nå er død), ble presset av myndighetene til å undertegne papirer på at han ikke skulle mer om det. Myndighetene ble tvunget til å gå offentlig ut, da legen publiserte bildet av det han ble presset til å underskrive på sosiale medier. Kina bekrefter virkelig ingenting negativt offentlig, om ikke de må.

Anonymkode: ef614...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

My thoughts exactly. Vi kan godt skape litt panikk, kjøpe nødbananer og kjempe mot med alt vi har. Men det kommer en ny epidemi. Naturen trenger å rydde litt opp, og det kommer den til å gjøre for alltid

Anonymkode: 357fc...272

For en idiotisk tankegang! Jeg skal huske å nevne det for pasientene mine, når de ligger på sitt siste.. At det bare er naturen som rydder litt! 
Den dagen sykdom og død griper tak i dine nærmeste, kan jeg love dere tenker annerledes! 

Anonymkode: 47681...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en idiotisk tankegang! Jeg skal huske å nevne det for pasientene mine, når de ligger på sitt siste.. At det bare er naturen som rydder litt! 
Den dagen sykdom og død griper tak i dine nærmeste, kan jeg love dere tenker annerledes! 

Anonymkode: 47681...72d

Hehe, ja for ingen andre enn deg har mistet noen de var glade i? Død er helt naturlig. Så det trenger du ikke hisse deg opp over. 

Nå var det snakk om store epidemier og sykdomsutbrudd. Så med mindre dine pasienter har SARS, Corona eller andre lignende virus, er det ikke særlig relevant. 

Anonymkode: 357fc...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

2233 døde av 1,5 milliard mennesker? Det er liksom ikke helt krise enda da. Dere drar jo ting ut av proporsjoner. 2233 døde i Oslo hadde vært krise.. Dessuten er jeg ganske sikker på at det kinesiske helsevesenet ikke er helt som det norske. 

Slapp av, ikke få panikk. Å være litt bekymret for dette viruset er noe HELT annet enn å mene at det er krise.

Anonymkode: 2fe56...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, ja for ingen andre enn deg har mistet noen de var glade i? Død er helt naturlig. Så det trenger du ikke hisse deg opp over. 

Nå var det snakk om store epidemier og sykdomsutbrudd. Så med mindre dine pasienter har SARS, Corona eller andre lignende virus, er det ikke særlig relevant. 

Anonymkode: 357fc...272

Har ofte pasienter med corona-virus. Men dette er noe helt annet.. å kalle tusenvis av dødsfall det en «opprensking» er en smule Hitlersk.. 

Anonymkode: 47681...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ofte pasienter med corona-virus. Men dette er noe helt annet.. å kalle tusenvis av dødsfall det en «opprensking» er en smule Hitlersk.. 

Anonymkode: 47681...72d

Fiffig. Siden ingen i Norge er smittet med dette nye corona-viruset. 

Nei. Det er realisme. Hver dag dør det 6000 mennesker av AIDS. Det er krise. Men, når det blir kurert dukker det opp noe annet. Naturen rydder opp. Ikke kun hos mennesker, men også på andre måter i dyrelivet. Det er ikke kynisk. Det er et faktum! 

Anonymkode: 357fc...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist at ikke den vestlige verden vil stoppe dette viruset. Men reising og luksus må jo prioriteres..

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e50388d270d0a0011082e24?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet

Anonymkode: 331b2...550

Det står økonomiske interesser bak, ingen vil tape penger. Når til og med et land som Kina har satt i gang så mange tiltak som svekker deres økonomi drastisk, så burde det i seg selv ha vært et sterkt nok signal til omverdenen at dette må tas på alvor.

Men fri vilje og økonomisk vilje står sterkest.

Det er jo en stund siden WHO gikk ut og ba om penger for å kunne hjelpe verdens fattigste land siden disse er ventet å bli hardest rammet av viruset. Den vestlige verden satser på at alt er så bra hos dem og at de derfor ikke vil bli så berørte. Det tror jeg er en grov feilvurdering. Selv om den strategien kanskje, eller forhåpentligvis, går bra denne gangen, så er det ingen tvil om at det er dette som vil gjøre at den neste "spanskesyken" ikke vil bli stoppet, nettopp av slike holdninger.

Anonymkode: 1b21c...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står økonomiske interesser bak, ingen vil tape penger. Når til og med et land som Kina har satt i gang så mange tiltak som svekker deres økonomi drastisk, så burde det i seg selv ha vært et sterkt nok signal til omverdenen at dette må tas på alvor.

Men fri vilje og økonomisk vilje står sterkest.

Det er jo en stund siden WHO gikk ut og ba om penger for å kunne hjelpe verdens fattigste land siden disse er ventet å bli hardest rammet av viruset. Den vestlige verden satser på at alt er så bra hos dem og at de derfor ikke vil bli så berørte. Det tror jeg er en grov feilvurdering. Selv om den strategien kanskje, eller forhåpentligvis, går bra denne gangen, så er det ingen tvil om at det er dette som vil gjøre at den neste "spanskesyken" ikke vil bli stoppet, nettopp av slike holdninger.

Anonymkode: 1b21c...482

Jeg er faktisk redd dette kan bli verre enn spanskesyken. Det ser ut til at en kan smittes flere ganger av dette viruset,  og at det blir alvorligere andre gang. Og nå sprer det seg i mange land samtidig..

Anonymkode: 331b2...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå går norske helsemyndigheter ut og ber norske sykehus ikke sløse med beskyttelsesutstyr, for de mener det kan bli vanskelig å få tak i nok snart.

Anonymkode: 1b21c...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk redd dette kan bli verre enn spanskesyken. 

Anonymkode: 331b2...550

Ja, og det har jo ikke skjedd noe innen helse siden 1920.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nå går norske helsemyndigheter ut og ber norske sykehus ikke sløse med beskyttelsesutstyr, for de mener det kan bli vanskelig å få tak i nok snart.

Anonymkode: 1b21c...482

Det er jo kjent at Kina har støvsugd markedet og norske grossister er tomme for feks masker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 20.53, Anonym bruker skrev:

Fiffig. Siden ingen i Norge er smittet med dette nye corona-viruset. 

Nei. Det er realisme. Hver dag dør det 6000 mennesker av AIDS. Det er krise. Men, når det blir kurert dukker det opp noe annet. Naturen rydder opp. Ikke kun hos mennesker, men også på andre måter i dyrelivet. Det er ikke kynisk. Det er et faktum! 

Anonymkode: 357fc...272

Corona er et vanlig forkjølelsesvirus.. denne nye varianten er, som du ser jeg skriver, noe helt annet; mye farligere og mer smittsomt. 
 

Anonymkode: 47681...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 14.32, Anonym bruker skrev:

Støtter siste avsnitt. Drastisk redusert forbruk er eneste redning.

Anonymkode: 331b2...550

Og da må folk få færre barn. Og patetiske kvinner må slutte å reise til Danmark for eggdonasjon. 

Anonymkode: cafd9...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er lettskremte sauer. Alt blir verre med media som tjener råe penger på dumheten. Husker det har vært hysteri før. Men media har funnet ut at dette er lettjente penger. Ingen jeg kjenner som bor i utlandet har forandret livet på noe måte. 
Sauehoder!

Anonymkode: cafd9...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og da må folk få færre barn. Og patetiske kvinner må slutte å reise til Danmark for eggdonasjon. 

Anonymkode: cafd9...0f9

?? Etniske nordmenn må få flere barn. Vår kurve er bratt nedadgående. Men forbruket må selvfølgelig ned. Det hjelper ikke at kapitalistene kjøper ny Tesla hvert år som skal kjøres til 10 millioners hytta på fjellet, på strøm fra djevelens ødeleggende vindparkindustri bygd et sted de ikke bor.

Anonymkode: 331b2...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

?? Etniske nordmenn må få flere barn. Vår kurve er bratt nedadgående. Men forbruket må selvfølgelig ned. Det hjelper ikke at kapitalistene kjøper ny Tesla hvert år som skal kjøres til 10 millioners hytta på fjellet, på strøm fra djevelens ødeleggende vindparkindustri bygd et sted de ikke bor.

Anonymkode: 331b2...550

Har du fått virus alt?

Anonymkode: b20f9...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal dø og noe skal vi dø av. Om det så blir coronaviruset så javel. Da var det som ble mitt endelikt. Gidder ikke ta sorgene på forskudd og gå rundt å være redd. Sjansen for å bli smittet er minimal.

Anonymkode: 4f89f...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan bør vi egentlig forberede oss, og hva bør gjøres på lokalt nivå? Gjøres det egentlig klart til at vi kan få en pandemi i Norge eller venter vi bare og håper det beste?

 

https://www.worldometers.info/coronavirus/who-coronavirus-pandemic-feb-24/

Anonymkode: 85d88...c9e

Dette er en mild influensa.. Under 100 000 på verdensbasis er syke. Om du er over 80, lungesyk eller vaper så kan du være obs. Ellers slapp helt av. 

Anonymkode: b20f9...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...