Gå til innhold

Shitt.. er blitt uplanlagt gravid på aap..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har skutt gullfuglen! Ingenting er mer lukrativt enn å få barn på aap. Eviglang permisjon og du kan bare le av arbeidstakere som bare får ca 9 mnd seg imellom. Du kan velge mellom engangsstønad eller foreldrepenger. Velger du engangsstønad, fortsetter du på aap etter fødsel. Aktivitet slipper du da dette ikke er forenlig med nyfødt hjemme. Lykke til, heldiggris! 💛

Anonymkode: 468ab...0cd

Nei, hun slipper ikke aktivitet hvis hun velger engangsstønad. Da må hun i aktivitet etter 6 uker. Men hun kan pause AAP og ta foreldrepermisjon i stedt. Da kan hun gjenoppta AAP når permisjonen er ferdig. 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig, så synes jeg det er utrolig ubetenksomt å bli gravid når man er syk, enda mer når man er kronisk sy, slik HI sier hun er. 

For syk til å jobbe, har flere barn som skal følges opp, 100 % avhengig av, og stoler fullt og fast på at mannen skal ta det praktiske  og økonomiske. 

Hmmmm. Skeptisk. 

 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du høre med NAV. 

Hvis du uansett ikke vil ta abort må du regne med å leve på mindre penger.

Abort er heldigvis et eget valg og noe man ikke skal presses til i Norge, men det er naivt å tro at økonomi og helse ikke er faktorer som må tas hensyn til når man velger å få flere barn. Vurderer du det dit hen at du har økonomi og helse god nok er det jo din vurdering som gjelder.

Anonymkode: 416a9...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun slipper ikke aktivitet hvis hun velger engangsstønad. Da må hun i aktivitet etter 6 uker. Men hun kan pause AAP og ta foreldrepermisjon i stedt. Da kan hun gjenoppta AAP når permisjonen er ferdig. 

Anonymkode: a199e...a52

Tullball! Ikke én jeg vet om har måttet ut i aktivitet. Ja, det sies at man skal, men det er null stress å slippe unna :) 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ta abort. Å få barn er mye arbeid, da klarer du nok jobbe litt isteden. Få avklart arbeidsevne og få livet og økonomi i orden før du får barn.

Anonymkode: 4f748...527

Idiot! Livet skal ofres på å jobbe? Orker man da ikke å leve eller ha barn i tillegg pga sykdom må man nøye seg med bare å jobbe da eller? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten Hi! Du kan fint ha permisjon, men sjekk med nav ift tidsfrister osv for aap. Må bare si det er kvalmende å lese alle de dømmende kommentarene fra voksne mennesker her inne. Klem fra 2 barnsmor med opptil flere kroniske sykdommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tullball! Ikke én jeg vet om har måttet ut i aktivitet. Ja, det sies at man skal, men det er null stress å slippe unna :) 

Anonymkode: 468ab...0cd

Skal hun tilbake på AAP så må hun gjennomføre aktivitet, men aktivitet kan være så mangt.

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tullball! Ikke én jeg vet om har måttet ut i aktivitet. Ja, det sies at man skal, men det er null stress å slippe unna :) 

Anonymkode: 468ab...0cd

Sånne som deg er grunnen til at folk mistror de som er i trygdesystemet. «Null stress å slippe unna»??! 😳 Ikke nok med det, du kjenner tydeligvis mange som har fått barn mens de har fått aap.
Forbanna søplefolk som utnytter velferdsgoder og gjør at det må gjøres kutt slik at de som faktisk TRENGER DET ikke får nok. 

Anonymkode: e4645...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiot! Livet skal ofres på å jobbe? Orker man da ikke å leve eller ha barn i tillegg pga sykdom må man nøye seg med bare å jobbe da eller? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Eh, ja. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sånne som deg er grunnen til at folk mistror de som er i trygdesystemet. «Null stress å slippe unna»??! 😳 Ikke nok med det, du kjenner tydeligvis mange som har fått barn mens de har fått aap.
Forbanna søplefolk som utnytter velferdsgoder og gjør at det må gjøres kutt slik at de som faktisk TRENGER DET ikke får nok. 

Anonymkode: e4645...524

Det er jo nav som godtar det, ikke jeg ;) Det burde ikke være mulig, men det er det. Og dermed kan det være svært lukrativt å gå den veien. Søppelfolk som dømmer og slenger med leppa uten å vite en dritt 😂 Ta en titt i gruppen på Facebook om nav og graviditet. Du vil bli overrasket over systemet og alle lurendreisene. 
Idiot. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal hun tilbake på AAP så må hun gjennomføre aktivitet, men aktivitet kan være så mangt.

Anonymkode: ff86c...1c8

Nettopp. Å være hjemme og «hvile» er  godkjent «aktivitet». 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo nav som godtar det, ikke jeg ;) Det burde ikke være mulig, men det er det. Og dermed kan det være svært lukrativt å gå den veien. Søppelfolk som dømmer og slenger med leppa uten å vite en dritt 😂 Ta en titt i gruppen på Facebook om nav og graviditet. Du vil bli overrasket over systemet og alle lurendreisene. 
Idiot. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 468ab...0cd

Du høres ut som en uførehater som prøver å sette så godt du kan å sette de på AAP og uføre i et dårlig lys

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tullball! Ikke én jeg vet om har måttet ut i aktivitet. Ja, det sies at man skal, men det er null stress å slippe unna :) 

Anonymkode: 468ab...0cd

Men reglene strammes mer og mer inn. Dumt å gi råd som i verste fall kan bite en i ræva. Med riktig saksbehandler er det ikke bare bare å tro at man slipper unna. Dessuten. Hvis man bruker ett år av AAP i stedet for permisjon (som man har krav på), har man bare to år til utredning, behandling og avklaring - og det er veldig lite! Da risikerer hun å få karantene i 52 uker, uten å være ferdig avklart til uføretrygd. Greit å gi råd som faktisk kan forsvares. 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som en uførehater som prøver å sette så godt du kan å sette de på AAP og uføre i et dårlig lys

Anonymkode: ff86c...1c8

Hahaha! Hva vet du om meg? Nei, er ufør selv og ser så mye feil ved systemet og hvor lett det er å manipulere det. Som sagt, du har fått tips om hvor du skal se. Det er sjokkerende. Det er disse som ødelegger for de virkelig syke. Og systemet må ryddes. Godt og snarest. Personkarakteristikker holder jeg meg for god til, du burde også det :) 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne som deg er grunnen til at folk mistror de som er i trygdesystemet. «Null stress å slippe unna»??! 😳 Ikke nok med det, du kjenner tydeligvis mange som har fått barn mens de har fått aap.
Forbanna søplefolk som utnytter velferdsgoder og gjør at det må gjøres kutt slik at de som faktisk TRENGER DET ikke får nok. 

Anonymkode: e4645...524

Og hvor står det at jeg kjenner? Det står jeg vet om. Dessverre. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men reglene strammes mer og mer inn. Dumt å gi råd som i verste fall kan bite en i ræva. Med riktig saksbehandler er det ikke bare bare å tro at man slipper unna. Dessuten. Hvis man bruker ett år av AAP i stedet for permisjon (som man har krav på), har man bare to år til utredning, behandling og avklaring - og det er veldig lite! Da risikerer hun å få karantene i 52 uker, uten å være ferdig avklart til uføretrygd. Greit å gi råd som faktisk kan forsvares. 

Anonymkode: a199e...a52

Det var ment ironisk. Overraskende nok er ikke lignende svar kommet i tråden enda. Dette er nemlig standardsvar i slike situasjoner. Dessverre. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha! Hva vet du om meg? Nei, er ufør selv og ser så mye feil ved systemet og hvor lett det er å manipulere det. Som sagt, du har fått tips om hvor du skal se. Det er sjokkerende. Det er disse som ødelegger for de virkelig syke. Og systemet må ryddes. Godt og snarest. Personkarakteristikker holder jeg meg for god til, du burde også det :) 

Anonymkode: 468ab...0cd

Du har tydeligvis dømt hi som en snylter, så jeg synes ikke du skal snakke så høyt om det

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis dømt hi som en snylter, så jeg synes ikke du skal snakke så høyt om det

Anonymkode: ff86c...1c8

Hvor har jeg det?

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiot! Livet skal ofres på å jobbe? Orker man da ikke å leve eller ha barn i tillegg pga sykdom må man nøye seg med bare å jobbe da eller? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Ja

Anonymkode: bf4a2...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Idiot! Livet skal ofres på å jobbe? Orker man da ikke å leve eller ha barn i tillegg pga sykdom må man nøye seg med bare å jobbe da eller? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Ja. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Idiot! Livet skal ofres på å jobbe? Orker man da ikke å leve eller ha barn i tillegg pga sykdom må man nøye seg med bare å jobbe da eller? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Du skal først og fremst kunne forsørge og ivareta deg selv, og deretter eventuelle barn. Siden du ikke kan nr 1 er nr 2 ikke noe du kan gå for, nei.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å gå inn i den diskusjonen som er, vil bare anbefale deg og mannen din at han steriliserer seg mens du går gravid, Hi. Dere har allerede fått flere barn, når får dere enda et. Da bør ikke enda flere barn i fremtiden være et tema, for har du mer energi igjen da så bør du heller orientere deg ut mot jobb igjen etter dette siste barnet. Om mannen din steriliserer seg nå så vil han være "trygg" til dere begynner å ha sex igjen etter svangerskapet.

Ellers, gå for foreldrepenger og ha en tett dialog med saksbehandleren din hele veien fra nå, gjennom svangerskapet og i permisjonen, ellers risikerer du/dere å gå på en smell hvor tiden din på aap ikke blir brukt effektivt, og da risikerer du å stå helt uten inntekt. Selv om mannen din tjener godt så blir det en ekstrabelastning på dere og på forholdet. Du bør også tenke på å sikre deg selv, for selv om du og mannen har et godt forhold så vet ingen av dere hva fremtiden bringer. Så ta de smarteste valgene for deg selv fremover!

Anonymkode: 880c0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Eh, ja. 
 

😂😂 Man skal altså ofre et liv og det å få barn for å bruke all sin energi på å jobbe hele livet?? HVA er vitsen med å leve da?? Har man ikke kapasitet til begge deler er det selvsagt jobben som må vike. Men man bør jo ikke få fem seks barn heller da selvsagt. Man må jo greie å ta vare på de en får.

Anonymkode: d3ab8...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂 Man skal altså ofre et liv og det å få barn for å bruke all sin energi på å jobbe hele livet?? HVA er vitsen med å leve da?? Har man ikke kapasitet til begge deler er det selvsagt jobben som må vike. Men man bør jo ikke få fem seks barn heller da selvsagt. Man må jo greie å ta vare på de en får.

Anonymkode: d3ab8...4c3

Men det kan hun ikke. Hun er på aap.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂 Man skal altså ofre et liv og det å få barn for å bruke all sin energi på å jobbe hele livet?? HVA er vitsen med å leve da?? Har man ikke kapasitet til begge deler er det selvsagt jobben som må vike. Men man bør jo ikke få fem seks barn heller da selvsagt. Man må jo greie å ta vare på de en får.

Anonymkode: d3ab8...4c3

Da må man ta vare på de man allerede har, ikke sette enda flere til verden! 

Og nei, det er slett ingen selvfølge at jobben må vike. Først og fremst fordi man selv skal ta ansvar for å forsørge seg selv og sine. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...