Gå til innhold

Shitt.. er blitt uplanlagt gravid på aap..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg går på aap selv, og ville ikke utsatt egen kropp for en unødvendig operasjon som gir en så unødvendig stor belastning på helsen - når mannen kan gjøre et bittelite inngrep i lokalbedøvelse med en brøkdel av risikoen. Det mener jeg er helt idiotisk og det er også uforsvarlig mtp. ressursbruken, både i helsevesenet og for trygdesystemet.

 

Anonymkode: 880c0...97d

Men du er ikke hi. Du vet ingenting om hvorfor de velger sånn eller sånn.

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal du, som allerede vil være svakere etter enda et svangerskap, og er syk, sterilisere deg og ikke mannen? Det er et LANGT større inngrep for deg enn det vil være for mannen din. Han kan gjøre det nå, så er det absolutt ingen fare for at du skal bli gravid igjen etter dette svangerskapet.

Så slipper du også å få enda en utsettelse/forkortelse av aap-perioden din.

Det er et bittelite inngrep under lokalbedøvelse for mannen. For deg vil det være et langt større inngrep som også innebærer langt større risikoer for komplikasjoner og for din allerde skrale helse.

Anonymkode: 880c0...97d

Det er ett lite inngrep i narkose, skal prøve og få de til menst jeg er på sykehuset  og allikevel  har født. Mannen nekter og gjøre det så da gjør jeg det, vi skal ikke ha flere barn nå etter denne😊 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ett lite inngrep i narkose, skal prøve og få de til menst jeg er på sykehuset  og allikevel  har født. Mannen nekter og gjøre det så da gjør jeg det, vi skal ikke ha flere barn nå etter denne😊 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Da må du ha keisersnitt. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går på aap selv, og ville ikke utsatt egen kropp for en unødvendig operasjon som gir en så unødvendig stor belastning på helsen - når mannen kan gjøre et bittelite inngrep i lokalbedøvelse med en brøkdel av risikoen. Det mener jeg er helt idiotisk og det er også uforsvarlig mtp. ressursbruken, både i helsevesenet og for trygdesystemet.

 

Anonymkode: 880c0...97d

Får en del ekstra uker med sykepenger, da vet du, det gir ekstra uker med tid hjemme. 😉

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går på aap selv, og ville ikke utsatt egen kropp for en unødvendig operasjon som gir en så unødvendig stor belastning på helsen - når mannen kan gjøre et bittelite inngrep i lokalbedøvelse med en brøkdel av risikoen. Det mener jeg er helt idiotisk og det er også uforsvarlig mtp. ressursbruken, både i helsevesenet og for trygdesystemet.

 

Anonymkode: 880c0...97d

Da er du forholdsvis navlebeskuende.

Anonymkode: a27a9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da må du ha keisersnitt. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Nei skal føde vanlig!om de blir ks så skal det stå i papirene att jeg skal kuttes. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Får en del ekstra uker med sykepenger, da vet du, det gir ekstra uker med tid hjemme. 😉

Anonymkode: e6ce1...1e1

Mener du at hi får sykepenger? Er det rart at det er hets mot folk på AAP og iføretrygd, når folk uten peiling kommenterer

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er du forholdsvis navlebeskuende.

Anonymkode: a27a9...5db

Tør påstå at Hi er mer navlebeskuende enn det jeg er.

Anonymkode: 880c0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tør påstå at Hi er mer navlebeskuende enn det jeg er.

Anonymkode: 880c0...97d

Men mannen hennes er enda mer navlebeskuende når han nekter å sterilisere seg tross at han har en syk kone som har gått gjennom flere svangerskap og risikerer å miste aap.

Anonymkode: 880c0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei skal føde vanlig!om de blir ks så skal det stå i papirene att jeg skal kuttes. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Ja. Nettopp. Skal du steriliseres ifb. med fødsel, må det være under ks. På aap har du råd til en regning på 8-10 000 og potensiellt mange «bivirkninger»? Mens mannen din kan slippe med 1200? Og ingen «bivirkninger». 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Nettopp. Skal du steriliseres ifb. med fødsel, må det være under ks. På aap har du råd til en regning på 8-10 000 og potensiellt mange «bivirkninger»? Mens mannen din kan slippe med 1200? Og ingen «bivirkninger». 

Anonymkode: 468ab...0cd

Nei må ikke være ks. Og om man allerede er innlagt på sykehuset er det gratis. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei må ikke være ks. Og om man allerede er innlagt på sykehuset er det gratis. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Akkurat! Men ikke spill alt for overrasket når regninga kommer i posten, 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei må ikke være ks. Og om man allerede er innlagt på sykehuset er det gratis. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Nei :) Dette spurte jeg inngående om ved siste fødsel. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei må ikke være ks. Og om man allerede er innlagt på sykehuset er det gratis. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Skal du ha det gratis, må det skje under ks. Ellers må du selv ta regningen for operasjonen. Det er ingen liten operasjon. Og sannsynligvis vil de heller ikke utføre den rett etter vaginal fødsel. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei må ikke være ks. Og om man allerede er innlagt på sykehuset er det gratis. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Du tar feil. Det er kun gratis om det gjøres i forbindelse med keisersnitt. Ellers er det lang ventetid ved mange sykehus. I tillegg er det det en operasjon som krever narkose. Tror du virkelig at legene vil operere deg i dagene du ligger på sykehuset etter å ha født? Mannen din er for øvrig en idiot som nekter å sterilisere seg. Kan ikke bry seg stort om deg og påkjenningene han legger på deg som må gå gjennom svangerskap etter svangerskap med dårlig helse. 

Anonymkode: 3c312...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. Det er kun gratis om det gjøres i forbindelse med keisersnitt. Ellers er det lang ventetid ved mange sykehus. I tillegg er det det en operasjon som krever narkose. Tror du virkelig at legene vil operere deg i dagene du ligger på sykehuset etter å ha født? Mannen din er for øvrig en idiot som nekter å sterilisere seg. Kan ikke bry seg stort om deg og påkjenningene han legger på deg som må gå gjennom svangerskap etter svangerskap med dårlig helse. 

Anonymkode: 3c312...302

Jeg har liten tro på at dette svangerskapet er uplanlagt, og da har hun vel like stor skyld selv.  Hun sier at det andre barnet er 2 år, og hun går på AAP nå. Hun må jo nødvendigvis ha gått på AAP en stund, ut i fra hva hun skriver. De fleste er ikke ute i arbeidstrening rett etter endt sykemelding. Derfor var hun nok alt syk/sykemeldt før forrige fødsel også. 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei må ikke være ks. Og om man allerede er innlagt på sykehuset er det gratis. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Nei ikke gratis selv om du ligger på sykehus. Du ligger på barsel og må bruke ressurser på å komme til operasjon, i narkose, på oppvåkning osv. Du må betale kostnaden selv. Tviler på du får liv å ta en unødvendig operasjon retretter fødsel. Skal du ha keisersnitt kan de ordne sterilisering da.

 

du kan ikke be om alle mulige operasjoner og utredninger selv om du er innlagt på sykehus. Man må ha henvisning fra lege for Å gjøre andre ting.

Anonymkode: 4f748...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 18.32, Anonym bruker skrev:

😂😂 Man skal altså ofre et liv og det å få barn for å bruke all sin energi på å jobbe hele livet?? HVA er vitsen med å leve da?? Har man ikke kapasitet til begge deler er det selvsagt jobben som må vike. Men man bør jo ikke få fem seks barn heller da selvsagt. Man må jo greie å ta vare på de en får.

Anonymkode: d3ab8...4c3

Hele poenget er jo at man må kunne klare seg selv!! Det er vitsen. Leve selvstendig. Det er det samfunnet vårt er tuftet på, bidra etter evne, solidaritet og anstendighet. I "anstendighet" legger jeg det å ikke utnytte systemet eller snylte. 

Man skal selvfølgelig få bistand når det trengs, men man er pliktig å bidra der man kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ett lite inngrep i narkose, skal prøve og få de til menst jeg er på sykehuset  og allikevel  har født. Mannen nekter og gjøre det så da gjør jeg det, vi skal ikke ha flere barn nå etter denne😊 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

... du skal nok ikke ha flere barn nei, men mannen din vil beholde muligheten til å gjøre en annen kvinne gravid om det skulle bli aktuelt...😆

Anonymkode: ac146...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

... du skal nok ikke ha flere barn nei, men mannen din vil beholde muligheten til å gjøre en annen kvinne gravid om det skulle bli aktuelt...😆

Anonymkode: ac146...7ff

Ja, det var gøy det. Nyter du å være slem?

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les dette!!! 

Hi

20200218_174428.jpg

Anonymkode: 51cc7...92a

De utfører ikke inngrepet rett etter vaginal fødsel!! 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Dette er et inngrep som ikke er blitt definert som pålagt oppgave for offentlige sykehus. Noen avdelinger har derfor i perioder, på grunn av ressursmangel, ikke påtatt seg denne typen operasjoner. Dette har sykehusene rett til å avgjøre selv.»

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...