Gå til innhold

Overbevist om MA. Hvordan kan jeg finne ut av det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var dessverre som jeg trodde. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Så leit :klem:🧡

Anonymkode: 0ee08...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var dessverre som jeg trodde. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Nei så utrolig leit å høre..😔 Beklager virkelig! Spiren vil snart sitte til termin hos deg også. Vet så godt hvordan du har det. Ikke mist håpet, men ta deg en pause fra prøvingen om du kjenner det har blitt for mye, eventuelt be om hjelp hvis du har mistet mange ganger.

 

stor klem❤️

Anonymkode: e4416...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så leit :klem:🧡

Anonymkode: 0ee08...a8b

Takk for trøstende ord. Det gjør faktisk godt selv om det kommer fra en jeg ikke kjenner! Nå angrer jeg på at jeg ikke har fortalt venner eller familie om at jeg var gravid. Utskrapning i morgen, og jeg tenker på å rekke barnehagen etterpå... Hvor lang tid må man regne med å være på sykehuset? Jeg har visst fortrengt det. Skal ikke være der før 10. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei så utrolig leit å høre..😔 Beklager virkelig! Spiren vil snart sitte til termin hos deg også. Vet så godt hvordan du har det. Ikke mist håpet, men ta deg en pause fra prøvingen om du kjenner det har blitt for mye, eventuelt be om hjelp hvis du har mistet mange ganger.

 

stor klem❤️

Anonymkode: e4416...091

Tusen takk ❤️ Jeg føler dessverre ikke at jeg har noe tid å miste. Jeg er 38, og vi prøvde i et helt år før dette gikk. Før gikk det raskt, så jeg eldes vel jeg og. Har mistet mange ganger ja, dette var vel femte MA. Men det er ikke noe de kan gjøre, de har utredet det de kan uten å finne noe galt. Men kan man prøve igjen ved første el? Hører så mye forskjellig ang. det. Vet ikke ennå om jeg orker mer, men har liksom ikke tid til å sitte og fintenke på det. Særlig siden det sies man blir lettere gravid etter å ha mistet. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for trøstende ord. Det gjør faktisk godt selv om det kommer fra en jeg ikke kjenner! Nå angrer jeg på at jeg ikke har fortalt venner eller familie om at jeg var gravid. Utskrapning i morgen, og jeg tenker på å rekke barnehagen etterpå... Hvor lang tid må man regne med å være på sykehuset? Jeg har visst fortrengt det. Skal ikke være der før 10. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Jeg mistet to ganger i løpet av et halvt år, først en SA og deretter en MA. Begge gangene tenkte jeg at det var godt at folk rundt meg visste. Det var godt å slippe å holde maska, og det var godt å få trøst. Ikke sånn at jeg hadde hengt opp lapper i nærområdet selvfølgelig, men de aller nærmeste kollegene visste, og et par nære venninner. For meg var det riktig. 

Jeg var ikke på sykehuset mer enn et par timer ved utskraping etter MA, så du rekker nok barnehagen, men tror du at det er lurt å legge opp til det? Jeg var litt groggy husker jeg, og preget av smerter både emosjonelt og somatisk. 

Stor klem til deg! Jeg var veldig lei meg og motløs etter mine to svangerskap som ikke ble fullført, så kan tenke meg hvor fortvilet du må være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk, alle sammen! Jeg skal si fra hvordan det går 🤞 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Hvordan gikk det? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg mistet to ganger i løpet av et halvt år, først en SA og deretter en MA. Begge gangene tenkte jeg at det var godt at folk rundt meg visste. Det var godt å slippe å holde maska, og det var godt å få trøst. Ikke sånn at jeg hadde hengt opp lapper i nærområdet selvfølgelig, men de aller nærmeste kollegene visste, og et par nære venninner. For meg var det riktig. 

Jeg var ikke på sykehuset mer enn et par timer ved utskraping etter MA, så du rekker nok barnehagen, men tror du at det er lurt å legge opp til det? Jeg var litt groggy husker jeg, og preget av smerter både emosjonelt og somatisk. 

Stor klem til deg! Jeg var veldig lei meg og motløs etter mine to svangerskap som ikke ble fullført, så kan tenke meg hvor fortvilet du må være. 

To ganger på et halvt år må ha vært veldig tøft. Du var vel sikkert kjempesliten og nedbrutt, så det var fint du hadde fortalt de nærmeste! Jeg skulle sikkert også gjort det. Dette er første gang jeg ikke har sagt noe til noen, jeg ville vente til jeg var sikker på at det ble noe av. Jeg tror kanskje dels jeg ønsker å skåne andre, ikke belemre dem med bekymringer og sorg, og dels er det fordi folk til slutt blir litt sånn «at dere orker å utsette dere selv for dette gang på gang».  Men, kanskje jeg skal si det til moren min i alle fall. Jeg er glad jeg ikke sa noe til barna, selv om det koster å holde maska.

Godt å høre at det går såpass fort på sykehuset. Det er nok mannen min som tar selve hentingen i bhg, men vi må kjøre et stykke til sykehuset og jeg vil helst ha han med. Men da rekker vi det. 

Takk for gode ord! 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mispire skrev:

Hvordan gikk det? ❤️

Det gikk ikke så bra dessverre, den lille hadde vært død i tre uker som jeg trodde. Rart hvordan man kan kjenne det selv om symptomene herjer, de kom nemlig tilbake etter jeg opprettet denne tråden. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg er utrolig glad for at dere pushet meg på at det var OK å fremskynde timen!
Ellers hadde jeg nok gått i to uker til. 

Hi 

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig leit. 💔 Bruker du progesteron tilskudd? Kan anbefale deg det - etter eggløsning og hvis du blir gravid så frem til uke 14.. Det er mange udiagnostiserte med lavt progesteron. Jeg ba om det etter at jeg hadde SA som 35 åring og fikk det uten problem. Ble gravid 6 uker etter med vellykket resultat - brukte det igjen tre år senere da vi prøvde igjen. 
 

google litt hvis du lurer.. 

masse lykke til og krysser fingrene for neste  gang!! 
 

Anonymkode: f5a96...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

så utrolig leit. 💔 Bruker du progesteron tilskudd? Kan anbefale deg det - etter eggløsning og hvis du blir gravid så frem til uke 14.. Det er mange udiagnostiserte med lavt progesteron. Jeg ba om det etter at jeg hadde SA som 35 åring og fikk det uten problem. Ble gravid 6 uker etter med vellykket resultat - brukte det igjen tre år senere da vi prøvde igjen. 
 

google litt hvis du lurer.. 

masse lykke til og krysser fingrene for neste  gang!! 
 

Anonymkode: f5a96...fdc

Takk ❤️ Jeg brukte faktisk progesteron for første gang denne gangen, gynekologen anbefalte det. Jeg tok blodfortynnende også, bare sånn just in case. Jeg har ingen påviste problemer med noen av delene. I ettertid har jeg lurt litt på om albyl-e kan føre til hematomer, for jeg har kun hatt det de to siste svangerskapene da jeg også har tatt blodfortynnende. Denne gangen var det et stort hematom, så det kan jo ha vært det som gjorde at det gikk galt. 

Nå er det fortsatt veldig ferskt dette her, men jeg heller faktisk mot å gi det én sjanse til. Ender det også i MA, eller at det drar ut i tid og jeg ikke blir gravid, så tror jeg faktisk vi legger inn årene. Vi har jo heldigvis barn fra før, som vi er overlykkelige for. 

Nå ramla det inn enda en tanke - kanskje vi burde gått rett for IVF for å spare tid. Privat altså, vi kvalifiserer neppe til noe offentlig hjelp. Jeg tror kanskje de kan velge ut spesielt levedyktige egg osv. også. 

Hi 

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var dessverre som jeg trodde. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Stor klem ❤️

Takk! ❤️ 

Hi 

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk ❤️ Jeg føler dessverre ikke at jeg har noe tid å miste. Jeg er 38, og vi prøvde i et helt år før dette gikk. Før gikk det raskt, så jeg eldes vel jeg og. Har mistet mange ganger ja, dette var vel femte MA. Men det er ikke noe de kan gjøre, de har utredet det de kan uten å finne noe galt. Men kan man prøve igjen ved første el? Hører så mye forskjellig ang. det. Vet ikke ennå om jeg orker mer, men har liksom ikke tid til å sitte og fintenke på det. Særlig siden det sies man blir lettere gravid etter å ha mistet. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Ja det skjønner jeg godt. Off så trist å høre at du har opplevd MA så mange ganger 😕 ja du kan prøve igjen ved første EL. Grunnen til at man egentlig skal vente til etter en mens er bare fordi det da blir lettere å regne hvor langt du er på vei og beregne termin. Jeg mistet selv for litt over 2 uker siden i SA, uke 8. Andre SA på 6mnd for meg.. begynte allerede å prøve igjen en uke etterpå når jeg sluttet å blø. Så anbefaler deg om du er klar for det selvfølgelig å prøve igjen med en gang. Lykke til kjære deg❤️

Anonymkode: e4416...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke tilbud om medisinsk abort? Siden kirurgisk i sjeldne tilfeller kan gi skader så det blir vanskeligere å bli gravid etterpå? Lykke til uansett. 

Anonymkode: 9f001...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det skjønner jeg godt. Off så trist å høre at du har opplevd MA så mange ganger 😕 ja du kan prøve igjen ved første EL. Grunnen til at man egentlig skal vente til etter en mens er bare fordi det da blir lettere å regne hvor langt du er på vei og beregne termin. Jeg mistet selv for litt over 2 uker siden i SA, uke 8. Andre SA på 6mnd for meg.. begynte allerede å prøve igjen en uke etterpå når jeg sluttet å blø. Så anbefaler deg om du er klar for det selvfølgelig å prøve igjen med en gang. Lykke til kjære deg❤️

Anonymkode: e4416...091

Godt å høre at det ikke er noe i veien for å prøve igjen med en gang! Det må ha vært veldig tøft med to SA på et halvt år. Da håper jeg virkelig det ordner seg neste gang, kanskje du også kan vurdere progesteron og blodfortynnende! Masse lykke til til deg også ❤️ 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk du ikke tilbud om medisinsk abort? Siden kirurgisk i sjeldne tilfeller kan gi skader så det blir vanskeligere å bli gravid etterpå? Lykke til uansett. 

Anonymkode: 9f001...c90

Dette er ikke akkurat det man vil lese like før en utskrapning når man sliter med å få barn fra før. Nei, jeg får aldri tilbud om det, for de mener jeg vil ende opp med utskrapning til slutt uansett. Men takk for lykkeønskinger!

Hi

Anonymkode: 41462...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit, kjære ukjente. 
 

Har selv mistet seks ganger og de fleste i MA. Påvist akkurat på samme måte som hos deg, ved ultralyd der hjertet har sluttet å slå. Er så ufattelig trist. 

Har dere også begge fått genutredninger? Spør fordi det var slik de fant årsaken hos meg, jeg har en sjelden genfeil som gir kromosomfeil i eggene. En slags bærer funksjon. 

har fått barn med eggdonasjon, det løste seg på en veldig flott måte. 

ønsker deg all mulig lykke til!

Anonymkode: 17be7...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke akkurat det man vil lese like før en utskrapning når man sliter med å få barn fra før. Nei, jeg får aldri tilbud om det, for de mener jeg vil ende opp med utskrapning til slutt uansett. Men takk for lykkeønskinger!

Hi

Anonymkode: 41462...363

Du har helt rett! Med utskrapning blir du ferdig med det med en gang, og du slipper ubehaget/smertene med medisinsk abort. Og veldig mange må uansett ha utskrapning etter medisinsk abort. Ønsker deg masse lykke til i dag, og håper at det klaffer for dere snart! Ser lenger oppe at du vurderer privat ivf pga alder. Dersom dette er noe dere vil undersøke nærmere, så vil jeg absolutt anbefale dere å dra rett til Danmark. De er mye mer liberale på medisiner som blir gitt for å hindre SA/MA. Jeg hadde mange forsøk i Norge, både negative forsøk og forsøk som endte i SA/MA. Oppfølgingen på klinikken i Danmark var bare helt fantastisk, og jeg ble gravid og fikk baby på første forsøk. Lykke til videre!

Anonymkode: 7bc5e...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er ikke for sent å si noe❤️ Kvinner skal alltid tåle alt og greie alt selv. Et svangerskap er en stor påkjenning på kroppen, og du har alt det psykiske i tillegg. Be om hjelp, og la folk rundt deg hjelpe deg. De fleste av oss ønsker å stille opp for mennesker rundt oss. Varme klemmer❤️

Anonymkode: e68ee...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist.

Da jeg var 49 mistet en gang og da i SA i uke 8. Den gangen ble jeg gravid igjen så raskt at det formelt sett ble overlapp på graviditetene. Hun er nå tenåring.

Anonymkode: f2b9f...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gikk ikke så bra dessverre, den lille hadde vært død i tre uker som jeg trodde. Rart hvordan man kan kjenne det selv om symptomene herjer, de kom nemlig tilbake etter jeg opprettet denne tråden. 

Hi

Anonymkode: 41462...363

Off så leit 😢

Anonymkode: 5a9dc...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk du ikke tilbud om medisinsk abort? Siden kirurgisk i sjeldne tilfeller kan gi skader så det blir vanskeligere å bli gravid etterpå? Lykke til uansett. 

Anonymkode: 9f001...c90

 

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke akkurat det man vil lese like før en utskrapning når man sliter med å få barn fra før. Nei, jeg får aldri tilbud om det, for de mener jeg vil ende opp med utskrapning til slutt uansett. Men takk for lykkeønskinger!

Hi

Anonymkode: 41462...363

At det skal bli vanskeligere å bli gravid etter utskraping er tull. Dette er noe de tenkte før, men har nå i nyere tider begynt å vike fra. Medisinsk abort er absolutt mest skånsom, men kirurgisk abort har ingenting å si for å skulle bli gravid raskt igjen.
 

Så kjære ts, ikke ta det til deg og slapp av! Det blir ikke vanskeligere. Det er gammel teori. Jeg hadde kjørt på så fort blødningene stopper :) Man trenger ikke å vente en syklus. Det er kun for å beregne termin og slikt. Jeg sliter også med å bli gravid og fant ut i dag at jeg har en muskelknute i livmoren. Håper det klaffer for oss begge snart!! ❤️

Anonymkode: 5f647...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...