Gå til innhold

Barna mine «straffes» fordi far har en eks som ikke gidder å jobbe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du misunner en kvinne som lever på sosialstønad og barnebidrag? 
I-landsproblemer...

Anonymkode: 93d2c...d2f

Det der er skikkelig oppbrukt.

Anonymkode: 95275...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

La henne blåse ut litt, da. Det er frustrerende å sitte å se på at den andre moren ikke gjør en døyt - uten diagnoser som holder henne fra arbeid - når hun selv jobber og sliter, er alene med barn og får null. 
Poenget er vel at uansett hva første mor sliter med, kan det vel ikke være rettferdig at hennes barn ikke får noe? 

Anonymkode: f8555...c4d

Reglene er nå engang blitt sånn at begge foreldres inntekt teller med når forsørgerplikten skal tallfestes. Og når HI tjener penger og den andre moren ikke gjør det, så får HI et forholdsvis større ansvar for sitt barns forsørgelse.

Anonymkode: 93d2c...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det der er skikkelig oppbrukt.

Anonymkode: 95275...ee4

Det gjør det ikke mindre sant.

Anonymkode: 93d2c...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet jeg med sikkerhet at hun forsøker og har forsøkt flere forskjellige diagnoser som ikke har noe med hverandre å gjøre. 

Anonymkode: d5e69...9d7

Hun kan da feile mer enn én ting.

Anonymkode: 93d2c...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det gjør det ikke mindre sant.

Anonymkode: 93d2c...d2f

Hva gjør du her inne da, for det meste her er jo i- landsproblemer. Hvorfor er du ikke ute og redder verden eller noe?

Anonymkode: 95275...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør du her inne da, for det meste her er jo i- landsproblemer. Hvorfor er du ikke ute og redder verden eller noe?

Anonymkode: 95275...ee4

Jeg gjør det også. Bare ikke fredag kveld klokka halv tolv. Da tillater jeg meg å fortelle HI i denne tråden at hun skal prise seg lykkelig over å ikke være i den andre damens sko. INTET menneske ønsker å være irrelevant og unødvendig i verden! 

Anonymkode: 93d2c...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig i at systemet kan virke blodig urettferdig. Jeg kjenner også en sånn mamma. Eneste diagnosen hun har på papiret er betennelse i ei tå (ja, hun har vist meg journalen sin, da hun ikke kunne skjønne hvorfor hun måtte på jobbsøkerkurs. Hun nektet, og endte med sosialhjelp.) Nå har hun fem barn med to ekser.

Første eksen hennes har barna femti prosent, tjener rundt 600k men får ikke lån i banken til å kjøpe noe som helst, på tross av familie som stiller med EK og kausjon. Boligprisene i området er lave, så to mill i lån hadde holdt lenge. Mor betaler ikke noe for barnehage, sfo, fritidsaktiviteter mm, fordi hun er hjemme, og «kan passe barna selv». 

Bidrag skal jo gå til barna, og barna har ikke valgt foreldrene sine. Så man får bare prøve å tenke/ håpe at pengene kommer barna tilgode. 
 

Men hvis jeg var deg hadde jeg sendt nav en melding fra nettsiden og bedt dem se på utregning av bidrag en gang til, og spørre om det er riktig at bidraget skjevdeles slik til et av fars tre barn. Enten får du det bekreftet eller avkreftet. Tror ingen dømmer deg som grådig av den grunn. 

Anonymkode: 30049...5bb

Jeg skal ringe og høre med dem om dette stemmer

Anonymkode: d5e69...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør det også. Bare ikke fredag kveld klokka halv tolv. Da tillater jeg meg å fortelle HI i denne tråden at hun skal prise seg lykkelig over å ikke være i den andre damens sko. INTET menneske ønsker å være irrelevant og unødvendig i verden! 

Anonymkode: 93d2c...d2f

Men da får hun jo ta tak og gjøre seg relevant. Det er ikke verre. Gjør NOE for NOEN. Hvis ikke er hun selvvalgt tomgods. Og latskap finnes, jeg fatter ikke at det provoserer deg så. 

Anonymkode: ca97e...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter over 15 år med utredninger, så er det nok litt sånn. Det startet med at hun fortalte oss at hun hadde fått kreft. Vi måtte ha barnet noen uker mens hun var på sykehuset for å ta cellegift. Hun hentet ungen tre uker etter og sa at det ikke var kreft likevel. De hadde sett feil på prøvene hun tok. Så var det ny diagnose. Den ene etter den andre. Den siste tiden jeg hadde med henne å gjøre, etter forsøk på å få diagnose migrene, fibromyalgi, ME osv, så var hun helt sikler på at hun var høysensitiv. Derfor kunne hun ikke jobbe. Hun orket rett og slett ikke å jobbe og ha en sjef som forventet noe av henne. Hun taklet nemlig forventninger dårlig. Så høysensitiv var hun. Legen hadde til og med kalt det «hypersensitiv». Jeg VET at hun ikke har noen diagnose. Alt er bare tull. 

Anonymkode: d5e69...9d7

Hun høres jo psykisk syk ut, ingen psykisk friske holder på som dette.... 

Anonymkode: acf54...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...